Velký okruh Evropou aneb cesta do Andorry

Letošní dovolená nebyla časově omezena, respektive měli jsme na ni naplánované datum od 5-30.7. Měli jsme tedy skoro měsíc na to, někam se vydat a něco vidět. Cestovali jsme opět sami dva. Naplánované bylo Švýcarsko s tím, že potom pojedeme tak, kam se nám zrovna bude chtít. Nakonec jsme viděli místa jako je Bodamské jezero, dřevěný most v Luzernu, hrad Oberhofen, čokoládovnu Nestlé, Mont Blanc, fotbalový stadion v Grenoblu, azurové pobřeží ve Francii, šikmou věž v Pise a to všechno jsme završili návštěvou jednoho z nejbohatších států světa – Monaka a malého státu v Pyrenejích – Andorry. Ale začněme pěkně popořádku.

1. Den    Padochov  (CZ) – Zell am Moos  (A)        najeto 428 km

Z domu jsme vyrazili kolem 9 hodiny směr  Mikulov – St. Pölten – Linz – Salzburk. Počasí nebylo ideální, ale tak nějak nám to vždy vycházelo, že jsme se před deštěm schovali na benzince nebo jsme mu ujeli.  o příjezdu do kempu v Zell am Moos, kousek před Salzburkem nás ale zastihl pořádný slejvák včetně krup. Naštěstí jsme byli už na recepci, takže jsme vzali jen tankvak a nechali motorku s věcmi na pospas dešti.  Netrvalo to ani 30 minut a bylo po dešti.  Za chvíli vykouklo i sluníčko, takže bylo potřeba najít místo na stan a dát sušit věci. Potom ještě malá vyjížďka po okolí na pár fotek a byl čas jít spát. Ráno pokračujeme do Švýcarska.
Cena kempu 25,- €
PS: V kempu spíme vedle Čechů!!

2. Den   Zell am Moos (A) – Bregenz (A)     najeto  414 km

Ráno opět najíždíme na dálnici a směřujeme dál na innsbruck a do Švýcarska. Počasí bylo stejné jako včera, takže jsme párkrát nuceni zastavit na benzince a počkat až se to trošku umoudří. Před Bregenz byla ještě asi 5 km dlouhá kolona, naštěstí  v Rakousku se občas dodržuje rozestup na záchranné složky, takže s požehnáním místí policie projíždíme po středové čáře. Cesta byla zdlouhavá a do kempu v Bregenz jsme přijeli až kolem 16 hodiny. Bregenz leží už jen 5 minut jízdy od Švýcarska, přímo u Bodensee, takže nezbytné  fotky se zamračenou oblohou u jezera jsou nutné a opět jdeme spát.
Cena kempu 26,50 €
PS:  V kempu spíme pořád vedle Čechů!!

3. Den  Bregenz (A) – Merlischachen (CH)    najeto 182 km

Ráno nás budí déšť. Říkáme si, že to pěkně začíná. Ještě nejsme ani v CH a už máme chuť se otočit a jet domů! Naštěstí déšť ustává a my balíme stan a věci na motorku. Přejíždíme hranice a pokračujeme na Zug – Rapperswill – Luzern. Město Rapperswill považuji za  jedno z nejhezčích ve Švýcarsku. Přijíždí se do něj z hor, takže tu krásu vidíte už z dálky. Leží přímo u dvou jezer – Zürichsee a Obersee přes které vede most pro auta a pěší. Příště se tam určitě nějaký čas zdržíme, ale teď už pokračujeme do kempu u Vierwaldstätersee kousek od Luzernu. Po cestě už vykukuje sluníčko a tak dosušíme zbylé věci. Do kempu přijíždíme v době polední přestávky a tak hodinku čekáme na majitele. Kemp je travnatý a hned u jezera – co víc si přát! K večeru vyrážíme na nákup, protože na břehu jezera je gril, který máme v plánu využít  a tak děláme kousek masa k večeři.
Cena kempu 78,- CHF – 2 noci

4. Den - pojížďky po okolí najeto 115 km

Ráno odjíždíme za krásného sluníčka podél jezera  do města Altdorf v kantonu URI.  Altdorf je znám jako místo, kde podle legendy sestřelil Vilém Tell jablko z hlavy svého syna. Protože byla neděle, tak jsme ve městě, které má skoro 9.000 obyvatel, byli skoro sami. Prošli jsme si město, které leží ve výšce 458 m.n.m., vyfotili si památník Viléma Tella a pokračovali druhou stranou jezera do hlavního města kantonu Luzern – Luzernu. Tady jsme byly již třikrát, ale vždy se musíme projít po nejstarší m zakrytém  dřevěném  mostě na světě (Kapellbrücke) s vodní věží a nasát atmosféru města. Po návratu do kempu se jdeme ještě projít po Merlischachenu a při vstupu do kempu vidíme v dálce motorku. Říkám si, je to KTM, nabalená – to by mohli být konečně Češi!? Motorka zastavuje u kempu a já poznávám kamaráda Romana s přítelkyní, kteří jsou na cestě po horských průsmycích. Ani jeden nevěříme tomu co vidíme!  tavějí stan vedle nás a dlouho do noci povídáme a mrzí nás, že se ráno rozdělíme a každý jede jinou cestou. Pro nás dovolené začíná, pro ně  bohužel končí.
PS: spíme vedle Čechů!!

5. Den    Merlischachen (CH)  - Gwatt (CH)          najeto 130 km

Odjíždíme ráno v půl 10. Ještě rozloučení s kamarády, společná fotka, protože tohle nám nikdo neuvěří  a pokračujeme směr Bern do městečka Gwatt poblíž Thunu.

Gwatt se nahází v kantonu Bern na břehu Thunersee. Do kempu přijíždíme kolem poledne  a  tak rychle postavit stan a honem na prohlídku známého hradu Berhofen na protější straně jezera.

Hrad je zrovna v rekonstrukci, takže fotky nám kazí lešení, ale krásná zahrada je přístupná, tak si to focení vynahrazujeme tady. Po cestě zpět se zastavujeme v Thunu, kde si procházíme město a obdivujeme krásné promenády se stylovými kavárnami. Nakupujeme v místním supermarketu nějaké potraviny a vracíme se do kempu, ráno nás čeká další přesun.