hsq_zari_mx1




Samurajská Honda CX 500 od Ed Turner

Úpravy motocyklů lze řadit do různých kategorií. Začít můžeme s těmi lehkými, které dělá mnoho z nás a které spočívají v jednoduchém nahrazení jednoho dílu jiným. Dále bychom mohli pokračovat přes přestavby různé složitosti až k těm, kdy se motorka rozebrala za účelem toho, aby vznikla znovu od samotného základu.

Přesně ten poslední případ je i úprava francouzské dílny Ed Turner Motorcycles. Právě na jejich dveře přišel zabouchat zákazník s jasnou vizí, která však byla do značné míry přehodnocena okem samotného stavitele.Jako základ posloužila Honda CX 500 Sport. Kdo se vyzná, ten ví, že se jedná o poměrně unikátní stroj od Hondy, který má pro japonskou značku netradiční vidlicový dvouválec, uložený v rámu podélně. Tato koncepce zůstala zachována, nicméně z celého rámu zbyl jediný kousek a to krk řízení. Vše ostatní bylo od základu znovu posvářeno.O odpružení zadní kyvky se stará místo původních dvou tlumičů jen jeden nastavitelný Öhlins. Přední vidlice jsou vypůjčeny z Triumphu Speed Triple, usazeny do brýlí vlastního návrhu, vyřezaných na vodním CNC. Kola jsou vedle motoru a již zmíněného krku řízení jedinými součástmi, jejichž vzhled byl k novému motocyklu označen jako vyhovující. Brzdy jsou propůjčeny z BMW blíže neurčeného typu.Vnitřnosti původního motoru zůstaly nedotčeny, ovšem totéž se nedá prohlásit o jeho zevnějšku. Dvoubarevné schéma, kdy je důležitá hlavně rudá barva typická pro všechny stavby od Ed Turner, doplňuje množství pochromovaných doplňků a dílů z holého kovu. Airbox byl vyhozen a místo něj dostaly karburátory jen jednoduché hliníkové hubice. Výfuk je odpředu dozadu vlastní výroba.Zcela zásadním prvkem je i palivová nádrž. Opět ruční práce, ovšem netradičně vytvořená za použití kevlaru a uhlíkových vláken. Černobílé lakování zabírá jen malou část plochy a vyobrazuje samurajské masky v neuspořádaném chumlu. Navazující sedlo pro jednoho je oděno do kombinace kůže a Alcantary. Pozice jezdce ctí klasické café racery a přístrojový panel bychom zde hledali marně. Místo něj jsou k dispozici jen nejnutnější ovládací prvky.Baterka se přesunula pod čep kyvné vidlice, mimo pohledy všech přihlížejících. Její přítomnosti nasvědčuje jen malé kulaté světlo vpředu a také LED koncové světlo, umístěné pod sedlem. Jednou z mála elektrických komponent je ještě ventilátor, pomáhající v případě potřeby hliníkovému chladiči.Výsledný motocykl je úchvatnou přehlídkou mechanické práce, která nese jasný podpis tvůrce. A i když byla původní představa novopečeného majitele vlastně poněkud jiná, je prý se svým novým strojem nadmíru spokojen. Tomu se vlastně ani není co divit.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (29x):
Motokatalog.cz



TOPlist