Silnice v zimě dostává zabrat už jen mrazem, střídáním teplot minusovych a nasledneho prazeni slunce a tak podobně, natož solí.
Musím se ale zeptat: Proč se silnice solí?
Kdyby se povinně zavedlo zimní obutí ubylo by nehod, silnice se prohrábnou - (na ujetém sněhu se jede se zimním obutím přiměřenou rychlostí úplně v pohodě), kdyby byl vyloženě led tak se to poštěrkuje(myslim ze sterk bude 100% levnejsi nez sůl, solanka atd.).
Posolený by mohl být maximalne levý pruh na dálnicích nebo některé důležité části měst..nikoli všechny vedlejší silnice apod. Na jaře vyjedou zametací vozy a není co řešit.
Tím pádem by se ušetřily obrovské peníze za solení a ještě 3x takové peníze za opravy silnic, pro které je sůl jednoznačně nejhorší ze všech zimních vlivů a v neposlední řadě by to byl obrovský krok pro, v dnešní době tak často zmiňovanou, ekologii.
Chápů, že štěrk má jisté omezení, co se týče odletávání a ničení laku, písek nelze použít kvůli ucpání kanalizací, ale stejně si myslím, že to něco do sebe má. Nebo za tím stojí lobbing solných mlýnů..nebo jak to tedy je?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silnice po zimě - solení a štěrkování
BurgerKing>ano, přesně takhle mluví ti, kteří si ze solení udělali dojnou krávu veřejných financí když hrozí, že by se mohl mezi lidmi rozšířit názor na to, že tolika soli není potřeba. a potom ti, kteří jsou jimi již ovlivněni. Já ale doporučuju všem, aby se v zimě zajeli podívat do zemí kde se nesolí a zažili to na vlastní kůži. prasklá skla od kamínků a odřený laky jsou naprostá kravina. stejně tak jako další šířený názor a sice, že pneumatiky s hřeby jsou dobré na sníh ale ničí asfalt. to je stejná kravina (nedej bože aby se to u nás povolilo, pak by nebyla potřeba sůl!!!)
Já jezdim sypačem a vím o čem mluvím. My jsme národ věčných stěžovatelů když se nesolilo a sypalo se štěrkem tak se nadávalo právě na omlácená auta, rozbitá skla, led na vozovce. Teď se solí a už se zase nadává na solení. Já tomu nerozumím! Ono stačí přes zimu koukat na televizi když se stane nějaká nehoda a hned se svádí na silničáře že za to můžou oni že není posolíno a on je to úsek kde se zrovna sype jenom inertním materiálem ,,ochranné vodní pásmo atd."