Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Vnitřní sluneční clona je pohodlí na úkor bezpečnosti...v jak velké míře je otázka, ale zeslabení čelní výstelky je prostě nutné. I to je jeden z důvodů, proč se tolik prosadila prvně na levných přilbách a lepší výrobci se dlouho bránili, nicméně poptávka a prodejnost nakonec zvítězily.
Možná, že to za jízdy nebude až tak hlučné. Ale s tím špiněním máte pravdu, stejně jako si myslím, že přilba bude při manipulaci mít chuť se za vše okolo zachytávat tou clonou, díky poznámce, že bude křehká, aby se při nárazu lehce rozbila a nikoho nezranila, mám pocit, že nebude třeba moc síly a ulomí se nebo jinak poškodí. Navíc si myslím, že když už sebou někdo pořádně praští, tak přilba pomůže, ale to, zda je clona uvnitř nebo vně ní, až tak moc výsledek havárie neovlivní. To by ji totiž vně mě
li všichni světoví výrobci a uvnitř jen ti meznačkobí z Čímyv
A koukám, že názor na představení "převratné novinky" je tu jednoznačný. Vůbec se divím, že je novináři při představení takové blbosti rovnou nevyfakují a nepošlou do pr.. No ale chápu, že to by je asi už příště nepozvali.
No to je tedy vynález!! Japončická firma s předraženýma krámama, kde platíš z víc jak poloviny ceny platy jejich továrním jezdcům, přišla na to co jsem měl už před 10 lety na Nolance a stálo to úplně za ho..o. Taky to už Nolan opustil. Když jsi clonu potřeboval sklopit byla celá zadělaná mouchama, furt dělala rámus a nad 150 se sklopila sama. A další hrůza na Araikách je výměna oplexi. Kdo po ní toužíte, tak si to někde nejdřív zkuste. 100% nejhorší způsob mezi všema helmama!! Za mě Arai
Helmu bez clony bych už nechtěl.Clonu mám,i když nepere zrovna slunce...ale zajímalo by mě,jak tady u té je clona citlivá na to sklopení...jestli tou hlavou musím mlátit jak metalista,nebo ji sklopí i menší hrb na silnici...a možná,že to mají vyřešené tak,že proudění vzduchu nebude dělat žádný problém,to by chtělo vyzkoušet.U motokrosových přileb vám kšilt taky nechce utrhnou hlavu..bavím se teda o povolených rychlostech ..jinak já jsem taky pro vnitřní clonu,i přesto,že když je chladno a mám ji sklopenou,tak se mi trochu mlží
Tak to jsem ne úplně pochopil...to jako pokud nechci mít tu clonu před xichtem tak je takhle vyklopená nahoru jo? To předně musí šíleně hučet a při vyšší rychlosti mi to sundá škopek z hlavy nebo ta clona uletí a to že se zespodu stane skvělým lapačem hmyzáků, kteří se po sklopení krásně připlácnou i na klasický plexi je asi jasný všem...
Podle mne jen pokus, krok někam. Necháme zhodnotit čas. Jde opravdu o první verzi clony, která se nedotýká plexi, předchozí pokusy, Shark, Nolan měli clonu na plexi a v provozu s prachem hmyzáky a dalším bordelem byla clona i plexi po měsíci doškrábaný do bezvědomí. proto se výrobci pokusili ji dát dovnitř. Ale když se dostane něco velkého třeba jako medák, pěkně obalený pylem mezi tak je to jasný faxpass. Navíc tohle MUSÍ jednoznačně rozhodit aerodynamiku, jde o náporovou plochu helmy. Zaklapnutí kyvnutím.. nechápu...přejedu přejezd v noci v Brandýse a jsem na tom stejně jako bych se díval přes svářečský brejle v tunelu cikánovi o prdele. Minimálně tři věci na tom systému by mi vadily natolik, že bych do toho nešel. Ale vyzkoušet bych to asi chtěl, pro ověřené své hypotézy. Nikde ani fotka se zaklaplou polohou. Na schubertu S1 je to vyřešené vnitřkem a je to skoro na 90% ok jediný problém je, že při horku se mi hlava potí a výpary se usazují na plexi i když je schované a po aktivací vidím mastné skvrny nebo v kombinaci s prachem i neprůhledné fleky. Dobrý nápad považuji u starých Šubrtek jen asi 2 cm pevnou clonu na horní hraně průzoru, kdy při oslnění stačí jen trochu sklopit hlavu a clona odfitrovala 80% dopadajících paprsků. Přiznejme si, že je to lepší, protože každá zatmavená plocha zkresluje, ztratí se obrysy děr atd. Jediná varianta je polarizační clona a tu pokud vím nikdo nedělá.
Absolutní blbost.
Bude se to sklápět podle větru (rychlosti jízdy) a po první sezóně to bude sedřené jak negr na plantáži.
Podle mně to dopadne tak, ajko každá vně umístěná clona - po pár km jízdy ji majitel urve a šoupne do kufru. Pak mu sle stačí integrálka, že?
Sorry, ale tohle je článek jak opsanej z reklamního letáku Araie. Tvrzení nijak nepodložená, podtržená slovy "logicky zeslabuje" nebo "minimalizuje rizika z důvodu rostoucího důrazu na bezpečnost". Podle mě je ovšem vnější sluneční clona na pytel. Snadno se zasviní, poškrábe a není nad to si rozmáznout mouchu mezi dvě plexiskla. Navíc koukám že to Arai "vylepšil" systémem zaklapnutím plexi bez pomocí ruky, jen zaklepáním hlavou. Což by mě fakt dost bavilo, zejména když třeba předjíždím kamión a turbulence mi nezřídka zaklepe celým tělem a hlavou. Tomu říkám "zvýšený důraz na bezpečnost"
Oni né nadarmo všichni kdo to dělali od toho ustoupili. Třeba Shark S800 nebo Nolan N102. Všichni to přestěhovali dovnitř.
Vnější clona má jen jedinou výhodu - nižší cenu, protože se nemusí s vnitřkem helmy nic dělat. Pak stačí jen zákazníky vhodným "reklamismem" přesvědčit že je to super, zejména "s důrazem na vyšší bezpečnost" a ono se pár kusů prodá.
Vnitřní sluneční clona je pohodlí na úkor bezpečnosti...v jak velké míře je otázka, ale zeslabení čelní výstelky je prostě nutné. I to je jeden z důvodů, proč se tolik prosadila prvně na levných přilbách a lepší výrobci se dlouho bránili, nicméně poptávka a prodejnost nakonec zvítězily.
Možná, že to za jízdy nebude až tak hlučné. Ale s tím špiněním máte pravdu, stejně jako si myslím, že přilba bude při manipulaci mít chuť se za vše okolo zachytávat tou clonou, díky poznámce, že bude křehká, aby se při nárazu lehce rozbila a nikoho nezranila, mám pocit, že nebude třeba moc síly a ulomí se nebo jinak poškodí. Navíc si myslím, že když už sebou někdo pořádně praští, tak přilba pomůže, ale to, zda je clona uvnitř nebo vně ní, až tak moc výsledek havárie neovlivní. To by ji totiž vně mě
li všichni světoví výrobci a uvnitř jen ti meznačkobí z Čímyv
//www.youtube.com/watch?v=_NiV1-nmzRI
A koukám, že názor na představení "převratné novinky" je tu jednoznačný. Vůbec se divím, že je novináři při představení takové blbosti rovnou nevyfakují a nepošlou do pr.. No ale chápu, že to by je asi už příště nepozvali.
No to je tedy vynález!! Japončická firma s předraženýma krámama, kde platíš z víc jak poloviny ceny platy jejich továrním jezdcům, přišla na to co jsem měl už před 10 lety na Nolance a stálo to úplně za ho..o. Taky to už Nolan opustil. Když jsi clonu potřeboval sklopit byla celá zadělaná mouchama, furt dělala rámus a nad 150 se sklopila sama. A další hrůza na Araikách je výměna oplexi. Kdo po ní toužíte, tak si to někde nejdřív zkuste. 100% nejhorší způsob mezi všema helmama!! Za mě Arai
Helmu bez clony bych už nechtěl.Clonu mám,i když nepere zrovna slunce...ale zajímalo by mě,jak tady u té je clona citlivá na to sklopení...jestli tou hlavou musím mlátit jak metalista,nebo ji sklopí i menší hrb na silnici...a možná,že to mají vyřešené tak,že proudění vzduchu nebude dělat žádný problém,to by chtělo vyzkoušet.U motokrosových přileb vám kšilt taky nechce utrhnou hlavu..bavím se teda o povolených rychlostech ..jinak já jsem taky pro vnitřní clonu,i přesto,že když je chladno a mám ji sklopenou,tak se mi trochu mlží
Tak to jsem ne úplně pochopil...to jako pokud nechci mít tu clonu před xichtem tak je takhle vyklopená nahoru jo? To předně musí šíleně hučet a při vyšší rychlosti mi to sundá škopek z hlavy nebo ta clona uletí a to že se zespodu stane skvělým lapačem hmyzáků, kteří se po sklopení krásně připlácnou i na klasický plexi je asi jasný všem...
Podle mne jen pokus, krok někam. Necháme zhodnotit čas. Jde opravdu o první verzi clony, která se nedotýká plexi, předchozí pokusy, Shark, Nolan měli clonu na plexi a v provozu s prachem hmyzáky a dalším bordelem byla clona i plexi po měsíci doškrábaný do bezvědomí. proto se výrobci pokusili ji dát dovnitř. Ale když se dostane něco velkého třeba jako medák, pěkně obalený pylem mezi tak je to jasný faxpass. Navíc tohle MUSÍ jednoznačně rozhodit aerodynamiku, jde o náporovou plochu helmy. Zaklapnutí kyvnutím.. nechápu...přejedu přejezd v noci v Brandýse a jsem na tom stejně jako bych se díval přes svářečský brejle v tunelu cikánovi o prdele. Minimálně tři věci na tom systému by mi vadily natolik, že bych do toho nešel. Ale vyzkoušet bych to asi chtěl, pro ověřené své hypotézy. Nikde ani fotka se zaklaplou polohou. Na schubertu S1 je to vyřešené vnitřkem a je to skoro na 90% ok jediný problém je, že při horku se mi hlava potí a výpary se usazují na plexi i když je schované a po aktivací vidím mastné skvrny nebo v kombinaci s prachem i neprůhledné fleky. Dobrý nápad považuji u starých Šubrtek jen asi 2 cm pevnou clonu na horní hraně průzoru, kdy při oslnění stačí jen trochu sklopit hlavu a clona odfitrovala 80% dopadajících paprsků. Přiznejme si, že je to lepší, protože každá zatmavená plocha zkresluje, ztratí se obrysy děr atd. Jediná varianta je polarizační clona a tu pokud vím nikdo nedělá.
Absolutní blbost.
Bude se to sklápět podle větru (rychlosti jízdy) a po první sezóně to bude sedřené jak negr na plantáži.
Podle mně to dopadne tak, ajko každá vně umístěná clona - po pár km jízdy ji majitel urve a šoupne do kufru. Pak mu sle stačí integrálka, že?
totální nesmysl!
Bohužel žádná pořádná fotka se zaklaplým štítkem, Přes ty mouchy to bude asi paráda a hned nachytat 2. vrstvu a máte to ve 3D ... Uvnitř lepší
Preferuji sluneční clonu pouze uvnitř
nic novýho pod sluncem, podobnej systém měla helma Nolan N101 v roce 2005!!! Takže nevim co na tom je tak převratnýho...
Ten sluneční štít zasahující do konstrukce helmy se mi ani trochu nelíbí (také mám helmu, která ho nemá) a každé snahy udělat to jinak si cením.
A tohle že nemá vliv na aerodynamiku?
Sorry, ale tohle je článek jak opsanej z reklamního letáku Araie. Tvrzení nijak nepodložená, podtržená slovy "logicky zeslabuje" nebo "minimalizuje rizika z důvodu rostoucího důrazu na bezpečnost". Podle mě je ovšem vnější sluneční clona na pytel. Snadno se zasviní, poškrábe a není nad to si rozmáznout mouchu mezi dvě plexiskla. Navíc koukám že to Arai "vylepšil" systémem zaklapnutím plexi bez pomocí ruky, jen zaklepáním hlavou. Což by mě fakt dost bavilo, zejména když třeba předjíždím kamión a turbulence mi nezřídka zaklepe celým tělem a hlavou. Tomu říkám "zvýšený důraz na bezpečnost"
Oni né nadarmo všichni kdo to dělali od toho ustoupili. Třeba Shark S800 nebo Nolan N102. Všichni to přestěhovali dovnitř.
Vnější clona má jen jedinou výhodu - nižší cenu, protože se nemusí s vnitřkem helmy nic dělat. Pak stačí jen zákazníky vhodným "reklamismem" přesvědčit že je to super, zejména "s důrazem na vyšší bezpečnost" a ono se pár kusů prodá.