globalmoto_duben_nolan




Geniální tah: Suzuki SV 650

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Ghostik (673) napsal 02.09.2023 v 09:40

Zdar všem .
Závidím vám všem, kteří SV mají a vejdou se na ní.
Byla to má první "rejže" po Jawičkách.
Nezvládal jsem delší jízdy kvůli hrozné bolesti za krkem. Dodnes mě to mrzí.
Nicméně srdce je silnější a proto jsem měl dvě tyto úžasné SV.
Obě první verze(2001,2002)
Celkově jsem s nimi najezdil 60.000km a loučil se s nimi velmi těžce.
A jen Bůh ví, že nebejt pro mě tak malá ergonomie,tak bych nikdy neměl Gixi.
Což by zase taky byla škoda protože máme taky 62.000km.
Takže Suzuki SV navždy v mém srdci
(Stejně si jednu pořídím na památku )
Vynikající motocykl i pro zkušené jezdce

lucík74 (7) napsal 31.01.2023 v 04:03+2

SVéčko...to je to nejlepší co mě mohlo potkat

korni (116) napsal 30.01.2023 v 21:32

Měl jsem model N ročník 2008. Za osm let jsme najeli cca15.000 km. Když jsem ji předloni prodával, bylo to těžké loučení. Nic na dlouhé cestování, ale kratší a středně dlouhé vyjížďky na ní byly hodně zábavné , Ve srovnání skvělého motoru a pevného rámu ale v limitech nestíhalo odpružení a brzdy.
Nedám na ní ale dopustit. Už proto, že byla tak dobrá jsem si ji užíval celých osm let.

pila2 (7) napsal 30.01.2023 v 21:14+2

Předně moc díky za super článek.
Letos se svým SV 650 K2 vstupujeme do společné 15 sezony a rozhodně doufám, že nikoliv poslední. Z hlediska km jsme aktuálně někde okolo 63000 km...
Asi vše co bylo napsáno, tak mohu podepsat.
Přesto, že jde o "malou" motorku tak mě pořád baví - vlastně její negativa jsou zábavná pozitiva
Jen doplním, že cukání při jízdě v dešti dle mého odstraní spíše koupě nového těsnění k fajfce - i když při té příležitosti je dobré zprůchodnit i kanálek.
Pokud jde o přední brzdu tak se mi osvědčili brzdové destičky Brembo SA. Přeci jen to brzdy trošku "upgraduje". Každopádně při prudkém brzdění jdou na limit přední tlumiče - doporučuji pomáhat si zadní brzdou (používám brzdové destičky AP Racing) - celkově to brzdný manévr dosti zklidní + využívat podřazování.
Spotřebu mám stabilně lehce pod 6 l/100 km.
Spotřeba oleje je stále celkem neměřitelná.
Ze závad mi akorát shořel regulátor napětí - dle mého je naprosto nesmyslně schován pod zadním sedlem, tj. nechladí se. Vyřešeno díky firmě VAPE - jejich regulátor by měl být lépe dimenzován.
Pak odešel hlavní konektor u baterky - celkem levná výměna. Pak už jen ucpané karburátory, ale to je problém biosložek v benzínu.
Asi jediné co mě trochu štve je rozměr přední pneu 120/60, což trošku omezuje výběr pneu.
Laděný výfuk neřeším - přijde mi, že se originální výfuk trošku vypálil a zvuk je pořád lepší a lepší...

Hančaa (161) napsal 30.01.2023 v 19:06+2

Jsme parťáci už mnoho a mnoho sezón a nechá si ledasco líbit Nejsem trhač asfaltu, ale dlouhé výlety to je jiný kafe
Zůstane mi napořád, protože hezčí už se nedělají a je jednoduše "mechanická"... nejsem fanda nevzhlednych displejů a zbytečných el. ku*vitek
Prostě srdcofka

SV-DR (29) napsal 30.01.2023 v 00:05

tento prvý model SV 650 som mal 11 rokov a bola to absolútne spoľahlivá a bezproblémová motorka.
Iba raz v lete som usmažil regler pri motaní sa po polňačkách pri rieke .
Niekto nemá rád skákavé trhavé dvojválce , mne SV učarovalo . Na serpentínach parádna jazda , veľa toho ubrzdíte motorom.

Nikdy sa nestalo žeby nenaštartovala alebo blbol niektorý válec.
Akcelerácia na prvé 3 stupne šialená , 150 tam bolo hneď . Len bolo treba vedieť udržať predné koleso na asfalte
Samozrejme že každý u Véčka potrebuje karbónový výfuk, až potom to je muzika .

Niekedy uvažujem že znova by som SV kúpil , ale klasickú 650X

MartinXL650V (172) napsal 29.01.2023 v 19:01+2

Pěkná připomínka pěkné motorky
SV se mně osobně líbí nejvíc v poslední generaci. Motor je super, celá motorka je dotažená a pořad púsobí jako "klasická" motorka, žádné ufo. Nevadí mi ani ty trochu nepovedené výfukové svody (které se dají schovat za parádní klín). Za mě má Suzuki a SV

nahllowSKY (315) napsal 29.01.2023 v 15:43

Na Suzuki SV 650 byl v 99-tém MSRP retail $5700+tax a poplatky za plejty(cca 6500 sakum pikum out the store).Samozřejmě se dala cena vždycky o nějakéto to kilo usmlouvat.Devítku stál v té době Fajrblejt a desítku Hejahusa.V článku je asi cena kanadských tolarech. Tenkrát byly ještě v Americe motorky “za půldarmo”a prodávaly se všude.

wild38 (56) napsal 29.01.2023 v 14:03

SV650 je pěkná na pohled, pamatuju si pár let zpět na nějaký srovnávací článek, ve kterém o ní už psali jako o motorce s retro vzhledem mezi naháči, kvůli kulatému světlu, a starší technice bez větších změn od předchozích generací.
@ggrand s úpadkem Suzuki souhlasím, moc nového v posledních letech nepřinesli (loni představení a letos snad zahájení prodejů nových modleů je vyjímka). Ale ani v rámci stávajících modelů nepřinášejí inovace jako jiní výrobci - např. led čelní světlo místo žárovek v základu, lepší tlumiče (kdysy u SV650s byly stavitelné a pak je zas vypustili)...

Nechápejte mě špatně, líbí se mi, dokonce o ní i uvažuji jako o další motorce. Lehce připadá jen díky nízkému těžišti, i tak má současná generace skoro 200kg. V Německu bylo SV650 snad nejprodávanější motorka loňského roku, dokonce ji mívají občas se slevou kvůli příchodu nové GXS-8S (v Německu novou bez poškození z dopravy jsem viděl za 165k - kam se na to hrabou nové 500cc ).
Jen nevíte někdo jak je to teď se servisními intervaly? Dle různých trhů je mají od rv 2022 prodloužené, někde z 6tis km na 12, jinde jen z 8 na 10 apod., bylo to ohlášeno myslím v listopadu 2022...

Frankie (731) napsal 29.01.2023 v 12:38

Díky za připomenutí výborného stroje. Moc pěkná a nadčasová motorka. I dnes se na ní dá koukat, líbí se mi maximální jednoduchost. Pěkný rám, motor, kulaté světlo a budíky (žádné tablety), jednoduchá koncovka výfuku (žádné obrkrabice pod motorem), zkrátka takové už se dnes nedělají

Měl bych jen dvě drobné připomínky:
1) motor představený v TL 1000S byl později použit ještě v modelech SV1000, V-strom 1000 (převlečený dočasně na Kawasaki KLV1000), Cagiva Raptor a Navigator.
2) SV650 se dočasně přejmenovalo na Gladius, aby se pak vrátilo zpátky ke svému jménu. Samozřejmě o modelu V-strom 650, který běhá doteď, všichni ví. A opět motor 650 se dával také do Cagiva Raptor.

Targus (429) napsal 29.01.2023 v 12:05

papiboy

Co víc kromě oblíbené motorky potřebuje důchodce?
No přece hromadu zlaťáků, aby mohl kupovat benzín!!!

Anebo by mohl mát svou benzínpumpu, ale taková stanice se STRAŠNĚ TĚŽKO tahá sebou na výlety!!!

K167 (1471) napsal 29.01.2023 v 10:33+1

Firma Suzuki říká, že "Prioritou ve všech oblastech vždy byla, a i do budoucna zůstane, snaha nabídnout maximální užitnou hodnotu a výrobky důsledně zaměřené na potřeby běžných lidí."

Za mě to stoprocentně platí pro Suzuki SV 650. Ta motorka je mi hrozně sympatická.

rogih (1005) napsal 29.01.2023 v 10:14+3

SV je stále krásná motorka, která dokáže přinést spoustu radosti!

papiboy (1260) napsal 29.01.2023 v 10:08+4

SV 650 je stále jednou z najlepších šesťstopäťdesiatok na trhu, napriek rozpočtovým detailom je to svižná mašinka, pritom spoľahlivý držiak.
Ja vlastním druhú generáciu s tým tlakovo liatým ("plochým") rámom a nenechám na ňu dopustiť.
Na bežných cestách stíha v každej - aj šialenej - skupine, pritom je to vraj "ženská" motorka...
Ako tak pozerám nástup Číny, som veľmi rád, že mám to SV-čko...

Platí, čo mám v profile: "Váha pod 200, rýchlosť nad 200, čo iné dôchodca potrebuje?"

marna (10) napsal 29.01.2023 v 10:02

1. generácia SV650 predstavená v článku má rôzne prezývky, viem o "minitéelo" (zmenšenina TL1000S) a "babka"

Továreň si neskôr napravila povesť pošramotenú pri uvedení TL1000S s SV1000(S), obdobou 2. generácie 650ky.

Suzuki SV = veľa veľa radosti na okreskách

cunado (184) napsal 29.01.2023 v 09:18+5

Neskutečně nadčasový motor, který i po 25 letech drží krok se současnými stroji a má pořád,co nabídnout. Jeho spolehlivost a kultivovanost je legendární. Navíc pořád za stejnou cenu jako před těmi 20 lety, což je vzhledem ke změně cenové hladiny hodně dobrá nabídka

ggrand (16) napsal 29.01.2023 v 08:41+2

SV650 je ukázka úpadku Suzuki. Začínala na 185kg s výrazným rámem. To dělalo sv svéčkem. Přechod z trubek na plošší profil jsem vnímal pozitivně.
Pak to ale začalo-hrůza jménem Gladius. Hliník se odstěhoval do Humpolce, zvedla se hmotnost a to se drží svéčka do dnes(198kg). Přitom by stačilo vyměnit budíky za klasiku ala Kawa z900rs a koncovku výfuku za kulatou a mají hotovou neoklasiku, co dnes letí a kde horší parametry nikdo neřeší.




TOPlist