Řecko 2013
Text: Krouža. | Zveřejněno: 21.8.2013 | Zobrazeno: 45 900x
Kapitoly článku
Úvod
Už někdy letos v lednu jsme se se Šárkou začali rozmýšlet, kam zase letos vyrazíme na dovolenou. Předloni jsme byli na motorce v Řecku na Korfu a na Lefkádě, vloni v Turecku a letos padla volba opět na Řecko. Tentokrát se k nám přidali i dva kamarádi – bráchové Tomáš a Michal a mi byli rádi, že už nepojedeme sami, nejen kvůli bezpečnosti.Trasu jsme si stanovili následující: Podívat se k Balatonu, pokračovat přes Chorvatsko a Bosnu do Černé hory, kde navštívíme Pivsko jezero a národní park Durmitor. Pak přes Albánii do Řecka, kde si projedeme národní park na severu Řecka Ethnikos Drimos a budeme pokračovat na jih, kde přeplujeme trajektem na Zakynthos. Ze Zakynthosu opět trajektem na Kefalonii, z ní na Lefkádu a z Řecka do Itálie do Brindisi. V Itálii přejet na západní pobřeží, podívat se v Římě na Koloseum, do Pisy na šikmou věž, do Modeny na muzeum Ferrari od Kaplického a navštívit zábavní park Gardaland u Lago di Garda. Cesta vycházela na cca 5000km a vzali jsme si na ní 16 dní dovolené. Já vyrazil se Šárkou opět na našem Banditovi GSF 600 S (najeto 55 000 km), Tomáš pár dní před dovolenou vyměnil svou R1 za Triumph Sprint ST 1050 a Michal vyrazil na Yamaha FZS 600 Fazer s 80 000 najetými kilometry.
1. den
Ráno v 7:00 jsme vyrazili ze Sezimova Ústí a mazali na jih do Rakouska. Rakouskem jsme projeli mimo dálnice kolem Vídně a pokračovali stejným způsobem do Maďarska k Balatonu, který kluci chtěli alespoň vidět, aby se přesvědčili, že je to opravdu louže, jak jsem jim tvrdil.Ujeto 727 km
2. den
Noc byla klidná a ráno příjemných 17 stupňů. Nelenili jsme, sbalili věci a za 5 hodin už jsme byli na hranicích s Černou horou. V Bosně mě coby kuřáka potěšila cena cigaret. Camelky vyšly na 3,7 marky, což je na naše necelých 50 Kč. Chtěli jsme se zchladit v krásně čisté řece Tara, ale že se zchladíme tolik, to jsme nečekali, protože voda měla snad jen 5 stupňů. Později nás trklo, že ta řeka vlastně vytéká ze dna přehrady Pivského jezera a proto je tak ledová.Pokračovali jsme dál s tím, že se vykoupeme ještě v jezeře, ale nikde jsme nemohli najít místo s přístupem k vodě. Nakonec se nám podařilo k vodě dostat přímo pod mostem a dosyta jsme si užili vodních radovánek.
Následoval výjezd do Durmitoru, který snad nemá cenu popisovat. Naprosto úžasná krajina z Vinnetoua a všem vřele doporučujeme tam vyrazit. Bylo to jedno z nejkrásnějších míst celé cesty. Cestou jsme každou chvilku stavěli, fotili a vychutnávali si nádherné výhledy. V „Sedle“ mezi vrcholy Sedlena Greda (2227m) a Uvita Greda (2199m) jsme dokonce vylezli asi o 300 metrů nahoru, abychom si vychutnali ten nejlepší výhled (a zase jsem tam měl kešku).
Pokračovali jsme do Žabljaku, za kterým jsme si bláhově mysleli, že přespíme u Černého jezera. Davy turistů a aut nás ale rychle vyvedly z mylné představy opuštěného jezera kdesi v horách, takže jsme pokračovali Durmitorem dále směr Albánie a našli si na spaní pěkný plácek v lese.
Ujeto 409 km
3. den
Ráno jsme opět vyrazili dále na jih. Doporučujeme silničku z Kolašinu do Podgorici, kde jsme sjížděli gumy až k okrajům (já skoro :-) ).Ujeto 407 km
4. den
Ráno v 8 jsme vyrazili dál, kolem Ohridského jezera, do Řecka. Hranice jsme překročili asi za 20 minut a zamířili si to do národního parku Ethnikos Drimos. Silnice parádní, panoramata také a mi si jízdu užívali plnými doušky. Když jsme ale asi po 70-ti km nemohli najít žádnou benzinku a rezervy se rozblikaly, začali jsme trochu nervóznět. Kopce jsme pro jistotu začali sjíždět se zhasnutými motory a vyjížděli je co nejúsporněji. Při každé pauze jsme hleděli do nádrží, odhadovali, kolik deci v nich ještě máme a počítali, kolik je to k nejbližší benzince. Po jednom zastavení, kdy jsem tipoval, že mám v nádrži ještě tak litr benzinu jsem ujel 200 metrů, motorka začala škubat, až chcípla úplně. Michal, který měl oproti mé naložené Bandasce a Tomášovo litrovi spotřebu nejmenší, se pro mě vrátil a odlil mi půl litru, abych vyjel alespoň kopec nahoru k jezeru Techniti Limni Aoou, kde po chvilce došel benzín i Tomášovi. Vybavili jsme proto Michala PET lahvemi a navigací a poslali jsme ho k 15km vzdálené benzince pro pohonné hmoty. Michal byl úspěšně zpět asi za hodinu a mi se mezitím vykoupali v tom nádherném jezeře, kolem kterého, kromě silnice, nebyl vidět žádná stopa civilizace. Jelikož jsme toho měli za celý den dost, našli jsme si perfektní plácek hned u jezera a utábořili se. Postavili stany, uvařili guláše, dali další koupel a rozumovali nad mapou.
Ujeto 315km s nastartovaným motorem (jinak asi 350km)
5. den
Noc byla klidná a ráno chladné (byli jsme 1 700 m.n.m.). Jelikož jsme byli oproti plánu díky včerejším patáliím s benzínem trochu ve skluzu, zadali jsme do navigace nejrychlejší cestu do řeckého města Kyllini, odkud nám plul trajekt na Zakynthos a po obědě, jsme tam byli. Koupili jsme lístky na trajekt, 8 EUR za osobu a 12 EUR za motorku, a jelikož nám trajekt plul až za dvě hodiny, zašli jsme si na super gyros talíř za 5 EUR a konečně se vykoupali v moři.Cesta trajektem trvala něco přes hodinu, ve městě Zakynthos jsme doplnili v místním supermarketu zásoby vody, jejíž spotřeba byla cca 3 litry na hlavu denně a vyrazili podél východního pobřeží na sever. Východní pobřeží Zakynthosu nás docela zklamalo. Obyčejné pláže plné turistů a všude samá civilizace. Dojeli jsme do Ag. Nikolaos, abychom si dopředu zjistili, jak nám pluje trajekt na severnější Kefalonii a také, jak je to s plavbami do Modrých jeskyní, které jsou velkým lákadlem pro turisty. Blížil se večer a nám se na několikátý pokus povedlo najít pěkný krytý plácek na spaní na samém severu ostrova, který už byl trochu divočejší.