Velký okruh Evropou aneb cesta do Andorry

13. Den - pojížďky po okolí   ( Nice, Monako)    najeto  100km

Ráno vyrážíme do Nice. Město projíždíme po dlouhé promenádě, ale moc nás neoslovilo. Pořizujeme  nezbytné fotky a shodujeme se, že budeme pokračovat dál do Monaka. Monako – Monacké knížectví - Principauté de Monaco .  e to druhý nejmenší stát na světě a současně země s druhou největší hustotou osídlení a neskutečnou hustotou provozu. Monako je městský stát. Skládá se pouze z jediného města, které je zároveň hlavním a i vedlejším. Dělí se na 4 obvody: Monaco-Ville, Monte Carlo, La Condamine, Fontvieille. Prakticky celé území státu je zastavěno, cena půdy je v Monaku velmi vysoká. Na jedné ulici najdeme nejluxusnější automobilové značky na světě – Bentley, Rols-Royce, McLaren, Ferrari a Lotus. Auta, která tady jezdí, na silnicích běžně nepotkáme -Aston Martin, Ferrari F40, Rolls-Royce Phantom,  McLaren MP4-12C a další skvosty. Monaco je jedním z nejbohatších států světa a všude je to znát. Běžně tady mluví 4 jazyky. Luxus a přepych – to je Monako. Samozřejmostí je fotka u proslulého kasina v Monte Carlu a u knížecího paláce odkud je krásný výhled na celé Monako včetně kotvících lodí. Je to moc krásný pohled. Monako se nám hodně líbilo!!

14 a  15. Den     Antibes (F) – Pisa (I)     najeto    441 km

Dnes nás čeká delší přesun po dálnici směr Genova – Livorno do známého městečka Pisa. Po 5 hodinách jízdy nacházíme velký kemp přímo u moře ve vesnici Marina di Pisa jen kousek od města. Zůstáváme dva dny s  tím, že ještě dnes jedeme k večeru do města  a druhý den  bude ve znamení koupání a odpočinku. V 18 hodin přijíždíme do města, parkujeme motorku a hledáme věž v Pise. Všude kolem je hodně lidí a fotí se ve známých pozicích z věží. Celé náměstí Piazza dei Miracoli (Náměstí zázraků) je moc pěkné. Šestipatrová věž je ve skutečnosti opravdu hodně nakloněná. Děláme pár fotek věže i celého náměstí a pozorujeme ten frmol kolem. Ve zbytku města je celkem klid, ale na náměstí to „žije“. Další den je na koupání a odpočinek.

16. Den      Pisa (I) – Mestre (I)    najeto   345 km

Dnes jsme se chtěli přesunout někam poblíž Caorle nebo Jesolo. Avšak neskutečné teplo (bylo kolem 40 ve stínu), které se nám nedařilo snížit ani při jízdě na dálnici nás donutilo ubytovat se ve městě Mestre v motelu. Úplně z nás teklo a představa, že pojedeme ještě dál, byla hrozná. Ubytováváme se kousek od Benátek, ale jsme první návštěvníci tohoto kraje, kteří je neviděli – opravdu se nám tam v tom vedru nechtělo. Sprcha, večeře a spát.

17. Den      Mestre (I)   -  Wien (A)      najeto 645 km

Ráno  začíná mírně pršet. Je to příjemná změna po tom horku. Když se blížíme ke Caorle déšť zesiluje a ubytovat ve stanu se nám nechce. Necháváme tedy moře mořem a rádi bychom viděli městečko Thal poblíž Grazu – což je rodiště Arnolda Schwarzeneggera. Plány byly pěkné, ale počasí bylo proti. Od Udine se spustil liják, proto jsme nuceni poprvé obléknout nemoky a vyrazit dál. Jedeme až do Grazu v lijáku. Po dálnici maximálně 80km/h, takže nám cesta trvá 8 hodin. Vytipované ubytování je již obsazené a v dešti jsme akorát naštvaní, protože jsme úplně promočení a unavení. Z posledních sil pokračujeme až do Vídně, kde zůstáváme na dva dny u známých a sušíme sebe i věci. Večer ve zprávách zazní informace o povodních poblíž Štýrského hradce, takže ještě že jsme v teple a suchu. Tím pádem se nám dovolená o cca 4 dny zkrátila, ale i tak jsme toho projeli až dost.

18. Den   Wien (A)  -  Padochov (CZ)     najeto 150 km

Ráno pokračujeme k domovu. Ve 12 hodin překračujeme hranice Drasenhofen – Mikulov a 12:50 jsme doma.

Závěr dovolené:

Rakousko – pokaždé když jsme jeli přes tento stát nám hodně pršelo.
Švýcarsko – Pro nás je nejhezčí zemí  v Evropě. Všude čisto a všechno má svůj význam a řád. Nejhezčí hory a průsmyky, perfektní čistota kempů.
Francie – Všichni jezdí jako blázni a všude je to hrozně daleko. Podél pobřeží se nikam nedostanete –   všude hrozné kolony. Drahý benzín, poplatek za dálnice se celkem dá. Výhoda ubytování v F1.
Andorra – Je dobré ji alespoň jednou vidět a projet ji. Je to úplně jiný svět, než jsme zvyklí.
Itálie – Podél pobřeží jsou hrozně drahé dálnice a benzín za 50,- korun /litr. Potkáváte v kempech už hodně Čechů.

Projeli jsme 10 států  - CZ – A – D – FL – CH – F – AND – E – MC – I
Celkem máme najeto 4.871 km, spotřebováno bylo 292 litrů benzínu.
Celá dovolená nás vyšla včetně ubytování, PHM, dálničních známek a veškerých výdajů na částku lehce nad 30.000,- korun. Musím říct, že jsme se nějak neomezovali, hlavně co se týče jídla nebo ubytování. Při větším šetření bychom se klidně dostali i na cenu kolem 25.000,- korun. Další náklady byly na pořízení malých spacáků a zadní pneumatiky na motorku. Fejzřík fungoval výborně, jen jednou bylo nutné ve Francii dotáhnout řetěz a 2x jej namazat kvůli dešti. Průměrná spotřeba byla 6 litrů /100 km což při zatížení, které bylo opravdu extrémní, je moc dobré.