sumoto_listopad



115. jubileum Harley - Davidson

začátkem letošního léta budeme všichni stejně zase o 2 roky starší… tehdy to byl čtvrtek dopoledne a já se blížil k první OMV pumpě od Varů. Chtěl si to užít jako Mike Rourke v úvodu trháku ´ Harley Davidson & Marlboro Mann ´

Kapitoly článku

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Před 30 lety jsem z kina odcházel s obrovskou chutí,  jaký to musí být pocit sednout si za řidítka Harleye na živo...  prvního Harleye jsem spatřil v r.93, v Sázavský ulici na Vinohradech:-).

Tehdy předváděcí technik pan Michal Veber  vytlačil již burácejícího rudýho Springera na žulové kostky chodníku před podejnu resp, . prvního dovozce v ČR. Sedl za vysoká řidítka a odpíchl to po kostkách na roh chodníku a na jeho konci to zahnul na Slezskou… 

U pumpy OMV mi po předložení doma  vytištěný vstupenky a načtení QR kódu  obsluha  darovala plechovku Staropramenu a s úsměvem na tváři omotala  stužkou ruku, přesně podle propozic:-)

Vstupu na holešovické výstaviště, dějiště oslav 115. výročí založení  firmy Harley-Davidson, již nic nebránilo.K pumpě se mnou přijela  Elektra, která jak jsem se později dozvěděl  patřila 40-letýmu bikerovi, co už neměl na co čekat a jak sám říkal, kdy jindy než teď si udělat radost a koupit pořádnou motorku:-)  Při výjezdu z Blanky a následném hledání  biker  kempu v Troji  jsem měl podobný pocit jako tehdy před 4 lety, kdy jsem se  postupně přibližoval hromadnou dopravou  k oválu v Indianapolis… Po zaplacení  kempu jsem zajel  k  háječku  kde se za chvíli na to, vedle mého stanu objevil ´frantík´  na bílý Street Glide.

Ptal  se  po  anglicku, jestli jsem někde neviděl ´Shower…´

První co mi napadlo, zda jsem neviděl přijet někoho na ´Showelheadu...´,  bylo špatně.

Ptal se na sprchy, jmenovalo se tak i mobilní zařízení co stálo tehdy na Indy. Bylo tady na dohled. Moje bezprostřednost ale nebyla dobrá. Odpověď neviděl, přesto že stálo před nosem  následně napomohla jistě tomu, že jsme si již moc nepokecali… Podobný trapas jsem již zažil.  Stál jsem omráčen pohledem v průchodu na zaplněné tribuny oválu v Indianapolis a v tom se ke mně blížila rozchechtaná načesaná  Peggy Bunda, ze seriálu ´Ženatý se závazky´ a chtěla si se mnou po americku, volejbalově plácnout dlaněmi…  vybavuji si od té doby často její udivený výraz ve tváři, když si neplácla:-)…  stejně jako slečny, co jsem potkal druhý den ráno vedle Trojského  kanálu, které jsem se taky moc nelíbil:-)

Francouz v kempu zůstal přes noc, spolu s celou řadou, od pohledu zajímavých motorkářů

Na výstaviště jsem vyrazil  pěšky v sandálech a těšil se jako malej  kluk co mě čeká. V kempu mě zdržel stánek s pivem co přivezli holky z Moravy. Holky v pohodě, nabízet ale měli raději  vínko… druhý den zvládli připravit i snídaně pro celý kemp, co je měl v ceně.  To už jsem ale vyrazil v kanadách. 

Byl jsem v Praze na 110., 111. u Balatonu na 112.výročí,  ale tato akce rozsahem vše trumfla. Počasí vyšlo, což byla polovina úspěchu a motorkáři si tak mohli bohatý program náležitě užít.

Z jejich tváří bylo vidět, že areál co pamatuje cisaře  pána , je po 5-ti  předchozích akcích vhodně využit. Pro původní účel jubilejní zemské výstavy byl  dokončen  r.1891. Výstavu tehdy bojkotovala německá skupina podnikatelů v Čechách... stala se tak proto samostatnou přehlídkou rozvoje a vyspělosti českého průmyslu a české podnikavosti. První průmyslová výstava se konala ještě o 100 let dříve v pražském Klementinu r. 1791.

Již pohled na zaparkované biky různých ročníků budil respekt. Důvěru v organizátory pak umocňovali na nich volně zavěšené přilby majitelů.

Před portálem historické budovy se odehrávala Stuntfighters Show Maciek Belinski, dvou polských motorkářů.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Před hlavní budovou bylo také plno zástupců H-D Genuine  ze sousedních zemí i tuzemských zastoupení. Nechybělo mnoho, ani v Americe jsem toho více neviděl. Všude plno kupujících , natěšených hlavně na vše se 115-kou.

A bylo vidět že cizinci se brzy  přestali cizinci cítit. Ke vstupence náležel uvítací ´Pack´, s trikem, tradiční nášivkou a odznáčkem. Vystát si ale slušnou frontu musel každý sám, ať byl  skot, libanonec, ukrajinec, francouz, číňan, mexikánec…

Platit v celém areálu šlo pouze bezkontaktně. Pivo nebylo z nejlevnějších ale k 8 USD a běžným 5 EUR na západ od nás mělo ještě pár roků náskok.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Za hlavní budovou výstaviště byla hudební  Stage, Village dle zaměření. Na  dění  kolem i uvnitř jsem se od  brzkého rána soustředil do čtvrteční i páteční půlnoci, s pivem to šlo velmi uvolněně:-)

Při únavě a po občerstvení  k odpočinku výborně posloužili tribuny Křižíkovy fontány, odkud bylo možno pozorovat plno věcí…

Hlavní budova  byla určena pro  velkou expozici nové řady H-D Milwauke 8  spolu  se samostatnou expozicí  Custom.  Vměstnalo se do ní  ale ještě spousty menších tématických expozic souvisejících s historií značky H-D, které jsem na předchozích akcích nikdy neviděl.

Pro mě  byli ale nejzajímavější  samotní ´ Účastníci zájezdu ´, kteří v případě majitelů   H-D  jsou často Custom sami o sobě…  cíl  pak zachytit  je  nerušeně  ve  volné v přírodě:-)

Nebylo mnoho lidí, kteří by chodili po areálu s foťákem a troufli si narušovat jejich rozpoložení…

Do celkové atmosféry zapadala i  soutěžní  výstava  Customů  v  parčíku za  Křižíkovo fontánou. Celá řada všude přítomných biků si ale klidně mohla zasoutěžit tak jak přijela.

Motocykl úplně jiné výroby, dragsterový speciál třídy Top Fuel přivezl Ian King. Přeplňovaný čtyřválec dává výkon kolem 1600 koní. Vzduchu vdechne více než 430 l/vteřinu  a spotřeba nitromethanu je 42 l/min. To vše, aby jezdec pokořil rychlost 100 mil  za méně než jednu sekundu. Cílovou šachovnici v ¼ míle pak protíná rychlostí přes 400 km/h.  Dragster, nebylo možno v Praze předvést a tak alespoň video z dráhy Santa Pod ( Northamptonshire, GB).  Někteří šťastlivci byli u toho, když majitel monstrum na pár vteřin alespoň krátce nastartoval:-)

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Jako z čistého nebe pak na mě za Křižíkovo fontánou působili výskoky našich předních FMX freestyle jezdců do špiček přilehlých borovic.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Sobotní ráno jsem chtěl co nejrychleji opustit  kemp  a vydat se mezi prvními na Letenskou pláň.  Věděl jsem že ´Jízda Prahou´ je proti předchozím letům pro několikanásobně větší  počet účastníků organizována, ale moc mi netrápilo jak.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

V r. 2013 i  2014 to bylo podobně na Strahov. V r.2015 kolem Balatonu. Byl jsem proto mezi prvními a jistě ne posledními, které organizátoři  pro nesplnění ´čehosi´ nepustili ani na seřadiště. Svezl jsem se s nimi tak alespoň krátce při příjezdu na Letnou:-).

Odmítnut jsem projel tunelem a dále po nábřeží  kolem vlády, Chytkovými sady a odbočil Na Špejcharu na Vary. Cestou proti mně přijíždělo plno předpisově vybavených motorkářů…  

Na závěr přidávám video ´All for Freedom´z roku pořádání 115. výročí H-D.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):


TOPlist