yamaha_demo_tour




Nejhorší motocykly světa (2.díl) - Rotary Club

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Floo (67) napsal 03.12.2014 v 12:04

A protože jsme mezi těmi nejhoršími, věřte, že se do Ruska ještě někdy vrátíme…

tuhle vetu na zaver si mohl autor odpustit. Trosku to posmrdava zaujatosti. Trocha profesionality by neuskodilo panove.
Jak uz tu nekdo psal, tak RX8 uz se nevyrabi. Taky by stalo v clanku zminit ze cela rada RX byla s wanklem.

gresini (4459) napsal 01.11.2014 v 19:31

Ivan 31.10.14 - 14:27 máš pravdu s tím matrošem na lišty,ale jednou jim to jezdit bude,japonci na tom pracují!!

gresini (4459) napsal 01.11.2014 v 19:16

Mazda RX8-pokud se s ní zachází jak má,nechá se zahřát,ohlídá se olej,tak vím o motorech,které opravdu najely bez problémů 300 000km. Chce to jen se dobře starat a i spotřeba se dá udržet na 9litrech! Jenže Wankel se rád a ochotně vytáčí a přímo svádí ke sportovní jízdě a potom je to za 15! Ale zážitky s RX8 jsou výborné,je to skvělé auto,ale musí ho mít v rukou fanda a nadšenec! Mám to auto rád,je krásné a něco jsem s ní i najezdil v úplné spokojenosti

memphis.unv (17) napsal 01.11.2014 v 14:50

četl jsem že by měla byt předepsaná výměna liš u rx-8 po 100 tisícách, ne?

abbany (137) napsal 31.10.2014 v 18:45+1

krása a nádhera, kam se hrabou novinky.

prcek123 (0) napsal 31.10.2014 v 16:35

Hercules je v muzeu na Konopišti pořád, funkční, slyšel jsem jej v chodu.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 31.10.2014 v 16:30

Já jsem toho švýcarskýho hobíka "v letech a kilech"
na ní viděl ještě loni v Branné - padací rám kolem chladiče,
řidítka sériový vlašťovky,bez kapotáže a přesto si Frankie
Mrázek "posteskl" že jim v klasikách 750 na výjezdu ze za-
táček vždycky "zamával" ... Asi to bude tím, že to byla / je
sériovka s téměř maximálním krouťákem už "někde" od
3,5tis. ot/min ...

JA-NE (767) napsal 31.10.2014 v 16:09

//auto.pravda.sk/magazin/clanok/3892-v-rusku-jazdia-lady-s-rotacnymi-motormi/

zmulin (371) napsal 31.10.2014 v 16:00

U řady RX může bejt nižší životnost zapříčiněná vyšší spotřebou oleje,kdy majitel jaksi zapomene dolejvat.Pokud se majitel o vůz stará jak má,tak je to v pohodě.Navíc další model je ve vývoji.Jedinej problém jsou emisní limity,protože motor vzhledem k výkonu rozhodně nijak závratnou spotřebu nemá,ale asi jde hůř nastavit do těch idiotskejch norem.No a ta spotřeba při 170KW mi tak děsivá od sportovně naladěnýho auta nepřipadá...

zzzmrzlinar (471) napsal 31.10.2014 v 15:58

t-jedla - já jsem slyšel jinak, a bylo to od fanoušků RX-8 co to mají v garáži. Mluvili, že při správné péči s určitými rituály které jsem zmiňoval, dokážou bez výměn lišt najet až 50 tisíc. Spotřebu jsem slyšel 12-15. Kamarád s tím jezdil cca za 17, ale ten se tak nepočítá, ten s tím jezdil po Londýně.

JA-NE (767) napsal 31.10.2014 v 15:47

Mazda nieje poslednym vyrobcom wankelu. sa mi tak marí ze ho stale vyraba aj AUTO VAZ cize Lada hlavne pre letectvo.. dokonca boli zigulaky a samary s wankelom..

memphis.unv (17) napsal 31.10.2014 v 15:28

jean192: hádat se nemůžu protože jsem se o to nikdy nijak nezajímal a nemám to v psané formě z žádnýho pevnýho zdroju.
takhle nám to akorát řekl fyzikář na střední, to si pamatuju.
vím že ještě maloval nějaké pracovní diagram

t-jedla (2) napsal 31.10.2014 v 15:08

zzzmrzlinar: rx-8 najede mnohem víc a spotřeba 12/100 mi nepřipadá jako u tanku

jean192 (153) napsal 31.10.2014 v 15:01

Memphis, tie účinnosti máš kapánek malé, lodné motory sú už veľmi blízko Carnotovi. Toyota pri novom aurise machruje s účinnosťou 38% ale neviem, či celkovou alebo tepelnou

-ChoRchE- (0) napsal 31.10.2014 v 14:57

Před RX-8 byla ještě RX-7 ;) :)

BadRX (84) napsal 31.10.2014 v 14:55+1

Pěkný článek!
Tu suzu někdo jezdil v Hořicích...
//mbkfish.rajce.idnes.cz/Horice_TT_2009/#PICT3815.jpg

Sukin (93) napsal 31.10.2014 v 14:36

Ivan, Memhis: Největší nevýhodou wankelu je nízká životnost v kombinaci s vyskou spotřebou.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 31.10.2014 v 14:27

Dodnes žiju v domnění, že neúspěch této koncepce motoru
způsobily v tehdejší době nedostatečně kvalitní materiály
především na těsnící lišty rotačního pístu (a nebo pro sé-
riovou výrobu nepřijatelně drahé?), ALE TAKY A MOŽNÁ PŘE-
DEVŠÍM vysoká spotřeba paliva, navíc v době tehdejší rop-
né krize ...

memphis.unv (17) napsal 31.10.2014 v 12:57-2+1

moc pěkné článek, hlavně dobře napsané
ale teoreticky by měl byt wankel cesta dopředu...
pokud si vzpomínám na fyziku, číselný údaje byly že nejvyšší účinnost má raketové motor a to maximální TEORETICKOU 50%. spalovací motor se v ideálním stavu dostane teoreticky na 20%, diesel 25%, to že je hranice.
a kolem toho jsou samozřejmě ztráty. nejvíc asi do tepla, pak samozřejmě mechanická složitost, změny směru pohybové energie aparát jako rozvody atd.

tak kde je ten obrovské prostor a potenciál, když tam tyhle mechanický ztráty nejsou?
spotřebě se nedivím, funguje to tak trochu jako turbína takže průtokáč.

jenom si ještě vzpomínám že teoretický maximum parního stroje bylo 8%

SombreroMickey (0) napsal 31.10.2014 v 12:19

Jenom bych rád zdůraznil, že hned v úvodu - Mazda RX-8 už se nevyrábí :/

Itall (10) napsal 31.10.2014 v 12:10

Bezva připomínka jedné slepé uličky .

ddemo (12) napsal 31.10.2014 v 11:33

//www.motorkari...i-1.-cast-20632.html a hlavne pekne videjko ktore bolo v diskusii k vyssie uvedenemu clanku: //www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI a pre upresnenie technickych detailov dobre viditelnych na videu: jeden rotacny piest, jedna expanzia a jeden zazih na jednu otacku excentrickeho hriadela.. to znamena ze ak je dvoj valcovy, tak na otacku hriadela su dva zazihy... nemylit si to s otackami rotacneho piestu, ten, kym sa otoci o 360 stupnov tak excentricky vystupny hriadel urobi tri otacky... lebo dost casto sa v roznych debatach objavuju zdanlivo logicke uvahy "vsak ten piest ma tri komory tak tri zazihy na otacku..." ano ale na otacku ktora vlastne nie je otackou ale je "epitrochoida" piestu ktory je excentrom sprevodovany na 1:3
//en.wikipedia.org/wiki/Wankel_engine#mediaviewer/File:Wankel_Cycle_anim_en.gif

zzzmrzlinar (471) napsal 31.10.2014 v 11:04

článek moc fajn.

ty Wankely fakt vypadají v motorce hrozně, naproti tomu ta tehdejší GT750 Suza je ukrutně krásná

Jinak i ta RX8 prý není prosta technických problémů a omezenou životností (i při zachování určitých "rituálů" max. 50 tisíc) a žere jak menší tank.

stařík62 (24) napsal 31.10.2014 v 11:01

to Dawes: Koupíme si Wankela a budem frajeři. A když bude od Kima, tak tím spíš to bude něco.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 31.10.2014 v 11:01

Skvěělá připomínka motorů Wankel v jedné stopě
Jen mně chybí "zmínka" o holandském VanVeen Rotary ...
//www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Van%20Veen%20%20%20.htm

Kostelník (58) napsal 31.10.2014 v 11:00+1

Ale ta Sůza se mi líbí. Technicky a některými prvky designu sice zvrácenost, ale celkově pěkná kuriozita. Jinak nepochybuji, že při vývoji motoru panu Wankelovi intenzivně asistoval Jára Cimrman

Dawes (9) napsal 31.10.2014 v 10:46

Pěkně psáno po faktické i jazykové stránce.

SSSR tedy v důsledku svrhnul pokus o realizaci Wankela co zkusit naočkovat stejným nesmyslem Kima ?

callowsick (463) napsal 31.10.2014 v 09:53

avatour (33) napsal 31.10.2014 v 09:38

zdravim, nevim presne, kdy byl clanek psan, ale mazda ukoncila vyrobu rx8 v lete 2012. deklaruje vsak, ze dalsi generace modelu/motoru je ve vyvoji.

chooki (100) napsal 31.10.2014 v 09:38

Super clanok :) Davno som neprecital nieco jednym dychom ako teraz




TOPlist