husqvarna_svartpilen_801_2




Motoráj 1+2/2006

Představení lednového a únorového dvojčísla časopisu Motoráj.

Motocykly


Čtyřkolové blátotlačky


Čtyřkolky pracovní versus sportovní
Představením následujících dopravních prostředků odbočíme z hlavních silnic na prašný, kamenitý a bahnitý cesty, nebo nejlépe úplně mimo ně. Tam se totiž cítí nejlépe.
Malá hádanka – má to řídítka, brzdy, plyn, ale když zastavíte a nesundáte nohy ze stupaček, nikam se nezřítíte.

Limuzína na dvou kolech


BMW K1200 LT
Když jsem LTčko uviděl zblízka na vlastní oči, málem se mi podlomila kolena. Na vysvětlenou uvádím, že tato kategorie motocyklů není zrovna mým denním chlebem, a tak se stalo, že mi velikost a rozložitost stroje trochu vyrazila dech. Přeci jen nejsem dvoumetrový vyžraný nácek, ale úplně běžný 174 cm vysoký Čech s nějakými 70 kg živé váhy. Kecám 73 kg… Nicméně i těmito parametry se dá tenhle cestovní koráb ovládat s naprostou lehkostí, ale to trochu předbíhám.


Citysurfers


Honda Zoomer 50
Neotřelý, sofistikovaný design a sympatický výraz, výborné zpracování i technické finesy např. v podobě vstřikování paliva. Miniaturní rozměry i nízká hmotnost. Možnost dokoupení neuvěřitelného množství doplňků praktických i nepraktických.

Ojetina


Yamaha FJR 1300
Dnes je speciální den pro fanoušky expresního, výbušného a neotřelého cestování. Pokud ovšem nevlastníte zbrojní pas, tak na tuhle mašinu rovnou zapomeňte. Ta patří do rukou pouze bikerům, kteří již mají něco nalítáno.


Stroje snů


Suzuki GSXR - Sup
Asi každej biker v dětských letech občas propadl sugestivní atmosféře filmů o ukrutných indiánech, pistolnících ze saloonů a kovbojích prohánějících po prériích divoký mustangy. Vzhledem k tomu, že u nás v padesátých letech většinu zbylých prérií zaorali komsomolci, divoký nespoutaný hřebce z krajiny vyhnal lomoz kombajnový techniky, našinci toužícímu zažít pořádný rodeo v divoce se vzpínajícím sedle nezbývá než se poohlédnout po kovovým oři.

Techmánie


Frkačky za kačky


Nákupy do 8000,- Kč

Zámky a řetězy


Není nic lepšího, než pořádný řetěz
Tentokrát nejde o realitní inzerci s vánoční výzdobou. Mrkneme se na to, jak zabezpečit mašinu, aby nám patřila tak dlouho, jak dlouho to budeme mít v techničáku.

Redakce testuje


Dlouhodobý test bot Novogar
Na těchhle pár řádcích se vám budeme pravidelně snažit přiblížit naše zkušenosti s určitým motorkářským zbožím, jako jsou právě přilby, kombinézy, boty a tak podobně. Lidově řečeno, poneseme za vás kůži na trh a případné pozitivní i negativní zkušenosti se od nás nekompromisně dozvíte takříkajíc z první ruky.

Dobrá díla


Je jasný, že každý z vás, kdo umí na motorce udělat alespoň základní údržbu, tak k tomu potřebuje podporu dobrého (v těchto měsících i teplého) zázemí a kvalitního nářadí bez něhož jste odkázáni na solidaritu kamarádů nebo dílen, které tím vším disponují, avšak i s obsluhou a za ne levnou finanční protislužbu. Ale to je jiná kapitola a my bychom nemuseli psát tenhle článek... Je libo šroubovák nebo kleště…?

Jak to lítá v Motoráji


Představení členů redakce
A fakt jako testuješ mašiny? No neke… to musí bejt bomba! Jezdit si na čem chceš, kdy chceš, a ještě za to bejt placenej… fakt dobrý, těžce závidím.“ Jo, tak s tímhle názorem se setkal asi každej, kdo měl kdy co dělat s časopisem zabývajícím se motorkama.
No… realita je krapet někde jinde, a představa téměř každýho redaktora-začátečníka je asi taková, že v okamžiku, kdy se stává nájemným psavcem, nastává mu motorkářskej ráj na zemi.


Dyno? Dyno!


Motorové brzdy - dobrá věc
Jelikož je mezi motorkáři rozšířena spousta mlhavých a někdy i scestných názorů na dyno, rozhodli jsme se toto téma osvětlit a trochu nastínit, co je v možnostech dynamometru a proč by ho měl každý navštívit. Když většina z nás slyší slovo dyno, hned se mu vybaví brutální ladění motorů, stovky koní, týrání motorů ve vysokých otáčkách, závody a také velké peníze. Ano, i takový je dynamometr, ale bohužel se zapomíná, nebo v horším případě ani neví, že umí mnohem více užitečných a pro běžné uživatele-nezávodiče, někdy dost potřebných věcí.

Motometr


Pomůže vybrat tu správnou!
Odpovězte na otázky, sečtěte body a porovnejte si skóre s „motometrem“. Možná byste měli prodat svou Hayabusu – Honda CBF 500 pro vás bude ještě dělo!


Zelený Ninja v českých rukou


Kuba Smrž pro nás testnul stroj Moto GP
Když jsme vám v jednom z loňských čísel časopisu přiblížili celou historii závodního speciálu Kawasaki, ani ve snu by nikoho nenapadlo, že o několik málo týdnů později se za řídítka nádherně zeleně zbarveného motocyklu posadí český motocyklový závodník Kuba Smrž.
Testovat motorku z MotoGP. Čistokrevný závodní speciál za miliony, jehož místo bylo o den dříve na startovním roštu posledního závodu sezony ve španělské Valencii.

Sport


Kocour Tom


Rozhovor s Tomasem Lüthim
Ani za několik desítek tisíc švýcarských franků by se čerstvě korunovaný mistr světa stopětadvacítek nenechal vyfotit při dojení jedné z krav, jež vlastní jeho rodiče na statku v horské vesničce Linden. A proč?


Daniho modře umetená cestička


Rozhovor s Danim Pedrosou
Ještě nebyl odstartován ani první závod letošní sezony a „malého“ Daniho Pedrosu jeho freneticky euforická fandovská obec dosazuje na ty nejvyšší posty. Nic proti jeho jezdeckým kvalitám, ale tohleto protekční španělské miminko že by mělo všechny čekatele v řadě přeskočit a ještě třeba sesadit Rossiho z trůnu? Tak to snad nééé?!

Rossiho vnitřní svět


Rozhovor s Valentinem Rossim
Nad MotoGP visí meč a v Itálii o tom píše každá zeď. Změní Valentino Rossi svůj vlastní svět? Jen on to ví, a udělá-li to, není cesty zpět! O čem je vlastně řeč? Co je to za nápis na zdi, jenž tak provokuje? Rossi forza F1!

Moto GP 2006


Silné dvoutaktní a čtyřtaktní bouchání na vrata dává tušit, že stojíme na prahu další sezony MotoGP. A jaké to bude? No snad žádná nuda podobná mýdlové opeře, při níž převážná část „ženské“ populace hlavně kvůli božímu hlavnímu aktérovi na jakýkoliv popud pláče.




Zajímavosti obrazem


Pokračování z minulého čísla

Ledová plochá dráha – motocyklová kuriozita
Jezdit po ledě napadlo nejrůznější šílence už v motoristickém pravěku. Najdeme o tom zprávy ze Švédska, Ruska nebo i Německa už z 20. let. U nás to zkoušeli „závisláci“, kterým vadila zimní přestávka, například ve 30. letech v Jevanech, kde se jely i regulérní závody. Už tehdy zjistili, že je nesmysl obmotávat kola řetězy, dávat na normální pneumatiky pásy se cvočky a podobně. Jediné, co fungovalo, byly hřebíky. Draci nespí zimním spánkem
Zima je pro motorkáře velmi komplikované období, ale snad ještě víc pro příznivce motoristického sportu. Všude jsou hromady sněhu, mráz zalézá pod nehty a přesto si zarytý motorkář najde cestičku za řidítka v podobě zimního motokrosu, ledové ploché dráhy nebo třeba motoskijöringu. Naproti tomu motocyklový a především dragsterový fanoušek teoretik má pocit , že se nic, ale vůbec nic neděje. Opak je pravdou, v dílnách se ohýbá, sváří a montuje ostošest.
Závodnická sezóna je ta tam a v současné chvíli jsou důležitější než konečná umístění zkušenosti posbírané během celého seriálu. Nyní nastalo to správné období přenést myšlenky v činy, tedy do úprav, které zase posunou hodnotu rekordu o kousek níž a které pomohou ukázat soupeřům záda. Jsou to informace s nejvyšším stupněm utajení a my vám přinášíme novinky, které se podařilo zjistit.


Retro


Carlo Ubbiali


Jezdecká kariéra jednoho z italských „maestrů“, Carla Ubbialiho, jednoho z nejúspěšnějších silničních závodníků všech dob. Podává přehled jeho výsledků v závodech mistrovství světa, krátkou charakteristiku jeho jezdecké taktiky a zmiňuje se o jeho činnosti v současné době.

Norton


Článek předkládá zkrácenou historii snad nejznámější anglické motocyklové továrny od prvních výrobků až do ukončení výroby. Zabývá se také výrobou Nortonů s rotačním motorem Wankel a některými sportovními úspěchy firmy. V krátkosti charakterizuje i jednotlivé osoby, které do historie Nortonu zasáhly.


Tourist Trophy - X. díl


Již desátá část seriálu o nejtěžším závodě světa a zahrnuje období po skončení druhé světové války až do roku 1965, především pokud jde o účast našich strojů a jezdců. Uvádí i další zajímavosti a rekordy, které mají místo v historii tohoto závodu.

Cestománie


Orlické hory


Kraje kolem hranic mají několik kouzel a pro cestovatelské motorkáře i výhod. Je zde míň lidí, tím pádem míň vesnic a měst, o to více se tam snaží nás oblažit příroda. Dále jsou to kraje převážně hornaté, tedy oplývající nejen uchvacujícími „panoramaty“, ale i příjemně zakroucenými a leckdy i odvážně trasovanými silničkami, na kterých je povětšině malý provoz. Popravdě řečeno, negativem je u nich občas poněkud horší kvalita, ale časy se pomalu, leč k lepšímu mění i tady. A díky pohnuté historii se tam najdou i zajímavé pamětihodnosti z mnoha oborů lidského konání. Takže tento výlet můžete brát jako inspiraci...


Bájná Assieta a Maginotova linie


V poslední hektické době je pro mnohé z nás problém sehnat dovolenou. Když už se to povede, snažíme se do toho jednoho týdne vměstnat co nejvíce zážitků. Co nejdelší cestu a co nejvíce si to užít. A proto jsme si zvolili poněkud vzdálenější region okolí Susy a Maginotovy linie, kam jsme se bleskurychle přemístili, a pak už si jen užívali v regionu terénních cest a pevností...

Redakce


Listárna
Vaše starosti na naši hlavu
Shop
Komix

Soutěž "Poznej a zachraň"


soutěž o hodnotné ceny od Jisl Motor

Titulka časopisu Motoráj 1+2/2006


V prodeji od 10.2.2006


Vychází společně s inzertním časopisem MotoMarket




Cena:


  • 71,- Kč (119,- Sk)
  • 96,- Kč s inzertním časopisem MotoMarket
  • Předplatné:


  • půlroční: 330,- Kč
  • roční: 615,- Kč
  • možno objednat na emailu: asistent@motoraj.cz
  • Více informací: www.motoraj.cz

    Informace o redaktorovi

    Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (0x):



    TOPlist