Pávi v Alpách

Výlet na veteránech do Alp.

Konečně, moje představa o nějaké delší cestě na jawě dostává trošku jasnější obrysy. Mám v plánu navštívit Krimmlské vodopády, Grossglockner a v původním návrhu byly ještě jezera v oblasti Hallstattu. Od předchozích výletů do Rakouska a Itálie jsou to už dvě sezony, kdy jsem o cestování jen snil a prohlížel si často fotky z Alp, Dolomit a od moře.

Prodloužený víkend 5. – 8. července přímo vybízí k podniknutí výletu.
Páv zmíněný v nadpisu samozřejmě není ten uřvaný pták, ale Pav 40 – tedy přívěsný vozík, který patří k mojí Jawě 350 z roku 1964. Její pneumatiky projely asfalt několika evropských zemí, okusily sníh 2760 metrů nad mořem, nebo poznaly mořský písek i sůl. Motorka je stabilně připravená a schopná vyjet v podstatě kdykoliv, jen jsem nasadil nový řetěz a vyměnil olej, ať si mlaská. Kastlík je naplněný nářadím, k tomu ještě přibalit kompletní zapalování, cívku, duši a pár drobností, které se mohou hodit. Na cestu k moři jsou čtyři dny málo a Alpy mě doslova uchvátily, takže už dopředu bylo celkem rozhodnuto.
Stačilo ještě sehnat pár odvážných kolegů veteránistů, abych nejel sám. Počet posádek se rozrůstal, takže původně zamýšlená parta cca 3 motorkářů se postupně rozrůstala na 8 motocyklů a jeden automobil. Celkem velká banda.  No nic, tak žhavé to nebude, však oni si to ještě rozmyslí. Stačí už jen vyřešit, zda vyrazit ve středu po práci, nebo až ve čtvrtek ráno. Předpověď počasí byla víc než ošklivá – déšť, nikoliv přeháňky, ale opravdu jen a jen déšť. Přiznám se, že jsem jednu chvíli uvažoval i o zrušení výletu. Nicméně kdosi pronesl, že může začít pršet, ale skončit musí.  Navíc předpovědi uváděly na jednotlivé dny pro Alpy pravděpodobnost srážek mezi 40 a 80 % a to přece není 100 %. Risk je zisk, takže je rozhodnuto, nepromoky zabaleny a můžeme vyrazit. Z původně plánované sestavy kupodivu nikdo nevzdal, takže jsme si dali sraz ve středu v 16.00 hodin na parkovišti za Plzní v tomto složení:

Jawa 350 panelka + pav – Venca
Jawa 250 kývačka + pav – Honza
Jawa 250 pérák + pav – Martin
Jawa 250 pérák + pav – Ondra
Jawa 250 panelka – Zdeněk
Jawa 350 pérák – Láďa ml.