yamaha_demo_tour




Do Tyrolska nesmějí hlučné motorky. Ani ty sériové

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
JoskaH (444) napsal 04.06.2020 v 09:45+9

Neschopnost egoistů aspon nějak se pokusit podívat na věc očima druhého člověka je přesná příčina toho, co se ted děje.
A pocit že jen mně patří svět.

Komik64 (3040) napsal 04.06.2020 v 09:42+1

Jak píše rudach - radši nečtěte komentáře pod články o motorkářích (vím, kdo tam většinou píše, ale...) = plno lidí (a i "institucí"...) by motorky (snad s výjimkou malých slabých skůtrů apod. pro pohyb ve městě, pomalý a krátký dojezdy apod. a i tady argumentujou, že je vlastně mohou snadno nahradit elektrokola apod. ...) snad mimo uzavřených okruhů a tratí zakázalo a mají pro to mnoho (zdánlivě ? - jsem motorkář z motorkářský rodiny a i tchána jsem měl přímo motorkami posedlýho..., ale svýho syna už od "jedný stopy" radši odrazuju především z bezpečnostních důvodů...) logických argumentů...
Ty různý "tlaky" možná zatím úplně nevnímáme, ale úplně "bezvýznamný" fakt už dávno nejsou (jsem docela rád, že už jsem celkem starej...)...

johny73 (4) napsal 04.06.2020 v 09:31-1+2

Některé uvedené důvody chápu, ale doufám že to právníci roznesou na kopytech. K čemu jsou všechny ty homologace, kteří musejí všichni výrobci splňovat??? Když auto (motorka) splnuje homologaci pro provoz na komunikacích, není možné aby to nějaký "úředník" popřel. Pochopil bych kdyby měřili hlučnost strojů a zamerili se na ty, které mají nehomologovane doplňky a nesplňují parametry uvedené v TP, ale toto... Třeba tu regulaci ještě pozměni. Třeba bude mít nějaký vlivny rakouský podnikatel nový silný stroj (homologovany) a půjde to toho Každopádně líp už asi nebude...

31081 (674) napsal 04.06.2020 v 09:06+1

Vůbec jsi to nepochopil -Ivane...cink

JoskaH (444) napsal 04.06.2020 v 08:39+5

Není to žádná "svoloč z Bruselu" a naštvání motorkářů dovolenkářů tady bude tak trochu marné.
Je to důsledek zoufalství místních obyvatel, kdy jim půl roku v roce ničí klid a kvalitu života jedna motorka za druhou... Vypadá to jako rozmar nebo schválnost, ovšem pouze jen do doby, než to člověk začne zažívat sám. Pak začne hledat řešení.
Tak vymysleli toto...

rudach (27) napsal 04.06.2020 v 07:50+1

a dneska je z toho clanek na IDNES, hned po hlavni zprave. Komentare tam radeji nectu

31081 (674) napsal 04.06.2020 v 07:47-3+2

A dnes zákaz ježdění v neděli a o svátcích,a příště? Už toho všeho mám plné zuby.A měli byjsme se nasrat už všichni,protože ta svoloč v Bruselu nedá nikdy pokoj. Tím nehájím hlučné upravené výfuky,ale tady jde o něco úplně jiného,všimněte si co se v evropě děje,to je všechno jen začátek.Za chvíli ti dovolí,že si můžeš koupit jen elektrickou koloběžku,ale jezdit na ní budš moct jen ve čtvrtek mezi 17 -18.00.A,že v neděli všichni pracují na zahradách,sečou trávu hlučnýma sekačkama,to nikoho nesere!!!

jerseySE (10) napsal 04.06.2020 v 05:43-1+5

Bojkotovat. Neměl by tam jet žádný motorkář, uvidíme jestli jim naše peníze nebudou chybět. Koupil jsem si stroj kterému bylo uděleno typové osvědčení v celé Evropě i v samotném Rakousku, ale postupem času se může stát že se s ním nesvezu v Mostě, v Rakousku a jednou se třeba dočkám že mi s ním zakážou jezdit úplně?

alexa7 (101) napsal 03.06.2020 v 21:45+2

Asi nastal cas pre ladaky ,ktore budu motocykel utlmovat.

Serby71 (6) napsal 03.06.2020 v 20:43-1+7

…ba ne, neposral – svoboda jednoho (jezdit s otevřeným výfukem) končí tam, kde začíná svoboda druhého (sedět na své zahrádce u silnice, užívat si klidu a neposlouchat nepřetržitý řev z laděných výfuků). Takže za mě OK a Rakousko si rozhodně ze své mapy neškrtám.
A na doplnění – ne, nevítám třeba všemožná omezení rychlosti kvůli hluku vlastně všude po Rakousku, ale já jsem pouhá návštěva a musím respektovat pravidla hostitele – a rakouské silnice mi za to stojí.

Mamlo (0) napsal 03.06.2020 v 20:24

No Rakušáci umí změřit hlučnost už roky. Když drapnou a změří mně, našince tak mně vosolí velkou pokutou a nazdar. Touto oblastí projíždí spousta germánů, kteří jsou jinak jazykově vybavení, možná i sebevědomnější a hlavně mají homologaci i na uřvanou motorku. Značkou 95db se jim dostanou na kobylku.

faux4 (34) napsal 03.06.2020 v 20:22+7

Ta hranice 95dB je hluk staticky. Chapu, ze to chteji nejak resit, ale pokud je motocykl homologovany. A rozhodne to bude vetsi procento nez uvadi. Ok, v te statistice budou i skutry a mensi kubatury.
To jako nemuzu na H-D Iron na Hahntenjoch. Hluk v TP 96dB. A to celou dobu jezdim se seriovyma vyfukama.. to mi jako sere! Na Suzuki SV 650 K1 94dB.. moje dve motorky.

Za par let to zavedou v cele EU. A za x-let budem vsichni jezdit na jednom typu motocyklu, v jednom typu reflexniho obleceni, pouze s autopilotem definovanou rychlosti.

bigzed (6) napsal 03.06.2020 v 18:48-2+3

Svět se už totálně posral

Robertak (120) napsal 03.06.2020 v 18:39+3

uff.. tesne.. 93dB, potfora jedna...

ale teď trochu vážněji.. připojuju se k ostatním, co si dokážou přiznat, že si za to můžeme sami.. nebo aspoň ta uprděnější část z nás.. normální člověk pochopí, že ostatním (nemotorkářům zejména) nemusí být příjemné, poslouchat celý den řev motorek, i když pro něj je to zvuk lahodný, takže v obydlených oblastech za to netahá jako mamlas.. bohužel nás je ohleduplných asi menšina.. a neplatí to jen pro motorkáře..

rudach (27) napsal 03.06.2020 v 18:24+2

Omezeni hluku chapu, ale zariznout EURO4 seriove motorky je silene... Proc radeji nejdou po tech co jezdi s rourou misto vyfuku

K167 (1472) napsal 03.06.2020 v 18:23+2

Je to pořád stejný, psal o tom i Jaroslav Hašek ve Švejkovi: Ovčák: "Jestli ta vojna potrvá, tak budou lidi zase jíst šťovík a pučálku. Beztak už nevěděli roupama co dělat. Už jim ani to skopový nešlo pod fousy! Byli by žrali jenom samý vepřový, drůbež a všechno maštěný sádlem a máslem."
Někteří z nás dělají bordel (s hlukem, po lesich a loukach atd.), tak budeme mít brzy ho.no všichni.

Kafoholik (12) napsal 03.06.2020 v 14:50-1+13

Pokud někomu vyloženě něco škodí, problém to je.
A tvářit se že všichni máme výfuky jak mají být... to jsme na špatných stránkách Prostě si koledujeme a čeho je moc, přináší reakci.
Taky mám rád enduro, ale poslední dobou už se tu kolem nesvezu, protože se lidi bouří a policajti blbnou. Kde se dřív dalo jet, jsou závory a fotopasti. Lítají pokuty a dokonce tu někdo přišel o noty, kvůli motorce s TP bez značky opakovaně.Endura jsem prodal, jezdím po cestě...

A proč? Kvůli idiotům, kteří neví kde je hranice slušnosti a vyloženě škodí.
Protože, pohledem z druhé strany, jezdili mi přes pastvinu s ohradníkem debilové na čtyřkolkách, sešlápli drát a tradá... To nasere, pak máš koně po vsi a řešíš pojištění. Jednou, dvakrát... Stěžovat si můžeš nanejvejš v hospodě, ostatní krčí ramenama. A tak tam jak debil akorát denně chodíš kolem a kontroluješ to... ( 6 hektarů) a věšíš cedulky všude možně.
Takže jednoho dne se nasereš a položíš tam brány hřebama nahoru, za místo kde vjížděj... A je to.
Každej druhej farmář co znám má pravidelně rozježděný pozemky, koleje , oholený kořeny v lese.

Pak se div... S tím hlukem to je stejnej princip. Nehledě že jako mechanik jsem dodneška nepochopil, co je na uřvaným vejfuku zajímavýho...
Chápu že při zvyšování výkonu na sporťákách se nevyhneš zvýšení hluku...
Ale přijde mi debilní si pořizovat hlučnej výfuk a pak řešit aby to jelo aspoň tak jak s originálem, jak to tu někdy čtu.

PDG (2) napsal 03.06.2020 v 14:28-1+2

Já tak trochu chápu ty lidi co tam bydlí.

Máme chatu u silnice Chrudim Seč a bohužel jsou pod vesnicí čtyři zatáčky.
Před pár lety, když silnici opravili, docela často se našel Jouda co se rozhodl, že tam potrénuje (nevím na co) a brousil to tam snad bez vejfuku třeba hodinu.
Kdyby tam někdo nasypal písek, nebo ho vzal hráběma, nikdo se nemůže divit (teda až na Joudu).
Naštěstí je tam údržba alá ČR, takže asfalt už je shrnutej, sem tam záplata, takže motorky projedou a odjednou.
3000 jich tam za den neprojede ani náhodou a i tak je partička čopříků s holejma rourama místo vejfuků, případně případně skupinka "závodníků" s trombónama Ukrutovič velká lahůdka.

Kolegyně má chatu u silnice Liběchov - Dubá a myslím že by podobný zákaz brala všema deseti.


Takže 3300 motorek za den, když to vezmu že většina pojede přes den, to je tak 15h v létě, to je 200 za hodinu, tři za minutu, takže každejch 20s motorka. Minimálně každá desátá laďák, cca jednou za tři minuty uuuuaaaaaaááááá



Jezdím na motorkách 20 let, mám na nich homologované laďáky, jezdím s těma homologačníma vložkama.
Je to možná trochu hlučnější než série ale mělo by to být v poho.
Ve vesnicích a na výjezdech se snažim moc netahat, aby to neřvalo (nes..lo lidi).

Proč 95dB je otázka.
Trochu mě překvapuje že někdo dokáže homologovat motorku s hlučností 105dB. Exaktní norma na to není (teda co jsem našel), ale co jsem se koukal tak by to mělo být kolem 80dB.

Na druhou stranu zakázat na veřejné silnici vjezd homologovaný vozidlům a ještě jen jedné specifické kategorie mi přijde trochu protiprávní a vcelku snadno napadnutelný.
Chápal bych kdyby tam lovili laďáky, měřili rychlost atd, prostě standardní znepříjemnění a zklidnění.
Uvidíme jak to dopadne, stejně jako v Německu s tím víkendovým zákazem (ten nechápu už vůbec).
Ale myslím (doufám) že jim to sestřelí právníci.

Ale je to důvod k zamyšlení, lestli je nutný jezdit bez vejfuku nebo těch homologačních vložek a hned tomu za vesnicí naložit plnej pomalu do vomezovače. Je dobrý bejt slyšet, vo tom žádná, ale všeho moc škodí.

Kafoholik (12) napsal 03.06.2020 v 14:18

V Rakousku si hluk hlídají už spousty let, v podstatě to není nové. Víte třeba, že tam kamiony v noci musí jezdit 60 km/h po dálnicích kvůli hluku?
Jejich příroda jim vydělává do rozpočtu podstatnou část a musí si ji chránit. Divit se jim nelze. Není to příjemné pro usedlíky a hosté na hotelích kvůli tomu pro příště nepřijedou, pochopitelně.
Nehledě na to, že sám nejsem úplně spokojený, když mi kolem oken jezdí exoti s vykuchanými výfuky. A to motorky mám odjakživa.

V Rakousku obvykle instalují měřiče, pokud něco řeší s hlukem. Obdobné opatření se zprovozňuje v Německu...

Obycejny_clovek (324) napsal 03.06.2020 v 13:40+2

Omezení se není co divit, některé mašiny umí udělat sakra rámus. Je to pořád krajina, kde žijí lidé a nadměrný hluk dokáže hodně znepříjemnit život.
Rozhodně není žádná hitparáda, když několik kilometrů dopředu slyšíte zvukovou kulisu, která se rozléhá do krajiny. A pokud jste na horské tůře, nic nerozbije poklidnou atmosféru a ticho na vrcholcích hor tak snadno, jako řev motorek z údolí.

A počkejme na reálné uplatnění v praxi. Z mého pohledu je na každém z nás, jak se chová ke svému zdraví a k okolním lidem, zda je opravdu chce týrat řevem či nikoli. Těžko předjímat, jak bude co posuzováno. Je zbytečné panikařit a lamentovat nad výrobci nebo omezováním svobody a nebo hned po čecháčkovsku vymýšlet, jak něco očůrat.

I u nás je dobrým zvykem, že když motorkář jede vesnicí, tak když míjí maminku s dětmi nebo třeba koně, tak i když nemá uřvanou motorku, tak ubere plyn, je to slušnost.

800XCx (17) napsal 03.06.2020 v 13:27

Můžu tam sice přijet ( 79dB za jízdy) ale nesmím tam zastavovat ( 104dB při zastavení ) Ale nedivím se těm lidem tam. Bydlím u autobusové zastávky, na které se slézá verbeš z širokého okolí a rádoby tuneři si u otevřených kapot porovnávají pindíky v jakoukoliv denní i noční hodinu a neuděláš nic

Melizoy (7) napsal 03.06.2020 v 12:25-1

..hlučné motorky stvořil trh. Zákazníci si to prostě žádají, lépeřečeno, se motorka se zvukem lépe prodává. Když vezmu subjektivní srovnání u boxerů BMW, od nejtiššího k nejhlučnějšímu: R1100 -zvuk jako šicí stroj, absolutně bez dunění, R1150 už svým výfukem lehce duní, R1200 už má zvuk samo o sobě, a 1200 LC je prostě dusot. Stejná historie je u Hondy AfricaTwin, původní XRV750 je tichošlápek, CRF1000L už duní od volnoběhu a evoluce CRF2019 už je po prásknutí heftem rachot. Začínám mít strach se starou LC8 s homo laďákem jet do Rakous. Z praxe vím, že vzadu za výfukem si naměříte co chcete. Jo, pletu teď dohromady 2 věci, ale nepochybuju, že půjdou po všech.

puffybodie (390) napsal 03.06.2020 v 11:08

To dopadne takhle jak v USA

https://www.navratdoreality.cz/modlitba-za-odpusteni-10985.html

pari (-1) napsal 03.06.2020 v 10:31-2+1

Tak jsem si koupil moto abych mohl jezdit po Evropě. Koukám do TP a ejhle. Já i mé Stelvio ze sériovým laufem zůstanem doma. 98 Db. Na druhý údaj v TP - 80 Db za jízdy se asi nehraje.
Elektro skůtry, Hondy nc750 atd, jsou asi v pohodě. Docela by mně zajímalo kolik modelů moto by bylo podle údajů TP, byť mají homologaci a sériový výfuk, mimo určený pásmo. Já odhaduju, že možná polovina motorek bez laďáku, či jiného tuningu, se do 95 Db nevejde.

Opl (59) napsal 03.06.2020 v 09:56+2

Mě se to také rozhodně týká ,takže si budu muset vybrat na čem tam jet.Lidem v těch oblastech se však nedivím.Za pěkného počasí je to u nás na vesnicích o víkendu děs.
Teď do mě .

meloking (22) napsal 03.06.2020 v 09:20-3+10

Ako stastny otec a majitel akrapovica citim pnutie.

Jednobuchy s vykuchanym laufom su naozaj smrt. Ale svet, kde sa postupne zakazuje snad uz uplne vsetko v mene nejakej skupiny, ktora si presadzuje svoje videnia sveta, nie je svetom, kde chcem aby vyrastal moj syn a hrdzavela moja motorka. Najvacsi problem vidim v neohladuplnosti ludi. Ked mam malo valcov, necham to radsej v serii. Ked to nie je v serii, nepredvadzam svoj obmedzovac pred materskou skolkou. Ked si kupim chatu pri ceste, neocakavam, ze budem 24 hodin pocut rast travu. A podobne. Kde su casy, ked som s motorkou mohol slobodne zist z cesty a dat si malu sotolinku? Dnes ak ta nezastreli polovnik, alebo o zivobitie nepripravi policajt, mas aspon 'fantasticky' pocit, ze si neodhaleny kriminalnik.

Mam plne zuby stavu, ked mala, ale velmi aktivna skupina ludi tlaci spolocnost na svoje videnie sveta a v mene nejakej osobnej slobody vznikaju policajne staty, kde onedlho dostanes pokuty aj za prdnutie dlhsie ako 1,5 sekundy, pretoze vsak metan sposobuje ozonovu dieru. Ale zasa na oplatku mozes prehlasit, ze sa citis byt zltym bagrom a chces ako svoju partnerku zaregistrovat akvariovu rybicku.

milfordoj (18) napsal 03.06.2020 v 09:19+2

To jsem zvědavej jak se to bude řešit v reálu. Jako majitel staré Čízy snad nejsem povinen si někde kalibrovaně zjišťovat, jak moc mám hlučnou motorku - v techničáku to fakt nemám, kde by se to tam z roku 53 taky vzalo. A měření na místě? Hlučnost při polovinně otáček? Bez otáčkoměru? To mi jako napíchnou VN kabel anebo budou chtít sundat kryt zapalování? Je to fakt na hlavu a snad to nerozšíří na další silnice.

Pupi04 (41) napsal 03.06.2020 v 09:14

Němci připravují něco podobného, ale na všechny silnice o víkendech . Zatím je to je jen návrh v Bavorsku ....

puffybodie (390) napsal 03.06.2020 v 09:12

89dB a 81dB

Az zije dvoutakt Na ktery se navic nevztahuji zakazy pro naftaky jako u aut a ktery v ruznych provinciich komunisticke maticky EU ma na merenich nizsi emise nez nove ctyrtakty

TryznitelDemonu (25) napsal 03.06.2020 v 08:45-1

Koukal jsem do TP. Mam tam 86 a 79dB. Je to 103CUI Wide Glide. Paradoxne mam na vyfuky vyjimku a na posledni STK jsem byl s vykuchanym Big radius vyfukem, ktery v hale STK delal takovy bordel, ze se vsichni prisli podivat, co to je. STK jsem prosel. Stejne jsem vyfuk nahradil seriovym, protoze to se fakt nedalo.
Podobna motorka je ovsem v seznamu v clanku (Street bob, ten ma dokonce zamenny vyfuk s Glajdou) a pisou 97dB.




TOPlist