globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Progresivní pružiy za originál
21.10.2022 v 15:17
Ahoj,obědnal sem si progresivní pružiny za mé skoro 40 let staré originály. Přece jen,předek už toho moc nepobral... Ale jsem z toho dost zmatený.Objednal se YSS pružiny z firmy EXUP ale přišly mi typy když je přeměřím tak krátké.Mají 46 cm a když vytáhnu originály tak ty mají něco kolem 50cm. Podle prodejce tyto pružiny má v nabídce pro můj typ motorky,ale to mi připadá nějaké divné. V servisním manuálu je limit délky 504mm,pokud jsou kratší,tak vyměnit. Vyznáte se někdo v těchhle progresivních pružinách. Konkrétně i značce YSS? Nějak se na internetu nemůžu prolouskat k více informacím. Mám to na SUZUKI GSX EF r.v. 1985. Dík za případné odpovědi.

2 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 19:13 | Nahoru | #1
No nepobral-prostě jestli jsem dal tím stavěcím šroubem (předpětí nebo jak se tomu říká-stlačení pružiny?) na 1 nebo na 4 a i protiponor nastavil podle servisního manuálu,připadal sem si jako bych jel pořád na hrbolaté cestě...sebemenší nerovnost rovná se drncnutí do řidítek-hrozně nepříjemné.I stará MZ aFZR jely krásně bez drncaní ale tohle mi vadí.Usuzuju že když je motorka z r.1985 tak už ty pružiny musí být unavené-vždyť tu kolikrát píšou kluci v recenzích že mění pružiny třeba u 5letých motorek Ale taky mě překvapuje ta délka co tam mám(kdo ví odkud byla mašina dotáhlá a co zažila) To co jsem z ní vytáhl má 520mm.V servisním manuálu je limit pro výměnu 504mm. Progresy YSS co mi přišly mají 460mm.Na australských stránkách YSS mají progresy pro mou moto délku 485mm .Tak a teď babo raď

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 19:57 | Nahoru | #2
Petaheaven> podle toho co pises to nevypada na problem v pruzinach. Spis kompresni utlum. Jestli umis sam rozdelat a vycistit vidle, vymenit olej spravne viskozity na spravnou hladinu, posoudit funkcnost vnitrku a vymenit gufera, tak tim bych zacal. Nebo servis.

(reakce na) Progresivní pružiy za originál

23.10.2022 v 20:39 | Nahoru | #3
Petaheaven> Buď teda "unavená pružina" (podle Steva) znamená, že se neustálým stlačováním prodloužila a získala na tuhosti (čímž by se zkrátil ten zdvih při stejném zatížení), nebo tam máš tužší a delší pružiny. Které tam někdo dal, aby nemusel tu vidlici pumpovat na 0,3 - 1 bar (nevšiml jsem si, že bys zmiňoval, jak ji pumpuješ).

Drcnutí do řidítek - kousání vidlice - mají u starších vidlic obvykle na svědomí opotřebená kluzná pouzdra. Tuhost se dá snížit ubráním množství oleje.
Poslední příčinou může být ten protiponořovací ventil na tlumiči - zanesený, přidřený, špatně seskládaný. Z manuálu:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojkové lanko-těžký chod [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 47 13.3.2024 v 19:53 Petaheaven
Příruby karburátoru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 8 3.11.2023 v 16:23 Petaheaven
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Odvzdušnění přední brzdy Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 27 5.5.2022 v 21:56 Petaheaven
Oprava vylomených závitů v kartru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 24 19.2.2022 v 23:45 2stroke


TOPlist