Expedice napříč Beskydami, aneb cestopis tak trochu jinak.

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Malp (11) napsal 16.02.2020 v 12:31

Úplně náhodou jsem narazil na tento starší " cestopis " . BOMBA , už dlouho jsem se tak nenachechtal .

berry78 (145) napsal 19.11.2019 v 14:56+1

Dnes jsem si to dal po pár měsících znovu a opět jsem se za monitorem tajně dusil smíchy .. posledních 10 let jsem nečetl nic vtipnějšího .

HonzaCR250R (2) napsal 06.10.2019 v 19:45

Naprosto perfektní čtení,děkuji moc.......paráda..

VlastiMatty (4) napsal 17.02.2019 v 12:26+2

Moc děkuji!

úžasný návrat povídek Šimka & Grossmana 😁😁😁
Nikdy jsem nedoufala, že si vedle povídek Jak jsem se učil kouřit, nebo Jak otec šetřil, přečtu i Jak otec tábořil 😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Až odezní záchvaty smíchu a zvednou mě z podlahy hodlám autorovy poslat hořkou bombonieru a kytici konvalinek!

Doufám tedy, že tohle není poslední počin¡ a já se můžu těšit na pokračování!
😋

RudaG (0) napsal 12.02.2019 v 18:41

Díky za fajn čtení, řval jsem smíchy, až manželka nechápala.

HondaOK (2) napsal 30.01.2019 v 21:58

Velmi, velmi jsem se bavil při čtení “cestopisu”. Skvěle napsáno ! Není nad to, když vyrazí otec se synem

mangares (0) napsal 28.01.2019 v 20:14

ty igelitky Givi .. ty jou fakt luxusní

liborkl (0) napsal 22.12.2018 v 13:47

Super čtení a opravdu už dlouho jsem se tak nezasmál. Děkuji ti!

Labus (11) napsal 18.11.2018 v 10:44

poprvé jsem četl něco od někoho, koho jsem doposud dle komentů (i mém "cestopise"), považoval za perfekcionalistu a s prominutím i trochu rýpala. Dnes jsem názor otočil, ten člověk ví o čem a proč píše. Targusi, smekám před Tebou... Dlouho jsem se tak nenařehtal fakt není důležitý cíl, ale ta cesta a to s kým ji prožíváš

Pavlys (13) napsal 09.11.2018 v 07:33

Nádherný Givi igelitky a o kanystru ani nemluvím...

_Sparrow_ (16) napsal 08.11.2018 v 13:50

Si ZABIL! :)

Tesim se na pokracovani! Tobe i Synatorovi hodne stastnych navratu!

mirapulec (5) napsal 06.11.2018 v 19:09

Super čtivo,těším se na další cestopis

Janeksved (0) napsal 06.11.2018 v 11:45

Tohle nafilmovat, tak s toho vznikne super komedie. Moc děkuji, takhle jsem se dlouho nepobavil

berry78 (145) napsal 05.11.2018 v 12:22

Skvěle napsáno!!! .. už dlouho mě nic takhle nepobavilo

zoller (8) napsal 05.11.2018 v 08:38

Albert Givi forever

Herejk (1) napsal 04.11.2018 v 19:32+1

Jako nej...nej je vylet taty a syna, ktery poslouzil s mirnou nadsazkou k vytvoreni tohoto clanku, ktery neni cestopis, ale o tom to preci neni. Povdlo se ti to napsat perfektne.
Taky jsme si letos se synem udelali nejaky ten motovylet a ono jet z Plzne na nejzapadnejsi bod kousek za As dva dny tam a zpet na pohodu da vic nez nejaky Alpy ci Rumunsko s 500 km za den. Jde fakt o tu pohodu za kterou neni nutne jezdit dalky do zahranici ale muzeme ji najit za barakem.
Tak at ti to jezdeni s mladym a samozrejmne i psani jeste dlouho vydrzi.

Aleš_R (16) napsal 04.11.2018 v 17:07

Dobře jsem se pobavil, většinu cestopisů nedočtu, ale tohle byla paráda.

spike-cz (137) napsal 03.11.2018 v 23:37+1

Povídky Šimka a Grossmanna mne napadly jako první. Ten styl se mi líbí a úplně jsem v duchu slyšel text odvyprávěný právě panem Šimkem.
Jestli jste tohle cestování opravdu zažili, tak klobouk dolů, další pokračování budou asi takovej mazec jako když Bimbo ze Žižkova (držím mu palce v dalších cestách) vyrazil k moři..

Nechcete si postoje pořešit přes PM? Jinak se zase strhne zbytečný flame

Morfeus73 (0) napsal 03.11.2018 v 22:44

Ty vole, jsem si poprskal monitor

zincica (7) napsal 03.11.2018 v 21:20

Velmi pekne je to napisane, je vidiet ze si tomu venoval cas. Ozaj som sa dobre zasmial, aj preto, lebo som si predstavoval, ako by dopadla cesta s mojim synom... a asi si mi dal chrobaka do hlavy, ved tiez ma este zopar rokov do obcianskeho preukazu

Targus (429) napsal 03.11.2018 v 13:29+1

jets:

Bohužel si nerozumíme.
Zkusím to jinak.
Příklad:
Pojedeš na výlet a na pumpě uvidíš borce, jak se snaží opravit defekt. Přijdeš za ním - pokud jsi aspoň trochu normální člověk - a řekneš mu, že když mění po defektu duši, musí zkontrolovat i plášť, jestli v něm nevězí nějaké železo. Anebo když vymění žárovku a pořád to nesvítí, navrhneš mu, aby zkontroloval i pojistky. Prostě mu sdělíš jednoduché samozřejmosti, které znáš z praxe, ale on je nezná, protože takovou věc dělá třeba poprvé a není schopen odhalit příčinu opakujícího se nezdaru.

Totéž existuje v psaní.
Abys uměl trochu psát a věděl, která bije, musíš napsat asi tak 10 000 stránek formátu A4. Nedělám si p**el. Nikoli opsat, ale napsat. Vymyslet, poskládat, nahodit na papír, proškrtat, předělat věty, vyhodit celé odstavce, předělat úvod, přerozdělit kapitoly. Je prostě milion věcí, které můžeš jenom zkazit, nikoli vylepšit, protože jsou zažity čtenářskou obcí v nějakém standardu.
Pokud si myslíš, že jsem tento text vysypal z rukávu, tak opravdu ne. Poctivě jsem tomu věnoval měsíc volného času (moc ho nemám) a dnes je text, který sis mohl přečíst, opět odlišný od toho, který je v mém kompu, protpže i po odeslání do redakce jsem na tom dělal ještě dál.
Proč? Protože s odstupem doby jsem tam našel chyby podstatného charakteru z hlediska narativního psaní.
Proto nesouhlasím s tím, když někdo (nikoli tvoje maličkost, o tobě vůbec není řeč) sestřelí snaživého chudáka prohlášením, že autor je blbec a vůbec neumí psát, aniž by dotyčný byl sám schopen něco lepšího vyplodit.
Samozřejmě souhlasím s kritikou, pokud kritik je schopen taxativně pojmenovat chyby a ještě lépe, pokud je schopen psavému kolegovi alespoň naznačit, jak se jich vyvarovat pro příště.

Takže asi takto jsem myslel své výhrady.

DESMOFulcrum (11) napsal 03.11.2018 v 11:17

Nic jsem se z toho nedozvěděl. Trasu její detaily ani užitečné tipy. Autor zde sice popisuje své chyby, ale ne proto, aby se jich jiní vyvarovali, protože nikoho jiného by to ani nenapadlo. Nepátral jsem po tom, co bylo příčinou níže uvedených sporů, protože spory na internetu jsou vždy o hov.. stejně, jako kritizování něčího dobře míněného výtvoru, tím spíše když za něj nevyplácím honorář já, ani nikdo jiný. I když je to proti logice, tak někdy je forma důležitější než obsah... když poslouží dobré věci. Pobavit lidi, je podle mě moc důležitý. Jestli smích prodlužuje život, tak jsi mi ho za pár minut čtení prodloužil o dobrých pár desítek hodin. Přeju i nadále hodně humoru a drž se Targusi!

Maeslo (9) napsal 03.11.2018 v 09:25

Hahah, díky! Ze života

jets (522) napsal 03.11.2018 v 08:59

targus - cílem zašlapávání do bláta? To si děláš srandu. Takový cíl tady nikdo přece nemá...
Pokud podle Tebe má právo kritizovat jen ten kdo něco napsal, tak by to mělo fungovat oboustranně ne?
Jestli sem psát svobodně jakýkoliv názor, nebo přísně jen pozitivní za každou cenu je prostě věc, na které se neshodneme...

Kuba6 (13) napsal 02.11.2018 v 23:01

Famózní. Punk's not dead..

Targus (429) napsal 02.11.2018 v 22:27

jets:

Na své "jedovce" trvám pořád. Fakt není lehké napsat pár stránek, aby se to dalo číst.
A tady by asi nemělo být cílem zašlapávat druhé do bláta.
Stejně jako ty se snažíš druhé navnadit k cestování, měli bychom podobně přistupovat ke kritice napsaného textu. Spousta lidí má pak určitě obavu se do něčeho vůbec pustit, aby se jim druzí nevysmáli.

Destroyer (237) napsal 02.11.2018 v 21:06

...aj ja som to docital uspesne do konca. Neuveritelna sebareflexia, ale asi nebudes taky "vopruz" ako o sebe sam tvrdis. Z chuti som sa pobavil. Tak nech vam to funguje.

jets (522) napsal 02.11.2018 v 18:54

moje jediná ambice a důvod proč píšu cestopisy je inspirovat další lidi k cestování, nikdy bych nevěřil, že na to bude stačit jen příspěvek v diskuzi
PS moje "jedovatá" poznámka byla pouhá reakce na Tvoji "jedovatou" poznámku, že kritizovat cestopisy by měli jen ti, co nějaký napsali...

tomcruise77 (10) napsal 02.11.2018 v 18:27

pobavil jsem se jak sviňa. Připomělo mi to večerníček Pat a Mat. Ale jinak určitě brutální zážitek a také odvaha před kterou smekám. Doufám, že jste se rychle uzdravili a synek si to užil. Až bude mít noty na mašinu, tak si to snad naplno užijete. Přeji hodně šťastných km a zainvestujte pár stovek do nepromoku, i když bude pod ním prošívák

Zdenda_ (2) napsal 02.11.2018 v 11:27

Paradne napsany! Celou dobu co sem to cetl sem se tlemil :D Uplne sem si vzpomel, jak kdyz sme s tatem jeli nekam na kole, tak sme nemohli minout zadnou zkratku. Sice to bylo dal, ale zato horsi cestou. A nezastavili sme se ani pred pralesem metrovych kopriv.