yamaha_demo_tour




ABS je od letoška povinnost - zatím jen u velkých motorek

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Properitus (9) napsal 06.01.2016 v 12:32+4

Dárek povinného ABS rozhodně nekvituji, stejně jako ani u aut nejsem nadšený z povinných elektronických vymožeností, které zasahují do řízení.
Nejhorší ze všeho považuji různé pro-crash systémy, které našteští v motorkách vůbec nejsou, ale které by při agresivnějším stylu jízdy způsobily nehodu s vysokou jistotou, to by byla otázka času.

ABS má snad smysl při cestovním způsobu jízdy na asfaltu, kde může zabránit smyku u hlavně modelů s hodně ostrými předními brzdami. V přímém směru si funkci ABS dokážu představit, ale opravdu nevím, jak by se ten vnucený zázrak mohl chovat při brždění v náklonu a jestli tento systém opět nesníží čitelnost a odezvu chování motorky. Ono totiž všechny tyhle vychytávky fungují, dokud jezdíte, jako by jste je neměli, aby nezasahovali, ale jak si nato zvyknete a začnete nato spoléhat, tak je to spíše nebezpečné, protože vám mohou vytvořit falešnou iluzi bezpečí a nehoda je otázkou času.

Jako ještě větší kravinu vidím ABS u terenního endura a všech motorek, které aspoň občas jezdí v terénu. Tam by bylo bezpodmínečně nutné, aby ABS bylo 100%ně vypínatelné, protože terenní jízda je o tom, jak umíte pracovat s jízdou v driftu a ABS by ji zcela znemožnilo a bylo by to akorát nebezpečné a nesmyslné, stejně jako ASR, nebo snaha o vymyšlení nějaké podoby stabilizačního systémů.

Každopádně si myslím, že čím více podobné elektroniky se do motocyklů dostane, tím více neumětelů a mizerných řidičů se bude pokoušet o jízdu na motocyklu a následky jsou vám jistě jasné! Tedy kvalita průměrného řidiče motocyklu se bude snižovat a tím také bude více nehod motocyklů.

steeld666 (0) napsal 06.01.2016 v 11:39-1+1

ABS ano nebo ne??? To je jednoduché kdo je vyježděný a má to v ruce tak ho nepotřebuje, pro nás ostatní je jednoznačně přínosem.

SPV (816) napsal 06.01.2016 v 08:51+4

ABS je na určitých typech motorek beze sporu dobrá věc. Ale jak tu bylo napsáno, zákazník by si měl vybrat. Nejen, že nám EU nařizuje na čem budeme jezdit, ale ještě nám nařizuje kolik tisíc nepřizpůsobivých kriminálních imigrantů tu máme u sebe za naše peníze ubytovat, a vláda tomu vesele přikyvuje. Je na čase říct EU a celé naší vládě, že takhle teda ne. Věřím, že jako motorkáři budeme držet spolu a postavíme se imigrantské vlně do ČR!!!

jopr (2) napsal 06.01.2016 v 08:47-1

Tady je zas drsňáků co ABS nepotřebují, sakra kdo vás nutí, nechte si své staré motky bez ABS a nebo si kupte motorku s vypínatelným ABS, podle mého to stejně budou muset na některých modelech dělat vypínatelný, jinak si to nedovedu představit.

kawassak (127) napsal 06.01.2016 v 07:52

JohnnyS08:
chtělo by to naučit se chápat čtený text. Přečti si komentář od "pk14" ještě jednou, čti pomalu a pozorně. Případně se zeptej mamky

vencysta (78) napsal 06.01.2016 v 07:11

ABS u motorek (i aut) beru, ale s jídlem roste chuť a proto se obávám, že nám soudruzi z Bruselu zavedou i u motorek hlídání tlaku v pneumatikách

sered (113) napsal 06.01.2016 v 06:29

diaboluss> uz abys zcal setrit naa tohle:





pak budes moct ZARUCENE BEZPECNE sedet v obejvaku, dat si travicku a robot tu vyjizdku za tebe odedre!

Motofighter (471) napsal 06.01.2016 v 00:44-1+2

Je to jednoduche, bez ABS jsme jezdili do 2016 a odted jen s ABS, ktere se samoze promitne do ceny mota, protoze se musi zaplatit i vyvoj. I s ABS se musi umet jezdit neni to samospasa, ale pro zacatecniky to muze byt pomocna ruka. Z EU prisla i horsi prikazani ( zajimave je, ze ne vse musime prijmout, ale to nejak politici nevidi ...), jako miluj imigranta sveho ...

Yamasaki (394) napsal 06.01.2016 v 00:27-1

Tady ty co horuji pro ABS, bych prvni posadil na kolo s dobryma kotoucovkama a poslal je dolu z kopce v bajk parku a az se na tom nauci brzdit, tak teprv potom bych je vubec pustil na motorku... A potom terpv muzou blabolit neco o prinosu ABS. Ale staci se jen podivat na kompilace crashu, na youtube, kazdy tam v krizovce jen hamtne po brzde a hned leti pres riditka.

Rikam prvni se naucte brzdit/jezdit na kole a pak chtejte na motorku, ocasy...

Dráťa (61) napsal 06.01.2016 v 00:25-1+1

ABS nemám. A nechci. Ale jestli ho někdo chce, ať si ho pořídí. Každej by si měl svobodně vybrat. Ergo nesere mě těžká drahá do řízení kecající součástka, ale sere mě Brusel. Brusel vybombardovat, trosky vypálit napalmem a vydláždit minama a bude na světě líp!

MARTlN (54) napsal 06.01.2016 v 00:05

V ty tabulce: to jako jeden clovek zastavi na stejny masine na 40m a druhej na 70m? Celkem brutalni rozdil, rekl nekdo tomu nejhorsimu, ze se smi brzdit i predni brzdou.

zlejsek (4) napsal 06.01.2016 v 00:03+1

Mě se líbí jak všici hudrujou že ta zlá EU si to prosadila a výrobci se nebrání Ste koňové, KDO myslíte, že tak dlouho sháněl reporty a důkazy až je přesvědčil že to minimálně zachrání planetu. Dyk to nejnejnej je vyrábět něco co si všichni MUSÍ pořídit. Bosch, Conti, atd... Tam je začátek nitky. EU komisaři jen následně tupě konají dobro, ale v zakladu je to čistokrevný business.

biker1 (0) napsal 06.01.2016 v 00:02

ABS je super když se cestuje, různě se mění povrchy silnice, prší. Ale když je sucho a sednu na něco ostřejšího, jsem z ABS na nervi. Nesnášim jak se chová přední brzda při nástupu brzdění, má jakoby zpoždění a ABS zbytečně brzo omezuje brzdnou sílu a je jedno, jestli sedíte na BMW, Hondě, nebo čemkoliv jinym. ABS je dobrá věc pro ty, co ho chtějí, ale nechápu, proč ho mají mít všechny motorky.
A od příštího roku omezovač na 130km/h.

Zedsdead (293) napsal 05.01.2016 v 23:55

Steve-CZ:
Nepřehnal jsi to dnes s hulením? Paranoia je zlá věc...

Steve-CZ (259) napsal 05.01.2016 v 23:39+1

Diaboluss:
No však se taky dočkáš, pokud Ti není sto let, neboj. Jde to vcelku rychle Jedině že by nás ještě dříve než vlastní "ochránci" zotročili ti rozkošní čokoládoví "inženýři, lékaři a vědci" z jihu. Ale to už pak ani žádné motorky asi nebudou.
PS: Docela mě těší Tvá lehká arogance v příspěvku, je vidět, že v podstatě trochu i přemýšlíš.
Hezký den

Diaboluss (42) napsal 05.01.2016 v 22:55-3

Steve-CZ: Tak jezdi bez helmy, rukavic, bundy a bot ty frajere )) Ještě před pár lety to byl taky standard,jezdit bez toho. Dnes neodmyslitelná součást výbavy...
Toho, vo čem píšeš, se my asi nedožjeme, tak buď v klidu...

Steve-CZ (259) napsal 05.01.2016 v 22:47+6

Všem příznivcům těchto a podobných "vychytávek a pomocníků", kterými nás oblažuje Velký bratr z EU:
Těším se na vaše obličeje, až budete za pár let čekat, jestli vám ten den ráno bude "dovoleno" (a určitě za mastný poplatek ) vůbec nastartovat svůj motocykl (nejspíše stejně jedině elektrický). A pokud ano, tak vám bude přesně vymezena trasa a běda jak se třeba jen špatně zatváříte proti jasně daným zákonům (a všude přítomným kamerám), ihned vám vyřadí motorku z provozu ABS ne ABS a v lepším případě jen skončíte do smrti bez řidičáku.
Fakt se na to začínám těšit, na ty ksichty všech pomatenců, kteří ještě dokážou podporovat a obhajovat ty zrůdy nahoře, co nás připravují o veškerou svobodu pod záminkou "ochrany lidstva".

Diaboluss (42) napsal 05.01.2016 v 22:44

Zedsdead: Exactly.
IMHO víc než do auta. Když ti na moto ustřelej kola, tak se válíš... A na mokru, nebo nějakým sajrajtu to je hned...
Já taky nechápu o čem je řeč... Zvyšuje to bezpečnost. Na motorku sedám ne proto, abych maximalizoval možnost, že se domů už nevrátím, ale abych tu možnost minimalizoval a vše, co k tomu přispěje, beru jako klad! Je jasný, že fyziku nepřechčijeme, ale jak tu někdo psal, ta elektronika je dneska hodně vymakaná a dá se (pomocí různých módů) nstavit či u některých mašin zcela vypnout, tak nechápu, komu to může vadit... pokud je někdo takovej machr, co svou rukou brzdí třeba na mokru líp jak ABS, tak ať si to povypíná
Vadí to asi lidem, co budou do konce života jezdit na 30/ 40/ 50 let starých motorkách a furt jenom budou lamentovat a kálet na nový modely kolik na tom je elktroniky! Fakt nechápu ...

Bob66 (2) napsal 05.01.2016 v 21:23+2

Já mám za to ,že nejlepší brzda je v hlavě. Pokud někdo jede jako dárce orgánů tak nepomůžou sebe lepší technické či elektronické vychytávky.

sered (113) napsal 05.01.2016 v 21:20

cbda> a k tomu PAVa [pochopitelne s ABS] a v nem hoooodne patron!!!

Left (30) napsal 05.01.2016 v 21:04+2

To je právě teb problem, jak tu někdo velmi přesně poznamenal "není důvod proč jej na běžné silniční motorce nemít" . S tím se dá v zásadě souhlasit, ani váha ABS nehraje na sfaltu až takovou roli Jenomže je tu ještě jedno úsloví - " cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly". Nepochybuji, že ti co o tom rozhodli nikdy nejeli mimo asfalt na velkém enduru a určitě nezažily, jaké to je vydat se na čtvrttunovém stroji příkrým šotolinovým sjezdem a na jeho začátku zjistit, že ABS se vám po krátkém chcípnutí motoru a startu opět aktivovalo a tedy se řítíte z kopce bez možnosti brzdit - dík systému ABS. Já měl štěstí a nebyla pod sjezdem zatáčka, skála nebo stojící člověk. Každopádně se ale raděj eliminuji vlastní jezdeckou chybou, než aby mě zabil tento "bezpečnostní" prvek. Podle mě je ABS na cestovním enduru vrahem jeho jezdce. I test jasně dokázal, že kdo umí jezdit, zastaví bez ABS stejně rychle nebo dokonce líp i na asfaltu.

NETVOR (0) napsal 05.01.2016 v 20:46

Když čtu Evropská komise a nařízení otvírá se mi rybička v kapse!!!

//www.securitymagazin.cz/zpravy/chcete-si-poridit-strelnou-zbran-pospeste-si-evropska-komise-utahuje-srouby-1404048135.html

JohnnyS08 (219) napsal 05.01.2016 v 20:25

Pominu-li, že nařizování podobnejch věcí je svinstvo z principu, tak ani neočekávám, že by povinný abs snížilo nehodovost. Víc lidí díky němu bude k ježdění přistupovat v idiotskym stylu pk14 "Když mi tam něco někde prostě vlítne, tak budu sakra rád, že na to můžu podvědomě hned maximálně hamstnout". Následky jsou myslím předvídatelné...

Zedsdead (293) napsal 05.01.2016 v 20:01-1+2

HA-HA-HA
Sršeň se furt chvástal, jak ubrzdí každou motorku líp bez ABS.
Pak to změřili a jejda!: na suchu de facto ABS dráhu neprodlužuje nebo jen minimálně (někdy i zkracuje viz. BMW) a na mokru (tzn. i na písku a bordelu) ale VÝRAZNĚ zkracuje!
Takže nevím o čem se tu vůbec debatuje...
Za mně ABS jednoznačně na moto patří.

alexa7 (101) napsal 05.01.2016 v 20:00+2

Na takýchto picovinách sa páni poslanci zarábajúcich tisíce zhodnú hned, ale ked ide do tuhého čo sa týka politickej situacii tak su uplne k ničomu.

MARTlN (54) napsal 05.01.2016 v 19:09

At si kazdej rika co chce. Ja to mam na prvni moto az letos a musim rict, ze jsem zatim nenasel duvod to vypinat. Funguje to uzasne i treba kdyz clovek dobrzduje a je tampisek nebo na trave... Vypnout to jde samozrejme primo na riditkach... Ale zatim jsem nenasel duvod, treba to prijde casem, ale nevim. Dokud jsem to nemel, tak jsem si rikal, ze tk nemusi byt spatny, ale ted vim, ze to spatny rozhodne neni.

Nicmene s povinnosti nesouhlasim a pokladam to za debilitu. At ma kazdej volbu ejstli to chce nebo ne!!!

Zimic (2) napsal 05.01.2016 v 18:51

s abs nemam problem, bude-li i vypinatelné. Více mne prudí ty ostatní berličky a opravdu "skvělý" agressiv design snad u všeho.

cuir (13) napsal 05.01.2016 v 18:24+2

komu to vadi tak neni nic jednodussiho nez vytahnout pojistku.
libi se mi komentare, ze elektronicke sracky na mtoorce nekdo nechce ,ale stavitelnej podvozek, zmenu palivovej map a dalsi elektronicke sracky..ty vita kazdej..tak ja tomu nerozumim. Vzdyt 99% pilotu to ABS pomuze, protoze brzdit proste neumi..stejne jako ja. Mit love na masinu s ABS klidne si to koupim.

Psanec666 (-2) napsal 05.01.2016 v 18:18+5

A není to třeba naopak? Náklady na výrobu 1ks ABS: 1.000,- ...koncová cena motocyklu: navýšení o 10.000,- Nenapadlo vás vy chytráci, že všechny zákazy, příkazy a jiný hovna z bruselu nejsou nic jinýho než byznys? Stejnej vojeb jako causa ,,reflexní vesty,, nebo ,,nový lekárničky,,.

ZombiRider (29) napsal 05.01.2016 v 17:23

Od řadového obyvatelstva se vyžaduje, aby upřímně jásalo nad prací Strany: Tak tedy jásám




TOPlist