Křížem krážem přes ČR.

Na dvou motorkách pět dní cestování.

V Červenci roku 2014 jsem absolvoval jízdu po ,, NEJ " (V, S, Z, J) místech kolem České republiky na motocyklu honda XL 125S z roku 1982. Bylo mi 43 roků a chtěl jsem si splnitsen ( objet čr ). Podél hranic jezdí kde kdo, tak jsem to vzal po svém. Původně jsem měl jet se synem, který má XLR 125. Jelikož si to kluk rozmyslel, tak jsem jel sám. Jsem z Plumlova.

Vyjel jsem ve Čtvrtek 6.00, jel jsem na nejvýchodnější místo České republiky (obec Bukovec), potom na nejsevernější místo ( Lobendava), potom na nejzápadnější (Krásná-Újezd), poté nejjižnější (Studánky). Dále jen výchd, západ, sever, jih a v neděli v 16,00 hod. jsem byl opět doma, odkud jsem před čtyřmi dny vyjížděl.

Jelikož jsem v září toho roku koupil obsahově větší stroj Honda XL 600 LM, tak slabší stroj šel k novému majiteli (někam do Kladna). ,, LMko" jsem dal do pořádku, aby byla spolehlivá a dobrodružství schopná.

Do konce roku 2014 jsem na ní najel asi 2000 km, do července roku 2015 dalších 2000.

Na podzim roku 2014 si kamarád David koupil Hondu XRV 750 A.T. a přišlo na to, kam v létě 2015 pojedeme ( že by jel semnou kolem ČR.) jelikož kolem ČR jsem už jel, tak jsem navrhl, že ČR projedeme ,,KŘÍŽEM KRÁŽEM", zase po nej místech ČR, ale V -Z -J -S a domů na moravu.

Po krátké poradě s Davidem jsme se domluvili že pojedeme v úterý 30.6. 2015.

V daný den přijíždím k Davidovi do Litovle po 9. hodině. David ještě není úplně nachystaný, tak balíme poslední věci a připevňujeme je na ,,AFRIKU". David má výhodu, že má postranní kufry a tam se vleze hromada věcí. Já mám jen nosič a volné místo spolujezdce, tam mám vše co asi budeme potřebovat. Nářadí, mazání, vaření, obě duše, nepromoky a ostatní výbavu. Batoh s oblečením mám na zádech a osobní věci a doklady mám v tankvaku na nádrži. Docela vytížený stroj.

Těsně před odjezdem jsem obul nové pneumatiky. dozadu drapák 130-17 Barum. Dopředu 3.00-21 Mitas enduro front E-09.

Od Davida z Lidovle odjíždíme v 10.00hod. To mám už kněmu najeto 30 km.

Jedeme přez Olomouc, Bělotín směr Frýdek - Místek. V Zelinkovicích zastavujeme v prodejně a servisu Honda, David si chce koupit originál zámek. Po zjištění, že zámek musí objednat a bude stát 3000,-kč. tak znovu nasedáme a jedeme směr Jablunkov a Bukovec, který je těsně před hranicemi s Polskem. Tam jsme asi ve 12,30 hod. Uděláme pár fotek a vracíme se zpět a na OMV v Jablunkově dáme bagetu a jedeme směr Plumlov.

Máme v plánu dojet  do Bystřice nad Pernštejnem, kde se bubytujeme v kempu. Po zjištění, že se nemohu dovolat ani do jednoho kempu, zůstáváme u nás doma.

První den najeto 355 km. bez problémů.

DEN DRUHÝ.

Vstáváme po sedmé hod. něco málo sníme, dáme kafe, nachystáme motorky a v 8,15 vyrážíme.

Jedeme Plumlov - Boskovice - Kunštát - Žďár nad Sázavou - Havl. Brod, kde zastavujeme na benzince na krátké protažení a poradu kudy tudy dál na západ.

Po dohodě kudy, odjíždíme z benzinky, netušíc, že jedeme do úplně zacpaného města. Kolony nemají konce. Venku asi 30 stupňů a my v oblečení na motorku a v helmách popojíždíme asi co tři minuty 50 metrů. Cesta přez Havl. Brod nám trvá asi 45 min.

Po průjezdu městem míříme směr Milevsko. Na odbočce na Milevsko zjišťujeme, že Žďákovský most je uzavřen. Měníme trasu a jedeme na Písek - Blatná - Nepomuk a směr Plzeň. Ve Chvalenicích na benzince dáváme pauzu a poté jedeme okolo Plzně směr Rozvadov a odbočíme na silnici číslo 21 směr Mariánské Lázně a Cheb. V plané natankujeme, dáme kafe a jede se dál. Mineme Marijánky a v obci Stará Voda odbočíme do osady Jedlová, Kde je rekreační areál U Mlýna a tam se ubytujeme. Na recepci zjišťujeme, že nás chatka bude stát 600,- kč. pro dva, ale k naší spokojenosti, protože má koupelnu i kuchyňku. Je 17,30 hod. motorky zaparkujeme vedle chatky, uděláme údržbu, osprchujeme se a jde sena večeři a pivko. Spát jdeme kolem 22,00 hodiny.

Druhý den najeto 437 km. pohoda.

DEN TŘETÍ.

Vstáváme opět po 7,00 hod. Něco posnídáme, nabalíme motorky a jedeme vstříc dobrodružství.

Projedeme okolo vodní nádrže Jesenice ,, nádherný pohled na ranní hladinuů. Mineme Cheb, potom Fr. Lázně a jedeme k Aší.

Jelikož jsem tudy jel už loni, tak cestu znám a projíždíme Aší až do obce Krásná. Jedeme polní cestou až za Krásnou do zaniklé osady Újezd. Uděláme pár fotek a jedeme nazpět. Jedeme stejnou cestou jako když jsme jeli tam, ale obráceným směrem. Asi po 15km. po nájezdu na D5 směr Plzeň dochází Davidovi v Africe benzín a nestihne přepnout na rezervu, tak musí zastavit. Asi po pěti minutách znovu naskočí a jedeme dál.

Projíždíme Pískem směr České Budějovice, na konci Písku zastavujeme na benzince, NEtankujeme, jen se najíme a dáme kafe.

Pokračujeme přes Vodňany - České Budějovice - Kaplice - Dolní Dvořiště - Vyšší Brod do Studánek, ty projedeme až na hranice s Rakouskem. Na hranicích zase nějaká ta fotka a otočka zpět.

Ve Velešíně na benzince natankujeme, dáme m,alé občerstvení a pokračujeme směr České Budějovice.

Máme v plánu dojet do kempu Bezdrev, kde se ubytujeme. Čekalo nás malé zklamání. Loni jsem tam platil za osobu, motorku, chatku a poplatek 280,- kč. Letos nám to slečna na recepci spočítala pro dva a moto v chatce na 900,-kč. To se nám samozřejmě nelíbilo, tak jsme pokračovali naším směrem dál. Minuli jsme jadernou elektrárnu Temelín, projeli Týn nad Vltavou a nakonci města jsem si všiml cedule autokemp 4 km. doleva. Přijeli jsme do Koloděj nad Lužnicí, našli kemp a šli se zeptatna ubytko.

Pří příchodu na recepci jsem zjistil, že se česky nedomluvím, protože pán je holanďan. Zavolal jsem Davida , který umí německy. Domluvil chatku pro dva bez sociálního za 400,-kč. Sociálky byly asi 50 metrů. Čisté, voňavé, teplá voda, prostě paráda. Po ubytování, údržbě motorek a údržbě naších těl jsme se vydali do Koloděj na večeři.

Po chvílí jsme od místních zjistili, že tam mají nový kiosek, který je vzdálen asi 500 metrů od kempu. V kiosku nám udělali smažený sýr, bramboráčky, přinesli nakládaný hermelín a dobré pivo. Veliká spokojenost.

Spát jdeme kolem 22,00 hod.

Třetí den najeto 481 km. Bez problémů.

DEN ČTVRTÝ.

Vstáváme zase po 7 hodině

Jedeme v 8,00 dnes bez snídaně, tu si kupujeme v sámošce v Sudoměřicích u Bechyně.

Pokračujeme do Tábora po D3 směr Miličín - Votice - Benešov na dálnici D1 směr Praha.Při příjezdu do Prahy vjíždíme do kolony zapříčiněnou nehodou dvou osobních a jednoho nákladního automobilu.Kolona naštěstí není veliká a docela to jede. Projíždíme ji asi za 10 minut.

Projíždíme Prahou po Jižní spojce a Pražském okruhu směr Ústí nad Labem, Teplice. Po nájezdu na D8 odbočíme směr Mělník a pokračujeme dál na Českou Lípu, tam natankujeme a v restauraci Yucon club dáváme dobrý a ne moc drahý oběd.

Pokračujeme na Nový bor - Krásnou Lípu - Mikulášovice - Velký Šenov až do Lobendavy, kde odbočíme na Lobendava - Severní. To je náš poslední cíl. Dáme pauzu, uděláme fotku a jedeme zpět.

Na dnešní noc máme domluvený nocleh u mého bratrance v Prackovicích nad Labem. Jedeme přez Velký Šenov - Krásnou Lípu - Českou Kamenici - Děčín - Ústí nad Labem a Prackovice.

U bratrance uděláme opět základní údržbu, dostaneme pivo, nějakou tu baňku (slivovice), něco ugrylujeme a asi v1,30 hod. jdeme spát.

Čtvrtý den najeto 433 km. Zase bez potíží.

DEN PÁTÝ.

Vstáváme o něco později než předešlé dny. Něco posnídáme, rozloučíme se s ubytovateli a v 10,00 hod. vyrážíme na poslední etapu našeho výletu, a to domů.

Jedeme přes Lovosice do Prahy, poté na D11 směr Hradec Králové. Na 18 km. sjíždíme na Starý vestec a po staré silnici do Kerska.

V Hrabalově hájence jsme si sice nedali ani se zelím, ani na šípkové, ale dobrou česnečku a nealko pivo. Pak jsme pokračovali na Hradec Králové - Vysoké Mýto - Litomyšl - Moravská Třebová. Tam jsme se rozloučili. David jel na Mohelnici a domů do Litovle. Já Jsem jel přes Chornice, Konice domů do Plumlova.

Přijel jsem v 14,30 hod. a byl jsem rád, že jsem doma, že vše dobře dopadlo a nikomu se nic nestalo.

Pátý den najeto 318 km. Vše O.K.

PS: Příští rok znovu a zase jinak a možná na jiném stroji.