husqvarna_svartpilen_801_2




Zázrak z Neckermannu: MZ TS 250

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SV-DR (29) napsal 10.02.2023 v 22:52

Super článok a obrázky.
Mal som MZ251 za 3roky krásnych 30 000km najazdených , NIKDY som sa nedotkol karburátora , zapaľovania ... motor bol výborný, ten hvízdavý zvuk mám stále v ušiach, kamaráti na Jawách nemali odvahu jazdiť so mnou na opačný koniec republiky. Furt sa im niečo kazilo.
MZ na rovinke šla za rozsah tachometra ,dokonca som na nej vyhral motozrazový šprint v triede do 350
Škoda že značka MZ neprežila ...

PRESLY (341) napsal 06.02.2023 v 19:48+3

..., jak zmínil respondent RSjawkař : Ernst Degner - vynikající východoněmecký tovární jezdec MZ přeběhl na západ a začal jezdit u Suzuki a odnesl si mnohá konstruktérská tajemství !!!!!. Jinač za sportovními úspěchy MZ stál špičkový konstruktér Walter Kaden...., ono podobné scénáře se dějí i dnes, přestupy jezdců a manažerů se "odkrývají karty" u jednotlivých továrních značek motocyklů (dani Pedrosa na pozici testmena u KTM jim toho asi hodně pověděl o Hondě...)

fatman (32) napsal 06.02.2023 v 10:57

Neckermann a Quelle ať jdou dop..., pravých Čechů ráj-obchodní dům Máj!
Takhle se to tradovalo u nás...
MZ byl za socíku pojem!
Měl jsem olítanou ETZ 150 a po fungl nové J 350/639 neskutečně agilní motorka!
Díky za článek!
Já pamatuju Jawu 50/23A Mustang v Neckermannu ."Robust und grundsolid" pravil západní tisk...

rsjawkar (85) napsal 06.02.2023 v 10:23+4

Neodpustím si pár písmenek. Díky soudruhům z NDR a vývoji v MZ, byly do 2T motorů na konci 50. let, zavedeny převratné konstrukční prvky, (expanzní výfuková komora, ploché sací šoupátko, zdokonalené vyplachování). Poté co vše ukradla Suzuki a později převzali i ostatní výrobci, došlo k prudkému rozvoji 2T motorů v GP.

Honza-K (830) napsal 06.02.2023 v 07:17+2

Diky za hezkej clanek.
Mel jsem kdysi davno Jawu 350/634 a po ni jsem koupil MZ ETZ 150. A najednou jiny vesmir! Uz nikdy zadne roztlacovani, napr.na koupalisti pred holkama obzvlášť trapne..., brzdici prednici kotoucova brzda, 12 V elektronika a krasne svítící svetlo, proste super! Sice proti 350 jenom 150, ale vyrazne kultivovanejsi a prijemnejsi motor a jizdni vlastnosti.... Takze pro me tehdy byla MZ znacka velkeho pokroku....

laďa-prášil (73) napsal 05.02.2023 v 21:41+4

Mě se líbilo, jak u MZ dokázali využít sportovní úspěchy aspoň tak, že z toho měli pěkný víčko. Jawa nedokázala přenést ani to.... oO a ETZ 250 to je stylovka slušné konstrukce, užitkový stroj, za který netřeba se stydět - ten zvuk z dlouhýho doutníku

PRESLY (341) napsal 05.02.2023 v 21:06+2

..., v roce 1880 v Zschopau zavrčel poprvé spalovací motor zkonstruovaný Dr. Nicolasem Ottou, právě v těch místech kde se dělali později MZ-ty,........ měl jsem tu čest sedlat MZ 251, bylo to to nejlepší co na socialistických silnicích jezdilo, dobrá motorka, pak jsem příčichl k japonským strojům a přesedl na RD 350 a MZ našla jiného "ženicha",...... po letech jsem se k ní vrátil, ale zub času se již projevil - byly problémy s převodovkou a spojkou, a turecké repliky ozubených koleček do převodovky - pořád se opakující vypadávající kvalty - prodal jsem ji , ale rád na ni vzpomínám....

Franky (155) napsal 05.02.2023 v 21:05

Jako teenager jsem se potkal na veletrhu v Brně s yugoslávským Tomosem - mám pocit, že také TS 50 (touring sport). Nějakých 6,5 koně v pětikvaltu, chlazen větrákem, s blinkry - ze socialistické země.... .
Dal jsem si cíl, že se k tomu zázraku musím nějak dostat.
Ale nepotkal jsem se v ČSSR ani s jedním, který by byl k mání.
https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=HLLwi%2btv&id=CC83E8C84EA81CDAD6C13E1ABF2FD60DEDF6CC45&thid=OIP.HLLwi-tv6FBsFNmwwkWF8wHaE7&mediaurl=https%3a%2f%2fwww.index.hr%2foglasi%2fuserdocsimages%2foglas%2f_2022%2f11%2f26%2f3754550%2f3-261120221327153319.jpg%3fpreset%3doglas-slike-view-detaljno-mob&cdnurl=https%3a%2f%2fth.bing.com%2fth%2fid%2fR.1cb2f08beb6fe8506c14d9b0c24585f3%3frik%3dRcz27Q3WL78aPg%26pid%3dImgRaw%26r%3d0&exph=660&expw=992&q=tomos+70+1984&simid=607994269652176445&FORM=IRPRST&ck=157954767601FCA0D620787D43228366&selectedIndex=24&ajaxhist=0&ajaxserp=0

callowsick (463) napsal 05.02.2023 v 20:40+3

Opět skvělej článek

nahllowSKY (315) napsal 05.02.2023 v 18:12+1

Tak to si pamatuju docela přesně.Ohmataný katalog Neckermann 73/74 a v něm mokick Bonanza s plavovlasým germánem na dvanáctipalcových kolech a “Em-cett” cfajfhundretfynfcen s blinkrama na koncich řídítek.Pro Čecha s holou řití neskutečný luxus té doby.

Vasko969 (6) napsal 05.02.2023 v 16:59

Diky za kvalitný článok !!!

IvanDvoutakťák (5074) napsal 05.02.2023 v 12:58+4

Rok 2013 - někdejší tovární jezdec MZ Heinz Rosner
na okruhu ve Starém Městě u Uhers. Hradiště ...

K167 (1471) napsal 05.02.2023 v 11:33+3

Hm, emzeta. Na tu jsem taky neměl.

ivano (499) napsal 05.02.2023 v 11:11+1

Hezký připomenutí MZ. Ve své době byla postrachem silnice GP i soutěží . Když na nich jezdili dederoni na GP do Brna, nechápal jsem co vše na ni včetně osádky dokázali naložit ...to by nevlezlo na malý vozík za auto . Bohužel MZ dopadla jako jiné národní firmy i u nás...velká škoda.
Osobní foto cestou z roku 2008...

koki888 (160) napsal 05.02.2023 v 10:17+1

Jak to delaj tý Nemky že na plagátoch vyzerajú super a keď prídeš do západního Nemjecka strach sa podívať?

elvis78 (133) napsal 05.02.2023 v 10:13

tak tenhle článek mě potěšil a rozšířil vědomosti. Paráda

Mercurio (83) napsal 05.02.2023 v 10:04+2

Na fotce z profilu mi hned připomněla Jawu 90.
Ale ta MZ mi přijde líbivější.
Na podzim 89 jsem si koupil ETZ 150. Proti fichtlu to letělo jak raketa a žralo jen o půl litru víc. Pro studenta ideální.
Proti výdobytkům z továren motocyklové velmoci jsem byl už jednou nohou na západě , zatímco ony plnily x- tou pětiletku .
Smutné srovnání...
A to nemluvím o tom, že jsem si jenom vozil prdel a dolejval benzín. Kamarádi s vysněnou Džáwou 350 se povozili o dost méně. Buď se v tom museli vrtat,nebo častěji neměli na benzín. A rychle pak sháněli nějakou starou Stovku. Žrala stejně a byla nepoměrně spolehlivější...
Po desetiletý pauze jsem pak osedlal ETZ 251 s otázkou , zda mne to bude zase bavit. A baví mě to už 22 let !
Samý hezký vzpomínky díky východoněmeckým soudruhům...
Díky za článek.

scott67 (76) napsal 05.02.2023 v 10:01+2

ČZ byla v testech nejlevnější, přesto na domácím trhu stála několik výplat mýho fotra. Z toho jasně vyplývá, na čem jsme tady museli jezdit. A přesto jsme to tak nějak zmákli.

Targus (429) napsal 05.02.2023 v 09:50-2+1

No jo!!!

Ale zcela trapné, hnusné a zejména blbé eMZety nechtěli soudruzi ze Země, kde zítra již znamená včera (přeloženo do češtiny - včera snědli to, co měli na zítra)!!!

Na co by jim byla v sovětských stepích nějaká blbá pátá rychlost? A na československých motocyklech se jezdilo špatně proto, aby se soudruzi těšili, že mohou sesednout a začít KONEČNĚ pracovat!!!

Tady VŮBEC NIKDO nechápe, jak životně důležité bylo vyrábět dvoutaktní čtyřkvalty se zpomalovači namísto nějakých TRAPNÝCH brzd.

Vždyť tradiční výrobek přece vždycky přestal jet u výrobního podniku, do nějž chtěl jeho majitel dorazit! A pokud tam zrovna nepracoval, získal nějaké ZARUČENĚ hodnotné kontakty, které mu umožnily dostavět chatu, anebo sehnat nedostatkovou kuchyňskou linku!
A VO TOM TO JE!!!

alespilot (0) napsal 05.02.2023 v 09:09

Ahoj, děkuji za zajímavý článek. Pamatuji, jak tuhle MZ 250 s pěti rychlostní převodovkou přivezl za mých učňovských let mistr odborného výcviku (pan Voborník) z Německa. Lezli jsme kolem toho a porovnávali to s našima kývačkama po otcích a dědech.

Enduromagor (13) napsal 05.02.2023 v 09:06+2

Supr článek

traki (121) napsal 05.02.2023 v 08:33+1

To byla doba - já školou povinný smrad na dovolené s rodiči v NDR u moře ( to byla ledárna ) a tam na každým rohu ta nádhera ETZ 150 i 250!! Člověk na tom mohl oči nechat. Potom jsem po pár letech v Dubrovníku uchcával když tam přijel Holanďan a měl Citroen BX ještě s tou palubkou, kde byly kotouče místo rafiček a vedle zaparkované dvě Guzziny. Jakej to byl model vůbec nevím, ale ty válce do stran, ty mě poznamenali na celej život. Díky za parádní článek.




TOPlist