globalmoto_duben_nolan




Angry Bird: Honda 954 jako retro-fighter

Napsat, že streetfightery vyšly z módy, by nebylo úplně fér. Řekněme spíš, že se momentálně nachází ve stínu café-racerů, scramblerů a dalších retro motorek. A to je také pozadí příběhu Wenleyho Andrewse, který si unikátní přestavbou Hondy CBR954RR vlastně jenom splnil svůj dávný sen.

Australan Wenley Andrew začal o přestavbě Hondy CBR přemýšlet už před osmi lety. A tehdy se také pustil do práce, i když trochu jinak, než je obvyklé. Nakreslil plány, vyrobil díly podle svých představ, ale pořád neměl žádnou motorku, na kterou by je použil. Vysněný streetfighter zůstal nadlouho jenom v jeho hlavě, na papíře, a připravené komponenty našly místo u rodičů ve sklepě.

Když o něco později Wenley dostal ve své nové dílně první zakázku na úpravu Triumpha Bonneville, světem se už naplno valila vlna café-racerů. Kšefty se díky retro módě hýbaly slušně, ale vášeň pro streetfigtery Wenleymu zůstala. A když vloni však sehnal zachovalou Hondu CBR954RR, otřel pavučiny z dávno připravených dílů, vytáhl staré plány a oživil je čerstvými nápady ze své branže.

Mezi osm let starými komponenty našel přední vidlici včetně frézovaných brýlí a ráfku, upravených na pneumatiku šíře 180. Těžko říct, zda byl větší problém nasadit na zadní letmou kyvku z VFR autový ráfek obutý do dvěstěčtyřicítky, nebo najít tu správnou osu k uchycení extrémně širokého předního kola s pneumatikou, jakou vozí ty nejsilnější superbiky vzadu. 

Kapotáž v původních nákresech nesla všechny typické znaky streetfighteru - masku s předním světlem, klín pod motorem i špičatou krovku. Ovlivněn přestavbami několika Triumphů se však Wenley rozhodl změnit světlo i sedlo do retro designu. Sám říká, že to byl velký risk, ale jak vidíte, vyplatil se.

V téhle fázi přitom Wenley zdaleka neměl hotovo. Čekala ho spousta práce s novým podsedlovým rámem a spoustou dalších detailů, které na první pohled ani nejsou vidět. Například do otvoru v nádrži, kudy původně vedlo sání vzduchu, bylo třeba lazerem vyříznout plechovou výplň. A pak ručně vyrobit přední blatník z laminátu, naohýbat řídítka do správného tvaru a natáhnout do nich plynová lanka a kabely k blinkrům. Ty jsou decentně umístěné v koncích řídítek, stejně jako zrcátka. Nic tu zbytečně nepřekáží ani nevyčnívá - i výfukový systém je zjednodušený na absolutní minimum.  ,

Finální tečku dal motorce Wenleyho dvorní lakýrník Jack Johnson, a oranžové prošívání sedla našlo inspiraci u staršího Lamborgini. Malý otáčkoměr, světla a blinkry jsou jedinými díly, které Wenley koupil hotové v e-shopu Motogadget.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist