yamaha_demo_tour




Bandit9 AVA jako reinkarnace Hondy Supersport 125

Motocyklový design může být extrémně rozmanitý, zatímco někdo má rád rád sci-fi tvary a ostré hrany, někdo dává přednost pravému opaku. Třeba vietnamskému staviteli motorek jménem Daryl Villanueva imponovala Honda Supersport 125 ze šedesátých let.

A čím to, že Daryla tolik fascinovala právě tato historická, v našich končinách prakticky zapomenutá motorka? Oním důvodem je mimo jiné i konstrukce, kdy rám zcela postrádá spodní trubku, vedoucí od krku řízení pod motor. Motor je tak v rámu prakticky zavěšen, což posouvá možnosti designu zase o kousek dál.

Daryl se tedy ve své dílně Bandit9 pustil do dílka, jenž nese jednoduchý název AVA a je jakousi moderní interpretací Supersportu. Už od prvního pohledu je jasné, že plynulost designu hrála při navrhování hlavní roli. Zásadním prvkem je nádrž, která bez jediného spoje přechází v podsedlovou část a následně v zadní krovku. Vše je skutečně z jednoho jediného kusu kovu, jehož křivky vznikly jak jinak než ručně. V přední části potom na tento díl, jenž tvary a chromovaným povrchem připomíná tekoucí, roztavený kov, navazuje ještě podobně pojatá maska.

Vyplétané kolo s retro pneumatikou je vpředu uchyceno párem tenkých, chromovaných vidlic, na kterých zaujmou zvenku umístěné přiznané pružiny. Podobný způsob je zvolen i na ručně dělané kyvce, odpružené dvojicí tlumičů. Přední světlo bychom hledali jen marně. Tuto funkci zastává dvojice svítilen, uchycených na pravé vidlici.

Do centra ručně zhotoveného, chromem zářícího stroje, Daryl usadil pohonnou jednotku. Stejně jako u jeho vzoru z roku 1967, jedná se i tady o stopětadvacítku, ovšem v tomto případě trochu jiné konstrukce. Leckdo v motoru snadno rozezná klasický ležatý jednoválec, tolik oblíbený z Hondy Monkey. Úlohu airboxu obstarává výrazný „kastlík“ ve střední části rámu a čtyřtakt oddychuje skrze krátký výfuk, ústící dolů pod kyvnou vidlici.

Asi se nyní ptáte, jestli se na takovém stroji dá vůbec jezdit. Odpověď je, že jednoznačně ano. I když motorka vypadá víc jako umění, než jako každodenní společník, vše je funkční a provozuschopné. Brzdy jsou vzhledem k váze motorky dostačující, sedlo údajně vcelku pohodlné a nechybí třeba ani klakson, ukrytý pod krkem řízení. Schází snad už jen zrcátka, nicméně vzhledem k tomu, že celá motorka funguje jako jedno velké zrcadlo, nebudou možná ani potřeba.Bandit 9 AVA je navíc skutečně k mání. Celkem totiž vznikne omezená série devíti kusů, které budou za blíže neurčenou cenu dostupné. Obávám se však, že tato nabídka platí pouze pro Darylovy vietnamské krajany.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist