globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Silnice po zimě - solení a štěrkování
 
27.2.2010 v 13:51
Čaues..teď sem zase slyšel v rádiu, že nebude dostatek financí na opravu silnic zničených touto,,extrémní" zimou.
Silnice v zimě dostává zabrat už jen mrazem, střídáním teplot minusovych a nasledneho prazeni slunce a tak podobně, natož solí.

Musím se ale zeptat: Proč se silnice solí?
Kdyby se povinně zavedlo zimní obutí ubylo by nehod, silnice se prohrábnou - (na ujetém sněhu se jede se zimním obutím přiměřenou rychlostí úplně v pohodě), kdyby byl vyloženě led tak se to poštěrkuje(myslim ze sterk bude 100% levnejsi nez sůl, solanka atd.).
Posolený by mohl být maximalne levý pruh na dálnicích nebo některé důležité části měst..nikoli všechny vedlejší silnice apod. Na jaře vyjedou zametací vozy a není co řešit.
Tím pádem by se ušetřily obrovské peníze za solení a ještě 3x takové peníze za opravy silnic, pro které je sůl jednoznačně nejhorší ze všech zimních vlivů a v neposlední řadě by to byl obrovský krok pro, v dnešní době tak často zmiňovanou, ekologii.
Chápů, že štěrk má jisté omezení, co se týče odletávání a ničení laku, písek nelze použít kvůli ucpání kanalizací, ale stejně si myslím, že to něco do sebe má. Nebo za tím stojí lobbing solných mlýnů..nebo jak to tedy je?



Anketa:
Zimní gumy, odhrnutí, případně štěrk
88%
45
Současný stav(zimní gumy jen v horách),sůl
12%
6

1 reakcí na tento příspěvek Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 14:04 | Nahoru | #1
jak říkal jeden král . . bez soli to nejde . .

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 18:06 | Nahoru | #2
manshus> To říkal kuchař Jo bez soli, to nebude nikdy dobrý
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist