globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezpecna helma-po nehode
 
14.7.2022 v 12:31
Ahoj,chci poprosit znalce o radu.Musim si koupit novou helmu.Odklapeci.Ale fakt bezpecnou.Tak nechci vybirat podle designu,ale ptam se jak poznat kvalitu.Podle ceho vybirat.Mela jsem ted nehodu.Srazil me opilej ridic auta.Mesic komatu a krvaceni do lebky.My motorkarky to ale nevzdame a tak se z toho dostavam a na jare chci zas jet na sve bramborce R1150R az ji opravej?Helma je praskla,tak musim vybrat novou.Hlava byla taky praskla tak ji musim chranit?Diky za rady?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 11:48 | Nahoru | #1

Kuzma1 píše: MartasUS> Psal jsi ze 20G je smrtelnych, pri 22G praskaji kosti a 30G uz proste prezit nejde. Mimochodem, v tom clanku jsou i data od Fabia, ktery mel jen maly highsider a par spicek pres 25G mu namerili taky.

Ano psal. Holt janý příklad teorie vs. praxe. Píše se o tom že člověk nedá 30G a on dá 35. Ok v pohodě. beru to a o kousíček jsem se seknul. Ale zase pozor v tom, že to dá každý. Nedá. Někomu se urvou játra při 20ti a druhý dá 35G v pohodě. Nejde to brát tak že je to jasné pro každého. I situace je jiná a je to hodně o štěstí. Tady se začalo mluvit o géčkách ve vyších desítkách či stovkách a to je prostě kktina. To už nedá nikdo resp. člověk. Raději budu psát čověk protože assassin by psal že třeba mravenec to zvládne a jsme v tom nanovo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpecna helma-po nehode

18.7.2022 v 12:36 | Nahoru | #2

MartasUS píše: Ano psal. Holt janý příklad teorie vs. praxe. Píše se o tom že člověk nedá 30G a on dá 35. Ok v pohodě. beru to a o kousíček jsem se seknul. Ale zase pozor v tom, že to dá každý. Nedá. Někomu se urvou játra při 20ti a druhý dá 35G v pohodě. Nejde to brát tak že je to jasné pro každého. I situace je jiná a je to hodně o štěstí. Tady se začalo mluvit o géčkách ve vyších desítkách či stovkách a to je prostě kktina. To už nedá nikdo resp. člověk. Raději budu psát čověk protože assassin by psal že třeba mravenec to zvládne a jsme v tom nanovo



Ja to jeste zkusim. Cela ta debata je nekonkretni, proto uplne o nicem.
Ono pretizeni resp. zrychleni ma pri narazu svuj netrivialni casovy prubeh. Viz grafy z clanku co jsem daval drive.

Krome hodnot pretizeni je tedy nezbytne v argumentaci nutne uvest i o jakou konkretni hodnotu teda jde (alespon pres jaky casovy usek ono pretizeni trvalo ) a pak take v kterem miste se konkretne merilo . Pak je take dobre znat jestli ta hodnota pretizeni je merena jen v hlavnim smeru pretizeni, ci uz jde o vektorovy soucet a jestli je do ni zahrnute i uhlove zrychleni (coz je celkem dulezite prave pro hlavu).
Pak se ta dana situace da teprve rozumne vyhodnotit a porovnat s limity nektereho z kriterii zranitelnosti. Napr. pro hlavu zminovana metodika HIC, nebo starsi SI, nebo pro jine casti tela specificke metodiky (CTI pro hrudnik, kde se zase meri pomerna deformace hrudniho kose apod).
Ta zraneni jsou totiz kumulativni a napr. pro hlavu kratsi linearni zrychleni nez 3ms nema samo o sobe fakticky dopad.

Pro hlavu byl napriklad limit puvodnich crash testu v aute stanoven priblizne na uroven 3ms zrychleni 80 g, coz v 15ms HCI dela typicky skore okolo 650. Toto predpoklada minimalni pravdepodobnost vazneho zraneni zdraveho cloveka (na urovni asi 3 sigma).
A treba pro panev je dle obdobne metodiky bez vazneho zraneni mozne preckat daleko vetsi pretizeni - ekvivalentni asi120 g /40ms pokud si pamatuju dobre.

Kdybych ovsem bez vysvetleni napsal, ze clovek prezije 120 g, tak by to bylo natolik vagni, ze to zaroven bude i nebude pravda.

Muzu dohledat zdroje, kdyby ses opravdu chtel v te problematice zorientovat

Naposledy editováno 18.07.2022 12:46:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist