Samurajova třináctá komnata: Suzuki RE-5

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
hondaman1 (8) napsal 01.09.2022 v 05:55-1

v suzuki asi v té době hodně brali drogy, když dali tolik peněz do takového monstra asi tam pracovalo hodně hipíků

rsjawkar (69) napsal 31.08.2022 v 10:03

Děkuji za výlet do historie firmy Suzuki, i když tentokrát má hořký a smutný konec. Wankelův motor mě vždy fascinoval. Na vlastní oči jsem RE-5 viděl u nás při ČTT. Překvapilo mě, jak parádně akcelerovala ze zatáček, přitom papírový výkon nebyl i na tu dobu zrovna oslnivý. Jela parádně, CB750 nestíhaly. Je zvláštní, že všichni výrobci, kteří se touto technologií zabývali, těžce pohořeli. Výjimkou je Norton a především Mazda, která je opravdovým průkopníkem této technologie. Mazda vyvíjela a vyráběla Wankelův motor bez přestávky od 60 tých let. Myslím si, že se ji podařilo uspokojivě eliminovat všechny neduhy tohoto motoru. Spalování oleje také eliminovala, už není čistě ztrátové jako u 2T. Je jasné, že z podstaty konstrukce, tento motor bude mít vždy nižší tepelnou účinnost a tudíž i vyšší spotřebu paliva, než motory pístové. Tento faktor, který býval u sportovních a závodních motorů nepodstatný, je dnes strašák číslo 1. Vaz tomuto motoru zlomila teprve až emisní norma Euro 5 v roce 2010. Perlička nakonec, fanoušci sporťáků RX8 můžou jásat, Mazda výrobní linku na motory nehodila do moře jako Suzuki a v nedávné době výrobu obnovila!

KVTU (75) napsal 30.08.2022 v 12:22+1

Nádherný stroj i ten vzhled je prostě super. Tohle se neokouká. Určitě to není pro moderní jitrnice co si neumí vyměnit ani svíčku a jediné co od moto očekávají je kompatibilita
a kupa asistentů

Slow (15) napsal 29.08.2022 v 20:32

Zastavte se v motoservisu u Tomaše Antla v Pardubicích, ten jich má rovnež několik , má tam i jeden motor v řezu a postupně je renovuje

jandaxx (60) napsal 29.08.2022 v 14:01

Sezemice jsou tady na fóru naplánované na 11.9. Takže dobrý tip, co tam bude k vidění

Pitbullterier (0) napsal 29.08.2022 v 12:55

Jinak kdo by ten zázrak chtěl vidět naživo. Tak v Sezemicích v moto muzeu ji mají. Nádherný stroj.

Heki (334) napsal 29.08.2022 v 11:22



Dvě momentky z depa - ČTT 2010 Hořice

nahllowSKY (208) napsal 29.08.2022 v 03:26

Je rozumné se takovýma motorkama dobře zásobit.

IvanDvoutakťák (4477) napsal 28.08.2022 v 21:09+1

Heki, v Branné Re5 jela v roce 2011 - na 1. fotce Frankie Mrázek



V Branné když(!!) se začátkem září vydaří počasí ( ´sou to Jeseníky ! ) ,
je to pohůdka a v neděli ráno i motocykly těžko kde zaparkovat ...



Diváci po dojetí start.č. 31 do cíle ...

Honza-K (629) napsal 28.08.2022 v 20:02

Peknej clanek! A pro me dalsi motorka, o jejiz existenci jsem nemel ani tuseni....

papiboy (647) napsal 28.08.2022 v 19:45+1

K167 (578) napsal 28.08.2022 v 19:21

Parádní článek o zajímavé části motocyklové historie.

jandaxx (60) napsal 28.08.2022 v 18:24

Ten hranatý styl se mi líbí

IvanDvoutakťák (4477) napsal 28.08.2022 v 16:04+4

Když "se" po tom motoru nechce to, co po klasických *písťákách*, t.j. netahá se
do vysokých otáček, tak nejen že neměl nijak katastrofickou spotřebu, ale stal
se velmi spolehlivým
Nezapomenu, když na Re5 v roce 1975 *dojeli* do Brna dva (řidič, tandemista
+ cestovní/kemping výbava) kamarádi z našeho klubu z Manchesteru/UK,
na spotřebu si nijak nestěžovali (viz údaj na odkazu zde úplně dole) a vyměnili řetězovou (630 !) sadu na chodníku našeho paneláku s tím, že to před odjezdem nestihli ...

https://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI
https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_re5_rotary.htm
https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_re5_rotary_76.html

Co se týká sportovního nasazení Re5 na českých okruzích Klasiků, byla jedinečným zážitkem jízda Švýcara bez kapotáže, se sériovými řidítky a padacím rámem na chladiči Bylo to myslím v Branné a Starém Městě a nestor Klasiků Frankie Mrázek, který jezdil tříválec Triumph britské provenience, si postěžoval , že *ten cesťák Wankel* má krouťák snad od volnoběhu , že na výjezdu z točky
vždycky *jen otočí plynem a mizí vpředu a oni s řadovými čtyřtakty za ním akcelerovali se dvojím řazením...Přitom bylo jisté, že na motoru té Re5 žádný tuning nebyl ,ale motocykl byl ze Švýcarska na závody dopravován pochopitelně
v dodávce .Kdo na Re5 jel, ví o čem je řeč, vlastně na co vzpomínám a píšu

Heki (334) napsal 28.08.2022 v 15:19+3

na ČTT v Hořicích 2010 (?) ji jezdil jeden Švýcar a pokud si dobře pamatuji tak třídu X tehdy vyhrál. Ten styl, kdy na tom seděl jak na hajzlu a vůbec nevysedal, zatímco padacim rámem ve stylu jawy konopnice, který to mělo okolo chladiče, jel tak 2cm od země , si budu pamatovat navždy. Stejně jako odpověď na otázku, zda mu není líto ten wankl rasit na závodech - mám jich doma ještě 7...

Yura (150) napsal 28.08.2022 v 14:48

nepochybně zajímavost.
Ale v článku je to napsáno vlastně úplně jasně: složitý, vošklivý a žere to - teda přesně to, co spotřebitel u jednostopých strojů většinou nechce

Rick_James (-20) napsal 28.08.2022 v 12:55

Pekné je ako Jay Leno pri vysvetlovaní toho wankelu polozil ten blok ostrou hranou na sedačku tej motorky...

vojtechposmourny (128) napsal 28.08.2022 v 11:56

Kdysi (10-12 let zpět) jsem jí viděl zaprkovanou před muzeem v Lužné u Rakovníka. Tenkrát jsem čuměl jak puk, když jsem si potom doma vyguglil, co za exota jsem to vlastně viděl.

Kamikadze-Ace (1896) napsal 28.08.2022 v 11:37

Dneska sberatelsky kus hold evolucni slepa ulicka byla nutna tomu se nevyhne zadny vyrobce

Pikec (7) napsal 28.08.2022 v 10:27

No, ale mě se celkem i líbí

zzpol (89) napsal 28.08.2022 v 10:06+3

pro info. obě strany dobového ´origo´ prospektu RE-5

Slávek-TDM (90) napsal 28.08.2022 v 09:53+1

Jak by rekl muj kamarad, je to slozity jak mlaticka na cibuli...

Targus (346) napsal 28.08.2022 v 08:56

Njn,, s Wankelem byly problémy vždy a všude. Myšlenka tohoto motoru je geniální, jen jsme jaksi pořád nezvládli výrobní technologii a materiálovou základnu. Ano, mám na mysli nutnost přimazávání, úplně stejně, jako na dvoutaktech.

Na téhle motorce to ještě navíc docela pohřbil design...




TOPlist