bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak cestou často pícháte
Zklamu všechny sexuchtivé, ale jde mi o to, jak často na silnici pícháte - myšleno dušová kola.

Rád bych si pořídil něco jako Scramblera nebo Bonnyho od Triumphu a pořád mám problém s dušovýma kolama, ale samozřejmě se nechci vzdát drátěných kol Na lehkým enduru v pohodě, tam je reálné defekt řešit (pro někoho zdržení na 15min, pro mě nejmíň na hodinu), ale u 200kg motorky nebo 300kg choppera to prostě znamená konec projížďky a shánění kámoše nebo odtahovky. A ta představa se mi tuze nelíbí. Navíc je to bez haltru, takže i nouzový dojezd je mimo.

Jak se vám to v reálu děje často?

Dík

PS: Většina těch motorek nemá ráfek připravený pro úpravu na bezduše a kupovat Kinea za 40tis se mi nechce. Kam a proč je vhodnější TT/TL a jaké mají výhody, prosím neřešme, o to tu nejde.

Předchozí
1 2
Následující

Jak cestou často pícháte

28.7.2021 v 10:17 | Nahoru | #31
Já teda ještě neměl defekt na cestě na kole, v autě, ani na moto, a to je mi 35 :D Musim zaklepat.

1 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte

28.7.2021 v 14:46 | Nahoru | #32
No,tak bezdušovku jsem zacpal knotem a dojezdila se normálně do konce...

Teď v sobotu dopoledne před Hodonínem se nám odporoučela duše a nevim jestli tím,že se vytrhl ventilek a nebo předtím povolila záplata....Každopádně já už další motorku na duších nechci ani vidět...

V kilu dvaceti v tááááhlý zatáčce a ve dvou....Nevim nakolik se to zpomalilo při tom driftování,abych tu potvoru udržel v našem pruhu,ale nakonec jsme stejně padli...
Mašina přez protisměr na krajnici a my po asfaltě pěkně ve svým pruhu.. .Všichni dobrzdily a mimo mojí nohy vše ostatní v cajku....

Jsem zastánce pořádného oblečení i na fichtlu a to nás dost zachránilo...Bundu i kevlarový džíny jsem rovnou vyhodil.Splnily svůj účel..Bejt v kraťasech,tak nemám prdel,loket a záda....Takhle jsem jenom opálil o asfalt levé lýtko...A bohatě to stačí...

Den předtím jsme najeli 300km na zátah...Dálnice i okresky a nic..Všecko v cajku....No a ráno to nebyly ani 4 kilometry.

Jeden teď už můžu říct kamarád mi řekl,když tu nohu viděl,že občas v kraťasech jezdí taky,ale to co teď vidí,tak ho přesvědčilo,že už bude jezdit jen v motohadrech...

Jsem se nějak rozjel,takže sorry...

Naposledy editováno 28.07.2021 14:50:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak cestou často pícháte

28.7.2021 v 14:50 | Nahoru | #33

miguel323 píše: No,tak bezdušovku jsem zacpal knotem a dojezdila se normálně do konce...

Teď v sobotu dopoledne před Hodonínem se nám odporoučela duše a nevim jestli tím,že se vytrhl ventilek a nebo předtím povolila záplata....Každopádně já už další motorku na duších nechci ani vidět...

V kilu dvaceti v tááááhlý zatáčce a ve dvou....Nevim nakolik se to zpomalilo při tom driftování,abych tu potvoru udržel v našem pruhu,ale nakonec jsme stejně padli...
Mašina přez protisměr na krajnici a my po asfaltě pěkně ve svým pruhu.. .Všichni dobrzdily a mimo mojí nohy vše ostatní v cajku....

Jsem zastánce pořádného oblečení i na fichtlu a to nás dost zachránilo...Bundu i kevlarový džíny jsem rovnou vyhodil.Splnily svůj účel..Bejt v kraťasech,tak nemám prdel,loket a záda....Takhle jsem jenom opálil o asfalt levé lýtko...A bohatě to stačí...

Jeden teď už můžu říct kamarád mi řekl,když tu nohu viděl,že občas v kraťasech jezdí taky,ale to co teď vidí,tak ho přesvědčilo,že už bude jezdit jen v motohadrech...

Jsem se nějak rozjel,takže sorry...


na dalnici je protismer? jinak si neumim vysvetlit to kilo dvacet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak cestou často pícháte

28.7.2021 v 14:52 | Nahoru | #34
husq701> Tady se snaží být někdo vtipný za každou cenu...

(reakce na) Jak cestou často pícháte

28.7.2021 v 14:56 | Nahoru | #35

miguel323 píše: husq701> Tady se snaží být někdo vtipný za každou cenu...


no nejde ti to. nevim co je na dusovy gume spatnyho.
ale vim co je spatnyho jet tak, ze se vyvalis kvuli takovy kokotine jako je defekt.
rika se tomu jet nad svoje schopnosti, navic setrive na nekvalitne lepeny dusi.

usetrils.... kolik? vosum stovaku za novou dusi nebo dva stovaky za kvalitni opravu?

PS: jak byla ta duse stara?

1 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte

28.7.2021 v 15:09 | Nahoru | #36
Úplně si nemyslím,že je kokotina se v takový situaci vyválet...Ztráta z plnýho tlaku na nulu vpodtatě okamžitě a v zatáčce...Věřím že seš super borec a ustál bys to hravě,ale nám se to s manželínou nepovedlo...

O šetření vůbec nešlo...Duše byla stará 3 roky a mělo odjeto cca 10 000 km...Kdybych šetřil,tak jedu v teplákách tvý mmámy voe...

Závěr muj je prosté takovej,že když si můžu vybrat,tak bezdušovku...

Naposledy editováno 28.07.2021 15:13:12

(reakce na) Jak cestou často pícháte

28.7.2021 v 15:12 | Nahoru | #37

miguel323 píše: Úplně si nemyslím,že je kokotina se v takový situaci vyválet...Ztráta z plnýho tlaku na nulu vpodtatě okamžitě a v zatáčce...Věřím že seš super borec a ustál bys to hravě,ale nám se to s manželínou nepovedlo...

O šetření vůbec nešlo...Duše byla stará 3 roky a mělo odjeto cca 10 000 km...Kdybych šetřil,tak jedu v teplákách tvý mmámy voe...


nevim jestli jsem borec, duse nelepim, menim i kdyz jim nic neni, za ty prachy to stoji.
v teplakach my mamy bys nejel, z urny bys je nevytah.

jen nechapu tvoji nelibost k dusim kdyz za to ta duse nemuze. tam bylo v prvni chvili spatne neco jinyho.

1 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte

28.7.2021 v 15:17 | Nahoru | #38
Dneska už bych taky na lepený nejel...Radši vyhodit a novou,ale, jak říkám...Nevím přesnou příčinu...Zda záplata a nebo vytržený ventil...Do týhle chvíle jsem s dušema nemél problém...Ale větší důvěru mám k bezdušovkám..

(reakce na) Jak cestou často pícháte

28.7.2021 v 15:25 | Nahoru | #39

miguel323 píše: Dneska už bych taky na lepený nejel...Radši vyhodit a novou,ale, jak říkám...Nevím přesnou příčinu...Zda záplata a nebo vytržený ventil...Do týhle chvíle jsem s dušema nemél problém...Ale větší důvěru mám k bezdušovkám..


me zase bezdusovka udelala bouli a nekudy zacala utikat, domu jsem potreboval dojet 25km. na utikajici gume s bouli jsem z toho dobrej pocit nemel, na rovine se to chovalo dobre, v zatacce jsem jel pomalejc.
takze ta duvera je 1:1 duse x bezduse

1 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte

28.7.2021 v 17:57 | Nahoru | #40
20 let nic a sotva se tady objevilo tohle vlákno tak mám prázdné kolo.
Tak dík

(reakce na) Jak cestou často pícháte

28.7.2021 v 19:12 | Nahoru | #41

malda67 píše: 20 let nic a sotva se tady objevilo tohle vlákno tak mám prázdné kolo.
Tak dík


Já od té doby, co jsem tady napsal, že jsem ještě nepíchal, radši nejezdím

Naposledy editováno 28.07.2021 19:12:21

1 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 06:30 | Nahoru | #42
husq701> hele někdy máš trefný komentáře i názory, ale někdy jen naprosto zbytečně prudíš a to je tenhle případ. Ztráta tlaku na dušovým kole je často záležitost okamžiku a nemusí souviset se stylem jízdy, ale s prostým píchnutím a je to jedna z nevýhod duší. Stejně tak si nemyslím, že by 120 bylo nad Miguelovi schopnosti (ovšem neznám ho), nicméně 120 s zničehožnic prázdnou duší bude naopak nad schopnosti většiny lidí.

malda67> sorry

(reakce na) Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 06:38 | Nahoru | #43

Animals21 píše: husq701> hele někdy máš trefný komentáře i názory, ale někdy jen naprosto zbytečně prudíš a to je tenhle případ. Ztráta tlaku na dušovým kole je často záležitost okamžiku a nemusí souviset se stylem jízdy, ale s prostým píchnutím a je to jedna z nevýhod duší. Stejně tak si nemyslím, že by 120 bylo nad Miguelovi schopnosti (ovšem neznám ho), nicméně 120 s zničehožnic prázdnou duší bude naopak nad schopnosti většiny lidí.

malda67> sorry


no covece nevim jestli je spravny pomlouvat dusovy kola kdyz si rozbijes hubu na lepeny dusi ve 120 ve dvou. asi mam jiny hodnoty v zivote nez ohrozovat svy blizky gerojskou jizdou pri setrnosti k penezence. lepenou dusi bych instaloval tak do simsona a ne do neceho na cem hodlam jezdit ve dvou dalnicni rychlosti. konec konci miguel si namlel hubu, znicil veci, motorku a jako duvod uvadi dusi...
tak to vidim ja. hazi se vina na nevinnou dusi. pritom pocatek je jinde. v setrnosti nebo zanedbany udrzbe. ventilek ti neupadne z leknuti. to by pak stejne snadno mohl upadnout na tl

ps: proc te kazdej slusnej pneuservis odmitne s opravou tl pneu po defektu? jenze my jsme cesi. na vsechno mame svuj levnejsi nazor. kazdej druhej tady dojizdi kneu s knotem protoze je to prece v pohode ne? co na tom ze je to provizorni oprava. a pak budou nadavat ze knoty uz nikdy :D

Naposledy editováno 29.07.2021 07:05:39

2 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 07:42 | Nahoru | #44
Nevím, jestli za to v jeho případě může ta záplata, asi to neví ani on. Ale sudden flat se prostě na duši stane mnohem častěji než na TL gume a za mě je to jedna z hlavních nevýhod. Ta druhá je, že oprava je prostě náročná. Určitě toho duše najezdí dost, sám mám dušový motorky dvě (ale jedna je offroad, to do tohodle tématu nepočítám) a rozhodně se mi nechce někde řešit píchlou duši. Na druhé straně se u motorky jako je Bonneville nebo Scrambler nechci vzdát drátových kol. Určitě se to riziko dá o něco snížit tím, že lepená duše je fakt jen na dojezd a že s novými pneu dáš nové duše, přesto je to jen snížení rizika.

(reakce na) Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 08:04 | Nahoru | #45
Animals21> mam dratovy kola a bezduse. to zase tak narocny neni. to je potom jednodussi reseni nez mit strach z duse.

tyhle motorky maj duse? to cumim

2 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 09:12 | Nahoru | #46
Drátových kol s bezdušema zas tak moc není, ale samozřejmě jsou (typicky drátky v límci na BMW, apod.). Předělat klasický drátový na bezduše lze, pokud ráfek má takovej bezpečnostní límec (anglicky to najdeš jako safety hub myslím), což opět většina drátových kol nemá. Nevím, co máš za moto, předpokládám Husku701, to je trošku jiná kategorie motorek a řešení pro eliminaci duší nejsou většinou použitelný na silnici.

Jj, rozhodně duše maj. Na druhé straně s tím jezdí miliony lidí, já jen nechci někde zůstat zbytečně viset, that´s all.

(reakce na) Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 09:25 | Nahoru | #47
Animals21> Třeba Stelvio má niple klasicky ve středu ráfku a jsou těsněný nějakýma o-kroužkama. Ale není to moc spolehlivý. Celkem dost majitelů řeší, že jim kolem drátů uniká vzduch. A někdo to řeší tak, že tam vrazí dušu. Takže je to takový 2v1. To jen taková vsuvka...

Naposledy editováno 29.07.2021 09:32:08

(reakce na) Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 10:03 | Nahoru | #48

Animals21 píše: Drátových kol s bezdušema zas tak moc není, ale samozřejmě jsou (typicky drátky v límci na BMW, apod.). Předělat klasický drátový na bezduše lze, pokud ráfek má takovej bezpečnostní límec (anglicky to najdeš jako safety hub myslím), což opět většina drátových kol nemá. Nevím, co máš za moto, předpokládám Husku701, to je trošku jiná kategorie motorek a řešení pro eliminaci duší nejsou většinou použitelný na silnici.

Jj, rozhodně duše maj. Na druhé straně s tím jezdí miliony lidí, já jen nechci někde zůstat zbytečně viset, that´s all.


na SM mam bezdusovy kola origo. takze na silnici pouzitelny jsou.

1 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 11:30 | Nahoru | #49
... já neříkám, že nejsou výjimky a znám způsoby, jak je toho dosaženo (stelvio, 990, atd.), ale všechno předpokládá utěsnění okolo drátů a hlavně onen límec uvnitř ráfku. A tohle prostě většina ráfků nesplňuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 11:38 | Nahoru | #50

Animals21 píše: ... já neříkám, že nejsou výjimky a znám způsoby, jak je toho dosaženo (stelvio, 990, atd.), ale všechno předpokládá utěsnění okolo drátů a hlavně onen límec uvnitř ráfku. A tohle prostě většina ráfků nesplňuje.


tak pak jezdi na dusich, taky cestuju na dusich a nemam strach. prijde mi ze hledas problem kde neni. ta sance ze to bude problem je podobna jako vyhrat ve sportce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 11:52 | Nahoru | #51

husq701 píše: ....prijde mi ze hledas problem kde neni. ta sance ze to bude problem je podobna jako vyhrat ve sportce....


Ale na tomhle je přece postaven nejen celý "moto adventure" byznys - preventivně řešit i teoretické problémy a nástrahy. Být vybaven na každou událost, která by se mohla stát. Někdo se z toho vyléčí po první dovče, na kterou zbytečně vezl půlku Dekáče, Hobby marketu a Touratechu, jiný v té paranoidní představě jezdí léta a další na to prdí od začátku.

Šance, že mi selže podomácku překopané původně dušové kolo na bezdušák, je podle mého názoru vyšší, než že dojde k okamžitému úniku vzduchu z duše. Ale to je každého boj o tu svoji ještě přijatelnou míru rizika.

Naposledy editováno 29.07.2021 11:53:15

(reakce na) Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 12:01 | Nahoru | #52

vilemx píše: Ale na tomhle je přece postaven nejen celý "moto adventure" byznys - preventivně řešit i teoretické problémy a nástrahy. Být vybaven na každou událost, která by se mohla stát. Někdo se z toho vyléčí po první dovče, na kterou zbytečně vezl půlku Dekáče, Hobby marketu a Touratechu, jiný v té paranoidní představě jezdí léta a další na to prdí od začátku.

Šance, že mi selže podomácku překopané původně dušové kolo na bezdušák, je podle mého názoru vyšší, než že dojde k okamžitému úniku vzduchu z duše. Ale to je každého boj o tu svoji ještě přijatelnou míru rizika.


stejne tak motorku muze znepojizdnit dalsich asi 100 veci a najizdet do kazdy zatacky s pocitem, ted to prijde, ten to praskne a jdu k zemi....
dratovy bezdusovy kola stojej mozna 40, ale to je cca 1 vejplata. tak co resit? to je jako sotva jeden tejden dovoleny.

2 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte

29.7.2021 v 13:01 | Nahoru | #53
když tu tak pěkně probíráte duše / bezduše, máte někdo zkušenosti s přestavbou? jsou na to různý kity, většinou kus "izolepy" + nějaký sajrajt. údajně osvědčený je BARTubeless, ale osobně neznám...

(reakce na) Jak cestou často pícháte

1.8.2021 v 11:18 | Nahoru | #54

Animals21 píše: Nevím, jestli za to v jeho případě může ta záplata, asi to neví ani on. Ale sudden flat se prostě na duši stane mnohem častěji než na TL gume a za mě je to jedna z hlavních nevýhod. Ta druhá je, že oprava je prostě náročná. Určitě toho duše najezdí dost, sám mám dušový motorky dvě (ale jedna je offroad, to do tohodle tématu nepočítám) a rozhodně se mi nechce někde řešit píchlou duši. Na druhé straně se u motorky jako je Bonneville nebo Scrambler nechci vzdát drátových kol. Určitě se to riziko dá o něco snížit tím, že lepená duše je fakt jen na dojezd a že s novými pneu dáš nové duše, přesto je to jen snížení rizika.



To právě netuším....Na tom prázdným kole jsem potreboval dojet jeste asi 1,5 km,takže samozřejmě se ta duše dojebala co šla a těžko soudit,co způsobilo ztrátu..Jezdím na motorkách nejakých 20 let...Veškerý servis si dělám sám včetně motorů a běžný údržby...Zbytečně bych neriskoval,ale tady jsem měl dát pro sichr novou....

Naposledy editováno 01.08.2021 11:19:36

(reakce na) Jak cestou často pícháte

1.8.2021 v 13:27 | Nahoru | #55
sardel> to by mě taky zajímalo. Mám V85TT, první řadu s dušema. Na yt je i video, jak s tím zacházet, ale konkrétní zkušenosti nějakého majitele jsem zatím nenašel.

(reakce na) Jak cestou často pícháte

2.8.2021 v 17:53 | Nahoru | #56
sardel> Většina dušových ráfků nejsou vhodný pro bezdušový provoz. Na dosedací ploše pro patku gumy chybí ten ochranný rantl.

Jak cestou často pícháte

5.4.2023 v 21:03 | Nahoru | #57
Píchám každý druhý, mno možná čtvrtý den...
Ovšem u moto?!

Můj úplně nejděsivnější lpříběh je sjeťí do odvodňovacího příkopu. Dopředu betonove můstek, zpátecku to nemá a kolem chalupy Ččućely na toho pomatence.Vyďoubal jsem ji naležato...
. Picchyfuk, v záloze hřibek a knot a flcajk.

Jak cestou často pícháte

12.4.2023 v 15:10 | Nahoru | #58
Na kozze mam pneu s dusema, a uz parkrat jsem prazdny kolo mel. jeste jsem ale nepichnul.

Me to utikalo proto, ze jsem socka, a nedavam tam TT pneu (ono jich v rozmeru kterej potrebuju ani moc neni, a na criusera fakt nechci davat enduro kola), a nektery TL pneumatiky maji uvnitr jakysi ostrejsi zebra, a ty po vase dusi dokazou prosoupat. Nakonec jsem vzmenil pneu, a od te doby klid. Na obyc pichnuti, a dojezd do pneuservisu staci na opravu takovej ten lepici sprej, ale fakt nevdrzi dlouho. s tou prodrenou dusi jsem na tom dojel asi 20kilaku do pneuservisu. .... ale nedoporucuju, servisak te pri vyndavani duse naporcuje do pastiky.

O nejakem predelani na bezduse jsem premejslel, ale po dlouhem googleni jsem konstatoval, ze by to znamenalo novy rafky, aby to poradne fungovalo ... a to je financni sebevrazda.

takze, jo, semtam asi pichnes, ale casto to fakt nebude. Po cechach bych se na to uplne vyprd, a na dlouhy streky si holt pribal dusi.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph scrambler a výfuk Arrow Triumph Scrambler Hawa 1 8.2.2024 v 13:23 Animals21
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... WildOne 136 15.11.2023 v 09:41 Rachus
Bzučí při brzdění přední brzdou [1, 2, 3] Triumph Bonneville 900, Triumph Bonneville T100, Tri... vyletnik 66 11.6.2023 v 16:49 jindr
Triumph nahrání nového mapy Triumph Scrambler BUDVAREKCBR 2 27.5.2023 v 06:04 BUDVAREKCBR
Triumph scrambler 35kw Triumph Scrambler Mateskkkk 8 7.4.2023 v 14:06 2stroke


TOPlist