Nordkapp 2011
Text: jirik.uchytil | Zveřejněno: 14.10.2011 | Zobrazeno: 46 470x
Kapitoly článku
Začátek
Počátek všeho se mě zrodil v hlavě, když jsme byli s kámošema v Alpách v roce 2010. Vrtalo mě to dlouho v hlavě, jestli jsem schopen to dát, jestli to vydrží motorka, jestli to vydržím já? Na mysl mě padaly myšlenky jako: "Co když bude na severu pořád pršet? A má to smysl utratit tolik peněz sám, když mám rodinu a můžeme jet autem všichni někam do tepla? Nepojedeme někam jinam na mašinách, třeba do tepla?“. Bylo toho hodně, ale koncem roku 2010 jsem se rozhodl, že se pokusím to dát. Jezdí tam, kam kdekdo. Hodně Čechů tam bylo a hodně se jich tam ještě podívá. Tak proč né já? Domluvil jsem se doma a začalo se plánovat. Někdy v únoru 2011 jsem vyvěsil na motorkáře pozvánku, jestli se někdo nepřidá, tady na fóru. Reagovalo hodně lidí, dost že pojede a taky dost že nepojede. Nedělal jsem si planý naděje a čekal jsem prakticky až do konce. Přihlásil se mě týpek z Prahy. Jmenoval se Matouš a spolu jsme prakticky stanovili termín odjezdu na 15. července a příjezd jsme nechali otevřený. Chtěli jsme se vrátit do konce měsíce a tak se taky nakonec stalo. Dva jsme byli jasný. Matouš sehnal Honzu a mě se přihlásil pár z Brna a to Roman s Terezou, kteří byli vloni s náma na GG v Alpách a jsou prostě v pohodě. A bylo jasno, že jsme komplet.
Já, Jirka, něco kolem 30ti let, jsem sedlal YAMAHA 1300 XJR.
Já, Jirka, něco kolem 30ti let, jsem sedlal YAMAHA 1300 XJR.
Matouš, něco kolem 35ti let, jel na zánovním Transalpovi.
Roman a Terezka to dali na SUZUKI SV 650 S, věkem něco přes 40 let (dohromady)... Terezka je vlevo !!!Honzovi je přes 50 let a jel na novém BMW GS 1200.
Den 1 - pátek 15.7.2011
Roman a Terezka mě vyzvednuli ve Žďáře n. S., hodili si ke mně ještě nějaké věci a v 7:00 se vyjíždělo směr Praha ,kde jsme měli sraz se zbytkem u „mekáče“ v 9:00 hod. Vše proběhlo dobře a z Prahy jsme jeli směr Sassnitz, přes Drážďany a kolem Berlína prakticky pořád po dálnici. Asi 100 km před kempem jsme šli do nepromoků a ejhle, první problém. Na SV pálil jen jeden válec. Po chvíli v klidu to už jelo po dvou, ale jisté obavy tady byly. Nakonec jsme se shodli, že asi voda. Kolem 19 hodiny jsme dojeli do NATURKEMPu nejblíže Sassnitzu. Já s
Honzou jsme jeli domluvit ranní trajekt a zbytek zatím postavil stany. S domluvou trajektu je stále v bývalém východním bloku problém. Nikdo neví přesně, kde se to kupuje, kolik to stojí a tak nás nakonec odkázali ať si ráno přijedeme a snad se tam ještě čtyři motorky vejdou. To bylo fajn uklidnění, když jsme nevěděli jestli ráno odjedeme do Švédska, nebo ne. Vrátili jsme se do kempu, dali si pár posledních točených piv a šli spát. Věděli jsme, že s alkoholem bude ve Skandinávii problém...
Já najeto asi 850 km.

Já najeto asi 850 km.
Den 2 - sobota 16.7.

Ujeto asi 600 km.
Den 3 - neděle 17.7.
Pak už to šlo ráz naráz. Dny se mě začaly slívat dokupy. Ráno klasika sbalit stany, vše narovnat na motorku a jede se. Mimochodem, to nabalování na moto mě štvalo celou naši cestu. Vždycky ráno to byla síla a hodina v p*deli. Každopádně další den jsme přespali opět pod stanem a šli jsme spát pozdě. Bylo to u nějakého jezera a už když jsme rozbalovali stany, tak kapalo. Ale co bylo horší, pršelo i ráno a vypadalo to že je to na celý den. V noci už bylo normálně světlo jako u nás, když je zataženo. To byla prostě bomba!
Ujeto asi 250 km.
Ujeto asi 250 km.
Den 4 - pondělí 18.7.

Najeto asi 600 km.
Dny 5 a 6 - úterý a středa 19.-20.7.

Tentokrát jsme spali v chatce v dost dobrým kempu asi 100 km pod Nordkappem, kde opět kromě perfektního sociálního zařízení nechyběla ani sauna a společenská místnost, kde se dalo třeba zahrát na kytaru, klávesy, nebo třeba pinec. Kromě těch kláves jsme vyzkoušeli vše. Tam už jsme dopili veškerý tvrdý alkohol a ráno mě bylo ouvej. Věděli jsme, že zítra pokoříme cíl naší cesty, na který jsem myslel půl roku, a s touto představou jsem usínal. My jsme spali v chatce všichni kromě Honzy, který chtěl Nordkapp vynechat a vydal se na „konec světa“ trochu více na východ a to na Nordkinn, nebo jak se to píše. Každopádně měl před sebou asi o 400 km více, ale zase ušetřil za vstup a tunel na ostrov. Přesto to podstoupil a dal to, ale to předbíhám...
V poledne jsme vyjeli vstříc dobrodružství na konec silnice. Jelo se relativně dobře, ale posledních 20 km byla strašná mlha a zima jako kráva, ale co by jsme neudělali. Zajímavé bylo, že u dlouhých tunelů byly akusticky vydávané zvuky kvůli zvěři aby nechodila do tunelu. Nikde jinde jsem to neviděl. Každý asi ví, že na ostrov Nordkapp vede tunel kterej klesá 212m pod mořskou hladinu. A bylo to divný jet dlouho dolů tunelem. Průjezd tunelem se platil až za tunelem, což je taky divný. Zpět logicky před tunelem J a výběrčí byli ještě úplně na konci naší cesty a taky chtěli NOKy. Výběžek leží asi 300m nad mořem a koukáš přímo dolů do vody. Nám při příjezdu nepřálo počasí. Strašná mlha, zima a byli jsme úplně promoklý. Ale asi po hodině se to probralo a stálo to za to. Být na konci světa a dostat se tam na motorce byla prostě paráda. Fotilo se, kamerovalo se, načali jsme malou Bohemku, pokoukali jsme a pomali jsme se vydali prakticky domů, akorát trošku delší cestou a to Norskem ale to bych předbíhal. S Honzou jsme se domluvili, že si dáme sraz někde v kempu pod městem Tromso. Honza tam byl dříve, tak zatím našel kemp a my jsme tam dojeli asi v 21:30. Byli jsme kaput. Měli jsme za sebou cíl naší cesty a asi 4000 km. Myšlenky jsem měl rozhozený. Daleko domů, o půlnoci světlo, spát se nedalo, z účtu mizeli Kačky dost rychle a to nebylo dobrý protože jsme byli v dražší zemi a čekali nás ještě tři trajekty, lofoty, město Sto, kde jsou k vidění velryby, dánské mosty a to vše stojí prachy. Aj aj aj aj. A v tu chvíli jsem raději usnul.
V poledne jsme vyjeli vstříc dobrodružství na konec silnice. Jelo se relativně dobře, ale posledních 20 km byla strašná mlha a zima jako kráva, ale co by jsme neudělali. Zajímavé bylo, že u dlouhých tunelů byly akusticky vydávané zvuky kvůli zvěři aby nechodila do tunelu. Nikde jinde jsem to neviděl. Každý asi ví, že na ostrov Nordkapp vede tunel kterej klesá 212m pod mořskou hladinu. A bylo to divný jet dlouho dolů tunelem. Průjezd tunelem se platil až za tunelem, což je taky divný. Zpět logicky před tunelem J a výběrčí byli ještě úplně na konci naší cesty a taky chtěli NOKy. Výběžek leží asi 300m nad mořem a koukáš přímo dolů do vody. Nám při příjezdu nepřálo počasí. Strašná mlha, zima a byli jsme úplně promoklý. Ale asi po hodině se to probralo a stálo to za to. Být na konci světa a dostat se tam na motorce byla prostě paráda. Fotilo se, kamerovalo se, načali jsme malou Bohemku, pokoukali jsme a pomali jsme se vydali prakticky domů, akorát trošku delší cestou a to Norskem ale to bych předbíhal. S Honzou jsme se domluvili, že si dáme sraz někde v kempu pod městem Tromso. Honza tam byl dříve, tak zatím našel kemp a my jsme tam dojeli asi v 21:30. Byli jsme kaput. Měli jsme za sebou cíl naší cesty a asi 4000 km. Myšlenky jsem měl rozhozený. Daleko domů, o půlnoci světlo, spát se nedalo, z účtu mizeli Kačky dost rychle a to nebylo dobrý protože jsme byli v dražší zemi a čekali nás ještě tři trajekty, lofoty, město Sto, kde jsou k vidění velryby, dánské mosty a to vše stojí prachy. Aj aj aj aj. A v tu chvíli jsem raději usnul.
Den 7 - čtvrtek 21.7.

Přespali jsme poblíž v luxusní chatě s výhledem na moře za 550 NOK na noc/chata, což je asi 1800,- Kč. Ale já jsem si vypral a pořádně se najedl. Motorky šlapaly bezvadně, nikde žádný problém. V noci zase světlo, sakra. Tam jsem si všimnul, že co tady v ČR jezdí supersportů, tak tam jsme potkávali samé HD. Zajímavé zjištění...
Den 8 - pátek 22.7.

Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz