globalmoto_duben_nolan




Jarní trialová rozcvička s Mírou Lisým

Kapitoly článku

Rozhovor s Mírou

Pro koho jsou tyhle tréninky určeny?
Úplně pro všechny motorkáře a motorkářky.

Preferuješ klienty trialem nepolíbené?
Ani ne, ale začátečníci by měli nejprve zvolit základní silniční trénink.

Enduristy?
Pro ně skvělá průprava se spojkou a balancem a příprava pro hard enduro.

Zajistil bys trénink i aktivním trialistům?
Ano, hlavně začínajícím hobíkům. Všechny tréninky se snážím přizpůsobit potřebám klientů podle jejich požadavků a úrovně…

Pro kolik klientů jsou kurzy určeny?
Trial ideálně pro dva jezdce, enduro sport tak maximálně pro čtyři. Ostatní silniční tréninky nejvíce pro šest lidí. Žádnou masovku dělat nechci.

Jak je to s jejich časovou délkou?
Trial a enduro sport max. tři hodiny, víc málokdo fyzicky dá. Silniční jsou na 4-5 hodin včetně vyjížďky do provozu. Vždy preferuji individuální přístup – výhoda je v tom, že se každý v tréninku více naučí a je celkově větší pohoda a klid na učení.

Musí mít klient svoje offroadové vybavení?
Ideální to je, ale už se pomalu připravujeme na zapůjčení výbavy.

Vyzdvihni jednu jedinou věc, kterou „běžný“ motorkář při trialovém tréninku získá.
Cit pro ovládání jakéhokoli motocyklu. Každý kdo chce správně a bezpečně ovládat motocykl, by měl projít trialovým tréninkem. Naučí se citu se spojkou a motorem, pochopí balanc a tím, že se učí na nestabilním povrchu, tak nebude překvapen klouzavým povrchem např. někde na silnici.

Rozhovor s Radkem

Proč jsi zvolil právě kurz trialu?
Trial mě láká kvůli rozvíjení citu pro motorku, určitě potřebuju víc cvičit, ale můj cíl není skákat po šutrech, ale víc si jízdu užít a k tomu musím pracovat na sobě, a trial se na tohle naprosto hodí i když by stačilo trénovat na enduru.

Nelituješ? Nešel bys příště radši do endura nebo silnice?
Určitě nelituju, zkusím i jiné kurzy, ale člověk musí trénovat i sám, ne jen jezdit na dlouhé výlety a navštěvovat učitele, jsem za ně rád a naprosto jsem docenil individuální přístup Míry, bez vlastní práce se ale dál neposunu.

Jezdíš na silnici, což je od trialu dost daleko. Myslíš, že dovednosti z kurzu využiješ i na svojí motorce?
Věci se učíme postupně, jedna věc je jezdit, druhá ovládat motorku a na ní sám sebe. A jelikož nechci zůstat jen u silnice, tím spíš zkušenosti využiju, budou se ale hodit i na GSRku, přeci jen ho chci umět poslat do řízeného driftu :-)

Co tě nejvíc na trialce překvapilo?
Překvapilo mě kolik je s trialem srandy, že sjezdy a výjezdy nejsou nic, na co potřebuješ být génius, naopak chápu že s přibývajícími zkušenostmi to bude čím dál větší zábava a budu hledat další výzvy.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):
Související firma



TOPlist