globalmoto_kveten





Téma: Silnice po zimě - solení a štěrkování
 
27.2.2010 v 13:51
Čaues..teď sem zase slyšel v rádiu, že nebude dostatek financí na opravu silnic zničených touto,,extrémní" zimou.
Silnice v zimě dostává zabrat už jen mrazem, střídáním teplot minusovych a nasledneho prazeni slunce a tak podobně, natož solí.

Musím se ale zeptat: Proč se silnice solí?
Kdyby se povinně zavedlo zimní obutí ubylo by nehod, silnice se prohrábnou - (na ujetém sněhu se jede se zimním obutím přiměřenou rychlostí úplně v pohodě), kdyby byl vyloženě led tak se to poštěrkuje(myslim ze sterk bude 100% levnejsi nez sůl, solanka atd.).
Posolený by mohl být maximalne levý pruh na dálnicích nebo některé důležité části měst..nikoli všechny vedlejší silnice apod. Na jaře vyjedou zametací vozy a není co řešit.
Tím pádem by se ušetřily obrovské peníze za solení a ještě 3x takové peníze za opravy silnic, pro které je sůl jednoznačně nejhorší ze všech zimních vlivů a v neposlední řadě by to byl obrovský krok pro, v dnešní době tak často zmiňovanou, ekologii.
Chápů, že štěrk má jisté omezení, co se týče odletávání a ničení laku, písek nelze použít kvůli ucpání kanalizací, ale stejně si myslím, že to něco do sebe má. Nebo za tím stojí lobbing solných mlýnů..nebo jak to tedy je?



Anketa:
Zimní gumy, odhrnutí, případně štěrk
88%
45
Současný stav(zimní gumy jen v horách),sůl
12%
6
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:04 | Nahoru | #1
jak říkal jeden král . . bez soli to nejde . .

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:06 | Nahoru | #2
Mě nejvíc dostává, že se NESMÍ házet posolený sníh do řeky, protože to může "kontaminovat" vodu a následně uškodit rybám a pod. Ale že to najaře roztaje a ta sůl steče do vody už nikoho nesere. Prostě jsou to čuráci. Nemůžu si pomoct...

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:17 | Nahoru | #3
Zajimavy nazor - jen trochu scifi. jsem pro zavedeni povinnych zimnich pneu pro auta - co ovsem udelas s nakladakama ? naridis jim povinnou zimni pneu za tezky prachy a pak jim je budes prehazovat na letni nekde za hranicema protoze jezdi napriklad otocku do spanelska ? (spocitej si kolik to prijde kdyz mam na aute s vlekem 14pneumatik)

realita III a kolikrat i II tridy silnic je ze se na ne zacne neco sypat (pisek/sterk) az kdyz je hotovo na I tride = stejne jsem od prosince do minuleho vikendu jezdil od baraku na statovku po 2-3cm ledu s trochou sterku od lonska. Ted budu pro zmenu cekat do cervence nez ten sterk a pisek nekdo zamete (vetsinou to dela dest...)

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:27 | Nahoru | #4
jasne...omezil bych to na osobni dopravu. s kamionama je..byl a bude vzdycky problem. Ty by mohli mot povinne zimni retezy na kazdou hnaci napavu(pokud uz to tak neni)

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 15:16 | Nahoru | #5
jste naivní
Technický služby si nemůžou dovolit moc ušetřit. Protože by na příští rok dostali na údržbu míň peněz. Je to začarovaný kruh

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 15:28 | Nahoru | #6
Čau. Zkus se vžít do naší kůže (řidičů kamionů a těžkých náklaďáků). Těch problémů v zimě máme málo? Však to v zimě vidíš - napadne trochu sněhu, ten se ujezdí no a my stojíme pod kopcem, protože ho prostě nevyjedeš. Jasně, nasadíš řetězy a pokud máš štěstí tak se možná vyškrábeš. Jen sem chtěl říct, že pokud by se nesolilo, tak nikam nedojedem a navíc si nevyděláme ani na slanou vodu, protože seš placen procentama ze zisku.

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 15:32 | Nahoru | #7
taky jsem pro zimní pneu. Dálnice a silnice 1 tříd solit zbytek hrabat a dát posyp.Kamiony se tu už řešily. Letní gumy na kamionech je pitchovina nic takovýho neexistuje.
Vodící pneu- používají se na řízenou nápravu.(někdy i směrový dezen)
Záběrové- vždy na hnanou nápravu(hrubější dezen a označení M+S)
Návěsové- na návěsy

min hloubka vzorku jest 6mm.
I když jsou záběrovky nové tak na sněhu je to na kokot.
Na hnaný kola je hovno zátěž když je plnej návěs(třeba 18t)
Stejně tak když si do osobáku kombi(př náhon) naházíte 500kg cementu tak se předek zvedne a má taky hovno záběr i na suchu.Stačí na jednu gumu ze 4 provlíknout skrz disk 2 řetízky a spojit šroubkem a už to jede.
klidně mě opravte

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 15:41 | Nahoru | #8
Já bych nesolil. Dělá se to kvůli náklaďákům, vyjedou ho.no i s dobrejma gumama natož bez nich.

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 15:51 | Nahoru | #9
Já bych to nechal tak jak je to nyní a zimní gumy všude

1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 16:00 | Nahoru | #10
na ekologii seru , jsem pro soleni a cim vic tim lip a pro ty kdo by soleni zakazali tak bych je chtel videt a hlavne slyset jak nadavaj kdyz musi po dalnici ject 50

Naposledy editováno 27.02.2010 16:02:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 16:05 | Nahoru | #11
[quote]wrag>na ekologii seru ....tak seš čurák a zdechni.Duufám,že ti z kouhoutku odedneška poteče močka debile!

1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 16:15 | Nahoru | #12
to že si kamionáci nevydělaj v zimě ? hmm smutný,ale spousta jinejch v zimě nemůže dělat svojí práci..takže nevidim problém

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 16:18 | Nahoru | #13
Občas si říkám, proč nevozí kamiony před hnanou nápravou nějakou mininásypku na štěrk(něco jako na lokomotivě). Nějaký ten metrák váhy štěrku by se v kamionu ztratil, v nouzi by jim to mohlo pomoct a údržba silnic by měla posypáno bez námahy .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 16:22 | Nahoru | #14

banditt>[quote]wrag>na ekologii seru ....tak seš čurák a zdechni.Duufám,že ti z kouhoutku odedneška poteče močka debile!


ooooo pan zeleny tak proc nejezdis na kole??? prober se ...

Naposledy editováno 27.02.2010 16:23:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 16:31 | Nahoru | #15
klepátko> No a jak by se podle tebe do vsech tech obchodu dostalo to zbozi, jak by se do Lidlu dostaly parky. Nehlede na to ze beznej clovek co v zime nedela si sice nevidela, ale nema zadny ztraty, na kamion i kdyz stoji musis platit Povinny ruceni, splacet leasing, platit silnicni dan... tudiz ten kamion musi jezdit porad aby si alespon sam na sebe videlal.

1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 16:32 | Nahoru | #16
tak např. ve skandinávii se prakticky nesolí a není problém a zajímavé, že problém nemají ani kamiony. většinou jen protahujou. je sice pravda že spousta lidí tam jezdí na hřebíkách ale i bez nich, na běžných zimákách se to dá v poho. a vážně nemusíš jet krokem. silnice a okolí jsou krásně bílé, žádný černošedý hnus jak tu. a když dlouho nesněží, protahujou nějákým spešl pluhem, který to bere až na asfal, takže stejnak jsou pak silnice čisté ale bez rozsolené břečky.
a proč se solí u nás? Podle mého názoru hlavně kvůli tomu, že je to dotováno z veřejných financí, že je to dražší a že si na tom může pár lidí kteří jsou na těch správných místech slušně nakapsovat. technický služby totiž můžou vykázat obrovsku spotřebu soli, aniž by to byl kdokoli schopen zkontrolovat. ve zkutečnosti ani solit nemusí, ale můžou odčerpat tolik veřejných peněz, kolik si vyřvou. a na to se nabalují další fiktivní náklady - spotřeba nafty apod.. oni v zimě můžou preventivně "solit" každý druhý den. kdyby se jen protahovalo a za zimu napadne sníh třeba čtyřikrát, čtyřikrát by protahly a mají po kšeftu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 16:34 | Nahoru | #17

wrag>ooooo pan zeleny tak proc nejezdis na kole??? prober se ...


Prober se ty!To mám rád takový komunisty vylízaný.Po nás potopa,co?Magore!

3 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:08 | Nahoru | #18
Já bych vás chtěl vidět ,, ti co jezdí autama přes zimu" co by jste říkali na jaře kdyby se sypalo puze štěrkem na omlácené laky od odletujících kamínků a ty rozbité přední skla a už by se zase kritizovalo proč se nesolí. je to pořád dokola

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:15 | Nahoru | #19

piškot1>Já bych vás chtěl vidět ,, ti co jezdí autama přes zimu" co by jste říkali na jaře kdyby se sypalo puze štěrkem na omlácené laky od odletujících kamínků a ty rozbité přední skla a už by se zase kritizovalo proč se nesolí. je to pořád dokola


Takže,když jsou tam kamínky i sůl,tak je to lepší,jo?

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:19 | Nahoru | #20
Já si myslím když se solí rozumně tak je to lepší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:25 | Nahoru | #21

MaraXJ>klepátko> No a jak by se podle tebe do vsech tech obchodu dostalo to zbozi, jak by se do Lidlu dostaly parky. Nehlede na to ze beznej clovek co v zime nedela si sice nevidela, ale nema zadny ztraty, na kamion i kdyz stoji musis platit Povinny ruceni, splacet leasing, platit silnicni dan... tudiz ten kamion musi jezdit porad aby si alespon sam na sebe videlal.



Kamoin je jen nástroj k podnikání. Každej kdo si koupí nějakej stroj nebo nástroj sloužící k podnikání potřebuje aby mu to vydělávalo.Když si koupim věc na kterou musim platut splátky...nebo leasing !!! tak potřebuju aby mi vydělávala. Povinný ručení platěj všichni,silniční daň taky-furt ještě mluvíme o podnikání ))) Takže jak to že ty máš ztráty s kamionem a já coby stavař nemám ztráty když mi stojej stroje který nepracujou a jsou potřeba platit!!!
Teď o dopravě potravin......nemyslete si že jste nepostradatelní.I malí dopravci dokážou dopravit potraviny do krámu.No a že nebudou Německý nebo Polský párky v Lídlu je mi fugas )) ,aspoň se lidi naučej nakupovat na delší dobu (v zimě) a nebudou hned překvapený že náhodou nepřijel pekař když napadl sníh.

P.S.taky v zimě nevydělávám a nikoho to moc nezajímá a nebere na mě ohledy

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:28 | Nahoru | #22
bez soli by jsme byli v prdeli.viděl jsi někdy jak vypadá horská cesta co se celou zimu jen plužila a sypala štěrkem??v zimě pohodička,ale když se na ní ujezdí 10-15 cm sněhu a na jaře začne tát,tak to neodtává pomalu a rovnoměrně,ale udělají se v tom sněhu výtluky-díry 1O cm hluboké jedna vedle druhé.ve 20 km/h se ti chce auto rozpadnout...

Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:30 | Nahoru | #23
Mmmm rekl bych ze veci by se meli resit od zacatku, stavba silnice rekneme za "3" miliony (obrazne), obedna se firma ktera to zajisti (napriklad statni zakazka - vyberove rizeni). Pro tu firmu, ktera vyhraje je to sakra dobrej kseft jenze, ta firma ma pod sebou dalsi firmu, ktera jim to uz udela za min rekneme 2 miliony, ale porad se to vyplati je to sakra dobrej kseft. A co udela druha firma? no da to na praci mensim firmam, lidem ktery pracujou za babku. Takze na silnici se daji 3 miliony a nakonec se silnice postavi za milion. Divite se ze silnice nic nevydrzi? Ja ani ne. Kdyby se delali z kvalitniho materialu a udelalo se to poradne nejsou v nich takovy diry. Nekdy mi prijde ze jedu po tankodromu nez po silnici. Zima by silnice nemela takhle znicit kdyby se delali poradne. ;)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:32 | Nahoru | #24

klepátko>Kamoin je jen nástroj k podnikání. Každej kdo si koupí nějakej stroj nebo nástroj sloužící k podnikání potřebuje aby mu to vydělávalo.Když si koupim věc na kterou musim platut splátky...nebo leasing !!! tak potřebuju aby mi vydělávala. Povinný ručení platěj všichni,silniční daň taky-furt ještě mluvíme o podnikání ))) Takže jak to že ty máš ztráty s kamionem a já coby stavař nemám ztráty když mi stojej stroje který nepracujou a jsou potřeba platit!!!
Teď o dopravě potravin......nemyslete si že jste nepostradatelní.I malí dopravci dokážou dopravit potraviny do krámu.No a že nebudou Německý nebo Polský párky v Lídlu je mi fugas )) ,aspoň se lidi naučej nakupovat na delší dobu (v zimě) a nebudou hned překvapený že náhodou nepřijel pekař když napadl sníh.

P.S.taky v zimě nevydělávám a nikoho to moc nezajímá a nebere na mě ohledy


Nj ale kamioňáky todle moc nesere, jim je jedno jestli ten kopec vyjedou nebo ho zablokujou.
Pokud bys nesolil tak spolehlivě zablokujou v podstatě každou silnici která vede jenom trošku do kopce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:34 | Nahoru | #25

piškot1>Já bych vás chtěl vidět ,, ti co jezdí autama přes zimu" ...



ano, přesně takhle mluví ti, kteří si ze solení udělali dojnou krávu veřejných financí když hrozí, že by se mohl mezi lidmi rozšířit názor na to, že tolika soli není potřeba. a potom ti, kteří jsou jimi již ovlivněni. Já ale doporučuju všem, aby se v zimě zajeli podívat do zemí kde se nesolí a zažili to na vlastní kůži. prasklá skla od kamínků a odřený laky jsou naprostá kravina. stejně tak jako další šířený názor a sice, že pneumatiky s hřeby jsou dobré na sníh ale ničí asfalt. to je stejná kravina (nedej bože aby se to u nás povolilo, pak by nebyla potřeba sůl!!!)

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:37 | Nahoru | #26
Stráťa> )) vono by to tak horký taky nebylo.Tak by je meší auta objela )) Hovno normálně pokud by nebyli schopni auto odstranit aby nebránilo silničnímu provozu,tak by jim nějaká služba za tvrdý peníze pomohla ten kopec vyjet))

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:38 | Nahoru | #27

banditt>Prober se ty!To mám rád takový komunisty vylízaný.Po nás potopa,co?Magore!


co to sakra meles ty vorechu???

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:49 | Nahoru | #28

wrag>co to sakra meles ty vorechu???


Vořecha máš akorát v trenkách a v hlavě.Blbe...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:52 | Nahoru | #29
wrag> Na světě je 7 miliard lidí...kdyby každej přemýšlel(spíš nepřemýšlel)jako ty,tak už jsme se všichni dávno utopily v "hovnech".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:56 | Nahoru | #30

BurgerKing>ano, přesně takhle mluví ti, kteří si ze solení udělali dojnou krávu veřejných financí když hrozí, že by se mohl mezi lidmi rozšířit názor na to, že tolika soli není potřeba. a potom ti, kteří jsou jimi již ovlivněni. Já ale doporučuju všem, aby se v zimě zajeli podívat do zemí kde se nesolí a zažili to na vlastní kůži. prasklá skla od kamínků a odřený laky jsou naprostá kravina. stejně tak jako další šířený názor a sice, že pneumatiky s hřeby jsou dobré na sníh ale ničí asfalt. to je stejná kravina (nedej bože aby se to u nás povolilo, pak by nebyla potřeba sůl!!!)


Já jezdim sypačem a vím o čem mluvím. My jsme národ věčných stěžovatelů když se nesolilo a sypalo se štěrkem tak se nadávalo právě na omlácená auta, rozbitá skla, led na vozovce. Teď se solí a už se zase nadává na solení. Já tomu nerozumím! Ono stačí přes zimu koukat na televizi když se stane nějaká nehoda a hned se svádí na silničáře že za to můžou oni že není posolíno a on je to úsek kde se zrovna sype jenom inertním materiálem ,,ochranné vodní pásmo atd."
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist