globalmoto_duben_nolan




Do Tyrolska nesmějí hlučné motorky. Ani ty sériové

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Foggino (0) napsal 03.06.2020 v 08:40

Je to vrátane 95dB(A) alebo viac ako 95dB čiže 96 a viac?

Kitko (-2) napsal 03.06.2020 v 08:30+1

Super sprava.

85 v pokoji
74 za jazdy

Heki (401) napsal 03.06.2020 v 08:23-1+1

Mě přece jako kupujícího zákazníka nemusí zajímat nějaký údaj a zda je to na výjimku nebo není. Je to nová motorka, schválená k provozu na pozemních komunikacích - tudíž můžu jezdit všude, kam smějí motorová vozidla. Tento zákaz se tudíž měl opírat o homologační směrnice, platné v Evropě (nebo aspoň v Rakousku). Nehledě na to, že údaj o hlučnosti se podle mě uvádí pouze ve velkém TP a ten s sebou nevozíme. V ''malém TP'' to podle mě napsané vůbec není - opravte mě pokud se mýlím.

Navíc ta metodika je taky poměrně zvláštní - já tam jedu jezdit a ne to túrovat na místě, tudíž by se měla počítat hodnota hlukové hladiny za jízdy.

Jinak 96 dB má hlučnost (alespoň dle nálepky na ní) i moje sekačka na trávu A nějak extra hlučná není.

ariba (100) napsal 03.06.2020 v 08:04-2+2

nejhorší je smrt z vyděšení

CRF1000 (91) napsal 03.06.2020 v 07:55

bude tam méně motorek a více prostoru, ted si tam motorkář musí připadat stísněně...ještě bych zakázal cyklisty a auta se shrnovací střechou ( kabriolety) ...pak by se tam jezdilo ještě lépe...pro majitele méně hlučných a nehlučných motorek je to dobrá zpráva, nepříjemné je to pro majitele motorek hlučných už z továrny...podobné restrikce by měly postihovat jen pseudotunery, jejichž schopnost vyladit motorku začíná a končí vyjmutím tlumících vložek

FrancisR (22) napsal 03.06.2020 v 07:42-1+1

Už od euro3 je limit hluku 80 dB. Jak získaly homologaci modely s hlučností výrazně vyšší? Na výjimku? Pak musí majitel počítat s možným omezením provozu, výjimky nemusí akceptovat každý. Nebyli nuceni k nákupu, byla to jejich svobodná volba.

dracan (134) napsal 03.06.2020 v 07:23-3+3

Jsem stará škola. Motorka bez laufu není motorka a nejlépe dva,ať je to symetrické;) Za mě se pěkné motorky vyráběli do roku 2008. Pak to šlo do prdele. Nejlepší doba byla asi 80-90 léta- tam byl motorkar frajej v pravém slova smyslu. Dneska potkám skútr a zdraví mě (na sobě růžové tričko a pantofle) .Miluji své xjr 1300 99 s vyfuky od RP tuning. Pravim srdcarum pěkné ježdění.

Zedsdead (293) napsal 03.06.2020 v 06:58

No jestli bylo spoluzáměrem upozornit výrobce a zákonodárce na nadměrný hluk homologovaných motorek, tak se jim to celkem povedlo.
Tomu fandím, je třeba se bránit.
Jinak já mám jenom 89 dB a výfuk je slyšet až až..
Doufám, že tady zdravý rozum zvítězí.

petr1000001 (207) napsal 03.06.2020 v 00:07+1

Souhlas s HusKa701 a dalšíma...
Ono to má dvě strany mince,ale to když to tu homologaci má,je to proti veškerému nastavenému řádu a chápání...
Na druhou stranu se občas vážně není čemu divit,ale homologace je základ a basta..

Dodám jen,že jsem koukl do techničáku,loni nové CRF1000L a 95db

HusKa701 (11) napsal 02.06.2020 v 23:08-2+2

Ahoj. Předesílám že v žádným případě nejsem příznivcem "laufu" se kterým se nedá cestovat. Nechápu """"motorkáře""""(to snad ani motorkáři nejsou) kteří "otevřou" výfuk a zároveň nasadí špunty do uší. Na druhou stranu.... Rakousko produkuje KTM , mimochodem taky mojí Husku 701 Ty motorky jsou z továrny výfukama neskutečně zadušený, osadíme to homologovaným Akrapem a sami Rakušané nám "zakážou" někudy projíždět??? Kde to jsme ??? Kam jsme se to v té naší slavné unii dostali ??? To se snad nemůže líbit nikomu!!! A už vůbec ne aby si "nějaké společenství obcí" , nebo já nevím na jaké bázi toto vzniklo, prosadilo, že prostě kolem jejich baráku bude limit hluku ...xy...Tak to přece nefunguje !!! A pokud ano, pak jsou všechny zákony, úmluvy, dohody, právní silniční předpisy, homologace NAPROSTO NA HO... Každý se s sousedem domluvíme jakej hluk do ulice pustíme nebo ne A JE TO . Dost mně tento článek "zvednul" , i když se mně jako motorkáře moc netýká, nejspíš se v těch místech na motorce nikdy neobjevím, ale tady jde úplně o něco jinýho, to by bylo dobrý aby si každý uvědomil!

Zedsdead (293) napsal 02.06.2020 v 23:03-2+8

Nechápu ty hejty tady.
Osobně neznám lepší hostitele než Rakušany. Silnice perfektní, příroda nádhera, všude pořádek, nesnaží se člověka okrást.
Tak proč by si měli nechat kálet na hlavu???
Rámus ať si každý pustí do sluchátek 3300x denně sám.

FrogySkoky (132) napsal 02.06.2020 v 23:03+1

I kdyz splnuju normu na dB tak si skrtam rakousko, obejdu se bez nej.

Brukev (850) napsal 02.06.2020 v 21:52

Já bych to tak horké neviděl ! Ano, je dobré mít v Rakousku tlumivku a ideálně homologovany vyfuk a možná se najde i podobný úsek , nicméně kolik dalších míst hlásá že tam motorkare chtějí a kde vědí, že je to pro ne i důležitá část příjmů z cestovního ruchu . Na motorce jsem byl v Rakousku mnohokrát a nikdy mě nikdo nestavel ( snad jsem to nezakriknul bo tam brzy jedu zase a SAD není moc tichoslapek ) kromě Multice jsem měl vždy i laďák a prostě nikdy nic ... já Alpy mám rád a budu tam jezdit dal

Frankie (731) napsal 02.06.2020 v 21:52

Ať si strčí ty jejich silnice někam. Pojedu jinam

Baldric (52) napsal 02.06.2020 v 21:44+8

Muzeme si za to sami. Lidi nejsou soudni. I jako cloveku, ktery jezdi, mi vadi ten bordel, kteri mnozi dokazi produkovat.

Vagus-Vetus (-1) napsal 02.06.2020 v 20:55-4+3

Ať jde celý Rakousko do prdele. Je to policejní stát.

k.hacecky (2) napsal 02.06.2020 v 20:43-6+7

já říkám že motorka má byt slyšet AMEN

Lulinak (30) napsal 02.06.2020 v 20:39-1+6

za mě obecně ok, i když na dvou kolech jezdím tak řev vykuchanýho vejfuku nebo "supr mega bomba laďáku" mi často leze krkem, je fakt úžasný mít uřvanej krám kterej vzbudí děti v kilometrovém okolí...

batoo (2) napsal 02.06.2020 v 20:25-4+3

Rakusaci at si posekaj kazdej svuj travnik a pustej si doktora z hor.

Do Rakouska na motorce uz davno nema smysl jezdit.

Je to jako s autem, akorat buzerace.

A mistni kazatele proti hlucnym vejfukum, mam Roadstera, v serii tak tichy, ze me nikdo v Praze neslysel a parkrat me malem sundali.

Za me "hlucny" vejfuk do ruchu velkomesta nutnost.

A ano je to ta motorka co stoji hodne, je zastarala, nemoderni, nejede a neprodava se.

elfink (30) napsal 02.06.2020 v 19:47-1+2

Myslim, že se schyluje k něčemu, co žádný motorkář nechce. Krásný zvuk motorky je součástí stroje. Bude se to šířit po Evropě a normy na hluk prijdou a vyrobci budou tlumit a tlumit své stroje. Rakušané to je kapitola sama pro sebe.

Capan (190) napsal 02.06.2020 v 19:34

Takže treba nosiť veľký techničák?Tam to mám v norme.
Mám tam homologovaný laďák E3. K nemu aj akýsi papier,ale hladina hluku tam uvedená nie je. A?

keto (99) napsal 02.06.2020 v 19:00+10

Bohužel si to děláme sami, zvyšování hlučnosti sériových motorek je hobby silně rozšířené a stoupajícími počty motorek na silnicích mnohým dochází trpělivost. Tento trend půjde jistě dál, těžko očekávat opak. Budou přísnější normy už při samotné homologaci a budou přibývat místní omezení. Když jsem byl naposled v Německu, tak jsem projížděl vesnicí, kde byl provoz motorek omezen časově. U nás to bude zřejmě časem také, někteří prostě nemají s tuningem rozum a tak si vykoledujeme omezení. Chce to více myslet a uvědomit si, že nejsme na světě sami a že jako motorkáři jen stěží přehlasujeme místní samosprávy nebo parlament nebo směrnice EU.

Valhagar (27) napsal 02.06.2020 v 17:54+1

Ještěže máme slušné silnice a se spoustou zatáček Minulou neděli na Dubí za obcí Zakšín - Deštná nějaký přítel motorkářů vysypal do těch několika krásných zatáček snad 5 tatrovek štěrku Ustál jsem to jen díky všem Bohům V Tyrolsku by se tohle nestalo , ale zas nás tam už asi nechtějí , loni tam proběhl nápad odklánět dopravu z okresek na dálnice....... a bude hůř .... Nad euro IV se pomalu stahují mračna a nejsou to jen laďáky........ Za chvíli budeme na vyhynutí ........

JollyJoker (1004) napsal 02.06.2020 v 17:45-2+1

Viděl bych to jako začátek konce Rakouska na moto

Grilko (19) napsal 02.06.2020 v 17:21

Něco mi říká, ze zvolený limit není náhoda...
Neprojde ani dva roky staré BMW XR, které má stojící 98db
Nevíte, kdo vyrábí výfuky tišší než originál?
To jsou fakt piči....

JoskaH (444) napsal 02.06.2020 v 16:48+1

Můj dům - můj hrad. Moje země - moje zákony.
Nebo snad už nejsou motorkari tak svobodomyslni a chtějí aby v Tirolsku EU zakázala zakaz?

K167 (1472) napsal 02.06.2020 v 16:19-1+13

Občas se tady vedou diskuse o tom, kdo je největší škůdce jezdců na motocyklech (EU, plechovkáři, pumpičkáři, traktoristi, silničáři, sami výrobci motocyklů, policajti, obecní samosprávy, příznivci některých značek atd.). Já jsem po třiceti letech od prvních papírů na kozla dospěl k závěru, že největšími škůdci motorkářů jsou někteří - hodně hluční či jinak otravující - blbci v jejich vlastních řadách.

jelcinr (5) napsal 02.06.2020 v 15:31

Ve Švýcarsku úplně běžná věc,zákazová značka pro motocykly,silníčka která končí v horách kde jsou pastviny a pár salaší, sem tam nějakej barák pod vysokýma štítama(jako z pohádky) se na motorce vůbec nedostanete,pouze autem.

Meli (195) napsal 02.06.2020 v 15:08

89 to su klidný... už to vidím jak výrobci laďáků začnou vyrábět "šeptáky"

kaspaji (4) napsal 02.06.2020 v 14:53

Tak až doteď jsem si myslel, že mám poměrně tichou motorku (Triumph Legend 900) a hle, kouknu do papírů a tam je 96 dB@4000 rpm, za jízdy dokonce 80 dB Sice se aktuálně do těch končin nechystám, ale taky to může být jen začátek...




TOPlist