globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Progresivní pružiy za originál
21.10.2022 v 15:17
Ahoj,obědnal sem si progresivní pružiny za mé skoro 40 let staré originály. Přece jen,předek už toho moc nepobral... Ale jsem z toho dost zmatený.Objednal se YSS pružiny z firmy EXUP ale přišly mi typy když je přeměřím tak krátké.Mají 46 cm a když vytáhnu originály tak ty mají něco kolem 50cm. Podle prodejce tyto pružiny má v nabídce pro můj typ motorky,ale to mi připadá nějaké divné. V servisním manuálu je limit délky 504mm,pokud jsou kratší,tak vyměnit. Vyznáte se někdo v těchhle progresivních pružinách. Konkrétně i značce YSS? Nějak se na internetu nemůžu prolouskat k více informacím. Mám to na SUZUKI GSX EF r.v. 1985. Dík za případné odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

Progresivní pružiy za originál

22.10.2022 v 11:54 | Nahoru | #31
Stev,dík za tip :)

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 13:19 | Nahoru | #32
Ještě jednou jsem přeměřil pružinu která byla na motorce,lineární o délce 52cm.V servisním manuálu je tabulka kde je jen údaj servisní limit pro výměnu 504mm,ale není tam délka nové pružiny.Teď ty progresy co mi přišly mají 460mm.Neví někdo kde najít délku originální pružiny a případné porgresivní pružiny? Moc by mi tím pomohl...Jinak já našel jen odkaz prodej YSS pro Austrálii a tam je délka taky úplně jiná

https://yssaustralia...12=1985&type=top

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 13:33 | Nahoru | #33

Anti píše: K progresivním pružinám jsem skeptický od předloňského roku. Majiteli VTX 1800 se nepozdávalo tlumení a poručil si progresy. Objednány dle katalogu, délka byla také odlišná. Když jsem pátral tak podle čísla měli pasovat do té VTX ale i do CBR tuším řady 900. Chápu, jsou to hodně podobné stroje...


Je to čirá spekulace, ale snaha ušetřit začíná u výrobců motorek, nedělám si iluze, že výrobci pružin by to měli jinak. Pružina je jen jedna součást, charakteristika těch podvozků je diametrálně odlišná, přesto si dokážu predstavit, že to bude fungovat, díky váze, která na to u toho mastodonta působí a odladění zbytku, přecejen autobus asi nemá bejt tuhej jako supersport, kde ta samá pružina s tím zbytkem může fungovat tak jak má. Nebude to to nejlepší možný, ale za cenu co to stojí to asi ani chtít nejde. Cena zakázkovýho podvozku na konkrétní použití a váhu bude řádově jinde. Mám progresivní pružiny a proti serii je to nebe a dudy.

2 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 13:34 | Nahoru | #34
Progresivní maj podle me smysl, pokud motorka jezdi hodne nesourodej terén a meni se zatížení - spolujezdec/solo.

Linearni funguji lip, ale pro pripad pro ktery jsou navržené. Ja jezdím jen sam a mam na silnicni moto linearni pruziny podle hmotnosti.

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 14:12 | Nahoru | #35

assassin píše: Progresivní maj podle me smysl, pokud motorka jezdi hodne nesourodej terén a meni se zatížení - spolujezdec/solo.

Linearni funguji lip, ale pro pripad pro ktery jsou navržené. Ja jezdím jen sam a mam na silnicni moto linearni pruziny podle hmotnosti.


Souhlas, taky jsem si říkal, že logicky by to dávalo větší smysl, ale tyhle byly dostupný, koupit a namontovat. Jak říkám, proti originálu, kdy jsem na tý vysoký koze musel schovávat nohy, brousil jsem stupačky a při brždění jsem se potápěl pomalu na dorazy je tohle úplně jinej vesmír.

Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 14:58 | Nahoru | #36
Tú sadu Hyperpro som mal na Bandaske a super. Motorku to posunulo o level hore.

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 16:49 | Nahoru | #37

assassin píše: Progresivní maj podle me smysl, pokud motorka jezdi hodne nesourodej terén a meni se zatížení - spolujezdec/solo.

Linearni funguji lip, ale pro pripad pro ktery jsou navržené. Ja jezdím jen sam a mam na silnicni moto linearni pruziny podle hmotnosti.



ja taky, ale pro tenhle pripad mi prijdou progresivni asi lepsi, stara motorka, stary tlumice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 16:56 | Nahoru | #38

Petaheaven píše: Ještě jednou jsem přeměřil pružinu která byla na motorce,lineární o délce 52cm.V servisním manuálu je tabulka kde je jen údaj servisní limit pro výměnu 504mm,ale není tam délka nové pružiny.Teď ty progresy co mi přišly mají 460mm.Neví někdo kde najít délku originální pružiny a případné porgresivní pružiny? Moc by mi tím pomohl...Jinak já našel jen odkaz prodej YSS pro Austrálii a tam je délka taky úplně jiná.


Stačí prolistovat manuály jiných výrobců, aby se člověk dozvěděl, že servisní limit u 500mm pružiny je mínus 10 mm. Nebo 8 mm / 400 mm, 6 mm / 300 mm, 5 mm / 250 mm, atd.
Docela rád bych věděl, co znamená to "nepobral":

... objednal sem si progresivní pružiny za mé skoro 40 let staré originály. Přece jen, předek už toho moc nepobral...


(tu hrubku jsem opravit musel)

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 17:32 | Nahoru | #39
Ariete> pokud uz jsou unaveny tak se krati zdvih

2 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 19:13 | Nahoru | #40
No nepobral-prostě jestli jsem dal tím stavěcím šroubem (předpětí nebo jak se tomu říká-stlačení pružiny?) na 1 nebo na 4 a i protiponor nastavil podle servisního manuálu,připadal sem si jako bych jel pořád na hrbolaté cestě...sebemenší nerovnost rovná se drncnutí do řidítek-hrozně nepříjemné.I stará MZ aFZR jely krásně bez drncaní ale tohle mi vadí.Usuzuju že když je motorka z r.1985 tak už ty pružiny musí být unavené-vždyť tu kolikrát píšou kluci v recenzích že mění pružiny třeba u 5letých motorek Ale taky mě překvapuje ta délka co tam mám(kdo ví odkud byla mašina dotáhlá a co zažila) To co jsem z ní vytáhl má 520mm.V servisním manuálu je limit pro výměnu 504mm. Progresy YSS co mi přišly mají 460mm.Na australských stránkách YSS mají progresy pro mou moto délku 485mm .Tak a teď babo raď

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 19:57 | Nahoru | #41
Petaheaven> podle toho co pises to nevypada na problem v pruzinach. Spis kompresni utlum. Jestli umis sam rozdelat a vycistit vidle, vymenit olej spravne viskozity na spravnou hladinu, posoudit funkcnost vnitrku a vymenit gufera, tak tim bych zacal. Nebo servis.

Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 20:07 | Nahoru | #42
Tlumiče byly zrepasované(vnitřky )asi před 1000km,měly by být v pořádku.Co se týče protiponoru,občas sem postřehl v průběhu roků že to snad nefungovalo žádné značce té doby.Dokonce jsem někde četl že to někteří zaslepili.Olej mám nachystaný nový,chci to propláchnout čistícím benzínem a pak podle manuálu tam myslím patří 170ml do každé(teď si nejsem jist,ještě si to dohledám)

Naposledy editováno 23.10.2022 20:08:12

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 20:39 | Nahoru | #43
Petaheaven> Buď teda "unavená pružina" (podle Steva) znamená, že se neustálým stlačováním prodloužila a získala na tuhosti (čímž by se zkrátil ten zdvih při stejném zatížení), nebo tam máš tužší a delší pružiny. Které tam někdo dal, aby nemusel tu vidlici pumpovat na 0,3 - 1 bar (nevšiml jsem si, že bys zmiňoval, jak ji pumpuješ).

Drcnutí do řidítek - kousání vidlice - mají u starších vidlic obvykle na svědomí opotřebená kluzná pouzdra. Tuhost se dá snížit ubráním množství oleje.
Poslední příčinou může být ten protiponořovací ventil na tlumiči - zanesený, přidřený, špatně seskládaný. Z manuálu:

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 20:45 | Nahoru | #44
Ale já nemám tu pumpovací verzi,jestli se dobře dívám do manuálu zde na motorkářích tak to měly vidlice určené pro Kanadu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 21:02 | Nahoru | #45
Petaheaven> OK, ale i tak tam máš nejspíš moc dlouhé pružiny, mně délka vychází na 515 mm u nové.
Co tam máš za olej? Píše se Suzuki fork oil #15, což by mohlo být jako tlumičové oleje s viskozitou 5W. Množství 268 ml z manuálu ber jako orientační, důležitější je doladit hladinu oleje na 210 mm od vrchu (stlačený teleskop bez pružiny). A jak jsem psal, snížením nebo zvýšením hladiny se upravuje tuhost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 21:12 | Nahoru | #46
Ariete> unavena pruzina sem psal teoreticky predtim nez napsal (nebo jsem necetl) ze je ma delsi nez jsou predepsany na vymenu, ted uz si netroufam odhadovat nic

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 22:50 | Nahoru | #47
Stev> OK

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál

24.10.2022 v 05:26 | Nahoru | #48
Ariete,kde jsi prosím našel že nová má být 515mm? A co se týče oleje,zde třeba je 10W a 280ml,ale kdysi jsem to dohledal i v manuálu:
https://www.louis.de...1c50ffaaf668ef4825f7

Jo,teď se dívám že vtom manuálu je fakt 268ml

Naposledy editováno 24.10.2022 05:28:59

Progresivní pružiy za originál

24.10.2022 v 20:11 | Nahoru | #49
Abych to nějak ukončil,po diskuzi s IvanemDvoutakťákem a Hornisem jsem zadal udělat hliníkové vložky které to celé prodlouží na 515mm.Provedu výplach,naleju olej podle návodu(podle hladiny) a uvidím jaká motka bude

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

24.10.2022 v 20:20 | Nahoru | #50
Petaheaven> Doplňuji:
OK, ale i tak tam máš nejspíš moc dlouhé pružiny, mně délka vychází na 515 mm u nové - protože 504 mm limit +10 mm zkrácení pružiny = 514 mm. Trochu jsem to zaokrouhlil.
Například jenom o něco málo mladší GPZ 1000RX má novou 504,5 mmm a limit 494 mm, zdvih 135 mmm, vrstevnice GPZ 900R 522 / 511 mm, zdvih 140mm.
Ale to je jenom jeden úhel pohledu na věc.
Důležitý je sag - statické propružení, o kolik poklesne motorka a o kolik se zanoří vidlice, když mrchu sundáš ze stojanu na kola a pak, když si na ni ještě sedneš. Celkový zdvih je 150 mm, a z toho usuzuji, že sag s jezdcem by měl být 30 - 40 mm.
Srovnávám to s GPZ 500S - zdvih vidlice 130 mmm a sag 25 - 35 mm s jezdcem a do 10 mm bez jezdce.
Finta - trubku vidlice nasadíš zdrhovací pásku, lehce přitáhneš a měříš, o kolik se ti při tom stlačování posunula.

Progresivní pružiy za originál

26.10.2022 v 12:12 | Nahoru | #51
Ahoj , zkus je tam namontovat , já jsem si objednával také nové pružiny a přišly mě taky nějaký krátký oproti originálu , který jsem tam dával horko těžko , když jsem tam šrouboval horní záslepky. Ty nové jsem zašrouboval úplně s přehledem a přitom fungovali fantasticky (asi tužší pružina), takže to zkus a v nejhorším tam dáš duralový prodloužení.

1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál

16.11.2022 v 19:21 | Nahoru | #52
Dlužím zde dopsat konec příběhu...nové pružiny jsem tam dal s hliníkovými nástavci,dal nový olej a na motorka je o takových 20 % lepší :) Samo,na to jak je stará tak už celkem ten předek funguje jak má...až budou zbytečné chechtáky,měl bych se taky podívat na 40 letý central...ten už taky nebude zrovna v kondici :)))

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

16.11.2022 v 19:28 | Nahoru | #53
Petaheaven> Kolik ti teď vychází ten sag?

Progresivní pružiy za originál

16.11.2022 v 19:35 | Nahoru | #54
Já to nakonec neměřil

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

16.11.2022 v 19:51 | Nahoru | #55
HornisGSX> Valmez -Podlesi jak je čerpací stanice, je to areál asi bývalé JZD, pružiny tam motali tak 2roky zpět. Byl jsem tam, už bohužel zrušeno.

Progresivní pružiy za originál

18.11.2022 v 20:15 | Nahoru | #56
No,to je tak,keď sa príliš šetrí.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojkové lanko-těžký chod [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 47 13.3.2024 v 19:53 Petaheaven
Příruby karburátoru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 8 3.11.2023 v 16:23 Petaheaven
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Odvzdušnění přední brzdy Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 27 5.5.2022 v 21:56 Petaheaven
Oprava vylomených závitů v kartru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 24 19.2.2022 v 23:45 2stroke


TOPlist