Passa bez pasu II., aneb škoda, že jsme si nevzali lyže, sáňky nebo sněžnice…..
Text: Kratasek | Zveřejněno: 12.3.2015 | Zobrazeno: 27 839x
Kapitoly článku
IV. den: Bonneval-sur-Arc (F) – Fiesch (CH) = 336 km,
Ráno při pohledu z okna, když jsme se zdraví a živí díkybohu probudili, jsem měl chvíli pocit, že snad stále spím, že vše kolem je jen sen. Venku byla teplota cca 4 st., hory pokryl sníh a naše cesta začínala být velmi, ale velmi zajímavá.
Při výjezdu k rozcestníku stále ještě vidím naprosto nechápavý výraz jedné místní domorodkyně, která mě míjela autem, ve kterém seděla zabalená snad v tuně oblečení (teplota spadla již na cca 2 st.). Myslím, že jsem ji tam na motorce překvapil více než nenadálé přistání UFO. Jakmile jsem udělal obhlídku místní zasněžené krajiny a všude přítomného ledu, vydal jsem se již sám dál, protože Jirka mezitím zmizel směr Val-d'Isère. Byli jsme domluveni, že si každý pojedeme své tempo, já budu dělat mnoho fotek a pak se sejdeme na vždy domluveném místě anebo u něčeho zajímavého.
Sjezd dolů byl mnohem horší, než se drápat nahoru, ale ten pohled, kdy se začínalo toto městečko odkrývat zpod mraků, byl úchvatný. Lemování silnice bylo jen pidiobrubníčky, což v případě nějaké větší chyby znamenalo šach mat. Přesně to pak zhodnotil Jirka slovy „no, ty vole, ten pohled dolů, to bylo na posr…“. Bylo to opravdu úžasné, nahoře byly 2 st., dole bylo asi 30 st. Prostě neuvěřitelné. Dále jsme pokračovali kolem Lac du Chevril k přechodu Francie a Itálie na Col du Petit St.-Bernard (2188 m.n.m.), kde nám začalo zase docela hezky sněžit, a tak jsme si udělali oběd-pauzu v místní restauraci. Jelikož opět začala teplota padat k bodu mrazu, horká polévka za 3,5 euro stála za to. Mysleli jsme, že jsme jediní blázni na motorkách, co se vydali na takou horskou akci, ale jakmile do restaurace vstoupili omrzlí cyklisti, bylo nám hned lépe. Pokoupili jsme suvenýry

V. den: Fiesch (CH) – Bormio (I) = 353 km
Ráno, jako již tradičně, nás přivítal déšť a mlha. Takže opět den jako vymalovaný. Vydali jsme se proto směr Grimselpass (2165 m.n.m.). Nejdříve nám hustě pršelo a při odbočení směrem na toto passo nám při stoupání do hor začalo hustě sněžit. Místní silničáři a člověk ve sněžném sypači, co rozhrnoval sníh ze silnic, na nás zíral jako na zjevení, když jsme se tu doslova drápali do zasněžených hor. Opět by je asi méně překvapilo zjevení mimozemské civilizace. Docela mě pobavilo vyfotit si zdejší zasněženou atrakci.Lehce jsme se posunuli dál ke Grimselsee, ke kterému jsme ale raději nesjížděli. Nyní jsme se museli vrátit na původní silnici, protože Grimselpass (2165 m.n.m.) byl pouze bod zájmu a jako průjezdný bod byl určen až Furkapass (2431 m.n.m.). Silničáři na nás opět nechápavě zírali. Zde nás nečekalo o nic lepší počasí, skoro jsem měl pocit, že i horší. Velmi nás ale pobavilo, když si nás autobus plný japonských turistů začal zuřivě fotit, jak se snažíme skrze sníh dostat opět do údolí.

Toto passo jsme již sjížděli v roce 2013, z rakouské strany, a to za deště a velmi nepříjemného počasí. Nyní jsme doufali, že z druhé strany od Švýcarska nám snad počasí vyjde a bude to krásný zážitek, protože dnes navečer bylo opravdu moc hezky a panoramata okolních hor byla úchvatná. Při přejezdu Oberalp-pass (2048 m.n.m.) jsme se ještě rozhodli vyzkoušet místní pohostinnost a obsadili jsme zdejší hostinec, kde jsme dali kafe a nějaký ten jejich tradiční koláč. Při jízdě na Julierpass (2284 m.n.m.) jsem se nestačil divit, když jsme potkali místní autoškolu (motoškolu), kde právě prováděli výcvik na překrásných místech a zatáčkách…holt jiný kraj, jiný mrav…. Zde se mladí řidiči skutečně naučí jezdit a zacházet s motocyklem.
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz