Maroko 2010, expedice vnitřního hlasu

31.5., 1.6., 2.6. Tři dny tangerské, „ Welcome in Tanger“

Vzhledem ke stavu mé řetězové sady se raději příliš nevzdaluji od Tangeru. Ano, stihl jsem všechno, co jsem chtěl, ale mohl jsem to protáhnout do Zagory a tam si to ještě před Kańonem Dadés nějak zpestřit. Nu což, s tím už teď nic nenadělám. Dojel jsem o jeden den dříve a místo dvoudenní rezervy mám dny tři. Navštívil jsem tedy všechny místní pláže. Vyzkoušel, jaké to je projet se na dvousetkilové motorce po písečné pláži při západu slunce (nic-moc, lepší by to bylo na MZ-tě…).
Nasával krásy parku mysu Spartes. Vrhal se do vln atlantických, nechal se jimi rozbít o skály a nedobrovolně tak věnoval oceánu své plavecké brýle. Na oplátku jsem od oceánu obdržel několik modřin. Poslední večer mne navštívili motorkáři z Nizozemska. Docela rychle jsem odhalil, že jsou to převlečení Poláci. A tak jsem na ně od té chvíle mluvil výhradně česky. Panečku a jak jsem si liboval, slyšet tak blízkou řeč.

3.6., 4.6.,5.6., 6.6. Dny transportní, „Benvenuti in Europa, Benvenuti in Italia“

Do tangerského přístavu přijíždím kolem druhé, ještě s Polákama popíjím předražené kafíčko a pomalu vycházím vstříc tomu byrokratickému nářezu. Vzhledem k četným, protidrogovým, kontrolám zvedáme kotvy místo v 19:00 až ve 22:00. Fouká protivítr, proto v Janově přistáváme místo 5.6. v 18:00, tak 6.6. v 0:30. Z kajuty jsem odpočatý, cestovní rány jsem si dostatečně pofoukal a mohu vyrazit na noční přejezd Itálie. Zapínám režim nočního autopilota a v 6:30 jsem v Benátkách (naprosto vyřízenej…).
Dávám si 2x kafíčko, hodinu a půl chodím benátskými uličkami a snažím si představit, že ještě dnes budu doma a zítra v práci. … ty kafe mne tak nakoply, že jedu ve stupačkách a ztrácím svůj antivibrační podprdelník, „do pytle, můj talisman!!!“. Nezbývá než zase nasadit tempo. Zelené Alpy za městem Udine vítám, jako by rostly zpoza rodného domu, jsem prakticky doma… U Villachu začínám za řídítky usínat. Mám jedno pravidlo, když usnu třikrát po sobě, musím zastavit a zkusit se prospat. Až u Grazu se mi na parkovišti podaří asi hodinu prospat a hned se pak jede lépe. Snažím se jet aktivně, ale cožpak s tím řetězem… … opravdu něco není v pořádku a musím trvale podřadit na pátý rychlostní stupeň. Každých 100 km musím řetěz dopínat. Zastavuji před Vídní na GulášZuppe a naposledy dopínám řetěz – napínák na konci závitu, konec drážky a řetěz stejně téměř na asfaltu. A protože celkem Vídeň znám, dávám se nejkratší cestou přes město. Vzhledem ke svému stavu ztrácím veškeré navigační schopnosti a poprvé se ve Vídni totálně zamotávám. No, zkrátím to, domů jsem se vrátil ve 20:05. Babička mne sundala z motorky a prohlásila: „Jestli zítra půjdeš do práce, tak jsi uplný magor!“. . .

STAV TACHOMETRU 1 193 km, CELKEM 7 103 km ( + trajekt celkem 3 000 km)

CELKEKOVÁ VZDÁLENOST 10 103 km ( 23 dnů vč. trajektu )

Š Ť A S T N O U   C E S T U   A    H O D N Ě   Š T Ě S T Í,
                                                                                                          p ř e j e   P e t r  K o n e č n ý

Marocká značka cigaret: Maraquese ( výborné ! )

Cena 1 litru bezinu: cca 10 Dirhamů = 25Kč ( može být ? )

Dálniční poplatky: pro představu Tanger – Marakéš 150 Dirhamů, tj. 3,5 euro / 100km

Noc v hotelu: ideální jsou Auberge 280 Dirhamů / noc samozřejmě vč. pestré večeře, čaje
a snídaně

Noc v kempu: standard je 50 Dirhamů / noc vč. sprchy ( 125Kč ) v Sidges u Barcelony je to 18 euro

Ideální turistický průvodce: ROUGH GUIDES – MAROKO, nakladatelství JOTA

Ideální mapa: Michelin č. bla, bla -já ji neměl

Méně ideální mapa: Marco-Polo „Cestovní atlas Maroko“

Ideání pneumatika: Metzeler Karoo, nebo úplně jiná ideální pneumatika… olej najdete po celém Maroku

Ideální trajekt: Trajekty.cz – ORBIS LINK s.r.o. – G R A N D I N A V I V E L O C I (Taloši)

!!! VĚTŠINA POVINNÝCH RUČENÍ DOSTUPNÝCH V ČR NEOBSAHUJE NA ZELENÉ KARTĚ MAROKO (MA), POJIŠŤOVNA A l l i a n z JE SCHOPNA VÁŠ STROJ POJISTIT, ALE PRO VÁS TO ZNAMENÁ PŘECHOD K JINÉ POJIŠŤOVNĚ. POKUD SE VÁM BEZ „MA“ DO ZEMĚ PODAŘÍ DOSTAT, PRVNÍ POLICAJT VÁM MOTOCYKL ZABAVÍ DO DEPOZITU!!!
!!! NECHTE SE OČKOVAT PROTI ŽLOUTENCE TYPU A, POPŘ. TYPU B, URČITĚ CHOLERA A TYFUS !!!

Poznámka autora: " I naočkovaný jsem se posral… "

ROZPOČET:
• PMH (CZ, D, F, SP, MA. I. A, CZ) cca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 000,-Kč
• Dálniční poplatky (F, SP, MA, I, A) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .      3 000,-Kč
• Trajekt (Barcelona-Tanger, Tan.-Barc.-Genova) . . . . . . . . . . . . . . . .    8 000,-Kč
• Povinné ručení (MA -Allianz) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .       2 000,-Kč
• Pojištění zavazadel ( do 50 tisíc Kč. -svět) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   3 000,-Kč
• Zdravotní připojištění (Gennerali) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .      1 000,-Kč
• Ubytování ( 1x hotel + kempování ) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .      4 000,-Kč
• Kapesné ( vstupy, pochutiny, dárky, úplatek v Tangeru ) . . . . . . . . .     5 000,-Kč
• Očkování (Hep. A, B, Chol., Tyf.) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .     3 000,-Kč
SUMA – SUMÁRUM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .                                47 000,-Kč

Co jsem měl s sebou?:
Kapesníky
Opalovací krém

Oblečení na motorku:
Kombinéza textilní - PSI (Goreme+ Smart)
Ledviňák - neoprénový bederní fixátor
Rukavice - kozinka
Helma, kukla - BYE (s demontovatelným šiltem)
Nepromok - PSI

Sada kufrů - SW Motech Trax 2x 45 litrů, 1x Top 38 litrů
Rolka - SW Motech Waterprof 1x 35 litrů
Olej Motorex 10 W 50 - 1,6 litru
Olej na řetízek - (Motul 1x onroud, 1x offroad, 1x čistič)
Pneu - Pirelli Scorpion na dojetí + 2xMetzeler Karoo
Popruhy stahovací - 2ks
Destilovaná voda - 0,5l
Svíčka - HGK 1ks za studena
Zámek na přilbu - zámek na kolo
Zámek - motocyklový řetězový
Spojka řetězu - spec.
Náhradní brzdové destičky - 1 sady předních i zadních
Náhradní klíč od zapalování
Podprdelník na tlumení vibrací
Kanystr na vodu -5 l nový plast
Kanystr na benzín -5 l starý Shell
Kompresor
Hydraulický olej + náhradní spojkový válec horní i spodní
Komplet nářadí - části goly!
Klíče na kola / sada nářadí
Montérpáky na pneu - 2ks
Sada imbus, hvězdy, vč. vratidla
Šroubováky, kladivo, stolařské svěrky na stahování pneu, kombinačky
Rukavice
Papírové utěrky
Manuál k moto vč. el. schéma

Doklady a informace:
Občanka, Pasport , Zdravotní připojištění (Evropa, Afrika dle itineráře), Řidičák, Techničák, aktuální zelenou kartu MA, tel. číslo a adresy (ambasáda, policie, záchranka), místní peníze, železnou zásobu EUR v textilním pytlíku na krk, Karta Visa, Očkovací průkaz, Technický průkaz – kopie, Pasport -kopie, 2x foto na občanku, Turistický průvodce, Mapy, Itinerář, Laminovanou kartu s kontakty na příbuzné, Lodní lístek x Voucher laminovaný, Slovníky, Seznam KTM servisů, Roudery jednotlivých tras, Hodinky s kompasem a výškoměrem

Camping:
Stan - (na jedno použití proti komárům Tesco 300Kč)
Spacák
Provázek - 5 m
Starý ručník - na všechno
Igelitové pytle - 10 ks
Zubní pasta, kartík, mýdlo, čistítka do uší, sprcháč
R E P E L E N T ! ! !
Veliká motolékárna vč. Brufenu, Endiaron, Desinfekce, Fastumgel, Panthenol, Gastrogel, Iontový nápoj

Jídlo (Žrádlo):
Kafe - v plast butýlce +cukr sáčky
Čínské polévky – 10ks
Instatní těstoviny – 10ks
Špagety - 2x
Napleonská omáčka - 2x
Konzervy všeho druhu – exkluzivní výběr
Hotovka v sáčku - tajná záležitost speciál…
Sůl - mlýnek
Sladkosti pro marocké dětičky
Pivo - 6 kousků pro přežití dopíjím již v Barceloně…
Desinfekce vody - Sanosil z lékárny
Svačinka přivázaná na tom všem…

Ostatní:
Sešit + tužky
Toaleťák - radši dvě rule
Telefon + nabíječka 12V + karta s kontakty
Foto + širokoúhlý objektiv + nabíječka 12V
Dalekohled
Pepřový sprej
Cigárka
Vezměte si s sebou spolucestovatele