Skandinávie na KTM 990 SMT
Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Foto: Tereza Kubátová | Zveřejněno: 25.8.2010 | Zobrazeno: 53 723x
Kapitoly článku
Jak jsem ps
al výše, v prvním testu mi tahle KTM přišla jako neskutečně zábavná motorka, na které se dá přežít i nějaká ta cesta. Stačilo ale pár doplňků a vše je jinak, rázem je z SMT nejzábavnější cesťák vůbec. Díky zavazadlům na nosiči má spolujezdec dostatečnou oporu a hlavně pohodlí, kufry pojmou věci na celou dovolenou a velký štít zase zajistí jezdcům pohodlí za všech podmínek. Ani v dešti nepropustí štít moc vody a blastery před řidítky mu zdatně sekundují a udržují jezdcovy ruce v pohodlí. Co bych z cestovního hlediska motorce vytknul je špatná možnost montáže tankvaku. Ten můj byl určený na plastové nádrže a celkem slušně držel, bohužel tankování bylo dost komplikované, a pokud byl tankvak více naplněný, nebylo to ono. V katalogu KTM ale najdete originální, který by měl pasovat jak p.. na hrnec. Vynikající dojem na mě ud
ělal podvozek, který bylo možné naprosto přesně nastavit, a po pár kliknutích se motorka změnila k nepoznání. I se spolujezdcem a nákladem jsem si mohl dovolit hluboké náklony a svižné průjezdy zatáčkami i na horším povrchu. Brzdy už není třeba představovat, radiální brzdiče s radiální pumpou nesoucí značku Brembo fungují bez chyby a ani s naloženou motorkou a spolujezdcem není třeba používat víc jak jeden prst. To samé platí i o hydraulické spojce, která je rovněž vybavena radiální pumpou. Hodně příjemné to bylo ve velkých městech, kde bylo třeba popojíždět mezi auty i několik desítek minut. I po tomto očistci jsem byl schopen v levé ruce udržet kafe bez následků.
O motoru LC8 už bylo napsáno mnoho, tak snad jen malá rekapitulace. Jedná se o snad nejvychovanější V twin vůbec, velice rád a ochotně se točí, ale má naprosto lineární průběh bez propadů, nebo prudkých nástupů výkonu. Nechá si líbit opravdu hodně, ale přeci jen nejlépe je mu ve středních a vyšších otáčkách. V SMT má zpřevodování mezi sportem a cestováním, při dálniční 130 točí motor 4500 ot., to samozřejmě prospívá spotřebě. Ta se pohybuje mezi šesti a sedmi litry ve dvou a se zavazadly, to je na litrový dvouválec velice slušná hodnota, je třeba připomenout, že jsme motorku opravdu nešetřili a jízdu si užili.
Rád bych poděkoval KTM East Europe a Mirovi Lackovi za zapůjčení stroje na tuto cestu a ještě jednou se omluvil za sjetou zadní pneumatiku dálničním stylem. Rádi bychom také poděkovali prodejně KTM Racetool za přípravu SMT na cestu.
O motoru LC8 už bylo napsáno mnoho, tak snad jen malá rekapitulace. Jedná se o snad nejvychovanější V twin vůbec, velice rád a ochotně se točí, ale má naprosto lineární průběh bez propadů, nebo prudkých nástupů výkonu. Nechá si líbit opravdu hodně, ale přeci jen nejlépe je mu ve středních a vyšších otáčkách. V SMT má zpřevodování mezi sportem a cestováním, při dálniční 130 točí motor 4500 ot., to samozřejmě prospívá spotřebě. Ta se pohybuje mezi šesti a sedmi litry ve dvou a se zavazadly, to je na litrový dvouválec velice slušná hodnota, je třeba připomenout, že jsme motorku opravdu nešetřili a jízdu si užili.
Rád bych poděkoval KTM East Europe a Mirovi Lackovi za zapůjčení stroje na tuto cestu a ještě jednou se omluvil za sjetou zadní pneumatiku dálničním stylem. Rádi bychom také poděkovali prodejně KTM Racetool za přípravu SMT na cestu.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz