globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezpecna helma-po nehode
 
14.7.2022 v 12:31
Ahoj,chci poprosit znalce o radu.Musim si koupit novou helmu.Odklapeci.Ale fakt bezpecnou.Tak nechci vybirat podle designu,ale ptam se jak poznat kvalitu.Podle ceho vybirat.Mela jsem ted nehodu.Srazil me opilej ridic auta.Mesic komatu a krvaceni do lebky.My motorkarky to ale nevzdame a tak se z toho dostavam a na jare chci zas jet na sve bramborce R1150R az ji opravej?Helma je praskla,tak musim vybrat novou.Hlava byla taky praskla tak ji musim chranit?Diky za rady?

Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:03 | Nahoru | #151
0:50 - 1:50 se baví o té kapsli. Je to anglán tak tomu říká SAFETY CELL. Je to z carbon fiber a to z 12 vrstev a váží 32kg. Na konci říká že týpek měl nehodu ve 300 kmh a přežil tu nehodu díky té kapsly která dostala pecku 75 G

1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:07 | Nahoru | #152
To ale 75G nedostala ta "kapsle" ale to auto ze ktereho vylitnula ne? 75G neprezije nic ziveho prece… nenech si veset na nos buliky jako nakej tunta, ten clovek nevi o cem mluvi…
6m/s na nulu je konecna…

No jo bavi se o tom samem, jen tomu rika jinak… tak to asi znamena, ze se tomu capsule nerika… hodinky nebo holinky…

Edit: Hned v 1:44 je videt jak ta kapsle vyleti z auta, no jo, moje chyba.. uznavam spletl jsem se

Naposledy editováno 17.07.2022 23:11:13

Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:10 | Nahoru | #153
Proboha borci uz nezpomalujte. Neni tu uz k hnuti. Za chvili budem padat z peronu!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:12 | Nahoru | #154
assassin> Jseš fakt dement a jen se opakuješ bo ti došli argumenty co? 300G hlema vydrží ale hlava v ní ne . Zpomalení na nulu z 6m/s taky hlava nedá. Myslím okamžité zpomalení. Prostě zeď tak jak v těch crashtestech co sem někdo dával. Na lano se chystám, neboj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:14 | Nahoru | #155

assassin píše: To ale 75G nedostala ta "kapsle" ale to auto ze ktereho vylitnula ne? 75G neprezije nic ziveho prece… nenech si veset na nos buliky jako nakej tunta, ten clovek nevi o cem mluvi…
6m/s na nulu je konecna…

No jo bavi se o tom samem, jen tomu rika jinak… tak to asi znamena, ze se tomu capsule nerika… hodinky nebo holinky…

Edit: Hned v 1:44 je videt jak ta kapsle vyleti z auta, no jo, moje chyba.. uznavam spletl jsem se



A to víš že je to jen animace?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:15 | Nahoru | #156
MartasUS> Tak se koukni o stranku zpet a jeste o jednu, kde jsi psal, ze nevydrzi… potrebujes to ocitovat znova?

Ty ani netusis co to zpomaleni je zpomaleni z 6m/s na nulu hlava da snadno, o kolik se vsadime? Jo ty myslis okamzite? Aha to je novinka, a kolik trva okamzik?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:15 | Nahoru | #157

MartasUS píše: assassin> Jseš fakt dement a jen se opakuješ bo ti došli argumenty co? 300G hlema vydrží ale hlava v ní ne . Zpomalení na nulu z 6m/s taky hlava nedá. Myslím okamžité zpomalení. Prostě zeď tak jak v těch crashtestech co sem někdo dával. Na lano se chystám, neboj.



... co je to okamzite zpomaleni??

6mps a lidi to nepreziji.... hm hm... slava ze dementi jako ty nemuzou delat zakony.... oh wait...

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:16 | Nahoru | #158

assassin píše: MartasUS> Tak se koukni o stranku zpet a jeste o jednu, kde jsi psal, ze nevydrzi… potrebujes to ocitovat znova?

Ty ani netusis co to zpomaleni je zpomaleni z 6m/s na nulu hlava da snadno, o kolik se vsadime? Jo ty myslis okamzite? Aha to je novinka, a kolik trva okamzik?



... sakra, byls rychlejsi... asi moc zpomaluju

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:17 | Nahoru | #159

MartasUS píše: A to víš že je to jen animace?



Takze ve skutecnosti z toho neco vylitlo? Jen to neumeli naanimovat?

A jak je to s tema 70G a tim prezivsim pilotem? Neni to nahodou uplna kravina? Vzdyt to rozporuje to co sem uz nekolik stran pises… proc sem davas neco co je v rozporu s tim co tvrdis?

1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:19 | Nahoru | #160
No nic. Samá teorie opět a zase jen slovíčkaření. Jako obvykle

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:24 | Nahoru | #161
MartasUS> Dosli ti argumenty jo? A jak teda v praxi prezije nekdo 70+G kdyz to nevydrzi nic ziveho?

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:26 | Nahoru | #162
assassin> To je snad jasne ty teoretiku! Proste nic ziveho nevydrzi 70 g a tak musel byt Kubica behem narazu na okamzik mrtvy. easy peasy.

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:34 | Nahoru | #163

MedWed píše: ... co je to okamzite zpomaleni??.



Okamzite zpomaleni z jakekoiv rychlosti by vyustilo v jakou okamzitou hodnotu zrychleni? Mlho?


Naposledy editováno 17.07.2022 23:35:05

Bezpecna helma-po nehode

17.7.2022 v 23:58 | Nahoru | #164
Tak si to procházím, protože taky budu něco muset koupit.
Mám Shoei neotec, už něco pamatuje...

Diskuse o bezpečnosti vyklápěcí helmy se vede od jejich zavedení, pamatuju dost.
Stejně jako i racingová helma ráda praskne. Ale to neznamená že nesplnila svoje poslání. Možná že právě naopak, bavíme se o deformační zóně která má probrat energii.

Já jsem třeba osobně přesvědčený, že vyklápěcí část helmy pokud upadne, tak může v konečném důsledku zachránit krční páteř...
Hodně jsem se kdysi napadal na MX v helmách které neměly pevnou bradu, jezdil jsem masku Scott. Nikdy to neodnesla klíční kost a nikdy jsem neměl bolesti krku, resp.pateře. Což po přechodu na integralky nastalo... Bradová část láme klíční kosti a otáčí helmu dopředu dolů.

Takže tak... Já asi půjdu znova do Shoei. Je odolná a i po hodně km stále vše ok. Navíc mam menší hlavu, což u Shoei znamená že skořepina je velká... Hodně místa na výstelku. Asi nejpohodlnější co jsem kdy měl na hlavě. Ale s kapotovanou motorkou nebo štítkem je hlučná v pantu. Na naháč ale super, ticho.

Výrobci totiž mívají často jen dvě max tři velikosti skorepiny a ostatní se ladí výstelkou. U mě to vychází že M velikost na hlavu je ve velké skorepině, spolecne až po XL tuším. Helma je tedy jakoby veliká, což ale určitě má vliv na schopnost tlumit případný náraz.

Naposledy editováno 18.07.2022 00:08:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 10:33 | Nahoru | #165
assassin> Hele. Jsi jako zaseklý kolovrátek co ví totální hovno. Neustále meleš blbosti jako že je možné přežít 100 .. 200 .. 300 G . Jsi tupec. Ty celou dobu pouze přednášíš svoje tupé teorie o tom co vydrží daný materiál nebo věc, nic víc. Ale já pořád, že to není možný aby toto někdo přežil. Tedy já mluvím o lidech co daný náraz přežijí resp. nepřežijí. To že dostane v našem případě auto pecku 200G neznamená že tu pecku dostane pilot, který pokračuje v pohybu dál a chrání ho např capsle, pásy, helma a trocha štěstí aby netrefil zeď. Během toho zpomaluje. Bezpečně zpomaluje. akže když nějaký chytrák napíše článek o tom jak pilot přežil 214G tak je to jen debil co o tom ví totál hovno a ještě větší pitomci jsou ti co tomu věří a nedokážou si to prakticky představit.
Když sem psal, že 20G je smrtelných tak to tak prostě je. Myslím 20G co opravdu dostane do těla člověk a né jeho auto, letadlo a ochranné prvky. Jednoduché a přesné je to když se katapultuje pilot. Tam to přetížení dostane pilot hned do těla a je to kolem 20G. Kolem 22G už praskaj kosti a odhaduji tak 30G by už prostě nepřežil proto sem i psal , že katapult není stoprocentní na přežití. TADY si klidně scrolluj až na bezpečnost pilota a pouč se. Budeš to potřebovat ať máš trochu přehled a TADY i něco málo o vystřelovací kapsli v letadlech o které sem psal výše. A na závěr jsi opravdu jen pitomec co tu většinou ele hovna jen proto abys prostě něco napsal za každou cenu. Jsi jen teoretik, nic víc
FYI toto vše sem dohledal až teď ráno takže malý důkaz, že jsem to prostě věděl, ale tomu se jen pitomec jako ty a ostatní tady jen zasmějí. Tak čus
Co tam máš dál Assassine? Docela mne baví tě podělávat

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:01 | Nahoru | #167
JardelT> Zajímavý článek a na začátku to vypadalo normálně jenže pak pisálek spustil tu hloupější písničku o vysokých géčkách. Vysvětlení viz.č. 165. Většinu G prostě pohltí auto, bezpečností prvky a fakt že to prostě nekoupí pilot na přímo., Ale líbí se mi tam údaj ze 176 kmH na nulu na 66-ti centimetrech. Vlez si na vozík auta a řidiči pak řekni ať to vytáhne na 176 kmh a pak vyskoč do zdi domu kolem kterého pojedete a na kterém bude 66cm tlustá vrstva čehokoli. Výběr nechám na tobě . Rozmázneš se jako moucha na čelním skle a tady bude naprosto jasné že veškerou energii dostalo tvé tělo. Chápeš to?
Jak sem psal. Chce to si situaci představit do reality a né věřit tomu co píše ten článek.
edit: nebo jjinak. Rychlost volného pádu po nabrání maxima je cca 190 kmH. Takže stačí vyskočit z mrakodrapu na 66 cm molitanovou matraci ať se přesvědčíš jestli přežiješ 180G

Naposledy editováno 18.07.2022 11:10:17

1 reakcí na tento příspěvek Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:04 | Nahoru | #168

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:23 | Nahoru | #169
Kuzma1> Ok pěkný. Ale motáme se kolem 30-ti G a né ve stovkách G jak tu předkládají místní "indženýři". Tady asi jednoduše koupil na pikovteřinu 35G a pak to šlo strmě dolu. Další 4 vteřiny už se plácal do 25G kde to byli pouze rychlé nárazy. V pohodě. Beru to, že dal 35G. Je to prostě hrana a velké štěstí.

Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:24 | Nahoru | #170
A co tato chodící mrtvola... z 640 mph na 0 za 1,4 s a 46,5g a přežil.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:24 | Nahoru | #171
MartasUS> Najdi jedinej muj text kde pisu ze je mozné prezit 100-200-300

To ty jsi psal, ze helma nevydrzi 300 atd…

Je to tu vsechno cerne na bílém. Úplného idiota jsi ze sebe udelal ty, klidne pokracuj dal. Ja si pockam jeste na to lano

Naposledy editováno 18.07.2022 11:26:38

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:29 | Nahoru | #172
assassin> prokrastinujes, co? Jinak si fakt neumim vysvetlit, ze si rikas o dalsi furu hnoje, prolozenou radobyfyzikalnimi blaboly proflakleho dementa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:35 | Nahoru | #173
MartasUS> Psal jsi ze 20G je smrtelnych, pri 22G praskaji kosti a 30G uz proste prezit nejde. Mimochodem, v tom clanku jsou i data od Fabia, ktery mel jen maly highsider a par spicek pres 25G mu namerili taky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:43 | Nahoru | #174
assassin> "MartasUS> Dosli ti argumenty jo? A jak teda v praxi prezije nekdo 70+G kdyz to nevydrzi nic ziveho?" příspěvek č. 161. Jednoduše připouštíš že je možné přežít 70G a víc a i s těma 214G si se hádal tak, že si tomu prostě věřil. Hele seru na to. Jsi pitomec co to teď háže do outu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:45 | Nahoru | #175
MartasUS> Ohledne 214G jsem se smal tomu, ze neco vylitne z auta jako kdyz vypadnes oknem a ze to přetížení měřili v tom “aute” ze kterého to vylitlo…

Krom toho ze nemas ani základní vzdělaní tak navic nechápeš psanej text.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:48 | Nahoru | #176

Kuzma1 píše: MartasUS> Psal jsi ze 20G je smrtelnych, pri 22G praskaji kosti a 30G uz proste prezit nejde. Mimochodem, v tom clanku jsou i data od Fabia, ktery mel jen maly highsider a par spicek pres 25G mu namerili taky.

Ano psal. Holt janý příklad teorie vs. praxe. Píše se o tom že člověk nedá 30G a on dá 35. Ok v pohodě. beru to a o kousíček jsem se seknul. Ale zase pozor v tom, že to dá každý. Nedá. Někomu se urvou játra při 20ti a druhý dá 35G v pohodě. Nejde to brát tak že je to jasné pro každého. I situace je jiná a je to hodně o štěstí. Tady se začalo mluvit o géčkách ve vyších desítkách či stovkách a to je prostě kktina. To už nedá nikdo resp. člověk. Raději budu psát čověk protože assassin by psal že třeba mravenec to zvládne a jsme v tom nanovo

(reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:49 | Nahoru | #177
assassin> V pohodě. Tak čus

Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:55 | Nahoru | #178
Medvěd: zhruba tak

Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 12:07 | Nahoru | #179
Ty vole, to už to balíte? A co si teď budu číst?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 12:36 | Nahoru | #180

MartasUS píše: Ano psal. Holt janý příklad teorie vs. praxe. Píše se o tom že člověk nedá 30G a on dá 35. Ok v pohodě. beru to a o kousíček jsem se seknul. Ale zase pozor v tom, že to dá každý. Nedá. Někomu se urvou játra při 20ti a druhý dá 35G v pohodě. Nejde to brát tak že je to jasné pro každého. I situace je jiná a je to hodně o štěstí. Tady se začalo mluvit o géčkách ve vyších desítkách či stovkách a to je prostě kktina. To už nedá nikdo resp. člověk. Raději budu psát čověk protože assassin by psal že třeba mravenec to zvládne a jsme v tom nanovo



Ja to jeste zkusim. Cela ta debata je nekonkretni, proto uplne o nicem.
Ono pretizeni resp. zrychleni ma pri narazu svuj netrivialni casovy prubeh. Viz grafy z clanku co jsem daval drive.

Krome hodnot pretizeni je tedy nezbytne v argumentaci nutne uvest i o jakou konkretni hodnotu teda jde (alespon pres jaky casovy usek ono pretizeni trvalo ) a pak take v kterem miste se konkretne merilo . Pak je take dobre znat jestli ta hodnota pretizeni je merena jen v hlavnim smeru pretizeni, ci uz jde o vektorovy soucet a jestli je do ni zahrnute i uhlove zrychleni (coz je celkem dulezite prave pro hlavu).
Pak se ta dana situace da teprve rozumne vyhodnotit a porovnat s limity nektereho z kriterii zranitelnosti. Napr. pro hlavu zminovana metodika HIC, nebo starsi SI, nebo pro jine casti tela specificke metodiky (CTI pro hrudnik, kde se zase meri pomerna deformace hrudniho kose apod).
Ta zraneni jsou totiz kumulativni a napr. pro hlavu kratsi linearni zrychleni nez 3ms nema samo o sobe fakticky dopad.

Pro hlavu byl napriklad limit puvodnich crash testu v aute stanoven priblizne na uroven 3ms zrychleni 80 g, coz v 15ms HCI dela typicky skore okolo 650. Toto predpoklada minimalni pravdepodobnost vazneho zraneni zdraveho cloveka (na urovni asi 3 sigma).
A treba pro panev je dle obdobne metodiky bez vazneho zraneni mozne preckat daleko vetsi pretizeni - ekvivalentni asi120 g /40ms pokud si pamatuju dobre.

Kdybych ovsem bez vysvetleni napsal, ze clovek prezije 120 g, tak by to bylo natolik vagni, ze to zaroven bude i nebude pravda.

Muzu dohledat zdroje, kdyby ses opravdu chtel v te problematice zorientovat

Naposledy editováno 18.07.2022 12:46:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist