globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Progresivní pružiy za originál
21.10.2022 v 15:17
Ahoj,obědnal sem si progresivní pružiny za mé skoro 40 let staré originály. Přece jen,předek už toho moc nepobral... Ale jsem z toho dost zmatený.Objednal se YSS pružiny z firmy EXUP ale přišly mi typy když je přeměřím tak krátké.Mají 46 cm a když vytáhnu originály tak ty mají něco kolem 50cm. Podle prodejce tyto pružiny má v nabídce pro můj typ motorky,ale to mi připadá nějaké divné. V servisním manuálu je limit délky 504mm,pokud jsou kratší,tak vyměnit. Vyznáte se někdo v těchhle progresivních pružinách. Konkrétně i značce YSS? Nějak se na internetu nemůžu prolouskat k více informacím. Mám to na SUZUKI GSX EF r.v. 1985. Dík za případné odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál

24.10.2022 v 05:26 | Nahoru | #1
Ariete,kde jsi prosím našel že nová má být 515mm? A co se týče oleje,zde třeba je 10W a 280ml,ale kdysi jsem to dohledal i v manuálu:
https://www.louis.de...1c50ffaaf668ef4825f7

Jo,teď se dívám že vtom manuálu je fakt 268ml

Naposledy editováno 24.10.2022 05:28:59

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

24.10.2022 v 20:20 | Nahoru | #2
Petaheaven> Doplňuji:
OK, ale i tak tam máš nejspíš moc dlouhé pružiny, mně délka vychází na 515 mm u nové - protože 504 mm limit +10 mm zkrácení pružiny = 514 mm. Trochu jsem to zaokrouhlil.
Například jenom o něco málo mladší GPZ 1000RX má novou 504,5 mmm a limit 494 mm, zdvih 135 mmm, vrstevnice GPZ 900R 522 / 511 mm, zdvih 140mm.
Ale to je jenom jeden úhel pohledu na věc.
Důležitý je sag - statické propružení, o kolik poklesne motorka a o kolik se zanoří vidlice, když mrchu sundáš ze stojanu na kola a pak, když si na ni ještě sedneš. Celkový zdvih je 150 mm, a z toho usuzuji, že sag s jezdcem by měl být 30 - 40 mm.
Srovnávám to s GPZ 500S - zdvih vidlice 130 mmm a sag 25 - 35 mm s jezdcem a do 10 mm bez jezdce.
Finta - trubku vidlice nasadíš zdrhovací pásku, lehce přitáhneš a měříš, o kolik se ti při tom stlačování posunula.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojkové lanko-těžký chod [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 47 13.3.2024 v 19:53 Petaheaven
Příruby karburátoru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 8 3.11.2023 v 16:23 Petaheaven
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Odvzdušnění přední brzdy Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 27 5.5.2022 v 21:56 Petaheaven
Oprava vylomených závitů v kartru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 24 19.2.2022 v 23:45 2stroke


TOPlist