globalmoto_duben_nolan




BMW Motorrad Test Camp Almeria: Zaručený recept na zimu

Kapitoly článku

Instruktor Radek Matoška

Radku, jak jsi se k této akci dostal a co máš pod palcem?

K akci BMW Motorrad Test Camp Almeria jsem se dostal skrz hlavního organizátora, kterým je Bike Promotion. Jsem zde zástupcem pro Českou a Slovenskou republiku a další východní státy. Jsem tedy dost spjat s organizací. Agentura Bike Promotion spolupracuje se značkou BMW a první Test Camp proběhl tuším roku 2011. Tenkrát jsme zákazníkům nabídli jízdu na okruhu a na silnicích, přičemž offroad ještě nebyl v portfoliu. Teprve roku 2013 jsme nabídku rozšířili o sekci offroad, kde jsme prezentovali modely GS, které jsou pro terén jako stvořené. Zpočátku bylo méně offroadových zákazníků, ovšem zájem neustále stoupal a stále vlastně roste. Máme velice pozitivní zpětnou vazbu a je zajímavé, že přichází hlavně lidé, kteří do té chvíle jezdili pouze na okruhu nebo na silnici a s terénem doposud neměli zkušenosti. Z offroadového ježdění jsou maximálně nadšeni a každým rokem se vrací. Test Camp je hlavně o tom, že si zákazníci mohou vyzkoušet jakýkoliv model BMW a zároveň mají k dispozici instruktory, kteří jim v tom pomáhají. Jezdci jsou rozděleni podle výkonnosti.

Co je největším tahákem?

Vůbec nejvíce byl a je zájem o jízdu po silnicích. Je to tím, že tu jsou v zimě pro jízdu na motorce skvělé podmínky a krásné zakroucené silnice s minimálním provozem. Naši zákazníci zde mají možnost vyzkoušet nejnovější modely BMW, které teprve půjdou do prodeje a jsou vlastně prvními, kdo se na nich sveze.

Jak náročná je organizace a kolik strojů je pro zákazníky připraveno?

Každý den si náš tým sedne a na základě zpětné vazby od zákazníků se snažíme Test Camp zdokonalovat a maximálně jim vyjít vstříc. Je tedy pochopitelné, že nás to stojí strašně moc sil. Jen pro představu, náš tým je zhruba o sedmdesáti lidech. Každý den se na silnice vydá až sto jezdců, do terénu zhruba pětadvacet jezdů a na okruh dalších sedmdesát. Pro své zákazníky zde máme nachystáno zhruba 240 motorek, které se musí po skončení jízd přichystat na další den. Okruhové motorky mají své stanoviště přímo na okruhu a offroadové a cestovní motorky mají své parkoviště v garážích hotelu.

Jak dlouho BMW Motorrad Test Camp probíhá?

Camp probíhá od konce ledna do konce března. Každé dva dny přijíždí noví zákazníci. Někdo přijede na dva dny, někdo na čtyři nebo šest, ovšem jsou i tací, co jsou zde i deset dní, přičemž stále mění sekce.

Jací lidé se do terénu hlásí, jsou to zkušení jezdci?

Na offroadové motorky často přichází lidé, bez předchozích zkušeností a je zajímavé sledovat, jak se zlepšují a další rok k offroadu vrací. Je také zajímavé, že vysoké procento jsou to majitelé jiných značek, kteří po tomto plnohodnotném testu na značku BMW přecházejí. Letos se specializuji na offroad a mám na starost kompletní sekci včetně instruktorů a je to tím, že z nich mám asi největší zkušenosti jak s jízdou, tak s nastavením motorky. Dříve jsem hodně jezdil na silnicích a byl jsem donucen jezdit také na okruhu. Mimo Test Camp jezdím v rámci agentury často na okruhu, kde učím.

Během akce je asi hodně zážitků?

Zážitků je moře a asi největší s kolegy, při objevování nových tratí…překvapují nás nečekané překážky a z toho pramení nevšední zážitky. Jednou jsme například tahali velké GS z desetimetrové rokle, protože to občas někdo z nás zahodí. Každopádně zákazníkům se snažíme den zpříjemnit a zbavit je stresu. Prostě aby si motorku užili a maximálně ji vyzkoušeli. Jsou zde starší lidé, také holky a jde nám o to, aby si jízdu na velkých motorkách pořádně užili a zbytečně jsme jim nenaložili velkou porci kilometrů nebo těžkého terénu a tratě jim tedy šijeme na míru. Není neobvyklé, že s námi na offroad vyrazí sedmdesátiletí nebo i osmdesátiletí pánové. Lidé tím žijí, navzájem si pomáhají, tahají se v hlubokém písku a zažívají něco jiného.

Pozoruješ na lidech pokroky a mají chuť na sobě pracovat?

Lidé dělají obrovské pokroky a to nejen na silnici, ale i v terénu. Když přijedou další rok, je vidět, že leccos umí a nemáme s nimi tak velkou práci. Kromě toho sami poznávají, že když v offroadu dostanou motorku pod kontrolu a dokážou jet, je pro ně pak na silnici jízda o velký kus jednodušší a jedou mnohem jistěji.

Po skončení máš volno a nebo se rozjíždí další přípravy?

Tratě připravujeme téměř hned po skončení Test Campu. Hlavně enduro tratě musíme každý rok prověřovat a případně měnit. Práce je to opravdu dost.

Účastníci zájezdu Ivan a Marián

Chlapi, jste zde poprvé a jak jste se o akci dozvěděli?

Ivan: Jsme tu už počtvrté a dočetl jsem se o tom v nějakém motočasopise. Zaujalo mě hlavně to, že je to v zimě, protože u nás moc příležitostí zajezdit si v tomhle období není. Oslovil jsem Mariána a vyrazili jsme poprvé i s manželkami. Vyzkoušeli jsme to a hned bylo jasné, že se opět musíme vrátit. Je to perfektní.

Marián: Byla to zvláštní představa, vyrazit někam, kde se dá v lednu jezdit na motorkách. Nevěděli jsme, co od toho můžeme čekat.

Za jakou kategorií motorek jste jeli hlavně?

Ivan: Poprvé byl můj cíl vyzkoušet nové „ertéčko“. Tenkrát zrovna šlo na trh a já plánoval změnit svou turistickou Yamahu FJR, takže jsem si BMW potřeboval vyzkoušet. Právě toto byla jedinečná příležitost. Poprvé jsme tedy byli pouze na silnicích.

Marián: Ano, to jsme tu byli pouze dva dni a popravdě, já neměl žádnou představu.

Ivan: Ano, tenkrát jsme tu poprvé potkali Radka Matošku a zůstali s ním v kontaktu. Další rok šel Marián vyzkoušet terén a já okruh. Nyní už bereme kategorie všechny.

Marián. Jasně, poprvé jsme byli pouze dva dny, potom už jsme věděli do čeho jdeme a tak jsem dal dva plus dva, tedy dva dny enduro a dva dny silnice. Začal jsem endurem a potom mě Radek přesvědčil, abych dal ještě další porci endura…tenkrát jsem měl ruce pořádně urvané. Ale bylo to moc fajn!

Co vás na kempu kromě ježdění na motorkách, baví nejvíce?

Ivan: Tahle akce je opravdu skvěle zorganizovaná a je tu cítit německá preciznost. A proto se mi líbí, že máme přesně dané, co se kdy děje, kdy kam jedeme a na čem. Líbí se mi průvodci, kteří jsou otevření a přátelští. Nikdy nic nebyl problém a i když jsem měl napsanou jednu motorku, po dotazu mi dokázali zajistit několik dalších modelů. Kromě super organizace se mi líbí, že se nám instruktoři věnují a dělají vše proto, abychom se naučili lépe jezdit. Člověk se každým dnem zlepšuje a to se pak doma hodí.

Marián: Je fajn, že tě instruktoři sledují a každého ze skupiny na nějakou dobu berou k sobě a podle toho jak jedeš, ti radí, jak jezdit lépe. To je velká výhoda.

Objevili jste díky této akci něco nové, doposud nepoznaného?

Ivan: Já jsem původně vyrazil hlavně kvůli zmíněnému „ertéčku" , ale skončilo to úplně jinak, protože jsem se tu zamiloval do R Nine T, kterou jsem si nakonec koupil. Byla tu možnost se na ní svézt a to rozhodlo. Vždyť jsme se o tom spolu bavili a určitě mi dáš za pravdu, že ta motorka je naprosto nepraktická a s mou vysokou postavou na ní vypadám směšně. Jenže ten pocit z jízdy na těchto španělských silničkách byl fantastický.

Marián: Ano, ten způsob, jak se tu dá zajezdit, je jedinečný. Pro mě bylo skvělé poznat, o čem je jízda v terénu na tak velké motorce. V první chvíli, když jsem se vedle ní jen postavil, jsem se ji bál. Jízda v terénu potom byla neskutečná. Tady je maximální šance motorku vyzkoušet v terénu, jaký u nás není a hlavně na ní strávit spoustu času, což u nás není šance. Prostě ideální způsob, jak pořádně otestovat motorku a ne se jen svézt pár kilometrů a to je super.

Organizátoři Michael Dangrieß a Andreas Bronnen

Kdy vznikla myšlenka BMW Motorrad Test Camp uspořádat a co je hlavní myšlenkou kemp?

Michael: Roku 2009 jsme zjistili, že BMW chce široké veřejnosti nabídnou ryzí supersportovní motocykl. Španělsko bylo ideální lokalitou pro uspořádání Test Campu, protože jsme zde již uspořádali podobné akce pro jiné značky a měli tedy dost zkušeností. Myšlenkou bylo to, že jsme lidem chtěli dokázat, že BMW S 1000 RR je opravdový závodní stroj a Test Camp byl vyloženě okruhovou záležitostí. Stále jsme ale rostli a rozšiřovali nabídku. Proto jsme lidem nabídli cestovní modely, kterých má BMW stále více a v posledních letech jsme doplnili také offroad.

Kdo je typickým návštěvníkem BMW Motorrad Test Campu?

Michael: Jsou to všechny věkové kategorie. Na začátku jsme měli hodně okruhových jezdců, díky modelu S 1000 RR, který byl novinkou a vlastně nejsilnějším strojem na trhu. Nyní máme mnoho jezdců na cestovních modelech, kdy je velký zájem o modely GS.

Andreas: Tak například nyní mámě 35% jezdců na okruhu, 15% offroadových jezdců a 50% jezdců na silnicích. BMW má stále více nových silničních modelů a na tuto kategorii se hodně soustředí. Zákazníci si zde mohou nejnovější modely otestovat a rozhodnout se, který jim sedí nejvíce a který si koupí. To je právě největší rozdíl mezi námi a jinými agenturami. Po stránce věku jsou našimi zákazníky lidé ve věku 45+ a to je typická BMW klientela.

Kolik je motocyklů je pro zákazníky připraveno?

Michael: Máme pro ně nachystáno 245 motocyklů.

Andreas: Složení je takové že 40% je RR modelů, které jsou určeny pro okruh, druhou největší kategorií je model GS. Velice oblíbené jsou modely XR, RS a GT. Dále je zájem o dvouválcové GS 800. Zajímavostí je možnost vyzkoušet také elektro skútr.

Jaká je zpětná vazba od zákazníků?

Michael: Letos teprve startujeme, takže postřehy z loňska. Lidé tento Camp mají opravdu rádi a velice si ho užívají. Když lidé odjíždějí, vyplňují dotazník, kde se ptáme, zda by doporučili kamarádům. Máme 100% odpovědí, že ano a to je skvělé.

Máte nějaký vzkaz pro naše čtenáře?

Michael: Je tu krásné počasí a proto máte tu nejlepší šanci vyzkoušet nejnovější modely BMW, které v tuto chvíli ještě nejsou u prodejců. Můžete zkoušet neskutečné množství modelů a mezi sebou vzájemně porovnávat.

Andreas: Kromě toho je to skvělá šance zažít úžasnou dovolenou, kdy utečete ze zimy do tepla.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist