Auto Fabrica Type 11 – trojice přestaveb do projektu Yamaha Yard Build

V rámci projektu Yamaha Yard Build, oslovila japonská značka dalšího úpravce. Tentokrát se jedná o britskou dílnu Auto Fabrica, která si pro svoje stavby bere inspiraci v historických autech z padesátých a šedesátých let. Celkem vznikly pod označením Type 11 rovnou tři prototypy, které se podobají stylem, ale liší koncepcí.

Auto Fabrica Type 11 – trojice přestaveb do projektu Yamaha Yard Build

Jako první postavili Bujar a Gaz Muharremi z Auto Fabrica stroj s názvem Prototype One, založený na současném naháči XSR 900. Aby se konstruktéři nemuseli při návrhu nijak omezovat, bylo dopředu rozhodnuto, že půjde o čistě okruhovou záležitost. Na minimalistické motorce bez předního světla se proto objevují špičkové tlumící komponenty Öhlins, brzdy Brembo s kotouči PFM nebo karbonová kola BST.

Z karbonu či nylonu jsou i další části motorky, vytvářené buď ručně, nebo pomocí 3D tisku. Minimální přední kapotáž potom vznikla ručně z hliníku a jednoduchý přístrojový panel je zapuštěn přímo do nádrže se závodním plněním.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Po prvním prototypu nenásledoval logicky druhý, ale paradoxně rovnou třetí Prototype Three. Zde konstruktéři opustili svět moderních strojů a „přesedlali“ na Yamahu XS 750 ze sedmdesátých let. Vzduchem chlazenému motoru byl navýšen výkon, na šasi se objevují brzdy Brembo, rychloměr Motogadget a další prvky.

Ručně vyráběná hliníková kapotáž se smrskla na maličkou kapličku okolo předního světlometu. Veškerá plechařina je opět ručně vyklepávaná a tentokrát o poznání ladnější, než u první motorky.

Teprve do třetice vzniká poslední Prototype Two, stojící na pomezí mezi dvěma předchozími stroji. Zde je opět základem moderní tříválec XSR 900, tentokrát ale v útrobách motorky pro použití na silnici. Ostré naladění Prototype One zůstalo, ale přibyly i prvky, díky kterým lze motorku běžně provozovat.

V aerodynamické kapličce přecházející přes řídítka se nově nachází kulatý světlomet, lehce přepracována byla podsedlová část, nádrž je osazena konvenčním palivovým systémem a kola obouvají silniční pneumatiky.

Právě poslední Prototype Two bude zároveň možné i zakoupit. Po představení všech strojů tento víkend v Londýně, vyrobí Auto Fabrica blíže neurčený počet strojů pod názvem Type 11. K prvním zákazníkům se tyto motorky dostanou v létě letošního roku.

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



faber_vespa_duben
Objednat reklamu
TOPlist