globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CB 500 F
Tak se postupně dopracovávám k tomu velkému předělu v životě - a sice že si koupím slušnou motorku. První krok byl pořízení skútru PCX v září, abych viděl, jestli mi fakt něco říká jízda na dvou kolech pomocí spalovacího motoru. Druhý krok bude řidičák na motorku na jaře. Bohužel, nebo bohudíky je PCX pro mě už droga - dokud bylo hezky, jezdil jsem každý víkend daleko za Prahu. Řídítka, dvě kola a motor pod zadkem - netušil jsem, že mě to tak dostane. Takže mi je jasný, že normální motorka mě o to víc bude bavit. Původně jsem chtěl spíš něco menšího, ale nechci další 125 cc, to bych se moc neposunul, takže volba padá na Honda CB 500 F. Nechci utrácet víc peněz, nepotřebuju větší výkon, baví mě jezdit na pohodu, ale zase nemám tolik peněz na nějaký silný cruiser. Takže chci něco spolehlivýho, levnýho na provoz a současně něco, co už váži dost, abych nemusel tolik bojovat s bočním větrem... PCX je jak z papíru, když trochu fouká. Hlavně se chci zeptat, jak dlouho se taková motorka v roce 2021 může udržet na skladech, jestli bude jen pár kusů a budou hned fuč - dá se to nějak odhadnout? Jinak vím, že CB 650 R by byla po všech stránkách lepší, to by byl sen, ale je to cca o 50 000 Kč dražší stroj a provoz bude taky dražší. A jak říkám, nechci na tom moc šílet, spíš jezdit v klidu. Jo a ten zvuk dvouválce je docela už fajn, o dost lepší než jednoválce, co jsem zatím slyšel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 11:55 | Nahoru | #1
650ccm> na slabších motorkách - tak pokud bych měl tu 500 F, tak je to stejná síla motoru jako 500 X, že jo? Nevyrazný naháč - na druhou stranu je to základní motorka, chtěl bych jako první motorku základní motorku, která vychází z idey motorky z historie - čili žádné vylepšení pro pohodlné cestování, žádné plexi, obě kola stejně veliké. Pak tomu dám volný průběh a když dojdu k závěru, že už jsem si naháč užil dost a chci cestovat pohodlně, prodám a koupím X.

Ještě otázka off topic - za jakých okolností je v zatáčce skútr rychlejší než motorka? Pokud skútr a motorka váží stejně a jezdec je tentýž a má tentýž styl a talent? Vím, že skútry jsou někdy v zatáčkách rychlejší, ale pořád nemám jasno v tom, kde je pes zakopán. Já jsem teda zatím na silnicích v zatáčkách rozhodně pomalejší než většina motorkářů, který kolem mě prosviští. Jen jednou jsem narazil na nějakýho cruisera, co jel pomalejc než já a toho jsem teda na PCX předjel, to byl jeden motorkář z asi 1000 motorek. Ostatní byli rychlejší všude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 14:26 | Nahoru | #2
ruinin>
Z křižovatky je většinou rychlejší skútr. Ale v zatáčkách?
Mnóó - já znám jen videa s T-maxem, jak si dává motorky v zatáčkách ke svačině.
Ale to je tím, že T-max má motorkovou konstrukci (na zadní kolo nevede variátor, ale řetěz nebo řemen dle roku výroby). Je to tedy jízdníma vlastnostma motorka.
Podobně se možná chovají i další moderní skútry, které jsou ale jen převlečené motorky (velká Forza? ...). Nevyznám se v tom.

(reakce na) Honda CB 500 F

1.2.2021 v 20:15 | Nahoru | #3

ruinin píše: 650ccm> na slabších motorkách - tak pokud bych měl tu 500 F, tak je to stejná síla motoru jako 500 X, že jo? Nevyrazný naháč - na druhou stranu je to základní motorka, chtěl bych jako první motorku základní motorku, která vychází z idey motorky z historie - čili žádné vylepšení pro pohodlné cestování, žádné plexi, obě kola stejně veliké. Pak tomu dám volný průběh a když dojdu k závěru, že už jsem si naháč užil dost a chci cestovat pohodlně, prodám a koupím X.

Ještě otázka off topic - za jakých okolností je v zatáčce skútr rychlejší než motorka? Pokud skútr a motorka váží stejně a jezdec je tentýž a má tentýž styl a talent? Vím, že skútry jsou někdy v zatáčkách rychlejší, ale pořád nemám jasno v tom, kde je pes zakopán. Já jsem teda zatím na silnicích v zatáčkách rozhodně pomalejší než většina motorkářů, který kolem mě prosviští. Jen jednou jsem narazil na nějakýho cruisera, co jel pomalejc než já a toho jsem teda na PCX předjel, to byl jeden motorkář z asi 1000 motorek. Ostatní byli rychlejší všude.



Skútr je v zatáčce rychlejší, pokud je jeho jezdec šikovnější než ten na motorce, ale pokud jde o potenciální dosažitelnou rychlost v zatáčce v apexu, tak ta je u skútru mnohem nižší. Skútr má mnohem nižší těžiště a proto při stejném náklonu můžou gumy motocyklu působit větší dostředivou silou, aniž by ses převrátil. Navíc má motorka blízko u země užší konstrukci, proto můžeš dosáhnout vyššího náklonu před tím, než začneš brousit nějakou pevnou částí vozidla o zem (u skútrů brká první centrál a výfuk). Další nevýhoda je šířka gum, většina skútrů má v poměru k váze v porovnání s motorkami poměrně široké gumy. Ale čím širší guma, tím vyšší náklon je potřeba pro dosažitelnost stejné dostředivé síly.

Tomu, že na silnici někdo někoho předjede, nepřikládej velkou váhu, na silnici drtivá většina lidí nevyužije ani zlomek potenciálu svého stroje, takže výsledná rychlost je skutečně hlavně o jezdci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti - špatn... Honda CB 500F MichaelP 7 29.4.2024 v 17:55 dva_hrnce
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F petr_klecka 6 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F ellie88 73 4.4.2023 v 14:09 mito7
Laděný výfuk Honda CB 500F DDave 13 30.1.2023 v 17:14 WildOne
Olej Honda CB 500F Petan12131213 4 14.1.2023 v 15:22 zahadnytajemny


TOPlist