globalmoto_duben_nolan




Test Harley Davidson Livewire: ochutnávka elektrické budoucnosti

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Targus (429) napsal 24.07.2019 v 13:50-2+2

Finální poznatky z testu:
1/ Je to těžké jako kráva.
2/ Za hodinu jízdy je po parádě, takže furt stejně na ho..., jako ty trolejbusy v předchozích testech.
3/ Amíci "objevili" svět - pardon - rekuperaci. Sláva jim, československé trolejbusy - ty opravdické - to uměly už před šedesáti lety.
4/ Cena - mimo realitu českého polootroka z montovny. Ten zatím stěží vykřesá pár tisíc na japonskou ojetinu z Německé Unie.

Duranga (133) napsal 24.07.2019 v 13:25

Jarda > už to vidím, díky. Ovšem z GPS lze snadno spočítat rychlost, to umí každá navigace.

Targus (429) napsal 24.07.2019 v 13:24

Takže mrknem na to, jak jsou ty lithiové baterie ekologické.
https://www.stoplusjednicka.cz/peklo-kobaltoveho-kongo-v-tezebnim-prumyslu-pracuje-40-tisic-deti

Pro ty, kteří budou ječet, že se jedná o kobalt a nikoli lithium - vězte, že bez kobaltu to prostě nepojede.

A lithiové fajnovosti:
https://www.google.cz/search?hl=cs&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=628&ei=eD84Xdv1FuaemwXonYawCg&q=lithium%2C+d%C5%AFl&oq=lithium%2C+d%C5%AFl&gs_l=img.3...1494.5845..6691...0.0..0.203.1766.2j8j2...0...1..gws-wiz-img...0..0j0i19.PegaysZMTps&ved=0ahUKEwjbkeqzuM3jAhVmz6YKHeiOAaYQ4dUDCAU&uact=5#imgrc=KngUkUmYjuL4kM:

To je prostě nádhera, že ano. A navíc to není v Ojropě, tak co...

ony11 (1) napsal 24.07.2019 v 13:19

Metric> Pokud výkon roste lineárně, tak to znamená, že moment je taky lineární (ne ovšem nutně konstantní). U toho Zera ten krouťák taky klesá: https://www.cycleworld.com/resizer/FhbNUS0FXujEIjN3MNQkOWX2Nwc=/1007x755/arc-anglerfish-arc2-prod-bonnier.s3.amazonaws.com/public/4PS46PXRO5BINZOG5PXHM3QDQA.jpg

Ale to už se bavíme o krouťáku na kole, ne na motoru.

ony11 (1) napsal 24.07.2019 v 13:13+1

Trochu se musím opravit. Je možné, že krouťák toho motoru bude daleko větší (v tisících Nm) a bude elektronicky omezený na těch 116, aby to jednotlivé komponenty přežily. Pak by mohl být skutečně k dispozici úplně všude. A výkon bude při 15 tis. otáčkách tisíckrát větší, než při patnácti otáčkách. Ať tak, či tak, hodnota krouťáku u elektromotorek (a elektroaut) nemá moc význam.

Metric (12) napsal 24.07.2019 v 13:10

ony11> Prečo by to malo klesať? Rovnako môže mať konštantný točivý moment, viď napríklad tento diagram Zera, ktoré má v prvej polovici otáčok zjavne +/- konštantný moment a lineárne rastúci výkon:
https://www.motorcycle.com/blog/wp-content/uploads/2015/08/080415-Zero-SR-kawasaki-ninja-650-suzuki-sfv650-hp-Dyno-chart-547x389.jpg

Metric (12) napsal 24.07.2019 v 12:56

IvanDvoutakťák> Musk má obavy z umelej inteligencie. Zaujímavo to vysvetľuje chlapík z blogu Wait but why, ktorý mal možnosť sa s Muskom rozprávať, ak vieš anglicky, prečítaj si:
https://waitbutwhy.com/2015/01/artificial-intelligence-revolution-1.html
https://waitbutwhy.com/2015/01/artificial-intelligence-revolution-2.html
https://waitbutwhy.com/2017/04/neuralink.html

ony11 (1) napsal 24.07.2019 v 12:53-2

Jéžišmarjá! Pan redaktor by si měl trochu zopakovat základy fyziky (a nejenom v tomto článku). Věta "Točivý moment 116 Nm je k dispozici úplně všude" je naprosté nepochopení pojmu točivý moment. Těch 116 Nm bude nejspíš právě u 0 ot/min a pak bude více méně lineárně klesat až na 0 Nm. Co je k dispozici úplně všude (do max rpm) je výkon.

SuperSic58 (1308) napsal 24.07.2019 v 12:51+2

jsem rád, že jsem většinu života strávil v ještě jakž takž normálním světě a ještě hezkou řádku let odjezdím na poctivém benzínožroutu Chudáci ty mladý, místo holek z masa a kostí budou hoblovat elektrokyborgy

JoskaH (444) napsal 24.07.2019 v 12:45

puffybodie...Proč by se mělo nákupem (elektro)motorky pomáhat přírodě?
To je snad, minimálně v tomto případě (a koneckonců u většiny normálních motorek), především hračka určená k zábavě, takže proč furt řešíte ekologii, která s tím nemá nic společnýho, nebot výroba drahých hraček pro dospělé je zkrátka neekologická a přírodu zatěžující z principu.
Ale jak přijde na elektro, tak najednou jsou "všichni"ekologové

Metric (12) napsal 24.07.2019 v 12:00

Jednu vec k recenzii - nakoniec som to síce našiel v skoršom článku s otázkami a odpoveďami, ale miesto mätúcich označení level 1, level 2, ktoré sa nedajú dohľadať, by som radšej, aby recenzent napísal, že to ide nabíjať napríklad z 1-fázovej zásuvky max. 10 A, z 3-fázovej max. 16 A a CHAdeMO. Vysvetlenie levelov som našiel len pre USA, kde sa zjavne 3 fázy nepoužívajú, takže sa to nevzťahuje na naše podmienky; ostatné linky odkazujú na "type", čo znamená, či sa použíje jednosmerný alebo striedavý prúd a kde sa nachádza ovládajúca elektronika.

Celkovo mi systém nabíjania príde vhodný len pre fanúšikov technológie, niečo ako bol Linux v začiatkoch - naštuduješ si, kde môžeš nabíjať, ako rýchlo budeš nabíjať, ako stojan vôbec spustíš/odomkneš, ako to zaplatíš a je to super. Lenže na benzínke mi stačí vedieť, či mám benzín alebo naftu a všetko ostatné funguje rovnako.

Filipa by som sa rád spýtal, prosím - chápem, že oficiálny čas na otázky sa už naplanil, no predsa - či by vedel zrovnať HD s Energicou, event. Zerom. (Hoci Zero cenou smeruje asi niekam inam.)

Figi25 (59) napsal 24.07.2019 v 11:47+1

Já si nemůžu pomoc, ale mě se to líbí. Samozřejmě neřeším cenu ani spolehlivost. Pokud bych na to prachy měl, tak to ani nebudu řešit. Koupím si to jen proto, že to nikdo nebude mít, vypadá to hezky a ještě to má brutální zátah. Nemluvě o tom, že sice každý nadává když je něco nového, ale jak jsou vidět na ulici tak si to každý fotí a radí by si povídali s majitelem. Můj odhad je takový, že jak to bude příští rok k dispozici na Demo Tour, že to bude plně obsazené během par chvil a všichni budou přikyvovat jak to jede dobře, ale že je škoda, že je to drahé. A náhodou ten zvuk ve vyšších rychlostech zní celkem fajn. Připomíná mi to jak ze scifi filmu, a ty mám rád

puffybodie (390) napsal 24.07.2019 v 11:22+3

IvanDvoutakťák> Bud klidny. Pri tom jaci lide delaji vyvoj techto veci (Boeing to je jen takova okata ukazka) a tomu jak "funguje" Tesla a jeji "autopilot" nebo to jak funguji "automaticke" roboty odpovidajici na dotazy na eshopech a zakaznickych linkach, jak malo vydrzi smarphone na baterku, jak casto se sekne a je zavirovany atd. , tak je to jen sci-fi

V 50. a 60. letech taky bylo nastartovano k trvalemu obyvani kosmu a vime jak to dopadlo. Ted po 50. letech tam Indove horko tezko snad uspesne poslou zase vozitko a jinak vetsinu veci porad odtahaji rusove s raketou z 50.let a cinani s jeji kopii

S tim jak Musk vede Teslu a dalsi spolecnosti, tak maximalne se dosahne automaticke aneurisma v kazdem 10. implantatu

zmulin (371) napsal 24.07.2019 v 11:17

Další elektrický vozítko "budoucnosti" ze země,kde maj ještě naftový elektrárny...

..je to hezký,drahý a má to malej dojezd.Dobrý spíš jen do velkoměsta a přilehlýho okolí.Naše městečko za chvíli přejedu i malym el. skútrem

puffybodie (390) napsal 24.07.2019 v 11:14+2

Prestal jsem cist skoro na zacatku jakmile se to dostalo ke lzim. Takze duvodem je ekologie, ochrana prirody, klimatu a mnoho dalsi veci. Pak clovek dojde k vete "než je v průměru uvažovaná desetiletá životnost motocyklu".

Pardon moji nevzdelanost, ale jak presne pomuzu ekologii, prirode, klimatu a souvisejicim vecem, kdyz misto vyroby veci co vydrzi 20,30,40,50 i 100 let (majitele veteranu vedi) zacnu vyrabet veci co vydrzi 10 let (a to jeste jen ve vlhkych snech PR oddeleni jak dokazuji prakticke zkusenosti s Teslami, ktere maji klidne uz 3 baterii v prubehu 5 let) z materialu, ktere jsou taky omezene stejne jako ropa, navic jejich mnozstvi je mnohem mensi nez te ropy a i puvodni boom investoru uz se odklonil a radeji investuji do poli legalni marihuany

Koukam valne vetsine populace by prospelo zacit pouzivat mozek a myslet trochu jinak viz. napr. //longnow.org/about/

Jarda (281) napsal 24.07.2019 v 10:59

Duranga> Kdybys sis článek přečetl celý, tak je uprostřed odkaz, kde Filip na tvoji otázku odpovídá:
https://www.motorkar...-davidson-41955.html

Duranga (133) napsal 24.07.2019 v 10:56

Rád bych se dozvěděl, jak to je s těmi telemetrickými a GPS daty, které stroj permanentně sbírá a odesílá do USA a Koreje.

faux4 (34) napsal 24.07.2019 v 10:49

Pekny clanek. Jako uplne me to lakalo ke svezeni. Jizdni vlastnosti budou super.
Ale ta cena, ten dojezd.. ale jak je zmineno v clanku, poslani je jinde.
Trosku me teda zarazilo, ze vymena baterii neni uplne predpokladana, protoze zivotnost motocyklu je 10 let. Z pohledu vyrobce / prodejce ano.. spotrebni zbozi. Realne je zivotnost motocyklu, alespon se spalovacim motorem, rekl bych nekde jinde.. Alespon dle me, si kupuju motorky tesne pred vyrazenim..
Navic zajimava otazka je, kde se ty stary motocykly hromadi.. ty stary Bandity, Hornety, aj. nemyslim ted Jawy.. to by asi bylo taky na zajimavy clanek..

FilipT (16) napsal 24.07.2019 v 10:26+1

reakce na <IvanDvoutakťák>: Tak proto mě během pobytu v Portlandu pořád něco vrtalo v hlavě, jdu zjistit, jestli mi ten čip před odletem taky vyndali )

IvanDvoutakťák (5077) napsal 24.07.2019 v 10:17

ČEKAJÍ NÁS ALE JEŠTĚ DALEKO "SVĚTLEJŠÍ ZÍTŘKY" . . .
******************************************************************************
Elon Musk chce dát lidem čip do hlavy,aby elektroniku ovládali myšlenkami.
S velmi ambiciózním plánem, jak posunout svět elektroniky směrem

kupředu, přišel americký vizionář a vynálezce Elon Musk. Chce lidem
dát čip do hlavy, aby mohli jednotlivé přístroje ovládat pomocí myšlenek.
Kvůli tomu založil novou společnost Neuralink.

Ovládat počítač myšlenkami se snažili vědci v minulosti již mnohokrát
a vyráběli nejrůznější helmy, které byly schopné zachytit mozkové
impulsy a přenést je v reálné činy na obrazovku.Bylo tak možné
pozastavit přehrávání, posunout kurzor myši nebo upravit hlasitost.

Příliš spolehlivé ale tyto technologie doposud nebyly.

Proto se nedočkaly masivnějšího rozšíření mezi běžné uživatele.
To chce ale Musk nyní změnit. Problém je podle něj především
v tom, že zmiňované helmy nedokázaly snímat mozkovou aktivitu
dostatečně přesně. Řešením tak má být speciální mozkový
implantát, který se laserem vloží pod lidskou lebku.
Speciální implantát, který je zatím známý pouze pod kódovým
označením N1 dovede snímat vysílané neurony a proměnit je
v počítačový algoritmus.
V praxi díky tomu bude elektronika schopna
reagovat na naše myšlenky. Když budete chtít zapnout mobil,
bude na to stačit jen pomyslet.
A to samé platí také v případě spouštění jednotlivých aplikací
na počítači či jakýchkoli dalších činností.

Americký vizionář vidí uplatnění prvně v oblasti lidí s fyzickým
omezením, především tedy u ochrnutých pacientů. Poté by se
mohla celá technologie rozšířit i mezi běžné uživatele.

Musk však zatím nepředestřel žádný časový plán, kdy by se
mozkový implantát N1 mohl objevit na pultech obchodů.
Přiznal, že na lidech tato nová technologie testována nebyla.
V současnosti totiž teprve pracuje na zařízení, které by bylo
schopné laserem implantát do mozku zavádět automaticky.
********************************************************************
Nebudou potřeba složité chirurgické zákroky a vrtání do lebky.
Přestože je celá technologie ještě v plenkách, jasně ukazuje,
jaká budoucnost elektroniku čeká. ((( A NÁS TAKY ??? )))

Pomocí tohoto systému od společnosti Neuralink by totiž
měly jít ovládat chytré telefony, tablety, počítače a v podstatě
jakákoliv elektronika,
tedy klidně i elektromobily od Tesly.
****************************************

Stejné taky na: https://www.motorka...41955.html?diskuze=1
Copyright © Motorkari.cz

Bikeserker (10) napsal 24.07.2019 v 09:49

A že se elektromotory v motorkách neujmou?... tak ono především nebude na výběr. Za pár let to bude povinné.

ProchyTom (190) napsal 24.07.2019 v 09:16+4

Moc pěkně napsáno, už aby byl v ČR ;)

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist