bmw_r1300gs_cartec





Téma: Jak správně na MX/Enduro jízdu?
 
26.10.2010 v 21:23
Pro všechny bahnový specialisty - jak se na tom má sakra správně jezdit!?

Nečekám, že se něco naučím tady u klávesnice, ale tak pár rad do začátku asi není k zahození. Po několika "minutách" jízdy už vím, že tam sotva zúročím nějaký zkušenosti z cca 7mi let závodění na litrovým stocku

Motorka je YZ 250F, takže asi to "nejhodnější", co jsem zkoušel a logicky šel do toho. Takovou pomalejší MX trať mám skoro za barákem, takže to je můj výchozí bod..

Zajímají mě tyto věci
- posez na motorce
- práce s brzdami, spojkou a plynem

V těchto situacích
- zatáčky prudké (fáze nájezd - průjezd - výjezd)
- zatáčky otevřené (fáze nájezd - průjezd - výjezd)
- skoky (fáze odraz - vzduch - dopad)
- výjezdy + rovinky (příčný nerovnosti, výmoly)

Nebo jestli je někde něco shrnuto, jak na MX jěždění a nepřerazit se, případně si nevytvořit špatný návyky.. Uvítám zkušenosti i s konkrétníma fotkama.

Poslední dotaz k řidítkům - mám cca 178cm a na motorce, kterou jsem koupil, jsou redukcemi zvýšená originál (bez hrazdy) řidítka o 2cm nahoru. Je lepší to tam nechat nebo je mám zase pustit dolů? Když se ale teď postavím vedle originál CRF 250, tak jsou řídítka stejně vysoko..

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 13:58 | Nahoru | #31

(reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 14:01 | Nahoru | #32
Joraell> Díky za vyčerpávající odpověď..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 14:16 | Nahoru | #33

Vlado7>Ja by som sa chcel spytat ci pri podradovani pouzivate spojku alebo to tam len naslapete(ked to vobec ide)

Inak Perno v piatok sa aj ja chystam na krst ohnom - test KX 250 a KX 450 model 2011 na motocrosovej trati v Šenkviciach
Ale tesim sa na to.



To bude sranda, uvidíš. ..zjistíš, jak i 40PS dokáže zlobit oproti našim 190-200PS Je to úplně něco jinýho, než silnice, aspoň pro mě jo. KX450, to už bude celkem peklíčko Zelení se o tebe koukám pěkně staraj, to je od nich skvělý Už máš doma jejich superbike? Jaký to je a pak jsem zvědavej na první dojmy

Ohledně řazení jsem někde četl, že se dá bez ubrání plynu a bez spojky, že novější MX motorky maj něco obdobnýho, jako my na silnicích quickshifter.. Popravdě nevím, jak by to technicky udělali (nějaký spínač v převodové skříni?). Údajně bez spojky i dolů, ale raději to nezkouším..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 14:21 | Nahoru | #34

Perňa_81>

To bude sranda, uvidíš. ..zjistíš, jak i 40PS dokáže zlobit oproti našim 190-200PS Je to úplně něco jinýho, než silnice, aspoň pro mě jo. KX450, to už bude celkem peklíčko Zelení se o tebe koukám pěkně staraj, to je od nich skvělý Už máš doma jejich superbike? Jaký to je a pak jsem zvědavej na první dojmy

Ohledně řazení jsem někde četl, že se dá bez ubrání plynu a bez spojky, že novější MX motorky maj něco obdobnýho, jako my na silnicích quickshifter.. Popravdě nevím, jak by to technicky udělali (nějaký spínač v převodové skříni?). Údajně bez spojky i dolů, ale raději to nezkouším..



s ubranim plynu muzes radit nahoru dolu dle libosti. Jo quickshifter to ma jmenuje se to ukazovacek na spojce :D Proste drzis porad plnej a jenom pohladis spojku kdyz davas dalsi kvalt

(reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 14:25 | Nahoru | #35
Joraell> Jo táák, takhle to japonec vymyslel

(reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 15:04 | Nahoru | #36
Perňa_81>Ja viem je to sranda obrovska
Asi pred dvomi rokmi mi dal previezt Pitbul na KTM 250. Isiel som tri krat a tri krat krasna držka

Tiez som vtedy neskusal podradovat bez spojky a ked som sa s niekym o tom bavil hororili tak ako Joraell ze ked stihaju tak stlacaju a ked nestihaju tak nestlacaju ale vraj vädsinou nestihaju
Tak som chcel vediet ako to robia aj iny.

Inak toto si zalozil super vlakno- vsetky rady citam ,vecer budem stahovat aj to instruktazne video
Tiez by som si chcel kupit crosku ale zatial chybaju prašule - keby mi dali tu KX 250 na nejake dlhodobe testovanie to by bolo super.

Ano staraju sa o mna kralovsky.
Žabku nemam este doma- vraj zaciatkom decembra tak potom ti dam info.

(reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 15:28 | Nahoru | #37

Uvalak>na vetsinu otazek by ti odpovedela kniha OFFROAD - technika jízdy motokrosu a endura



Ta knížka je super,mám ji doma.Stojí síce 700kč,ale najdeš tam spoustu informací,které potřebuješ.Špatných návyků se později budeš těžko zbavovat.Já taky drtím teorii,i když praxe zatím pokulhává... Škoda,že jsi tak daleko,nemám moc s kým jezdit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 20:44 | Nahoru | #38

pospa5>Offroad technika jizdy




dobré počtení, děkuju

(reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 21:04 | Nahoru | #39
Hugila> jj.. není zač, ale není tam to enduro...to už se mi nechtělo fotit

Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 21:11 | Nahoru | #40
Ja bych toho vyuzil a zeptal bych se na jednu specifickou vec - jak nejlip zvednout motorku na zada pred kladou nebo pred nakou strouhou.

Jedu po lese a je prede mnou napr. 40 cm klada a nebo pul metrova strouha a chci to preskocit. Jaka je idealni technika?

Pak jeste podobna situace a sice jak elegantne dostat motorku pres kladu v priapde, ze se pred ni nemuzu dostatecne rozjet nebo za ni neni misto na dopad. Predpokladam, ze je potreba prijet tesne pred kaldu a zvednout predni kolo, posadit moto na susplech a pak to nohama nejak pretlacit. Nejde mne ale to zvednuti predniho kola z nulovy rychlosti.

Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 21:32 | Nahoru | #41
mx příprava

manuál trochu staršího data

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 21:41 | Nahoru | #42
Honza XT> Tesne pred prekážkou trochu pribrzdi prednou brzdou nech sa stlačia tlmiče, ako sa vracajú tak na sa natiahni trochu dozadu a na 1. alebo 2. podľa motorky, prípadne cez spojku trochu pridaj. Tak isto jarok (strouha) a kaluže, tak stačí väčšinou sa tiež natiahnuť trochu dozadu a plynom na 2. alebo aj 3. pridať a pekne to odskočíš keď to nie je moc veľké. Pol metra bez problémov. Trochu ťažšie sa popisuje, najlepšie keby ti to niekto ukázal. Jarky a kaluže dokážem bez problémov, väčšinou na 2. alebo 3. bez spojky, klády zatiaľ len tie menšie, tie zatiaľ pekne na 1. Skúšal som aj na 2. ale motorka ma vykopla pred seba . Na 40 cm zatiaľ nemám odvahu, ale postupne to trénujem na väčších a väčších. Chce to len skúšať.

Naposledy editováno 27.10.2010 21:43:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 23:05 | Nahoru | #43
volodaj> tak třeba ti dodá odvahu to, že 40 cm dávám na Africe bez problémů;)

Jak správně na MX/Enduro jízdu?

27.10.2010 v 23:39 | Nahoru | #44
já se učím stylem "bud anebo"

a zkoušet pořád dokola

Naposledy editováno 27.10.2010 23:41:58

Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 00:01 | Nahoru | #45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 08:38 | Nahoru | #46
Hugila> Hej, ale na Afrike keď neprejdeš, tak ju prerazíš . Ale nie, klobúk dolu, hádam sa časom dostanem aj k takým .

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 09:38 | Nahoru | #47
Překopírováno z vlákna Mačety , kdyby ti to Perňo vadilo, že ti to tu zasírá tolik místa, nechám jen odkaz.. Možná ti to ani nepříjde vtipný (přijde časem) ptž místama nebudeš ještě vědět o čem je řeč

Jak teda na offroudový závodění v Mačeta stylu??

Aby ses mohl stát závodníkem, musíš v první řadě jako závodník vypadat!
Zamiř do místního motoshopu a u pokladny pober všechny nálepky co najdeš. Výrobce pneumatik, olejů, i chčijícího Bárta Simpsna - nálepky jsou jako Pokémoni - musíš je mít všechny. Se štosem samolepek se vrať na parkoviště a všechny je nalep na zadní dveře strejdova služebního tranzita. Takhle ostatní poznají že jsi skalní a "od fochu". Nevadí když tam budou vylepený Fox a Thor vedle sebe, reprezentuješ je všechny!

Druhá nejdůležitejší věc je motorka, na jejím výběru opravdu záleží. Finance jsou omezený a kupovat si něco slabýho jako 04tku YZ125 je hovadina, nestačil by ti výkon a byl bys pomalej. Jdi proto do osvědčené klasiky - TE610 z roku 1991 v super stavu - předchozí majitel na ní jezdil 4 roky a ani na ni
nešáhnul, takovej to je super držák bez investic. Další záruka stavu je to že na tomto konkrétním kusu jel svýho času Gottwald šestidenní, takže dostala jen tu nejlepší péči. Stáhni prodejce o tisícovku za sjetý Barumky, a donuť ho přihodit pár flašek Mogulu (olej nežere!), vysol zbývajících 34 tisíc a hurá nakládat.

Doma jen nalepíš startovní čísla - stačí rovnou na plast, tabulky nepotřebuješ. Samozřejmě zvol epický číslo 69, protože takhle ty prostě válíš. Zbývající místo na plastech vyplň samolepkama, jedno jakýma, s vyjímkou čelní tabulky - tam přijdou zamračený oči Berik. Na expanzní nádobku tlumiče nasaď plechovku Redbull, drsňáci můžou i Kozel.
Naněkolikrát ohnutý originál fabrický řidítka na motorce nech, jenom je doplň kusem termoizolace z vodovodní trubky jako ochranu na hrazdičku.

Motorku jsme poladili a přichází na řadu výbava pro pilota. V kamenným obchodě dneska nakupujou jen přizdisráčský fosilie a to ty nejsi, takže všechnu výbavu poříď na internetu, nejlíp ještě z íbeje, tam jsou nejlepší ceny. Co se týče dresu, chybu neuděláš se staršími modely Wulf-Sport, Bolder (ty jsou pěkný i letošní), Oneal, Fly apod.
Helmu objednej taky přes internet, libovolnou s obskurním třípísmenným názvem kterej nikdo v životě neslyšel.
I když ti doteď na nohách perfektně sloužily holínky nebo farmerky, tak to přecejen odrazuje sponzory. Řešením je nějaká nejnižší řada bot od Fly nebo hnědý semišový Oxtary na čtyřkolku.
Jako jezdecký kalhoty perfektně poslouží modrý džíny z Tesca - zahanbení soupeřů bude velký když je pojezdí "civilista".

A to je z domácí přípravy všechno, teď zbývá naložit motorku, věci, svoji přítelkyni Mařenu z Kotěhůlek a vyrazit!!

Přijeď na trať zásadně oblečenej v dresu, se staženými okýnky a v kazoši na plný pecky puštěný AC/DC, ev. Arakain nebo Kabáti.
Najdi dobrý místo na parkování, což obvykle znamená vklouznout někde za mlíko co nejblíž k trati.
Vybal věci, vytlač Husqvarnu a postav ji na bedýnku nebo špalek a nakopávej. Jakmile (pokud) chytne, okamžitě jí vytni nejmíň na 8000 ot. Tímhle vyšleš po depu naprosto srozumitelnej signál. Efekt je ještě lepší pokuds z koncovky při čištění důkladně odstranil i poslední zbytky vaty.
Pamatuj že na závodech jde především o psychologii a ZASTRAŠOVÁNÍ, takže to pojmi fakt ve velkým stylu - čím hlasitější tím lepší.

Další je na řadě obhlídková jízda po depu. Na tu si obleč tričko bez rukávů, zlatej řetěz kolem krku, kulicha a svítivě bílý skejtový boty. Mařenu můžeš posadit za sebe, aby si nezamazala jehlový podpatky.

Přišel čas na samotnou jízdu. Pamatuj ale že jsi na motorce zatím prakticky nejezdil, kromě nacvičování zaďáků a gumovaček o půlnoci v obytný čtvrti. Zkus se pro začátek vecpat na dětskou trať mezi 80tky, pravděpodobně si toho nikdo nevšimne.
Na trati zkoušej všechny možný stopy a střídej je co nejčastěji. Závod je hra podobně jako
šachy, a podobně jako šachová figurka se musíš pohybovat. Šach-mat - další soupeř na zemi -gratuluj si!

Pár tipů pro samotnou jízdu:
Práce s plynem je věda sama o sobě. Tobě ale stačí vědět že pokud to děláš tak že za tebou lítají kubíky zeminy, z výfuku jde modrej kouř s kapkama oleje a svody lehce svítí oranžovou barvou i v pravý poledne, pak to děláš správně!
Pozici na motorce udržuj zásadně v sedě protože to šetří energii - budeš ji potřebovat později na jízdu v depu. Prdel musí být k sedlu jak přilepená, hlavně to platí pro skoky!

Poté co mineš třetí červenou vlajku v řadě, vjeď zpátky do boxů a pokus se zlomit rychlostní rekord za tenhle den. Je to o zastrašování a psychologické válce, pamatuj!
Možná si všimneš pár nevraživých pohledů a možná schytáš i nějakou tu ránu pěstí, ale takhle holt lidi reagujou na novýho žraloka v rybníce. Říká se tomu závist a je to cena za vítězství - zvykej si.

Po závodě vyraž opět do depa, tentokrát pěšky vyslečenej do půl těla (bez ohledu na okolní teplotu) a s rozepnutýma kalhotama, abys všem ukázal, konkrétně, luxusní trencle Dolce&Gabbana, a metaforicky, že na to máš koule.

A to by bylo do začátku všechno, jsem si jistej že pokud se budeš řídit mýma radama tak se
výsledky dostaví a tvůj úspěch a respekt na trati i v depu poroste.

závodění zdar

Mačeta

Naposledy editováno 28.10.2010 09:42:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 09:38 | Nahoru | #48
Perňo, vzpomeň si co říká generální a to zní : " Srrát tam hodně plynu a mít to tak trrochu v piči!" Jinak jezdit a jezdit a nejlepší metoda je pro začátek POKUS-OMYL. Začátek si musí každej obolet, jinak to nejde!

Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 11:16 | Nahoru | #49
značkuju

(reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 13:18 | Nahoru | #50
juras> Mačeta je masakrální a stylař! ..to bych asi já už nedal, nemám na to ty správný koule

...ikdyž pamatuju, jak jsme s "texastornadem" v podobným stylu za doprovodu nějakýho "kultu" (možná Manowar) ze závodů odjížděli..

(reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 13:24 | Nahoru | #51
texastornado> ..tak nějak mi to je jasný A ty asi víš, o čem mluvíš - dneska si v enduru už úlně někde jinde, což? Já toberu hlavně jako zábavu a kdyžtak se něco novýho naučit. A když už budu jezdit POKUS-OMYL, aspoň bych chtěl vědět, proč to byl OMYL a jak by to mělo bejt správně..
No už teď vidím, že by to chtělo trošku víc makat v posilovně a podobný zvrhlosti - páč je to bída a křeč. Nemám se za jízdy kdy "uvolnit" a odpočinout, jak to někdy jde na silnici..

Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 20:18 | Nahoru | #52
Přidám se se začátečnickou otazkou: jak mít při jízdě ve stoje správně chodidla na stupačkách endura? Na klenbě nohy opřený o podpatek a špičky od sebe (jako Chaplin) abych nedrc do řadičky a brzdy?

Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 20:22 | Nahoru | #53
když budeš mět špičky jak šaplyn tak se ti muže stat že chytíš špičkou boty o kamen kořen... cokoli a máš na pruser zadelano

Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 20:48 | Nahoru | #54
Takze na špičkách jako na silnici?

3 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 20:52 | Nahoru | #55
Sám bych to neřekl líp! Jináč Perňo, posilovna a enduro/mx není ta pravá kombinace. Svaly si zvyknou hodně se prokrvovat, což pak poznáš neuvěřitelnejma konvema. Takže běhání, kolo a jiné aerobní aktivity. Zvedání činek ti vůbec nepomůže. A věř mi, že kurva vim vo co de a k tomuto zjištění jsem se řádně prokonvoval...

(reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 20:53 | Nahoru | #56
Špičky v žádným případě, páč ti ta noha může sjet. Trénuj jízdu ve stoje a sám poznáš, kdy jsi na stupačkách nejstabilnější...

Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 21:49 | Nahoru | #57
Musím se veřejně přiznat,že po přechodu ze silnice na kros (kvůli svým synům) si každé kolečko na trati užívám takovým způsobem,že na silnici jsem se k tomuto pocitu přiblížil jen vyjímečně Když začneš na silnici přemýšlet hlavou kdo a kde tě může sestřelit dospěješ k názoru,že buď okruhové ježdění nebo mx tratě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 23:17 | Nahoru | #58

texastornado>Sám bych to neřekl líp! Jináč Perňo, posilovna a enduro/mx není ta pravá kombinace. Svaly si zvyknou hodně se prokrvovat, což pak poznáš neuvěřitelnejma konvema. Takže běhání, kolo a jiné aerobní aktivity. Zvedání činek ti vůbec nepomůže. A věř mi, že kurva vim vo co de a k tomuto zjištění jsem se řádně prokonvoval...



Tak tos mi udělal celkem radost, páč mě by asi do tý posilky stejně nikdo nedokopal - namám rád "sport" v uzavřených prostorách. Hospoda mi nevadí ..ještě bazén se dá. Ty voe, že by ten novej karbonovej Author ještě dostal příležitost? To mě aspoň baví a dovybavil jsem ho pořádnejma tlustejma řidítkama, ať jsem kurva vostrej krosák i na tom kole!

Takže tohle bude teď můj největší "kámoš" kondiční..

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 23:22 | Nahoru | #59
Jo a jináč co se ještě týká těch řidítek, tak tu motorku přede mnou jezdil kluk cca o 10cm vyšší než já a jsou tam daný mezikusy, aby je zvýšil o 2cm. Neměl bych přeci jen si je dát do originál výšky nebo jsou zvýšená výhodou? ..přeci jen jsem zvyklej na nižší řidítka ze silnice, tak by to tak "nepřirozený" nemuselo být..

Viz. foto:

[img] a ještě hrozně klouzala sedačka (ikdyž to bylo asi i těma "montérkama"), motorka byla něčím pěkně naleštěná ...včetně sedačky. Předpokládám, že by bylo lepší, aby klouzala co nejmíň.

Naposledy editováno 28.10.2010 23:25:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?

28.10.2010 v 23:47 | Nahoru | #60

texastornado>Sám bych to neřekl líp! Jináč Perňo, posilovna a enduro/mx není ta pravá kombinace. Svaly si zvyknou hodně se prokrvovat, což pak poznáš neuvěřitelnejma konvema. Takže běhání, kolo a jiné aerobní aktivity. Zvedání činek ti vůbec nepomůže. A věř mi, že kurva vim vo co de a k tomuto zjištění jsem se řádně prokonvoval...



Já chodím cvičit už několik let třikrát týdně do posilky ... a teď budu jezdit na motce ... Sice převážně silnice, ale to je fučajs ... zaujalo mě to "prokonvování" můžeš mi to laicky vysvětlit, co tím myslíš ?:) Díky moc .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist