globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CB 500 F
Tak se postupně dopracovávám k tomu velkému předělu v životě - a sice že si koupím slušnou motorku. První krok byl pořízení skútru PCX v září, abych viděl, jestli mi fakt něco říká jízda na dvou kolech pomocí spalovacího motoru. Druhý krok bude řidičák na motorku na jaře. Bohužel, nebo bohudíky je PCX pro mě už droga - dokud bylo hezky, jezdil jsem každý víkend daleko za Prahu. Řídítka, dvě kola a motor pod zadkem - netušil jsem, že mě to tak dostane. Takže mi je jasný, že normální motorka mě o to víc bude bavit. Původně jsem chtěl spíš něco menšího, ale nechci další 125 cc, to bych se moc neposunul, takže volba padá na Honda CB 500 F. Nechci utrácet víc peněz, nepotřebuju větší výkon, baví mě jezdit na pohodu, ale zase nemám tolik peněz na nějaký silný cruiser. Takže chci něco spolehlivýho, levnýho na provoz a současně něco, co už váži dost, abych nemusel tolik bojovat s bočním větrem... PCX je jak z papíru, když trochu fouká. Hlavně se chci zeptat, jak dlouho se taková motorka v roce 2021 může udržet na skladech, jestli bude jen pár kusů a budou hned fuč - dá se to nějak odhadnout? Jinak vím, že CB 650 R by byla po všech stránkách lepší, to by byl sen, ale je to cca o 50 000 Kč dražší stroj a provoz bude taky dražší. A jak říkám, nechci na tom moc šílet, spíš jezdit v klidu. Jo a ten zvuk dvouválce je docela už fajn, o dost lepší než jednoválce, co jsem zatím slyšel.

(reakce na) Honda CB 500 F

29.1.2021 v 09:07 | Nahoru | #121
ruinin> Ok, dík za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

29.1.2021 v 11:06 | Nahoru | #122

ruinin píše: Gahan37> Díky, to taky. Ale hlavně se bojím toho tvrdýho sedla. Já prdel téměř bez tuku, takže to by asi nedělalo dobrotu. Dálky mě lákají...


Já bych skoro šel do 500x když už, bude tam lepší uchycení na boční kufry, trochu větší pohodlí je vyšší a i ten přední štít na cestování ....stejný motor atd

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

29.1.2021 v 21:58 | Nahoru | #123
Gahan37> To je určitě fantastická motorka, musel bych si to trochu v hlavě přepnout - přesvědčit sám sebe, že nechci naháče, že chci radši adventure, už si dávám youtube recenzi Jednou stopou - CB 500 X.

Tak v tý recenzi je CB 500 X božská, prakticky dokonalá... Ale musel bych vyhnat toho naháče z hlavy, no...

Mimochodem - americká recenze motorky: jedu pořád rovně po dálnici a řeším, jak je to dobrá motorka. Jednou stopou - jedna zatáčka za druhou na Kanárských ostrovech. Jako nic proti Amíkům, ale měli by občas taky zkusit nějakou zatáčku, aby viděli, že motorka umí zatáčet. Fakt jim ty nekonečný rovinky nezávidím.

Naposledy editováno 29.01.2021 22:29:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

30.1.2021 v 09:30 | Nahoru | #124
ruinin> Na slabších motorkách je skoro nutný trochu předkloněný posez, aby se dalo jet rychle (odpor vzduchu). Na pětikuli si už můžeš hovět ve vzpřímené poloze - vidíš daleko, není to únavné.
Tedy zcela sdílím Gahanuv názor - CB500X by byla mnohem lepší.
Mimochodem - nejlepší cesty jsou ty nejmenší v civilizací zapomenutých končinách. A pro taková dobrodružství se nemusí pokaždé daleko, jak si mnozí myslí - nejen Balkán a Rumunsko, ale i Slovensko či české kopečky mimo turistická centra. A na to se adventure hodí fakt lépe.
Neřku-li, že ztráci cenu pomaleji, než nevýrazný naháč.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 11:55 | Nahoru | #125
650ccm> na slabších motorkách - tak pokud bych měl tu 500 F, tak je to stejná síla motoru jako 500 X, že jo? Nevyrazný naháč - na druhou stranu je to základní motorka, chtěl bych jako první motorku základní motorku, která vychází z idey motorky z historie - čili žádné vylepšení pro pohodlné cestování, žádné plexi, obě kola stejně veliké. Pak tomu dám volný průběh a když dojdu k závěru, že už jsem si naháč užil dost a chci cestovat pohodlně, prodám a koupím X.

Ještě otázka off topic - za jakých okolností je v zatáčce skútr rychlejší než motorka? Pokud skútr a motorka váží stejně a jezdec je tentýž a má tentýž styl a talent? Vím, že skútry jsou někdy v zatáčkách rychlejší, ale pořád nemám jasno v tom, kde je pes zakopán. Já jsem teda zatím na silnicích v zatáčkách rozhodně pomalejší než většina motorkářů, který kolem mě prosviští. Jen jednou jsem narazil na nějakýho cruisera, co jel pomalejc než já a toho jsem teda na PCX předjel, to byl jeden motorkář z asi 1000 motorek. Ostatní byli rychlejší všude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 14:26 | Nahoru | #126
ruinin>
Z křižovatky je většinou rychlejší skútr. Ale v zatáčkách?
Mnóó - já znám jen videa s T-maxem, jak si dává motorky v zatáčkách ke svačině.
Ale to je tím, že T-max má motorkovou konstrukci (na zadní kolo nevede variátor, ale řetěz nebo řemen dle roku výroby). Je to tedy jízdníma vlastnostma motorka.
Podobně se možná chovají i další moderní skútry, které jsou ale jen převlečené motorky (velká Forza? ...). Nevyznám se v tom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 16:06 | Nahoru | #127
650ccm> Není to o těžišti? Skútr, který váží stejně jako nějaká motorka, třeba 140 kg, ale má níž těžiště, projede zatáčkou rychleji kvůli nízkému těžišti - nic lepšího mě nenapadá. Nevím jak rychlé zatáčky, ale v pomalých zatáčkách jsou skútry o stejné váze jako motorky asi rychlejší právě kvůli nízkému těžišti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 16:51 | Nahoru | #128

ruinin píše: má níž těžiště, projede zatáčkou rychleji kvůli nízkému těžišti - nic lepšího mě nenapadá.

Lenže to podľa všetkého nie je pravda. Motorky s vyšším ťažiskom sa preklápajú rýchlejšie.

V každom prípade aj tu platí, že 80-90% je v jazdcovi a ten zvyšok v motorke, takže i o málo lepší jazdec bude vedieť kompenzovať slabšiu motorku (alebo skúter).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 17:54 | Nahoru | #129
Metric> Nemůžu na to nikde na internetu najít odpověď. V každém případě těžiště nízko nemá žádnou výhodu při jízdě? Kromě toho, že člověku motorka nespadne tak snadno, když s ní manipuluje?

(reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 20:15 | Nahoru | #130

ruinin píše: 650ccm> na slabších motorkách - tak pokud bych měl tu 500 F, tak je to stejná síla motoru jako 500 X, že jo? Nevyrazný naháč - na druhou stranu je to základní motorka, chtěl bych jako první motorku základní motorku, která vychází z idey motorky z historie - čili žádné vylepšení pro pohodlné cestování, žádné plexi, obě kola stejně veliké. Pak tomu dám volný průběh a když dojdu k závěru, že už jsem si naháč užil dost a chci cestovat pohodlně, prodám a koupím X.

Ještě otázka off topic - za jakých okolností je v zatáčce skútr rychlejší než motorka? Pokud skútr a motorka váží stejně a jezdec je tentýž a má tentýž styl a talent? Vím, že skútry jsou někdy v zatáčkách rychlejší, ale pořád nemám jasno v tom, kde je pes zakopán. Já jsem teda zatím na silnicích v zatáčkách rozhodně pomalejší než většina motorkářů, který kolem mě prosviští. Jen jednou jsem narazil na nějakýho cruisera, co jel pomalejc než já a toho jsem teda na PCX předjel, to byl jeden motorkář z asi 1000 motorek. Ostatní byli rychlejší všude.



Skútr je v zatáčce rychlejší, pokud je jeho jezdec šikovnější než ten na motorce, ale pokud jde o potenciální dosažitelnou rychlost v zatáčce v apexu, tak ta je u skútru mnohem nižší. Skútr má mnohem nižší těžiště a proto při stejném náklonu můžou gumy motocyklu působit větší dostředivou silou, aniž by ses převrátil. Navíc má motorka blízko u země užší konstrukci, proto můžeš dosáhnout vyššího náklonu před tím, než začneš brousit nějakou pevnou částí vozidla o zem (u skútrů brká první centrál a výfuk). Další nevýhoda je šířka gum, většina skútrů má v poměru k váze v porovnání s motorkami poměrně široké gumy. Ale čím širší guma, tím vyšší náklon je potřeba pro dosažitelnost stejné dostředivé síly.

Tomu, že na silnici někdo někoho předjede, nepřikládej velkou váhu, na silnici drtivá většina lidí nevyužije ani zlomek potenciálu svého stroje, takže výsledná rychlost je skutečně hlavně o jezdci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 20:37 | Nahoru | #131
ruinin> Však som Ti hodil link. Ak nevieš po anglicky, môžeš si to hodiť do Google Translate.

Ale Mr. Dreamer to už pekne zhrnul.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 20:44 | Nahoru | #132
Metric> Anglicky umím, je to pěkně složitý a já nikdy nebyl moc dobrej na fyziku nebo matiku, takže z toho moc moudrej nejsem. Co jsem pochopil, tak těžiště nízko žádná velká výhoda v zatáčce není. Z toho, co píše Mr.Dreamer vyplývá, že pokud jsou někde nějaký záběry, jak skútr předjíždí supersport na okruhu, asi je to drsnej, zkušenej skútrista, kterej zná limity toho skútru versus bojácnej, nezkušenej člověk na supersportu, kterej zdaleka nevyužívá možnosti toho stroje. Na druhou stranu Pepa Sršeň v jednom videu říká, že vespa 300 GT nebo jak se to jmenuje může člověka na supersportu překvapit, když ho v zatáčce předjede. Nemluví o schopnostech jezdce, asi jde o tu váhu a takovou celkově drzou povahu toho skútru versus o dost těžší supersport, kterej nikdo nechce položit. Jestli tomu dobře rozumím, tak v hodně pomalý zatáčce je třeba 50 kg navíc problém k tomu, udržet krok s lehčím strojem, když o výkon v tý zatáčce nejde. Myslím rychlost na apexu.

No ale shodneme se na tom, že mezi kužely slalom v rychlostech kolem 15 km v hodině bude průměrný skůtr 125 cc rychlejší ( tentýž jezdec ) než supersport 200 kg? Protože má malý kolečka nebo protože je o hodně lehčí? Nebo obojí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2021 v 21:28 | Nahoru | #133

ruinin píše: Metric> Anglicky umím, je to pěkně složitý a já nikdy nebyl moc dobrej na fyziku nebo matiku, takže z toho moc moudrej nejsem. Co jsem pochopil, tak těžiště nízko žádná velká výhoda v zatáčce není. Z toho, co píše Mr.Dreamer vyplývá, že pokud jsou někde nějaký záběry, jak skútr předjíždí supersport na okruhu, asi je to drsnej, zkušenej skútrista, kterej zná limity toho skútru versus bojácnej, nezkušenej člověk na supersportu, kterej zdaleka nevyužívá možnosti toho stroje. Na druhou stranu Pepa Sršeň v jednom videu říká, že vespa 300 GT nebo jak se to jmenuje může člověka na supersportu překvapit, když ho v zatáčce předjede. Nemluví o schopnostech jezdce, asi jde o tu váhu a takovou celkově drzou povahu toho skútru versus o dost těžší supersport, kterej nikdo nechce položit. Jestli tomu dobře rozumím, tak v hodně pomalý zatáčce je třeba 50 kg navíc problém k tomu, udržet krok s lehčím strojem, když o výkon v tý zatáčce nejde. Myslím rychlost na apexu.

No ale shodneme se na tom, že mezi kužely slalom v rychlostech kolem 15 km v hodině bude průměrný skůtr 125 cc rychlejší ( tentýž jezdec ) než supersport 200 kg? Protože má malý kolečka nebo protože je o hodně lehčí? Nebo obojí?



Když mluví Pepík Šiler, je asi nejlepší přepnout na jiný kanál. Mohl by ses také dozvědět moudra o tom, že motorka se řídí nohama a ne rukama a nebo, že by se gumy na okruhu měly foukat za 2.9 (a to bylo tuším za studena ).

Pokud porovnáváš 125ccm skútr, měl bys to porovnávat s 125ccm motorkou, nebo minimálně motorkou podobné váhy, protože v zatáčce musíš změnit momentum soustavy motorka-jezdec a čím vyšší váha, tím více práce musí gumy udělat. Ale pokud někdo tvrdí, že vespa 300 GT může svou kvalitou porazit supersport (tedy 600cm sportovní motorku), tak to tvrdí z jediného důvodu - aby prodal divákovi vespu 300 GT.

Pokud tě zajímá, která motorka je rychlá v pomalých zatáčkách v rukou šikovného jezdce, stačí se podívat na výsledky české motogymkhany, případně se zajít podívat, kluci ti rádi ukážou co a jak. Můžeš to odjet klidně i na skútru, případně na CBčku zajet bez problémů na bednu, nebyl bys první. Realita je, skútry se vysoko nikdy neumisťují, protože je prostě nemůžeš dostatečně naklopit. Nízké těžiště je fajn na stabilitu, díky tomu dokáže na skútru jezdit i někdo, kdo má problémy s rovnováhou a nemá moc zkušeností, ale když chceš jezdit ostřeji, je to velký limit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 22:46 | Nahoru | #134
Mr.Dreamer> To jsou zajímavý informace. Takže ta jeho recenze Pepy Sršně na youtube na vespu GT byla placená Vespou? No já se nehádám, je to možný. Další věc je, že ten člověk vede nějaký kurzy motoškolu na okruzích, učí motorkáře jezdit na okruhu. Koukám, že teda na něho jsou různý názory. Asi umí dělat skopičiny, umí jezdit rychlejc než běžný motorkář, ale nerozumí motorkám dost dobře? Takže platit mu za intrukce na okruhu teda ne... no dobře, budu si to pamatovat.

Jdu kouknout na tu gymkanu.

Abychom byli uplně důslední - závodní skútry maj spodek upravenej tak, že je jde klopit víc, asi jako běžnou nahou motorku, takže pak v tom klopení by neměly závodní skútry mít hendikep. Bude pak závodní skútr o objemu třeba 125 cc pomalejší v utažený zatáčce než CB 125 R? Asi je to blbá otázka, protože neznáme pneu, úpravu podvozku u toho skútru, jen víme, že těžiště bude u skútru níže...

https://i.pinimg.com...05e157e96cf5816e.jpg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 22:52 | Nahoru | #135

ruinin píše: Metric> Anglicky umím, je to pěkně složitý a já nikdy nebyl moc dobrej na fyziku nebo matiku, takže z toho moc moudrej nejsem. Co jsem pochopil, tak těžiště nízko žádná velká výhoda v zatáčce není. Z toho, co píše Mr.Dreamer vyplývá, že pokud jsou někde nějaký záběry, jak skútr předjíždí supersport na okruhu, asi je to drsnej, zkušenej skútrista, kterej zná limity toho skútru versus bojácnej, nezkušenej člověk na supersportu, kterej zdaleka nevyužívá možnosti toho stroje. Na druhou stranu Pepa Sršeň v jednom videu říká, že vespa 300 GT nebo jak se to jmenuje může člověka na supersportu překvapit, když ho v zatáčce předjede. Nemluví o schopnostech jezdce, asi jde o tu váhu a takovou celkově drzou povahu toho skútru versus o dost těžší supersport, kterej nikdo nechce položit. Jestli tomu dobře rozumím, tak v hodně pomalý zatáčce je třeba 50 kg navíc problém k tomu, udržet krok s lehčím strojem, když o výkon v tý zatáčce nejde. Myslím rychlost na apexu.

No ale shodneme se na tom, že mezi kužely slalom v rychlostech kolem 15 km v hodině bude průměrný skůtr 125 cc rychlejší ( tentýž jezdec ) než supersport 200 kg? Protože má malý kolečka nebo protože je o hodně lehčí? Nebo obojí?



To jsou ale už fakt bláboly tohle to. Tak se ruinine prokrista pána už svez v nějaký bandě nebo třeba jeď do prdele vlakem...nebo se zase příště zeptáš, jestli motorkář vypije víc piv než skútrista, ačkoliv ráno nadejchaj stejně? On by totiž skútrista mohl bejt norek a motocyklista ne, nemáš v tom ještě úplně jasno... Máš už fakt dotazy jak pojď na mě z boku, sorry

Naposledy editováno 01.02.2021 23:15:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

2.2.2021 v 00:19 | Nahoru | #136
ruinin> O Sršňovi je známe, že sa riadi heslom "Aj negatívna publicita je publicita", pretože neraz už zadrel takú ko-

-ntroverznú vetu, že sa normálny človek nestačí diviť. Jazdiť vie, či vie aj učiť (čo z toho prvého nevyplýva), posúdiť neviem, lebo som uňho ešte nebol.

Mimochodom, v tom článku sa píše, že prvé NSR 500 mali nádrž umiestnenú dole v záujme zníženia ťažiska. Bohužiaľ sa ukázalo, že tento model mal problémy pri naklápaní sa a keď vyčerpali väčšinu paliva z nádrže a na miesto obvyklej nádrže umiestnili závažia, zrazu sa hbitosť dostavila. Je to tým, že pri nakláňaní sa motorka neotáča okolo osi umiestnenej na zemi (teda spojnice dotykov kolies so zemou), ale nad ňou - tým pádom je nádrž dole ďalej od tejto osi než na klasickom mieste a sklápaniu motorky do zákruty viac bráni.

(reakce na) Honda CB 500 F

2.2.2021 v 12:03 | Nahoru | #137
Codo> No a co? My si tady normálně povídáme, metric a Mr Dreamer mi vysvětlili, co jsem nechápal, nevěděl jsem nic o tom, že nižší těžiště není výhoda při jízdě, nevěděl jsem nic o šířce gumy a jejím vztahu k náklonu, dozvěděl jsem se zajímavý věci o ghymkaně, dozvěděl jsem se, že supersporty na ghymkaně běžně porážejí skútry, a ne naopak, zjistil jsem, že se závodní skútry nakláněj prakticky stejně jako motorky a další a další zajímavý věci - mě to prostě baví se tyhle věci učit - tak když ti vadí, že se někdo ptá a někdo mu odpovídá, tak se do toho nemusíš vkládat, my si můžeme povídat o motorkách i bez tebe.

Naposledy editováno 04.02.2021 00:22:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

2.2.2021 v 12:08 | Nahoru | #138
Metric> To jsem taky někde četl, asi v tom článku, na který jsi dal odkaz. Samozřejmě nemusím vědět o motorkách každý technický detail, ale vědět, že nižší těžiště není výhoda a že supersporty jsou na ghymkaně často obratnější než lehčí motorky nebo skútry je dobrý vědět. Teď se ale zeptám - codo, to nečti, prosím tě - když jsou supersporty třeba obratnější mezi kužely, proč malá kolečka skútru nepomůžou dosahovat v těch soutěžích mezi kužely skútrům lepší výsledky? Teoreticky menší kola znamenají snadnější manévrování po městě. Ale podle výsledků ghymkany jsou menší kola k ničemu, gromy tam taky nijak nevynikají.

(reakce na) Honda CB 500 F

2.2.2021 v 13:57 | Nahoru | #139

ruinin píše: Teď se ale zeptám - codo, to nečti, prosím tě - když jsou supersporty třeba obratnější mezi kužely, proč malá kolečka skútru nepomůžou dosahovat v těch soutěžích mezi kužely skútrům lepší výsledky? Teoreticky menší kola znamenají snadnější manévrování po městě.

Človeče, ja som možno celkom teoretik, ale zasa až tak nie. Jednak tie výsledky závisia od mnohých faktorov, jednak, aspoň podľa mojich skúseností, na veľkosti kolies v menšej rýchlosti až tak nezáleží - ja mám vpredu 21" a kým v rýchlostiach 120+ je už zotrvačnosť rotujúcej hmoty pri otáčaní riadidlami celkom poznať, v meste je omnoho nižšia.

(reakce na) Honda CB 500 F

2.2.2021 v 15:01 | Nahoru | #140
ruinin> Sršeň je jeden z těch lidí co umí něco dělat ale neumí to vysvětlit a naučit.

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 2.2.2021 v 19:14 | Nahoru | #141

ruinin píše: Metric> To jsem taky někde četl, asi v tom článku, na který jsi dal odkaz. Samozřejmě nemusím vědět o motorkách každý technický detail, ale vědět, že nižší těžiště není výhoda a že supersporty jsou na ghymkaně často obratnější než lehčí motorky nebo skútry je dobrý vědět. Teď se ale zeptám - codo, to nečti, prosím tě - když jsou supersporty třeba obratnější mezi kužely, proč malá kolečka skútru nepomůžou dosahovat v těch soutěžích mezi kužely skútrům lepší výsledky? Teoreticky menší kola znamenají snadnější manévrování po městě. Ale podle výsledků ghymkany jsou menší kola k ničemu, gromy tam taky nijak nevynikají.



Tohle si strašně snadno otestuješ, když si vezmeš třeba 450 krosku, ta bude mít přední kolo 21 a zadní 19, a pak na tu samou motorku dáš motardová 17' kola. Ten rozdíl je v tom, že menší kolo, má menší poloměr a ráfek s gumou, tedy ty nejtěžší části, jsou blíže ose rotace kola. Ve výsledku je snadnější otočit řídítkama a jde to rychleji naklopit, respektive, motorka k tomu nemá takový odpor. Tím více méně končí výhody malých kol.

Pak tu máme nevýhody, jak už jsem psal, pro stejnou rychlost, musí udělat více otáček za sekundu, rotory brzd nemohou být tak velké (u 17 to ještě nemá význam), asi největší nevýhoda je kratší rozměr kontaktní plochy se zemí v rozměru kolmém k dostředivé síle. Navíc menší kolo neposkytuje při zatáčení takovou stabilitu. A nakonec důvod, proč mám raději skútry s většími koly, čím menší kolo, tím více ho rozhodí každá nerovnost, těch na krásné silnici nebude tolik, ale ve městě nebo okreskách je to jedna vedle druhé.

V případě gymkhany je ta výhoda malých kol navíc dost mizivá, protože se nejezdí tak rychle, aby gyroskopická síla kola měla velký efekt.

Pro rychlejší jízdu jsou zavedená 17' kola jako optimální, pomalejší enduro a cross, kde je hodně nerovností mají 21' a 18' resp 19'. Skútry mají malá kola hlavně kvůli tomu, aby se všechno konstrukčně vešlo. Podívej se třeba na Integru, tam chtěli udělat motorku, která se dobře ovládá a hned má také 17'...

Honda CB 500 F

2.2.2021 v 21:53 | Nahoru | #142
Už se na malý kola, výšku těžiště, ani na jiný technický detaily ptát nebudu, myslím, že už jste mi vysvětlili vše, MrDreamer navíc úplně do posledního detailu. Díky za vysvětlení.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

3.2.2021 v 18:45 | Nahoru | #143
Tak jsem se dneska potrestal za ty blbý otázky a teorii jsem vyměnil za praxi. Odpoledne vyrazil na PCX něco zařídit v centru, to ještě šlo, ale pak jsem to nevydržel a vyjel za Prahu. Začalo pršet a pršelo permanentně až do mýho návratu kolem pátý. Takže někde kolem Slap jsem měl koženou bundu už durch, pak se přidala tma, zima, no a pak podél Vltavy ze Štěchovic směr Barrandovský most jsem chvílema neviděl nic, protože jak auta v protisměru svítila, tak kapky na hledí to krásně rozmázly po celým hledí, tak jsem chvílema viděl jen takovou svítivou mlhu... Otírat hledí ministírátkem na rukavici jsem nestíhal, do toho nevyzpytatelný díry - tu silnici začali spravovat, samozřejmě od podzimu stihli udělat tak pětinu, zbytek jsou hrboly, nerovnosti příčný i podélný, no super... Přijel jsem domu promočenej, vymrzlej, ale pak ta horká vana stojí za to...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

4.2.2021 v 07:42 | Nahoru | #144
ruinin>
Absťák Tě přepral.
Včera odpoledne fakt lilo.
No - aspoň si koupíš nepromoky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

4.2.2021 v 12:41 | Nahoru | #145
650ccm> Zase jsem se poučil - člověk prostě musí dělat kraviny, aby pochopil, jak co je - např. jsem si dementně myslel, že jsem tím množstvím vody smyl veškerou sůl ze skútru, co tam mohla od minule být - a pak jsem objevil mapy od soli na bundě a na sedle... takže jsem dvě hodiny skútr masíroval slanou vodou, to už jsem ho mohl rovnou hodit do moře asi... takže je teď super nasolenej... Další blbost - krásná, drahá kožená bunda - věděl jsem, že jí pár kapek neuškodí, ale jezdit v ní dvě hodiny v permanentním dešti - od včerejška schne - a obávám se, že bude po uschnutí dost pokroucená, chudinka. Zkusím dnes sehnat nějaký vosk na kůži a zachránit, co se dá...
Třeba po uschnutí bude vypadat zase jako nová, ale pochybuju... Každopádně chci v zimě na skútru jezdit, asi s tou solí se prostě musí počítat a brát skútr jako spotřební věc, která bude postupně reznout, tak snad do jara výfuk neupadne.

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 4.2.2021 v 13:42 | Nahoru | #146
ruinin> Bundu napustit včelím voskem a příště si vzít nepromok. Stačí od Brudry
https://www.brudra.c...-carina-cerva-380003
A motorku radši ostříknout hadicí. Hondě by to nemělo ublížit.

Honda CB 500 F

4.2.2021 v 21:21 | Nahoru | #147
Tak dnes jsem to ostříkal v myčce tlakovkou, vím, že se to nemá, ale stříkal jsem jen na plasty nebo tak, aby hlavní proud mířil mimo náboje, chladič, a mimo díru výfuku. Oni tam maj program oplach, ale i to je tlaková voda. Zespodu jsem to teda stříkal přímo, tak snad to skútr přežije, po očistě fungoval normálně. Akorát jsem mále přejel kočku - stačilo málo - kdyby mi vlítla pod přední kolo, tak asi slítnu a kočka má nějaký zranění neslučitelný se životem - ale uhnula na poslední chvíli, brzdit nešlo, vlítla mi tam zboku při rozjezdu na křižovatce.

Honda CB 500 F

5.2.2021 v 23:38 | Nahoru | #148
Tahle Holanďanka mě dostala. Nejdřív na Royal Enfield Himalayan, který bych se bál koupit, že je to podezřelá značka, si dala Rusko, Irán, Indii a podobně, teď tradá na nový Hondě CB 500 X po Islandu, Dánsku, atd.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

11.2.2021 v 16:07 | Nahoru | #149
Tak je rozhodnuto. Kdyby to někoho zajímalo, jakou motorku nakonec kupuju...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

11.2.2021 v 16:09 | Nahoru | #150

ruinin píše: Tak je rozhodnuto. Kdyby to někoho zajímalo, jakou motorku nakonec kupuju...


Gsx-R 1000?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti - špatn... Honda CB 500F MichaelP 7 29.4.2024 v 17:55 dva_hrnce
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F petr_klecka 6 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F ellie88 73 4.4.2023 v 14:09 mito7
Laděný výfuk Honda CB 500F DDave 13 30.1.2023 v 17:14 WildOne
Olej Honda CB 500F Petan12131213 4 14.1.2023 v 15:22 zahadnytajemny


TOPlist