globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CB 500 F
Tak se postupně dopracovávám k tomu velkému předělu v životě - a sice že si koupím slušnou motorku. První krok byl pořízení skútru PCX v září, abych viděl, jestli mi fakt něco říká jízda na dvou kolech pomocí spalovacího motoru. Druhý krok bude řidičák na motorku na jaře. Bohužel, nebo bohudíky je PCX pro mě už droga - dokud bylo hezky, jezdil jsem každý víkend daleko za Prahu. Řídítka, dvě kola a motor pod zadkem - netušil jsem, že mě to tak dostane. Takže mi je jasný, že normální motorka mě o to víc bude bavit. Původně jsem chtěl spíš něco menšího, ale nechci další 125 cc, to bych se moc neposunul, takže volba padá na Honda CB 500 F. Nechci utrácet víc peněz, nepotřebuju větší výkon, baví mě jezdit na pohodu, ale zase nemám tolik peněz na nějaký silný cruiser. Takže chci něco spolehlivýho, levnýho na provoz a současně něco, co už váži dost, abych nemusel tolik bojovat s bočním větrem... PCX je jak z papíru, když trochu fouká. Hlavně se chci zeptat, jak dlouho se taková motorka v roce 2021 může udržet na skladech, jestli bude jen pár kusů a budou hned fuč - dá se to nějak odhadnout? Jinak vím, že CB 650 R by byla po všech stránkách lepší, to by byl sen, ale je to cca o 50 000 Kč dražší stroj a provoz bude taky dražší. A jak říkám, nechci na tom moc šílet, spíš jezdit v klidu. Jo a ten zvuk dvouválce je docela už fajn, o dost lepší než jednoválce, co jsem zatím slyšel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

2.2.2021 v 00:19 | Nahoru | #1
ruinin> O Sršňovi je známe, že sa riadi heslom "Aj negatívna publicita je publicita", pretože neraz už zadrel takú ko-

-ntroverznú vetu, že sa normálny človek nestačí diviť. Jazdiť vie, či vie aj učiť (čo z toho prvého nevyplýva), posúdiť neviem, lebo som uňho ešte nebol.

Mimochodom, v tom článku sa píše, že prvé NSR 500 mali nádrž umiestnenú dole v záujme zníženia ťažiska. Bohužiaľ sa ukázalo, že tento model mal problémy pri naklápaní sa a keď vyčerpali väčšinu paliva z nádrže a na miesto obvyklej nádrže umiestnili závažia, zrazu sa hbitosť dostavila. Je to tým, že pri nakláňaní sa motorka neotáča okolo osi umiestnenej na zemi (teda spojnice dotykov kolies so zemou), ale nad ňou - tým pádom je nádrž dole ďalej od tejto osi než na klasickom mieste a sklápaniu motorky do zákruty viac bráni.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

2.2.2021 v 12:08 | Nahoru | #2
Metric> To jsem taky někde četl, asi v tom článku, na který jsi dal odkaz. Samozřejmě nemusím vědět o motorkách každý technický detail, ale vědět, že nižší těžiště není výhoda a že supersporty jsou na ghymkaně často obratnější než lehčí motorky nebo skútry je dobrý vědět. Teď se ale zeptám - codo, to nečti, prosím tě - když jsou supersporty třeba obratnější mezi kužely, proč malá kolečka skútru nepomůžou dosahovat v těch soutěžích mezi kužely skútrům lepší výsledky? Teoreticky menší kola znamenají snadnější manévrování po městě. Ale podle výsledků ghymkany jsou menší kola k ničemu, gromy tam taky nijak nevynikají.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti - špatn... Honda CB 500F MichaelP 7 29.4.2024 v 17:55 dva_hrnce
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F petr_klecka 6 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F ellie88 73 4.4.2023 v 14:09 mito7
Laděný výfuk Honda CB 500F DDave 13 30.1.2023 v 17:14 WildOne
Olej Honda CB 500F Petan12131213 4 14.1.2023 v 15:22 zahadnytajemny


TOPlist