Misano World circuit Marco Simoncelli s agenturou Actionbike/Wildmotors
Text: Kamikadze-Ace | Zveřejněno: 18.5.2015 | Zobrazeno: 12 596x
Kapitoly článku
Cestopis na téma okruhových radovánek na zahraničním okruhu.
Nápad pro okruhovou sezonu 2015 a jarní rozježdění padl přibližně v listopadu 2014. Po průzkumu možností agentur byl vybrán event. agentury Action Bike/Wildmotors na okruhu MISANO WORLD CIRCUIT MARCO SIMONCELLI. Sestava se zrodila ve složení Ozzy+Veverčák+Já (Kamikadze-Ace).Přípravy byly zahájeny v okamžiku objednání eventu a platby. Celkem 3 dny na okruhu z toho 2 dny volné jízdy a závod příslušné kategorie a třetí den volné jízdy. První část přípravy byla doprava. Ozzy si nadělil od ježíška nový Tranzit Custom takže jízdní souprava s vlekem byla jasná. Místa dost na motocykly a nezbytné vybavení jezdce. Pro lepší rozložení věcí byl zhotoven seznam co kdo jak vezme aby se nestalo že budeme mít 3x grill ale ani jeden kompresor :-( (Veverčák : plán v zásadě vyšel až na podružné maličkosti, které samozřejmě zapomněl samotný autor)
Datum konání eventu je 3-5.4 2015 čas sjezdu na startovní čáru v ČR je prvního dubna večer u Ozzáka naložení dodávky po strop. Jelikož jezdíme na okruhy delší čas víme co potřebujeme takže se hraje jen velký 3D tetris do tranzita. Celou dobu nakládání nás optimisticky podporuje počasí, jelikož padají velké sněhové vločky. Předpověď počasí je optimální , bude chvíli nádherně a pak to vyřeší velká kvanta vody. Naloženo, přikurtováno a jde se na zabíjačkové dobroty a přípravu na odjezd. Lahev bílého a jde se spát. Budíček 06:00 čtvrtek 2.4.2015. Snídaně a výjezd cca 06:45 směr Misano. Navigace hlásí dojezd po 18h což je ok. Dálnice směr Rozvadov a jede se frrrrr. Cestovní tempo 110-120km/h se chvíli za Plzní snižuje, jelikož příroda ukazuje zimní tvář (a má deprese dosahuje vrcholu). Motorky od sněhu, působíme jako cirkus, ale co jede se! Německo a začíná jen pršet a směr Mnichov, Innsbruck a Brenner. Počasí okolo Mnichova je v pohodě krátké zdržení v kvalitní německé „Štau“ cca 15 min a jede se dál., následuje nákup dálničního kuponu pro Rakousko (zastavujeme, abychom se protáhli a koupili dálniční nálepku. Po odjezdu řidič zjišťuje, že na tu nálepku jaksi zapomněl, takže po chvíli stojíme podruhé). V Rakousku stále padají z nebe bílé sra*ky a počasí není na motocykly ale vize je jasná : 20°C jasno a kroužení na okruhu MotoGP. Brenner a stoupání přes Alpy. Mlha, teplota lehce pod nulou. Italské hranice, začne klesání a vše se obrací jako karta během 100 km v Itálii je +12°C polojasno a vykoukl oskar z nebe. Přestávka, občerstvení, výměna řidičů a jede se po dálnici směr Bologna a Rimini. Teplota je na +15° je už skoro jasno a nálada letí vzhůru. Okolí Bologně a houstne provoz, ale jede se plynule tempo 120km/h. Míjíme sjezd na Borgo Panigale tzn. sídlo Ducati. První ukazatele Rimini 1h 15min na dálnici prozrazují, že se blížíme tudíž již dobrá nálada se zlepšuje. V 18:30 jsme na místě, u vjezdu na okruh si ná místní uvadeč odškrtává ze seznamu a jsme v paddocku. Průzkum místa a výběr základny kde rozložíme stany a techniku. Následuje otevření si piva, jelikož místo máme jdeme vykládat a stavět sídlo. V cca 19:45 jsou stany postaveny motorky na stojanech základní věci na svých místech a roztápíme gril. U Action Biku je v týmu Michal Drobný as Bóža, který se nás ujal vysvětlil co a jak administrativa a dostává od nás podklady (na předem připravené a vypsané formuláře a potvrzení udiveně kouká jako blázen, prej to nikdy takhle připravené neviděl) a vše připravil proto následně stačilo přijít na registraci podepsat papír vzít si transpondér a jít se věnovat grilu a ustavení transpondéru. Kousek od nás je další česká duše od Brna Petr, který tu je po několikáté tak dostáváme první velmi dobré rady. Dopíjíme pivo a v cca 23:30 se ukládáme ke spánku. V noci nás probudí silný vítr který cloumá stany a napíná plachty ale díky kvalitnímu ukotvení stany drží což se nedá o části paddocku říci a malátné postavy v okolí zahraňují co se dá.
Ráno vstáváme v cca 07:00 zapnout nahříváky a konvici. Probíhá snídaně a pak následuje rozprava ohledně provozu na trati závodu atd. Tady je nutné říci, že v Misanu jsou předepsány tlumivky do výfuků nebo používání originál výfuku! Kontrola spíše neprobíhá, ale je dobré tam tlumivku mít (vyndal jsem ji ještě před první jízdou, když už jedu pomalu, ať je mně aspoň slyšet). Další co nás překvapuje je cedule u výjezdu na trať kde je zákaz vožení kamer a telefonů pro natáčení. Jelikož toto se nás týká ohledně telefonu co máme na měření časů přes aplikaci racechrono. Osobně mám telefon na brýlích motocyklu tak jsem v klidu jezdím i s ním.). V průběhu dne kdy je cca 20°C jasno slunce praží, ale předpověď se zhoršuje proto se jako banda rozhodujeme o přesunu do boxu celkem ve 4 lidech, dostáváme box č.2, boxy jsou spojeny do trojboxů tak v č.1 je volno v č.3 je skupina pilotů ze Švýcarska(trochu nekomunikativní). Ale jistota boxu sucha a tepla je super což se nám v noci ihned ukáže a další dny také.
Páteční jízdy probíhají ve znamení zkoumání trati, kudy to vůbec vede a pomalého zrychlování. Někteří z nás např. Ozzy jedou jak bezmozci a brzy atakují čas 02:00, což je na první den opravdu dobré. Celá naše banda je přihlášena do závodů takže na konci dne si jdeme zazávodit. Ozzy je na 20 místě roštu, Veverčák v mrdalech na 25. místě a já to v šestkách jistím na místě 32 (ano poslední flek).
Nyní přichází další zvláštnost okruhu kdy bylo ráno řečeno start do závodu je start letmý! Celý rošt za sebou seřazen a vypuštěn do WUP kola kdy se celé vyrazí z pit line za sebou a po projetí cílovou páskou se začne měřit čas. Celé pole je ihned roztrhané jelikož už v kvalifikaci byla přede mnou mezera tak nyní je to kur*a díra přes půl cílovky. No co začíná se tahat zrychlím oproti kvaldě o dost ale je to ve výsledku málo tak v nájezdu do čtvrtého kola podle předpokladu dostávám od vedoucího kolo a pak od prvních 8mi letců …… respektuji modré vlajky a pak při jednom předjetí na prase se mě rychlejší ještě stíhá omluvit! Vidím šachovnici v cíli tak jsem rád. Zlepšení času bylo rapidní, ale je na čem pracovat. Ozzy se dostal na 01:56 a dostává důtku za rychlost jelikož když bude tak pokračovat tak s námi jezdit nebude! V závodě SBK1 bere člen party Petr s CBR1000rr pohárek za čelní místo a netušíc budoucím událostem hází rukavici do ringu s tímto pohárem! Závod New Generation a Veverčák svádí ve skupině souboje o své umístění. Vidí šachovnici a všichni si dáváme zasloužené pivo:) Roztopíme gril a dáme si jídlo a pivo. V cca 23:00 přichází jeden z týmu Action biku s tím, že i box č.1 je už obsazen tak se do jedničky přidávají střelci z Německa, podle výbavy a technicky co instalují to je vyšší level. V cca 24:00 jdeme spát a vstáváme v cca 08:00.
Po otevření boxu je
Závod SBK1 se odjede v pohodě borci letí hroznou kudlu a v SBK2 je červená vlajka v pátém kole protože dva borci od vedle ze Švýcarska značně vykuní své stroje ale dle pravidel se počítá pořadí kolo před tak jeden z nich má vítězný pohár též taková smíšená radost pohár v ruce :)
Přichází závod New Generation kde je na osmém fleku Veverčák……. jak pronesl odpoledne u roštu Bóža „ vole to smrdí bednou“ jdeme fandit první kolo start a ve druhém kole přichází šok : na vedoucí pozici jede Veverčák …… si asi šlehnul lajnu a jede jako démon jelikož má novou sadu pirelli na mokro :) ale tahá fest náskok se zvětšuje povzbuzuji ho z cílové zídky, co to dá při každém průjezdu. Nájezd do posledního kola náskok je velký a koukám objevuje se připravená šachovnice tak vylezu na zídku pověsím se tam alá oslava týmů MGP a po průjezdu jdu do boxu otevřít pivo pro vítěze. Veverčák přijíždí a ihned do sebe láme připravené pivo i přesto, že má na sobě helmu a více vody než je normální. Euforie se zvětšuje :)
Péče o motocykly, převlek do sucha a pivo …… pivo a jde se na vyhlášení …závod SSP a osmý flek nejmenší pohárek ale je tam euforie hadr jako kdybych vyhrál úplně všechno lidi v boxu tleskají a průchod euforie tam takový opravdu dlouho nebyl :) Ozzy bere pohár největší a jde se připíjet z poháru ….. Veverčák si s blaženým úsměvem bere vítězný pohár a s úsměvem otevírá šampus (bránil se) a další připíjení z poháru. Euforie je super a pomáhá to psychice :)
V boxu pa

Neděle ráno mokro vítr déšť. Na trať se podíváme v cca 10:00 a kroužíme na vodě. Dvacet až třicet minut a šup do boxu je zima na prsty ale čas oproti závodu u mě šel dolů …. Pozitivum na tomto počasí, po obědě si dáme ještě jednu dvacku a v cca půl třetí končíme kroužení. Tři dny na trati mě dalo hodně má skvěle jsem se rozjezdil na sezonu. Následuje balení věcí a odjezd domů. Vyrážíme v cca 17:30 směr ČR, ještě najdeme otevřený bar kde dělají různá jídla takže to na prasáka vyhrál hambáč kde bylo majonézy jak medvědího semene v medvědici po páření ale maso to vynahradilo. Na mýtnici vezmeme lístek a jedeme dom :) v cca 05:30 přistáváme u Ozzáka doma následuje rozdělení věcí a vleku k Veverčákovi poté mě Ozzy veze dom kde jsem v 07:00.
Náklady :
startovné 14 490,- ,
cestovné 4400 /os ( Mýto Brenner –Rimini 2x 47,80€) Rakouská známka 8€ a Brennerpass 2x9€
benzín cca 58L
jídlo – nakoupeno v ČR za cca 700Kč + restaurace na místě dobré jídlo á 10€/osoba
Box po rozpočítání 3900,-/os * z důvodu počasí velmi dobré rozhodnutí ( pá 12:00 až ne 17:00)
MISANO WORLD CIRCUIT
+ TRAŤ A POVRCH
+ OKRUH MGP
+ BEZPEČNOST OKRUHU
+ ORGANIZACE
+ RESTAURACE
- SOCIÁLNÍ ZÁZEMÍ (sprcha ok ale většina hajzlíků jsou turecké…)
- VÝLET NA DELŠÍ ČAS PRO OKRUHÁŘE
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz