globalmoto_duben_nolan




Arcidílo - motokolo domácí produkce

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
j-z (0) napsal 09.03.2015 v 16:02

Vážení motokolaři,
informace: na diskuzních stránkách motokolo.ic.cz dochází ke změně - od 16.1.2015 byla zřízena nová doména
//www.motokolari.cz
kam byly příspěvky přesunuty. Jedná se o definitivní umístění stránek.

Velkocus (0) napsal 09.07.2014 v 20:54

Zdravím všechny motokolaře!! :)
Vytvořil jsem funkční diskuzní fórum pro MOTOKOLAŘE //motokolo.ic.cz a byl bych rád, kdybyste i vy přidali, čím více chytrých hlav, tím líp:)

Hlavním důvodem, proč jsem se rozhodl fórum vytvořit je hlavně ten, že jediné fórum na téma motokola na českých stránkách motorkolo.cz bylo již zrušeno (možná pozastaveno, netuším), každopádně když jsem potřeboval s něčím poradit, vždy mi tam i ostatním motokolařům každý ochotně se vším pomohl a byl bych rád, kdyby tomu bylo i na //motokolo.ic.cz.

Pište mi vaše připomínky na web, jak na grafickou úpravu, tak na funkce. Momentálně web běží na free hostingu, pokud se však ujme, jsem ochotný jít do placeného hostingu s lepší stabilitou.

Motokolu zdar! :D

Kvejlend (0) napsal 04.07.2013 v 12:56

Nádherná práca, už dlhšie hladam podobnú "motorku" ktorá sa da použiť aj ako bicykel, ktorá je lahká, kvalitná, pekná, štíhla nie ako skútre s ktorými sa neda vojst do paneláka, proste skvelééé !!!
fakt by som mal zaujem

mlynec998 (-6) napsal 25.12.2011 v 13:03+1

smekam klobouk uz pred samotnym napadom.je to nadhera.spracovanie,design aj funkcnost.vsetko super dotiahnune.je super ze toto este ludia dokazu v domacich podmienkach.
za mna .rad by som si to nasiel pod stromcekom...

Hrbas (0) napsal 23.12.2011 v 15:00

presne tak dokonce bych rekl ze o to nekteri vedi prd.Jo ted je tam takovej cernej felt chopper ja mam retro vojenske brasny atd.

nuclear (1) napsal 23.12.2011 v 14:41

No a ještě, když už jsme u té techniky:
Všimli jste si případu švýcarského cyklisty Fabiana Cancellary a jeho raketových sprintů?
Tento "chytrý cyklista" si namontoval do sedlové trubky elektrický motorek s planetovou převodovkou, a popoháněl jím šlapací střed (musel šlapat na tvrdo s motorem) .
Získával tím "náskoky".
Jasně,je to komik , ale chytré je,
že je to způsob neviditelného přenosu. To by se mohlo hodit i nám, když se potřebujeme zbavit toho "homologačního" třecího válečku. Bohužel to je jen pro elektrické pohony,
běžný fízl když uvidí
spalovák, tak i kdyby nenašel žádné převody, tak "pojme podezření" a stejně bude otravovat .

nuclear (1) napsal 23.12.2011 v 13:35

STI Martin:
Rozumim, když je střed otáčení stejnej jako střed kyvky, tak proč tam nehodit odpružení, řetěz se nebude natahovat, což je nepříjemnost u 70% motorek
Máte to dobře promyšlené, obdivuju.
Já sem přemejšlel s takovýmle kolem třeba přejet ameriku po Panamericaně /ze severu na jih/, jak jel Víťa Dostál na obyčejném kole /to bych teda nejel ani kdyby po kilometru ležela dvacka/
Na motorce by to asi stálo hodně peněz za benzín, ale obyčejné kolo to zas ten Víťa Dostál tam nějak neměl ani světlo,asi kvůli váze nebo furt vybitejm monočlánkům, a někde v Mexiku v tunelu vletěl
do díry a ty auta za nim to dobrzdily jen taktak,
no prostě obyčejné kolo je marast taky kvůli furt spocení a každému tomu gramu nákladu.
Takže mě to láká kvůli té spotřebě, a beztak že to ujede spousty kilometrů za den /znám chlapa co dojel za šlapacím kole za 1 den z Liberce do Brna!/ nevim teda jak vypadal
když tam dojel asi by nemoh hned na rande
A taky že to kolo člověk sková do křoví někam, a může chrnět, s motorkou to tak nejde.Ale hlavně ta spotřeba na těch dálavách .
Takže fandim hodně v tomto, přeju zdar.

nuclear (1) napsal 23.12.2011 v 13:08

Zároveň motorové kolo je principielně nejúspornější běžný způsob přepravy člověka.

MartinSTI (0) napsal 23.12.2011 v 11:53

Nuclear: V plánu je vlastní celoodpružený rám, uvažujeme o výrobě karbonové vahadlové vidlice (něco jako má Wraith od Confederate). Motor opět 50 ccm 4-takt, systém převodů máme navržen ještě promyšlenější, pro ještě snadnější šlapání. Každopádně stavba bude mnohem extrémnější, protože jsme se na tomto prvním kusu spoustu věcí naučili a jsme schopní to posunout dál. Nechceme jít cestou levných motokol s čínským motorem (vždyť jen samotná spojka na našem motoru stojí skoro tolik co celý čínský minibike ), přesto by to neměly být stroje na vystavení do obýváku, ale na denní ježdění. No a k tomu motoru - nalézt čtyřtaktní motor bez převodovky, který má kompaktní rozměry, je celkem nadlidský úkol. Pro zajímavost - ten náš má v nejširším místě rozměr 165 mm.

nuclear (1) napsal 23.12.2011 v 05:15

hrbas: koukal jsem že tam je i kolo felt jako chopper, co?

jarek38: podobný motor se dá pořídit z číny asi za 7000, jenže nebude mít ty potřebné úpravy, bude s převodovkou, a bude široký, takže si vlastně nic nepořídíš, jelikož úpravy ti zaberou 80% rozsah.Navíc jak jsem psal včera- já jsem viděl že tyhle levné motory mají vibrace, oni tady mají nějaký custom.

dokončení:
Dost dobře je vyřešená ta volnoběžka, je holt vidět že někdo desítky hodin přemýšlel. Ještě nedávno se taková volnoběžka blbě sháněla.
Ten chlap na té ESCE žádnou ani neměl, měl tam jenom vzadu nasazenou rozetu bez unašeče, a přivázal jí drátkama přímo k výpletu
Musel tedy jezdit na motor i z kopce, anebo s vymačknutou spojkou, ale to je blbý.
No a když je přítomen autor,nebude nějaký náznak, co bude příště? Kdyžtak můžu i pomoct, dokážu frézovat.

Hrbas (0) napsal 22.12.2011 v 17:31

nuclear ma pravdu ale pokud chces dodrzet zakon aj hloupej tak musis jet na krovinorezu ja tam mam 4takt hondu ten nastesti aspon nerve a jenom vrni jak kote.

jarek38 (26) napsal 22.12.2011 v 07:55

pekna prace,za kolik se da poridit ten moturek?

nuclear (1) napsal 22.12.2011 v 06:51

Asi před 5ti lety jsem koupil hotový sovětský motůrek pro motokola, těšim se až si ho někam namontuju.
Je mrňavý, ideálně "plochý" (stejnak ale potřebuje širší šlapací střed na šlapky než se dá koupit) ,má dokonce normální spojku,a držáky se dělat nemusí- má to žlábky rovnou pro rám na běžné kolo, třeba favorit.
Je to bohužel dvoutakt, ale už jsem to viděl na ESCE (kolo) a ten zvuk je i tak docela pěkný, protože je pomaloběžný.
Kdyby tam ale někdo nacpal dnešní "křovinořez", tak
to už by asi pěkné nebylo, to už jen řve,
není to pěkný chod a kouzlo se ztrácí.
Z hlediska legislativy je to vše ale nelegální, vše je okleštěno, jak píše tady Bmw.
Například ten povolený gumový třecí váleček, že.
Žijeme v EU , kde předpisy nejsou k funkci věci , ale zobrazuje to složité politické postoje,regulaci,lobbysmus zavedených výrobců (chlíveček), nechuť něco měnit, frenetickou ochranu "trhu" (se společným jmenovatelem- prachy )
"můžeš si dělat co chceš ale nikdo nesmí přijít o trh a o peníze" že ano.
A pokud ti tato demokracie ne zcela vyhovuje, tak ti ji náš letoun F/A-18 Hornet doveze až na střechu domu, v množství 5,5tuny, obzvlášť pokud bydlíš v Syrtě .
Na 4taktní motůrky z pit biků jsem taky koukal, ale ty obyčejné asijské co jsem viděl mají moc velké VIBRACE, to se mi nelíbilo.
Patrně jste to vyřešili použitím lepšího motoru.
Dobrá práce , píšu jen v rychlosti, tohle si nechám otevřené a ještě během dne napíšu.

Hery22 (20) napsal 22.12.2011 v 00:54

felt je německo-americká značka takže ma pravdu aji autor článku aji Plastky266

Hrbas (0) napsal 21.12.2011 v 20:30

dela felt aj motorky mam pouze motokolo,ale ramy maj super mam veterana vojenskeho krasne pro ID. to nema chybu hlavne se ? znate bohdana kubu?

Plastky266 (658) napsal 21.12.2011 v 20:03

Felt je německá značka a olejový tlumič tlumí chod vidlice nikoli ovlivňuje zdvih ale jinak pěkný

Hrbas (0) napsal 21.12.2011 v 19:27

samozrejme souhlas poldove ani nemely tuseni co po me majou chtet ale ja mam od dodavatele neco jako technicak no nakonec info@motokola.cz tam sem se dozvedel vse o motokolech.Elektrokolo je taky reseni,ale zatim ne ne ne mozna za 10 let ,ale ten zvuk a vuni to nenahradi.

Petr-RSV (38) napsal 21.12.2011 v 18:24

rrss: To co jsi vypsal, jsou jen základní podmínky, ve skutečnosti je toho ještě víc. Tak jak kolo teď stojí samozřejmě vyhlášku nesplňuje - už kvůli objemu, výkonu apod. To ale není žádný problém - máme k dispozici téměř totožný 50 ccm motor (dělají se od 50 do 150 ccm), který je možné naladit na 1 kw a 25 kmh. Upevnění motoru je ze zákona taky OK, díky tomu, že nedošlo k zásahu do rámu (svařované držáky na rámu atd.), charakter jízdního kola je zachován, šlapat je možné i bez motoru. Motor je upevněn ve dvou místech - pokud by se použili rychloupínáky, tak jeho vyjmutí je otázka chvilky. Jediný nedostatek, který přiznávám je palivová nádrž "v rámu", což by mohlo dělat úředníkům problém. Toto pravidlo je trochu postavené na hlavu - správné umístění nádrže by mělo být tak, aby to byla součást motoru jako třeba u motorové sekačky. Vypadalo by to hrozně. EU vymýšlí každým rokem stupidnější nařízení a pomalu není prostor zlegalizovat jakoukoliv stavbu. Chtěli jsme jít i cestou elektrokola a představ si, že v současné době je legálních pouze 250 W a pouze při asistovaném šlapání (systém Pedelec), tzn. že není možná jízda na samotný elekromotor.

Hrbas (0) napsal 21.12.2011 v 17:55

je to tak ted sem to nasel je tam hromada paragrafu nicmene to omezeni tam je Ministerstvo dopravy c.341/2002 sb.prilohy c.13.Je to slozite taky sem to moc nechapal,ale ja sem chtel pouze neco krasneho a hlavne ta vune .muzu rict ze to neni uplne vono ,ale aspon neco vrni pod prdely.

rrss (0) napsal 21.12.2011 v 16:47

¨Hrbas má pravdu, protože podmínky pro legální doplnění motoru na jízdní kolo a jízdu bez ŘP jsou jasné:

1) Je nadále zachován původní charakter jízdního kola.
2) Výkon motoru nepřesáhne 1 kW.
3) Motor nemá objem válce (válců) větší než 50 cm3.
4) Maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km/h
5) Montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.

Fakt nestačí splnit jednu podmínku - stačí jednu porušit a je po žížalkách.

SPV (816) napsal 21.12.2011 v 15:51

Krásná čistá práce!!!
Už jsem to obdivoval v létě. Jen tak dál klucí...

bonnyes (4) napsal 21.12.2011 v 15:44

Hezkej kousek.. Hlavně ať Vám to neocopyrujou číňani

Hrbas (0) napsal 21.12.2011 v 15:19

mozna se pletu ale rikam pouze to co mam vyctene ze svejch dokumentu primo od prodejce mojeho feltu a nebud nasranej zle to neberu mas muj obdiv ja sem taky po havarce a nemohl sem to vydrzet bez vune a zvuku 4 taktu.

Filtr#21 (7) napsal 21.12.2011 v 14:56

Mooooc hezoučký. Chci ho ! Všechny skůtry se teď můžou jít zahrabat

Petr-RSV (38) napsal 21.12.2011 v 14:16

2 Hrbas: Když už jsem na kolo vynaložil tolik prostředků a času tak věř, že jsem se zabýval tím, jestli to může nebo nemůže na stezku a je to udělané tak, aby mohlo

udinar (40) napsal 21.12.2011 v 14:14

Do tohohle stroje bych šel! Kdyby se to prodávalo jako stavebnice, aby si to mohl poskládat doma každej, šel bych do toho hned! Byla by to sranda

kratod (14) napsal 21.12.2011 v 13:54

o kolu vim asi vsechno, ted jeste neco o ty fajne blondyne...

Hrbas (0) napsal 21.12.2011 v 11:21

zdar je to super sam vlastnim motokolo felt destination,ale to vase neni uplne motokolo ,ale ma motor pevne na ramu a to bude problem na ciklostezkach samozrejme pokud nezhasnete motor a taky helma je zrejme nutnosti a ridicak.Takze ani ne motokolo ,ale malej motocykl dle vyhlasky.ALE JINAK

jneuro (2) napsal 21.12.2011 v 10:56

Jednoznačně za jedna Asi první motokolo, který bych si rád pořídil normal v krámě, za rozumnej peníz. A hurá do garáže pro velkou motku

Kovářbandit1200 (14) napsal 21.12.2011 v 10:20

tak tomu říkam motokolo jak ma byt ,moc se mi to líbí a hlavně chválim že se povedlo održet nizkou vahu při líbivim dizajnu.

Předchozí
1 2 3 4
Následující



TOPlist