globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Silnice po zimě - solení a štěrkování
 
27.2.2010 v 13:51
Čaues..teď sem zase slyšel v rádiu, že nebude dostatek financí na opravu silnic zničených touto,,extrémní" zimou.
Silnice v zimě dostává zabrat už jen mrazem, střídáním teplot minusovych a nasledneho prazeni slunce a tak podobně, natož solí.

Musím se ale zeptat: Proč se silnice solí?
Kdyby se povinně zavedlo zimní obutí ubylo by nehod, silnice se prohrábnou - (na ujetém sněhu se jede se zimním obutím přiměřenou rychlostí úplně v pohodě), kdyby byl vyloženě led tak se to poštěrkuje(myslim ze sterk bude 100% levnejsi nez sůl, solanka atd.).
Posolený by mohl být maximalne levý pruh na dálnicích nebo některé důležité části měst..nikoli všechny vedlejší silnice apod. Na jaře vyjedou zametací vozy a není co řešit.
Tím pádem by se ušetřily obrovské peníze za solení a ještě 3x takové peníze za opravy silnic, pro které je sůl jednoznačně nejhorší ze všech zimních vlivů a v neposlední řadě by to byl obrovský krok pro, v dnešní době tak často zmiňovanou, ekologii.
Chápů, že štěrk má jisté omezení, co se týče odletávání a ničení laku, písek nelze použít kvůli ucpání kanalizací, ale stejně si myslím, že to něco do sebe má. Nebo za tím stojí lobbing solných mlýnů..nebo jak to tedy je?



Anketa:
Zimní gumy, odhrnutí, případně štěrk
88%
45
Současný stav(zimní gumy jen v horách),sůl
12%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:32 | Nahoru | #1

klepátko>Kamoin je jen nástroj k podnikání. Každej kdo si koupí nějakej stroj nebo nástroj sloužící k podnikání potřebuje aby mu to vydělávalo.Když si koupim věc na kterou musim platut splátky...nebo leasing !!! tak potřebuju aby mi vydělávala. Povinný ručení platěj všichni,silniční daň taky-furt ještě mluvíme o podnikání ))) Takže jak to že ty máš ztráty s kamionem a já coby stavař nemám ztráty když mi stojej stroje který nepracujou a jsou potřeba platit!!!
Teď o dopravě potravin......nemyslete si že jste nepostradatelní.I malí dopravci dokážou dopravit potraviny do krámu.No a že nebudou Německý nebo Polský párky v Lídlu je mi fugas )) ,aspoň se lidi naučej nakupovat na delší dobu (v zimě) a nebudou hned překvapený že náhodou nepřijel pekař když napadl sníh.

P.S.taky v zimě nevydělávám a nikoho to moc nezajímá a nebere na mě ohledy


Nj ale kamioňáky todle moc nesere, jim je jedno jestli ten kopec vyjedou nebo ho zablokujou.
Pokud bys nesolil tak spolehlivě zablokujou v podstatě každou silnici která vede jenom trošku do kopce.

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

27.2.2010 v 17:37 | Nahoru | #2
Stráťa> )) vono by to tak horký taky nebylo.Tak by je meší auta objela )) Hovno normálně pokud by nebyli schopni auto odstranit aby nebránilo silničnímu provozu,tak by jim nějaká služba za tvrdý peníze pomohla ten kopec vyjet))

(reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování

1.3.2010 v 23:45 | Nahoru | #3
Stráťa> jen podotknu njsem kamionak, ani jinak vydelavajici clovek dopravou, kdyz pominu par brigad co jsme v minulosti mel. nemyslim si ze by kamionakovi bylo jedno kdyz ucpe silnici, zastavi kopec... je to taky clovek a musi se dostat nekdy domu k rodine. nehlede na to ze kdyz ten kopec neskusi vyjet a nekde to odstavi dokud neroztaje snih, tak uz naskakujou sileny penala za vcasne nedorucenou zasilku... na trhu je boj a kazdy spediter tlaci na ridice aby vse rychle zavcasu a v poradku dorucili. Ten ridic je posledni clanek toho kolotoce, kterej to pak vodsere. Ano samozrejme by slo vsechno vozit malejma autam. ten nemyslim dodavky ale klasicky 7,5t Cecka, ale zas by kazdej remcal ze to ci ono je drazsi o 5-10kc, pac by se ten narust cen na doprave projevil, nehlede na to ze takovych aut by pak na silnici bylo mnohem vic - rekneme 1 kamion = 3 mensi auta = vetsi provoz, vetsi ekologicka zatez , vetsi naklady = ve vysledku stejen kolaps dopravy. nevim proc je tady kazdej vysazenej na ty kamiony, vzdyt kazdy z vas chce kdyz si obedna nejaky zbozi z bikerscrownu, co cokoli jiynho aby ho pokud mozno druhej den mel , aby to postovny bylo co nejlevnejsi. kazdej pak uz vidi jen ty dodavky co jim to vezou domu, ale ta doprava mezi centralama Praha-Brno... jde zakonite vetsim autem. Takze az priste uvidite uvazlej kamion, tak si predstavte ze ten chudak tam co resi jak se z toho mista dostat treba zrovna vam veze bundu. Dalsi veci sou prepravy zeleniny, samozrejme je mozny aby sme stacili s tim co si vyprodukujeme a nemuselo by se to vozil prez pul sveta, ale to vozi pouze zlomek tech kamionu. Copak se sna u nas v kazdym meste vyrabej prilby, pocitace, textil, nabytek, auta... asi ne ze.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist