yamaha_demo_tour




Chtěl jsem udělat výpis nejlevnějších motorek. A po chvíli mě to začalo děsit

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Punkaczek (2) napsal 20.02.2024 v 13:25

Čínské motorky jsem měl dvě a jsou to vlastně první stroje na kterých jsem se učil jezdit. První byla Jawa Betka 50 a potom Benelli BN251. V zásadě s motorkami z Číny problém nemám. Benelli bylo naprosto v pohodě, nikdy nebyl žádný problém. Jediná nevýhoda je dostupnost servisů a dílů, resp. jejich cena od distributorů v ČR. Servisovat Benelli je pro mě třeba v JM kraji problematičtější než třeba Hondu se kterou jezdím nyní a servisní intervaly jsou mnohem kratší než třeba u Hondy. Když k tomu připočítám cenu dílů v CZ distribuci, tak to může být trochu problém. Každopádně na druhou stranu se dají díly sehnat levněji z Polska nebo přímo z Činy na Aliexpresu (originální :)). Další problém je ten, že když chcete čínu potom prodat, tak protihodnotou ji nevezmou nikde a zbývá tak už jen přímý prodej, který může být trochu problematický. Každopádně jsem na Benelli najel víc jak 10 000 Km a řešila se jen údržba podle servisního plánu. Výběr Hondy jako další byl pouze z důvodu větší servisní sítě, delších servisních intervalů a dostupnosti dílů. Cena Honda vs. Benelli byla velmi podobná. Čína obecně trhu spíš prospívá, protože nutí ostatní výrobce / prodejce řešit cenu a výbavu motorek.

motorbreath (491) napsal 20.02.2024 v 09:45

S hadrama to srovnávat nejde, to není technika, tam pokud se použije dobrý stroj, dobré materiály, dohlídne se na kvalitu výroby a navrhne to někdo z evropy, kdo má představu k čemu to bude sloužit, jak to má fungovat, co splňovat a na jaké lidi, tak to už pak i číňani, nebo obecně asiati, můžou vyrábět ve velkém a ve velmi dobré kvalitě. Ale u strojů obecně je to mnohem složitější. Do číny jsem hodně jezdil a musím říct, že udělali obrovský pokrok a z totálních šitů se dostali na průměr. Ale vždy pod taktovkou někoho ze západu. A když už dokážou něco vyrobit v top kvalitě, tak je to taky za top cenu, která se dá srovnat s tou západní. Ale tohoto je jako máku, protože v jejich prostředí vyrobit něco složitějšího a sofistikovaného se bohužel dost míjí s jejich mentalitou, přístupem k práci, řešení problémů a smyslu pro detail. Jsou schopni pod dohledem a podle návrhu, který jim někdo dodá vyrábět třeba motorky už i střední třídy, ale že by samostaně postavili sériový litrový supersport a jeli s ním pak úspěšně MS, to momentálně fakt nehrozí a myslím si, že bez západních techniků to je nereálné i dobudoucna. A srovnávat to, co tam vyrábí evropská značka s tím, co si vyrábějí sami, je jako srovnávat hrušky s jabkama. A to i přes to, že se to vyrábí v jednom areálu a nebo třeba i na jedné lince.

Sedlsson (21) napsal 20.02.2024 v 07:13+1

S tou Čínou je to těžké. U motorek se to řeší teď, u motocyklového oblečení se to řešilo před 20lety. Když si vzpomenu na ty rozpadající se kalhoty Padana, co nám lidi nosili na dílnu...Trh si sedne, takové ty lepší modely budou mít logo BMW, lepší výbavu a vyšší cenu. Takové ty masovky budou mít logo CF Moto a pojedou ze stejné linky jako to BMW. Stejně jako ty hadry dnes.
Můžeme tady o tom dlouze diskutovat, geronti mohou nadávat, že tehdy byl svět ještě v pořádku.(mám doma Guzziny, kde elektronika končí vstřikováním). Ale je to tak, že svět je dnes taky v pořádku, dnešní mladí budou stejně se slzou v oku vzpomínat na aktuální modely od Ducati. Budou vzpomínat, že jejich první moto bylo Leocino, jak se na něm vyblbli a jak si pak koupili Multistradu V4 a se starou za zády jezdili na sraz s kámošema z Erasmu chlastat někde do Alp.
Každá doba má své plusy i mínusy. A když se vzpomíná, tak jen na ty plusy a proto ti geronti v diskuzích pořád tak skučí po dobách dávno minulých.
Jo a nejhorší jsou ti, co neumí udržet myšlenku . Tak Forza Guzzi, ti se to do dneška snaží celé upéct doma . Japonec na konec, Čínu nikdy

motorbreath (491) napsal 20.02.2024 v 07:08+1

Ty voe, se mi chce brečet, jak tady nějací "motorkáři" obhajují činu. Pochopím, (i když těžce),že si někdo koupí skútr na ryby nebo do práce z Číny, ale jako motorkář, který to myslí vážně a chce si tak říkat, si koupí motorku z Číny? A ještě to tady obhajuje jak udělal super rozhodnutí v poměru cena výkon? Ty voe, takoví lidi vůbec nepochopili o co jde. Každý rok se snažím vyrazit někam dál a kde jste všichni číňanomotorkáři? Že sem vás nepotkal dal nez za humnama? A co okruhy, jezdíte? Je fakt, že dnes může mít motorku každý, což z toho dělá masovou zábavu, ale pořád to vidím tak, že je zásadní rozdíl mezi majitelem motocyklu a motorkářem. A není to v tom, že má Japonce nebo němce, ale v přístupu k celé věci. A sorry, už čínská motorka je za mně krok špatným směrem. Ale je fakt, že mez těmi, co tomu nerozumí, budu i s Čínou tvrdej motorkář a navic za pár korun. A s těma co tomu rozumí se nebudu bavit, že.

alpiniště (0) napsal 19.02.2024 v 14:30

Nesedl bych na to nejlepší jak se propaguje cf moto to je takovej hnus že bych se poblil

petao (86) napsal 18.02.2024 v 17:36-1

No tak to je zase článek jako o čem? Pochopil jsem autorovu myšlenku, ale způsob jak to uchopil a neštěstí jak to napsal, to už mi uniklo úplně. Takhle se prezentuje schizofrenik...

Šroubovák (1) napsal 16.02.2024 v 13:10

Teď bez prdele. Kdyby byly na světě jenom čínský jebky, tak bych prostě nejezdil. Stejně jako kdyby byly na světě jenom negryně, tak bych nešukal. Nejsem prase

eibenberger (29) napsal 15.02.2024 v 10:00+1

Trochu mi přijde, že se tu většina zasekla před 10-15ti léty pro vývoj situace je třeba ale brát jednu věc v potaz- nevím jak v Japonsku,ale tady v Evropě se výhledově nevyrobí nic, co potřebuje k výrobě víc jak 30oC

Koudy01 (183) napsal 14.02.2024 v 11:58+2

Sloučením 2. a 3. odpovědi v anketě krásně vidíme, jak už náš mají. A vidíme to i na silnici. Jak u aut, tak u motorek.

Bohužel ty jejich motorky jsou už tak dobrý, že čím dál častěji nastává situace, kdy není důvod kupovat znatelně dražší nečínu. Zvlášť, když se to jmenuje Benelli, Moto Morini, ... A zároveň nejlevnější nečína už je tak ošizená, až to hezký není.

A bude hůř.

smuherr (0) napsal 14.02.2024 v 10:34

Tak to tady čtu a přijde mi, že většina si jede to svoje a nevidí věci okolo. Nikdy bych činu nechtěl ale.... Řešíme pro přítelkyni motorku, enduro a bohužel jediné cinske enduro a to benelli TRK splňuje náš požadavek, dvouval nad 650 a malou výškou sedla. Az mi evropské nebo japonské značky nabídnou něco takového, rád se podívám, ale... Čína má větší záběr a tím to tady přejede..

Hooorus (124) napsal 14.02.2024 v 10:25

Ja myslim ze u nas je s cinou (a indii) jeste problem, ze na tom strasne vyvaruji dovozci. Je to levny, ale ne tak levny jak by melo byt. Chapu ze se to musi dovest, musi se udelat nejaky homologace pro evropu a nekdo to musi prodavat a zadara to delat nebude. Ale prodejni cena je kolikrat 3x vyssi nez mimo evropu.
Treba CF moto 700 sport (takovy ten kafac) Jeste pred rokem a pul stal 199 000. Coz jsem si rikal, ze se zblaznili, Ted tu motorku prodavaji za 140 litru. Jasne, je to doprodej, ale asi to neprodavaji aby na prodeji tratili...Takze neni problem dneska narazit na inzera, kde chudak majitel co to koupil chce prodat 2 roky starou masinu za vic, nez stoji ted nova....

ZajcJeff (0) napsal 13.02.2024 v 23:41-1+1

Motorkář... to je životní styl,emoce,historie.?Žádný spravný motorkář si nekoupí Čínu. Nebo jiné náhražky,to je jak Dacie na dvou kolech.Milovník aut taky nejezdí v Dacii, to je auto co vás převeze z A do B poslouží ale tím to končí.

skuhrov63 (0) napsal 13.02.2024 v 20:55+2

Přidejte si pár stovek a jezděte na motorkách co mají svou kvalitu ,výdrž ,historii ,servisní sítě ,náhradní díly jsou spolehlivé a nejsou ničí kopií. Jelita

Šroubovák (1) napsal 13.02.2024 v 17:48-1+2

Za mě je nejlepší plzeňký pivo, ale většina ,,pivařů,, si kupuje petky v kauflandu

nevo7 (97) napsal 13.02.2024 v 16:48

Chcel som to skúsiť s Benelli TRK800 a presviedčať celý svet, že to je super motorka. No žiaľ sa nevyrába.

WobRetnuh (112) napsal 13.02.2024 v 15:44

Nejsem tak bohaty, abych si kupoval levne veci. Zajimavy je spis pomer cena a uzitna hodnota, jenze ten uz je subjektivni a nejde tak snadno radit.

bruttopyr (399) napsal 13.02.2024 v 14:55+3

Článek od Dominika je naprosto v pořádku, on to tam i dostatečně vysvětluje.
S nejnižší cenou je to totiž vždy ošemetné. Nebrat to nejlevnější, ale optimální.
Kdo si koupil nejlevnější salám v obchodě, už ví...
Kdo si koupil nejlevnější nářadí a pak se s ním pokoušel povolit zarezlé šrouby, už ví, co je bolest....
Kdo si sehnal nejlevnější děvče např. v oblasti okolo nádraží, už taky ví...

Simi46 (2) napsal 13.02.2024 v 13:41+3

Ne,ne,ne. Děkuji. Motorka je příliš osobní na to aby to byla čínská kopie čehokoli. Já prostě chci Japonce vyrobenýho v Japonsku a mám ho. Díky Hondo.

dracan (138) napsal 13.02.2024 v 12:53

Je to stejný jako u všeho. Většina dílů se vyrábí v Číně. Na cokoliv. Záleží, jaký je ale marketing firmy,která si to nechá vyrobit tam a hlidaji si kvalitu výroby.
Můžou okopcit motorky, ale pokud osidi materiál, levná cena ztrácí smysl. Chceš si sednout na motku, která jezdi přes 200km/h a nevíš, kdy se ti vysype ložisko,nebo praskne rám?
Ja osobně zůstanu u ověřených značek ještě dlouho.

kovosrotmorava (-19) napsal 13.02.2024 v 12:15-5+7

Všechny testy z loňska jsou už odprezentovány a na natáčení nových je venku ještě moc zima. I když sníh už prakticky nikde není a nová sezóna klepe hlasitě na dveře.
S novou sezónou přijde i očekávaný nárůst nákupů motorek. Takže je nejvyšší čas začít s mediální masírkou. Prodejci čínské techniky platí za reklamní prezentace dobře, tak proč je v době útlumu, jako dobré zákazníky, nepodpořit tímto nezávislým žvástem.
Tak aby se nezapomělo připomínám. Lepší ojetý Japonec, Němec, Ital, Angličan, Rakušák než nová čína!!!

Má některá z těch sraček jako jsou CF Moto, Loncin, Benelli, SWM, Brixton, adt.... v nabídce kromě low-endu pro široukou uživatelskou základnu zaroveň také nějaký špičkový model který sama vyvinula? Nějakou vlastní verzi YZF-R1, ZX-10R, CBR1000RR, RSV4, 1199 Panigale, M1000RR, Sport 1200 8V, 1290 Super Duke R. Z jejichž techniky bude za pár let čerpat a časem ji použije v low-end motocyklech až na to bude zralá doba.

4 reakce

Jarda
Jarda 13.02.2024 v 13:20

Všechen šrot byl již hozen do kontejnerů a tak nemám co dělat a dívám se do svého CRT monitoru, co bych dnes zase vyhejtoval. A tak jdu na Motorkáře, tam si můžu číst všechno zdarma, a začnu si vymýšlet o tom, že jsou všechny testy 2023 zveřejněné a musím se nějak někomu zavděčit.

Já vím, lidí je tady přes 10 milionů, ale když vám někdo neustále kope do vašeho dítěte a vymýšlí si, tak to nebude mít dlouhé trvání. Lži a nenávistné komentáře to není proč je tady ten web.


cunado (184) napsal 13.02.2024 v 12:11+3

Dobrý článek a jsem rád, že zmiňuje zustatkovou hodnotu, protože jedna věc je ušetřit při nákupu nové a pak plakat pri jejim prodeji U japonské motorky klesá cena pomaleji a určité modely už cenu téměř neztrácí

Vikmanov2 (42) napsal 13.02.2024 v 11:57

Když bude ta čína vypadat nějak normálně,žádný tvary z vesmíru, zobák orlosupa a nebude se to ovládat přes ŠMATLÁK, a hlavně tam bude POMĚR CENA VÝKON tak proč ne. Ovšem budu ale počítat s tím že ji musím dobrousit do smrti a hodit pak do šrotu. Protože to od vás jako ojetinu po 3 letech nikdo víc než za 15% pořizovací ceny nekoupí. Osobně bych určitě šel do číny jménem xingfu 250. Tenhle pomlouvaný,ale praktický ošklivák mi prostě ve sbírce chybí.
Stačí se podívat jak dopadl experiment jménem RVM, jezdí pěkně ovšem poslední nové kusy na skladech už jsou bez velké slevy neprodejné.

1705ol (6) napsal 13.02.2024 v 11:32+3

Do jake odpovedi spada treba bmw f 800gs, ktery ma 100%niho loncina?

TonySK (83) napsal 13.02.2024 v 11:29+5

Ako som už písal v inej diskusii, žil som v Číne, skúsil som čínske autá aj motorky a nekúpil by som si to v Európe. Čínski výrobcovia majú úplne inú filozofiu, ako napr. japonskí. Čína znamená za lacno, na krátko, rýchlo spotrebovať, vyhodiť, kúpiť nové. Konzumný spôsob života. Japonci idú na trvácnosť.

Európa mala kedysi navrch oproti Číne v tom, že to malo kvalitu. Bohužiaľ, s presunom výroby do Číny a hlavne s nárastom predajov v Číne sa európski výrobcovia paradoxne zmenili podľa čínskej filozofie. Robiť lacno, konzumne, na krátku životnosť. Namiesto toho, aby sa číňania naučili od európanov kvalite, sa európania naučili od číňanov povrchnej robote. A už zrazu nie je dôvod kupovať EU značky, keďže sú väčšinou robené v Číne (čo by nebol problém) a s čínskymi štandardmi (čo už je horšie).

To je presne tak, ako s tou filozofiou EU a USA, že keď sa presunie výroba do Číny, tak sa do číny začnú pomaly predierať západné zvyky, vrátane tých spoločenských a politických.

Lenže súdruhovia z EU a USA sa prepočítali a dopadlo to presne naopak. Číňania nám vnútili ich filozofiu a bohužiaľ aj rebríček hodnôt...

Zvyšok je už na jednotlivých spotrebiteľoch, či budeme tieto výrobky akceptovať. Bohužiaľ v krajinách, kde majú spotrebitelia hlbšie do vrecka, bude trend predaja lacnejších čínskych výrobkov narastať... a (kvalitou) lacné, ale (cenou) drahé "európske" produkty už oproti čínskym nie sú také lákavé.

papiboy (1268) napsal 13.02.2024 v 10:49-4+5

Čína za 20 rokov úplne ovládne svet, všetko budú vyrábať oni. Pomaly budú diktovať ceny a postupne im svet bude dávať úplatky, aby sa im z tých výrobkov niečo ušlo.
Nie preto, že by boli kvalitné, ale preto, lebo iné už nebudú. Číňania veľmi dobre vedia, že vývoj sa nerieši smernicami nejakých vlád, ale skutočnosťou, že vždy prichádzajú noví neznalci, ktorí serú na nejaké tradície a riadia sa predovšetkým cenou. Kto chce "tradície", pre nich sú skupované značky, ako napr. Jawa a ďalšia "Europa" - čo je ale jasne len čínsky marketingový humbuk, v Európe sa tým žiadna výroba nezachráni.

Kvalita? Dalo by sa, ale už nie je v móde vyrábať trvanlivé výrobky (okrem mlieka ), trendom je predať a užívateľom čím skôr poničiť a zahodiť. Pre výrobcov to znamená nový odbyt a aplikácie výsledkov zrýchlujúceho sa vývoja. A Číňania to už dávno vedia.

Sme v riti...

maraton (180) napsal 13.02.2024 v 10:40-1+3

K cenám motorek z Číny – ropa a přeprava je asi pořád ještě laciná, když to sem můžou takhle ve velkém valit. Prý má 15 největších lodí světa stejné emise, jako všechna auta a motorky na světě dohromady. Obecně tahat zboží loděma z jednoho kontinentu na druhý asi nebude zas tak ekologické, když už nejde o plachetnice.

DZARDINO (25) napsal 13.02.2024 v 10:19+3

No a co řešit "pouze" jak daný stroj funguje a jezdí a odkud je neřešit.

Na druhou stranu je potřeba podporovat vyráběné výrobky u nás,, potažmo v Evropě. A všeobecně vyrobky vyráběné v CZ...

MikeH (0) napsal 13.02.2024 v 10:04

Jeste, ze tyto motorky jsou. Zadny problem s dily nebo doplnky. Jak je mozne, ze spousta veci tam funguje a tady ne- se ptam kazdou chvili.

Lennass (8) napsal 13.02.2024 v 10:00

Sám uvažuji letos nad koupí CF-Moto 450 MT, proč vlastně? Je to jednoduchý, hledám lehkou vybavenou adventuru za přijatelný peníze. Dostanu nový stroj poskládaný ze značkových komponentů s motorem KTM. Nejenom že skvěle vypadá, ale Japonci ani nic podobného vlastně nenabízejí, snad jenom Honda, jenže tam motorka ve stejné výbavě vyjde řádově o 40 tis. více.

6 reakcí

z.a.j.o.c.h
z.a.j.o.c.h 13.02.2024 v 11:36

CFMoto 450 MT nemá s KTM nic společného, to je maximálně marketingový omyl, na který možná v CF trochu sází. Podobně, jako s KTM nemá nic společného motor 650/700...


PetanB (9) napsal 13.02.2024 v 09:42-1+1

Mám dva velké baworaky a jedno portugalské enduro AJP s prekitovanym čínským jednoválcem který s vylepšeným vstřikováním šlape jako o život. Údajně je to kopie starší Hondy, což mi vůbec nevadí. U Bawa platí že 30% ceny je za vrtule na nádrži, což mi vadí, ale pokud chcete nejlepší motocykl na světě s kardanem, nic jiného nezbývá. Tolik asi k cenám, kvalita evropské produkce motorek je zatím lepší, otázka zní, jak dlouho ještě?

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist