Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Cestopis som prečítal od prvého dielu na jeden šup a som ohromený! Už sa neviem dočkať ďalšieho dielu! Držím palce a už len kvôli tejto Jawke navštívim výstavu v BA. Zaráža ma, že si niekto dovolí spochybňovať relevantnosť tejto cesty ako to robí Edwards
Zdravím na Konec světa , trochu mě mrzí, že to za chvíli končí - je to super čtení , na motorku se v Brně těším - mohl bys na ni přijet na letní Krucemburk - sraz jawamaniaků - díky za příjemné chvíle nad poutavým čtením na pokračování
Senza čtení, obdivuju tu výdrž a líbí se mi nadsázka. Doufám, že to půjde do vazby, abych si to moh doma syslit v knihovničce a každý vánoce vytáhnout A k motoru - no já nevim, ale třeba předstih se má štelovat podle návodu poprvé po ujetejch 50tkm. Když tam leješ olej, měníš filtr a nebrodíš to řekou, tak je to svatý. Jen teče jak dunaj každou spárou, ale to je prostě dvoutakt. Spíš obdivuju, že to v pohodě snáší tyhle extrémní podmínky - zátěž, cesty, různá maziva atd... Zdar a šťastnou cestu domů:)
no - nechci nic říkat - motorkám nerozumím - ani trochu ... ale na té mojí je natočeno 34 tisíc a kromě výměny voleje a sem tam upadlé 13 matky jsem nic neměnil - jo - teče volej - a sem tam někde něco netěsní ... a pokud mám zprávy - tak v klidu prý mám ujet ještě jednou tolik - než prej se něco začne dít ...
prostě chci říct - že tyhle starší stroje byly asi stavěny na ouplně jiné zacházení - nebyl to takzvanej - spotřební materiál ... takže věřím že 50 000 bez poruchy je normální ...
Motorka bude na výstavě. Tam si jí každej může prohlídnout a vyfotit, jak chce. Pak půjde ještě na dvě výstavy a posléze na měření výkonu a na rozborku s dohledem, kde se všechno změří a vyhodnotí. Pro klid broukům pytlíkům, co z pohodlí teplého gauče všechno znaj a všude byli pětkrát - nebude to v továrně Jawy, aby byla zajištěna objektivnost. Samozřejmě, že je na motoru vidět, že do něj nikdo neleze, ale dokazovat to jednomu nebo dvěma, kteří si nikdy nepřiznají, že za 90% poruch takového strojku jako je Jawa může vždy řidič-mechanik, není ani kdy, ani proč. Jaksi mi chybí motiv, proč bych měl a) riskovat vlastní pověst a b) proč by měla Jawa (či kdokoliv jiný) lejt takový prachy do staré již nevyráběné motorky a posílat dodávky a ponky, mechaniky, týmy... Nebylo by pak lepší podvod udělat s novou 660? Neberu tyhle výplody dvou českých hlav vůbec vážně, ovšem vůči tomu starému železu mě to trochu mrzí. Myslím, že tahle motorka svoje už dokázala, a těší se na vás v Brně a v Blavě! Pavel
myslim ze by stacili obycajne detailne "photos" vsetkych srobov a uchytov motora a hlav valcov a znalym veci by bolo hned jasne ci sa v motore v poslednych mesiacoch hrabalo.. ourajt? (doprovodny voz, ponky, pojazdny lis, nahradne klukovky, 15kg kladiva, atd..)
spasonosny napad pavle??
(..ale uznavam ze je to komplikovana situacia, potom zasa niekto vyrukuje ze jawa bola nalozena dve tretiny cesty v "doprovodnej" dodavke..)
.jA k te vydrží motoru jawy, když stroj řidi vylizanec tak je samozřejmostí že nic nevydrží. A to jak v motorce tak v auťáku, a naopak s citem rozumem stroj s dobrými řidičem je nesmrtelný
Jedem jawo jedem...
To nevím. Žádného pana Vysockého neznám a o národním sebevědomí Čechů bych se už vůbec nerad bavil, my jsme tak sebevědomí, že se nám celá západní evropa směje, nehledě na euro už za 28 korun - katastrofa. na místě spíš patří termín národní ostuda v banánový republice , ale mám pouze svůj názor. Jinak 350 s najetejma 120 tisícema bez GO to myslím, že je velký slovo do pranice. Akorát si chlapi nechtějí dělat zle a nenapíšou to sem. Co napsal GENX, tomu věřím a kluci z odkazu Expedice Itálie a zpět moc dobře vědí své. A taky to napsali. Ty diskuze po srazech ostatně stačí. Já se nebojím říct svůj názor a na motorkách mám taky dost najeto, ale 350 je pro mě nejhorší období. Zlatá 250. Ale ber to tak, že by ta diskuze zas nebyla tak čtenářsky zajmavá. .
Edo, tak mě napadá, jestli ty nemáš s Vláďou Vysockým, který mě tu označil za podvodníka, náhodou dvojdomek? Nejlíp bude, když sedneš na vlastní motorku a přijedeš sem za mnou. Vezmeš to na Frankfurt, tam to dáš do letadla do Buenos a pak už jen rovně dolů po trojce. Trochu tam fouká a občas není silnice, ale to pro bavoráka nebude problém, ne? Lodí přes Magellanovu úžinu a jsi v Ohňové zemi, kde tady dřepím na zadku v Ushuaie a čekám, až nebude pět nad nulou a přestane lejt. Můžeš si tu ty doprovodný dodávky a ponky osobně prohlídnout a třeba se i svézt na té Jawě, co má v těle dneska včetně záběhu přes 48 000 km. Ale chápu, že nepřijedeš. Tak můžeš udělat ještě něco jednoduššího - kouknout na odkaz, co tu nad tebou umístil Penál. (díky, už jsem jim napsal) A jestli umíš aspoň slovíčko španělsky, koukni na Jawy tady v Argentině, co mají bez generálek najeto kolem 120 000 km... a třeba s holkou v sedle. Zadřená Jawa je totiž jen a pouze výsledkem nešikovných rukou, špatného nastavení a zacházení. Jistě, špatně se to poslouchá, ono je vždycky jednodušší to svést na výrobce.Pro mě je trochu smutné a příznačné zároveň, že celý svět mluví o starých Jawách s respektem, jen my doma na tím česky ohrnujeme nosy. Pak máme mít nějaké národní sebevědomí...
Na výstavě v Brně bude mít motorka své místo. To je pozvání i pro ostatní. Bratři Slováci jí uvidí o týden později v Blavě na stánku Motomagazínu. Zdravím vás z Konce světa. Pavel
pavle sleduju tvou cestu a připadám si jako bych to jel taky...pěkně napsaný...při čtení tohodle dílu jsem si vzpoměl že jsem si kdysi dopisoval s argentinským jawaklubem...škoda že jsem ti včas nedal na ně kontakt...tak aspoň dodatečně...spíš tak pro zajímavost... //www.rutasendosruedas.com.ar/ hodně štěstí...
Tady si přečtěte znovu článek té Expedice Trans Alp. Kluci jeli na Jawách 350 do Itálie a zpátky málem ani nedojeli. Oba zadřeli, atd atd. A to je proti tomuhle setina nájezdu. Tak si udělejte obrázek. A porovnejte, jestli je tohle možný nebo ne, a kde je pravda. //www.motorkar...-transalp-25894.html
Genx : Naprosto s tebou souhlasím. Já jsem měl 3 třistapade a jedna byla fungl nová. A naprosto vím co ta motorka dokáže. Ten bezkontakt určitě odstraňuje tu nejhorší závadu ze všech. Všechno je o čištění a výměnách. Jak píšeš, ponk, svěrák, vercajk, písty, kroužky, klikovky, ložiska atd atd, a to se bavím jen o motoru. Mám na to stejný pohled. Třistapade je motorka dělaná pro sovětskej svaz a nikomu neberu, že se dobře opravuje na koleně, proto je jednoduchá, ale na jakým koli srazu se s chlapama bavíme na tohle téma, tak se tomu každej směje a žertuje o pohádce pro dospělí a doprovodné dodávce s pojízdnou dílnou a dílama , ale sem to nikdo nenapíše . Je mi to jedno, jen musím prostě také zareagovat když bezpečně vím, že je něco jinak. Toď vše.
já najezdil na jawě 350 přes 200tis. km (nutno říct že těch jaw umřelo několik, než jsem natočil tuhle nesmyslnou sumu...) a proto nemám na to ani si představit co tenhle "šílenec" musel všechno zažít. Pamatuju že se mi jednou povedlo nedělat 5tis. km vůbec nic, a to byl velkej zázrak.
Myslim že v těch kufrech má ponk, svěrák,kladivo(velký), klikovku, 3xvšechny ložiska a elektrosoučásti a asi 100 plynovej a spojkovejch lanek
Je ale fakt že svět ze sedla Jawy je KRÁSNEJ. Držim palce.
Moc pěkné počteníčko. Jistě krásné zážitky. Nebudu Ti to závidět, budu si to jen přát alespoň částečně prožít. Limity jsou jen v hlavě. Nou limit das is OK. Chtěl bych přidat gass gas jenže ono s tou Jawkou je vlastně asi trošičku větší sranda. A když seš sám, tak Ti to alespoň zpestří život. Nikde nepíšeš kolikrát si do ní cestou kopnul, kolikrát si litoval, že sis ji vybral. Skoro se mi nechce věřit, že tomu tak není. Můžeš ještě po té štrece sedět s nohama u sebe? A co vibrace? V návodu k Jawě uváděly, že doporučují jet maximálně dvě hodiny v kuse a pak přestávka. Něco jako při práci s lisem. Měj se. Je dobře, že to děláš. Máš hodně příznivců - si myslím Tomáš
Můj obdiv nad tvou vytrvalostí i odvahou. Dík za nádherný a kultivovaný projev s lehkou nadsázkou a smyslem pro humor. Hltám vždy jedním dechem. Přeji tobě i stroji šťastnej návrat.
Pavle jsi prostě velkej borec a hrdina a jsem moc rád že jsi to všem těm blbečkům nandal a jako první Čech jsi objel svět na Jawě
na jawičkách a vlastně na motorkách jezdím od roku 1992 tak vím že nefunkční motorka je jen tím jak se k tomu dotyčný chová
sám mám Jawu 350/634 ale i BMW tak vím jak je třinda naprosto spolehlivá a jednoduchá motorka a funguje prostě POŘÁD
díky za skvělý čtení
Hele čo bolo bolo, rob si svoje mě nech robit moje. ŘŘíkám to jasně ano.
Cestopis som prečítal od prvého dielu na jeden šup a som ohromený! Už sa neviem dočkať ďalšieho dielu! Držím palce a už len kvôli tejto Jawke navštívim výstavu v BA. Zaráža ma, že si niekto dovolí spochybňovať relevantnosť tejto cesty ako to robí Edwards
Zdravím na Konec světa , trochu mě mrzí, že to za chvíli končí - je to super čtení , na motorku se v Brně těším - mohl bys na ni přijet na letní Krucemburk - sraz jawamaniaků - díky za příjemné chvíle nad poutavým čtením na pokračování
super těším se na další díl
Senza čtení, obdivuju tu výdrž a líbí se mi nadsázka. Doufám, že to půjde do vazby, abych si to moh doma syslit v knihovničce a každý vánoce vytáhnout A k motoru - no já nevim, ale třeba předstih se má štelovat podle návodu poprvé po ujetejch 50tkm. Když tam leješ olej, měníš filtr a nebrodíš to řekou, tak je to svatý. Jen teče jak dunaj každou spárou, ale to je prostě dvoutakt. Spíš obdivuju, že to v pohodě snáší tyhle extrémní podmínky - zátěž, cesty, různá maziva atd... Zdar a šťastnou cestu domů:)
jinak - pro pavla - v Jižní byl i můj kamarád - koukni sem ...//vaclavhoufek.rajce.idnes.cz/Jizni_Amerikou_na_motorce/
no - nechci nic říkat - motorkám nerozumím - ani trochu ... ale na té mojí je natočeno 34 tisíc a kromě výměny voleje a sem tam upadlé 13 matky jsem nic neměnil - jo - teče volej - a sem tam někde něco netěsní ... a pokud mám zprávy - tak v klidu prý mám ujet ještě jednou tolik - než prej se něco začne dít ...
prostě chci říct - že tyhle starší stroje byly asi stavěny na ouplně jiné zacházení - nebyl to takzvanej - spotřební materiál ... takže věřím že 50 000 bez poruchy je normální ...
To chce klid
Motorka bude na výstavě. Tam si jí každej může prohlídnout a vyfotit, jak chce. Pak půjde ještě na dvě výstavy a posléze na měření výkonu a na rozborku s dohledem, kde se všechno změří a vyhodnotí. Pro klid broukům pytlíkům, co z pohodlí teplého gauče všechno znaj a všude byli pětkrát - nebude to v továrně Jawy, aby byla zajištěna objektivnost. Samozřejmě, že je na motoru vidět, že do něj nikdo neleze, ale dokazovat to jednomu nebo dvěma, kteří si nikdy nepřiznají, že za 90% poruch takového strojku jako je Jawa může vždy řidič-mechanik, není ani kdy, ani proč. Jaksi mi chybí motiv, proč bych měl a) riskovat vlastní pověst a b) proč by měla Jawa (či kdokoliv jiný) lejt takový prachy do staré již nevyráběné motorky a posílat dodávky a ponky, mechaniky, týmy... Nebylo by pak lepší podvod udělat s novou 660? Neberu tyhle výplody dvou českých hlav vůbec vážně, ovšem vůči tomu starému železu mě to trochu mrzí. Myslím, že tahle motorka svoje už dokázala, a těší se na vás v Brně a v Blavě! Pavel
chlapi, hlavne klidek.. bony budou..
myslim ze by stacili obycajne detailne "photos" vsetkych srobov a uchytov motora a hlav valcov a znalym veci by bolo hned jasne ci sa v motore v poslednych mesiacoch hrabalo.. ourajt? (doprovodny voz, ponky, pojazdny lis, nahradne klukovky, 15kg kladiva, atd..)
spasonosny napad pavle??
(..ale uznavam ze je to komplikovana situacia, potom zasa niekto vyrukuje ze jawa bola nalozena dve tretiny cesty v "doprovodnej" dodavke..)
jazde a trefnym komentarom zdar!
.jA k te vydrží motoru jawy, když stroj řidi vylizanec tak je samozřejmostí že nic nevydrží. A to jak v motorce tak v auťáku, a naopak s citem rozumem stroj s dobrými řidičem je nesmrtelný
Jedem jawo jedem...
Dobrý čtení, , drzim palce a přeji další bezpečne km v sedle Jawy.
A at jsou sponzoři spokojeny jako ja když ctu tvuj cestopis
To nevím. Žádného pana Vysockého neznám a o národním sebevědomí Čechů bych se už vůbec nerad bavil, my jsme tak sebevědomí, že se nám celá západní evropa směje, nehledě na euro už za 28 korun - katastrofa. na místě spíš patří termín národní ostuda v banánový republice , ale mám pouze svůj názor. Jinak 350 s najetejma 120 tisícema bez GO to myslím, že je velký slovo do pranice. Akorát si chlapi nechtějí dělat zle a nenapíšou to sem. Co napsal GENX, tomu věřím a kluci z odkazu Expedice Itálie a zpět moc dobře vědí své. A taky to napsali. Ty diskuze po srazech ostatně stačí. Já se nebojím říct svůj názor a na motorkách mám taky dost najeto, ale 350 je pro mě nejhorší období. Zlatá 250. Ale ber to tak, že by ta diskuze zas nebyla tak čtenářsky zajmavá. .
Edo, tak mě napadá, jestli ty nemáš s Vláďou Vysockým, který mě tu označil za podvodníka, náhodou dvojdomek? Nejlíp bude, když sedneš na vlastní motorku a přijedeš sem za mnou. Vezmeš to na Frankfurt, tam to dáš do letadla do Buenos a pak už jen rovně dolů po trojce. Trochu tam fouká a občas není silnice, ale to pro bavoráka nebude problém, ne? Lodí přes Magellanovu úžinu a jsi v Ohňové zemi, kde tady dřepím na zadku v Ushuaie a čekám, až nebude pět nad nulou a přestane lejt. Můžeš si tu ty doprovodný dodávky a ponky osobně prohlídnout a třeba se i svézt na té Jawě, co má v těle dneska včetně záběhu přes 48 000 km. Ale chápu, že nepřijedeš. Tak můžeš udělat ještě něco jednoduššího - kouknout na odkaz, co tu nad tebou umístil Penál. (díky, už jsem jim napsal) A jestli umíš aspoň slovíčko španělsky, koukni na Jawy tady v Argentině, co mají bez generálek najeto kolem 120 000 km... a třeba s holkou v sedle. Zadřená Jawa je totiž jen a pouze výsledkem nešikovných rukou, špatného nastavení a zacházení. Jistě, špatně se to poslouchá, ono je vždycky jednodušší to svést na výrobce.Pro mě je trochu smutné a příznačné zároveň, že celý svět mluví o starých Jawách s respektem, jen my doma na tím česky ohrnujeme nosy. Pak máme mít nějaké národní sebevědomí...
Na výstavě v Brně bude mít motorka své místo. To je pozvání i pro ostatní. Bratři Slováci jí uvidí o týden později v Blavě na stánku Motomagazínu. Zdravím vás z Konce světa. Pavel
pavle sleduju tvou cestu a připadám si jako bych to jel taky...pěkně napsaný...při čtení tohodle dílu jsem si vzpoměl že jsem si kdysi dopisoval s argentinským jawaklubem...škoda že jsem ti včas nedal na ně kontakt...tak aspoň dodatečně...spíš tak pro zajímavost... //www.rutasendosruedas.com.ar/ hodně štěstí...
Tady si přečtěte znovu článek té Expedice Trans Alp. Kluci jeli na Jawách 350 do Itálie a zpátky málem ani nedojeli. Oba zadřeli, atd atd. A to je proti tomuhle setina nájezdu. Tak si udělejte obrázek. A porovnejte, jestli je tohle možný nebo ne, a kde je pravda. //www.motorkar...-transalp-25894.html
1 reakce
Genx : Naprosto s tebou souhlasím. Já jsem měl 3 třistapade a jedna byla fungl nová. A naprosto vím co ta motorka dokáže. Ten bezkontakt určitě odstraňuje tu nejhorší závadu ze všech. Všechno je o čištění a výměnách. Jak píšeš, ponk, svěrák, vercajk, písty, kroužky, klikovky, ložiska atd atd, a to se bavím jen o motoru. Mám na to stejný pohled. Třistapade je motorka dělaná pro sovětskej svaz a nikomu neberu, že se dobře opravuje na koleně, proto je jednoduchá, ale na jakým koli srazu se s chlapama bavíme na tohle téma, tak se tomu každej směje a žertuje o pohádce pro dospělí a doprovodné dodávce s pojízdnou dílnou a dílama , ale sem to nikdo nenapíše . Je mi to jedno, jen musím prostě také zareagovat když bezpečně vím, že je něco jinak. Toď vše.
1 reakce
Těším se vždy na další díl!!! Je to super!
Moje nejoblibenejsi od F. Elstnera je Tango Argentino. , tak hodne stesti dobrodruhu.
já najezdil na jawě 350 přes 200tis. km (nutno říct že těch jaw umřelo několik, než jsem natočil tuhle nesmyslnou sumu...) a proto nemám na to ani si představit co tenhle "šílenec" musel všechno zažít. Pamatuju že se mi jednou povedlo nedělat 5tis. km vůbec nic, a to byl velkej zázrak.
Myslim že v těch kufrech má ponk, svěrák,kladivo(velký), klikovku, 3xvšechny ložiska a elektrosoučásti a asi 100 plynovej a spojkovejch lanek
Je ale fakt že svět ze sedla Jawy je KRÁSNEJ. Držim palce.
jawa je dobra
krásné čtení, děkuji moc
Moc pěkné počteníčko. Jistě krásné zážitky. Nebudu Ti to závidět, budu si to jen přát alespoň částečně prožít. Limity jsou jen v hlavě. Nou limit das is OK. Chtěl bych přidat gass gas jenže ono s tou Jawkou je vlastně asi trošičku větší sranda. A když seš sám, tak Ti to alespoň zpestří život. Nikde nepíšeš kolikrát si do ní cestou kopnul, kolikrát si litoval, že sis ji vybral. Skoro se mi nechce věřit, že tomu tak není. Můžeš ještě po té štrece sedět s nohama u sebe? A co vibrace? V návodu k Jawě uváděly, že doporučují jet maximálně dvě hodiny v kuse a pak přestávka. Něco jako při práci s lisem. Měj se. Je dobře, že to děláš. Máš hodně příznivců - si myslím Tomáš
Drz se ! Musi to byt napor, vedet, ze se spolehnes jen sam na sebe. Ale pocteni je to uzasny, vzdycky se. Nemuzu dockat noveho pokracovani
Můj obdiv nad tvou vytrvalostí i odvahou. Dík za nádherný a kultivovaný projev s lehkou nadsázkou a smyslem pro humor. Hltám vždy jedním dechem. Přeji tobě i stroji šťastnej návrat.
megarespekt! celý cestopis hltám jedním dechem a vždy se nemůžu dočkat dalšího Těším se až to bude v knížce svázaný, protože tohle není málo!!!
parádní počteníčko...připadal jsem si skoro jako bych tam byl s tebou chlape
držím pěsti tobě a tomu úžasnému stroji jenž se hrdě zove Jawa
Super počtení.