globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnání zadního a předního kola do roviny
17.7.2020 v 12:08
Ahoj, dopínal jsem na motorce řetěz a řeším, jak obě strany srovnat, aby měly přesně stejnou vzdálenost.. Mám sice na obou stranách stupnici, ale přijde mi, že ta je celkem dost hrubá (milimetr sem, milimetr tam, ale na předku to udělá docela dost). Existují nějaké jiné způsoby než např. lať přes zadní kolo a doměřit na předku (přijde mi, že jakékoliv pohnutí řidítek vše rozhodí a je to takové "hrubé"...

Zde příkládám fota stupnice:



Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.



Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 22:25 | Nahoru | #31
...a závit je v kyvce, takže ty matky jsou kontra.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 22:42 | Nahoru | #32
ramlik> kostky jsou stejne a drzi osu kola v kyvce. Je ti origo shiver a suplerou jsem to meril k hrane kostky na obou stranach stejna vzdalenost. No lasert. nemam a je to nejlogictejsi kdy je kolo v ose jizdy

Naposledy editováno 18.07.2020 22:45:38

Srovnání zadního a předního kola do roviny

18.7.2020 v 23:03 | Nahoru | #33
Suplera je nouzovka,ale da se s tim docasne vyzit pokud je kyvka rovna. Zkousel jsem lat a take to nebylo ono. Nejlepsi vysledek mam kdyz hodim moto na stojan, srovnam predni kolo jako bych chtel jet rovne a na zadni pneu dam tenky provazek, nejlip prilepit ke gume paskou nebo nechat podrzet - co nejvys k ose kola to jde - a natahnu provazem k predku z obou stran aby se dotykal boku zadni pneu. Kdyz je to na predku oboustranne zhruba orovny=stejny (+/- par mm max) utahuju zadni osu - a tady davam bacha aby kolo nikde neujelo protoze v tomhle okamziku se toho zkurvi nejvic. Po dotazeni prekontroluju. Kdyz to mam sejdrem tak se mi pak blbe zataci na nekterou stranu. Zajimalo by me jakym zpusobem to resi profi zavodnici....

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

19.7.2020 v 18:07 | Nahoru | #34
ramlik> Jj taky mne napadlo že ten závit je v kyvce a matky jsoukontra, ale vypadaj přivařené. Asi jenom zdání

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

19.7.2020 v 18:09 | Nahoru | #35

assassin píše: A ad ten pripravek - nemam s nim zkusenost, ale podle me srovnava zadni kolo s retezovou linkou retezu, ale to fujguje jen pokud je retezova linka perfektne kolma na predni osu. Pokud ne tak sice bude retez krasne nabihat na retezova kola, ale predni a zadni kolo muzou byt pri sobe sejdrem. Staci kdyz tam da nekdo blbou rozetu nebo kolecko - s jinym offsetem.



Takže chceš říct že řetěz není v absolutní souběžnosti s osou motorky? To jako vážně ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

19.7.2020 v 18:10 | Nahoru | #36


Naposledy editováno 19.07.2020 18:14:01

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

19.7.2020 v 18:35 | Nahoru | #37

MartasUS píše: Takže chceš říct že řetěz není v absolutní souběžnosti s osou motorky? To jako vážně ?



Absolutního neni nic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

19.7.2020 v 19:44 | Nahoru | #38
MartasUS> rozetu mam na gumovych silentblocich a tak jde u me jakakoli presnost do haje. Videl jsem kdysi i rozetu krivou do osmy (lehce samozrejme)

Naposledy editováno 19.07.2020 19:46:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

19.7.2020 v 20:07 | Nahoru | #39
MartasUS> Můžeme spočítat rozměrovy obvod od rozety ke kolecku. Kazdej dil ma výrobní tolerance - nejde vyrobit presnej ale je v rozmezí 10,0 a 10,2mm na konci ti vyjde o kolik v nejhorsim pripade (ze se sejdou součásti na kraji tolerančního pole) a tipuju ze to bude hezkejch par mm. Řetězu je nejaka mensi výchylka v řetězové lince fuk, beztak vetsina levnějších rozet je vystrizena takze nemají dokonale kolmou dosedaci plochu atd.
Ja si myslim, ze znacky na kyvce jsou dostatecne presne

Netvrdím ze to nefunguje, jen Že v určitých podmínkách to nemusí být tak přesné

Naposledy editováno 19.07.2020 20:13:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 09:47 | Nahoru | #40

kuk píše: MartasUS> rozetu mam na gumovych silentblocich a tak jde u me jakakoli presnost do haje. Videl jsem kdysi i rozetu krivou do osmy (lehce samozrejme)



Jestli myslíš ty silentbloky co jsou zakomponované ve středu zadního kola a při sundavání kola se ti to jakoby samo oddělí, rozeta od kola, a vypadnou ty 3 černé gumové patrojúhelníky tak to mám na svém GS taky, ale to s tím nemá co dělat. Při dotažení osy kola ty dvě části stejně dosednou na sebe (kov na kov) a ty silentbloky prakticky tlumí otřesy pouze ve směru otáčení kola a rozety.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 10:00 | Nahoru | #41
assassin> Tak je jasné že v tomto případě se nemůžeme bavit o přesnosti micrometru, ale v případě, že máš na motorce sadu (2 rozety+řetěz) která tam patří tak ten bazmek s tou tyčkou je přesnější než to dělat podle těch stupnic na kyvce. Určitě né podle těch co tu dal zakladatel vlákna. Jsou takové jakoby surové a od pohledu to budí nedůvěru Na mém beemru je ta stupnice pěkná a čistě vyfrézovaná tak je asi přesnější ale i tak není 100%-ní. Resp. ta stupnice asi přesná je, ale je tam ten článek který to podle toho šteluje ..... člověk, což je ten problém Absolutní kolmost by se dala nastavit snad jen prostrčením, pokud by to bylo možné, tyče skrze osu zadního kola a osu přední rozety a na obou koncích to změřit mezi oběma tyčkama. Čím delší tyčky tím přesnější

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 10:31 | Nahoru | #42
tyjo... to bych si měl pomalu vzít dovolenou, když budu napínat řetěz, podle toho, co se tu píše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 11:41 | Nahoru | #43
Harry007> s tou tyčkou na rozetu za 5tikilo to máš za minutu hotové takže žádná dovolená

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 12:19 | Nahoru | #44

MartasUS píše: Harry007> s tou tyčkou na rozetu za 5tikilo to máš za minutu hotové takže žádná dovolená



co mám VFR, tak stejně takový chujoviny řešit nemusím

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 13:04 | Nahoru | #45
Zase mám prd co dělat v práci tak si tady dedukuju Možná asi nejpřesnější nastavení zadního kola by bylo kdyby na kyvce byli na každém rameni rysky které by byli obě stejně od středu osy motorky. Je jedno jak daleko od osy ale jenom musí být stejně. Od nich by se to lehce dalo měřit k ráfku a bylo by to asi nejpřesnější a myslim, že kdyby se to lišilo např o 5 mm v tomto měření tak to na té stupnici, o které tu je celou dobu řeč, nebylo ani poznat.
Nákres od ruky


Naposledy editováno 20.07.2020 13:08:37

Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 17:09 | Nahoru | #46
Vzhledem k tomu, jaká je například u mé R1 je axiální vůle uložení kyvky dle manuálu, tak si myslím, že nejhorší je smrt z vyděšení...

Naposledy editováno 20.07.2020 17:13:55

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 21:05 | Nahoru | #47

assassin píše: MartasUS> Můžeme spočítat rozměrovy obvod od rozety ke kolecku. Kazdej dil ma výrobní tolerance - nejde vyrobit presnej ale je v rozmezí 10,0 a 10,2mm na konci ti vyjde o kolik v nejhorsim pripade (ze se sejdou součásti na kraji tolerančního pole) a tipuju ze to bude hezkejch par mm. Řetězu je nejaka mensi výchylka v řetězové lince fuk, beztak vetsina levnějších rozet je vystrizena takze nemají dokonale kolmou dosedaci plochu atd.
Ja si myslim, ze znacky na kyvce jsou dostatecne presne

Netvrdím ze to nefunguje, jen Že v určitých podmínkách to nemusí být tak přesné



Je to přesnější než rysky a rychlejší než rysky, takže u mě jasný vítěz. Jinak samozřejmě to dělám tak, že po nasazení jednou seřídím a pak otáčím stejně a tyčkou se jen ujišťuju, že neakumuluji chybu, protože nastavuji docela často, obzvlášť na endurech, kde ten rozdíl mezi řetězem omezujícím podvozek a řetězem, který i přes ploutvičku vyskočil z kolečka je docela malý...

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 22:07 | Nahoru | #48
Mr.Dreamer> Na enduru prcat, jak sjedu ze silnice, nikdy nemám kola za sebou, jedno jestli zrychluju nebo brzdím.
Respektive tam se na XT při nastavování snažím držet ty excentry stejně, ale taky s ohledem na širší drapák, aby nedřel o výfuk a kryt řetězu.

Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 22:58 | Nahoru | #49
Tak jsem zjistil, že je z toho tady diplomová práce .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 23:29 | Nahoru | #50
MartasUS> mam tam silentbloku 6. Ale.konecne jsem pochopil diky Kohlsteinovi proc se nechapeme. Mam silnici a tam se ty nascitane vule popsane Assassinem snazim nejak eliminovat kvuli spodarum a na enduru je to po nejakem zajimavem nastaveni zadniho kola spis poradna psina zda se mi
Edit: tim zaroven rikam ze na vulich generovanych resenim se silentbloky trvam a ze je mozne ze bazmek na srovnani muze fungovat ale jistotu si zajistuji dle nejlepsiho vedomi a svedomi coz by mi bazmek principialne nemusel zajistit

Naposledy editováno 20.07.2020 23:57:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

21.7.2020 v 01:08 | Nahoru | #51
kuk> tvoje rozeta se silentbloky nemá své ložisko a mezikroužek?

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

21.7.2020 v 11:07 | Nahoru | #52
Mr.Dreamer> Ja to zas vzdy jen v rychlosti srovnal podle značek a nikdy jsem nepocitil problem. U MX kde je stejne vetsinou koplej rafek a guma je tak chlupatá, ze uz se skoro neda rict, ze je kulatá mi to prijde uplne fuk. A to u endura jezdi měkký mousse nebo tublis a tlak skoro nula, to uz se to cely tak zvejka, ze by mohlo bejt to zadni kolo vyuhlovany o 15stupnu a nepoznas to :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

21.7.2020 v 11:11 | Nahoru | #53
ramlik> ma,ale tady je to o presnosti soustavy zadniho kola. Nemas to napr. na ose nalisovane,ze ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

21.7.2020 v 11:28 | Nahoru | #54
kuk> Osa je dotažena na cca 90Nm, jsou tam tři ložiska. Pokud jsou v pořádku, žádný pohyb, ovlivňující opotřebení rozety, nebo řetězu, nezaznamenáš.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

21.7.2020 v 11:33 | Nahoru | #55

ramlik píše: kuk> Osa je dotažena na cca 90Nm, jsou tam tři ložiska. Pokud jsou v pořádku, žádný pohyb, ovlivňující opotřebení rozety, nebo řetězu, nezaznamenáš.



Je to stažené pres vnitrni kroužky ložisek a pokud je v unaseci rozety jen jedno ložisko, tak tam nejaka vule byt muze. Ale nepředpokládá se tam jine namáhání nez Momentem v rovině loziska, takze v praxi ok, konstrukcne to extra ciste reseni neni

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

21.7.2020 v 15:24 | Nahoru | #56
ramlik>Kdyz otacis kolem na stojanku mas stale retez hezky veprostred zubu rozety?? Urizni si z vetve tri drevena kolecka (musez jim rikat lozisko rozety a.loziska kola),provrtej je od oka,prostrc jimi vrbovy prut, stahni to k sobe a.zhruba mas absurdne prehnanou presnost tehle soustavy. Pokud kolecko rozety uriznes z parezu,tj vetsi prumer,bude pri rotaci soustavy na obvodu kolecka vychylka pravdepodobne vetsi diky vetsimu prumeru...a jeste tam muzes dat k rozete maly krouzek a mas to dokonale.

Tohle nema reseni,tohle je dojmologie bez logickych argumentu. Az mi skonci dovca a dorazim k motce,hodim zadek na stojanek,dam tam hodinky a zmerim rozetu jak moc se mi vychyluje. Zkusim i vuli rozety vuci ose ktera take nebude zanedbatelna pokud me napadne jak to promerit. A.ze.mam retez presne veprostred zubu rozety si nemyslim,navic pak bych nepotreboval vyse diskutovany bazmek ale.stacilo by mi oko a bylo by to presne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

21.7.2020 v 22:24 | Nahoru | #57

MartasUS píše: cuir> jj ten bazmek sem si koupil před 2 lety a je to fakt pecka. Do té doby sem to dělal jen podle té stupnice. Je to fakt pecka a i rychlovka. Ta tyčka je dost dlouhá na to abys poznal že je opravnu souběžně s řetězem. Hraješ si jen s těma štelovacíma šroubkama a mezi tim sáhneš na průvěs řetězu atk dokola než je to na své místě. Je to tak přesné že půl otáčky štelovacím šroubem je cca cenťák na konci té tyčky. Jinak kontramatky mám i na svém GS. Myslím, že by tam měli být protože tam je možnost že se ten štelovací šroub povolí a tah řetězu bude tahat kolo dopředu. Jak sem psal , dvě matky dvě koruny a máš jistotu že se to nehne



když to takto sešteluješ, jak ti to vychází pak na značkách na kyvce(pokud je tam máš)? Nečetl sem to celé, tak snad se na to už někdo neptal...

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

21.7.2020 v 23:10 | Nahoru | #58
Asi bych to nemel rikat ale uz se mi pri skládání na okruhu podarilo motorku poskladat, ze tam neco chybělo, uplne volný přední kolo apod a nepoznam nic a to uz mezi mrdalama co jezdi na volný jedu spis v tech rychlejších.
Mam zkušenost, ze i rychlici jedou to same Funkcni i nefunkcni vidlici atd - ze kola nejsou v lajne asi taky clovek pozná az kdyz je to jak rohlík.

Dneska jsem videl na servisu KTM 1090 a ve vidlici jsou vyndany vsechny planzety - tzn ta vidlice vubec netlumí a majitel si niceho nevsiml.
Ona se casto dela veda z neceho co v praxi 99procent lidi vubec nepozna

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 08:24 | Nahoru | #59

mari píše: když to takto sešteluješ, jak ti to vychází pak na značkách na kyvce(pokud je tam máš)? Nečetl sem to celé, tak snad se na to už někdo neptal...



Ahoj. Od té doby co mám to štelovátko na rozetu tak na tu stupnici vůbec nekoukám, ale po této debatě to schválně zkusím rozhodit a naštelovat podle stupnice a pak až nasadim ten bazmek a uvidim. A pak ještě šuplerou pro trojí kontrolu a dám vědět. Samo mě to zajímá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

22.7.2020 v 08:32 | Nahoru | #60
assassin> jj člověk si během X jízd, kdy ten problém pomalu nastává, na tu chybu zvyká a nevnímá jí a s tou chybou během jízd počítá. Pak se to dá do kupy a čumí jak puk
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 5 22.4.2024 v 17:24 Gahan37
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37
Aprilia Shiver 750 x BMW F800R Aprilia SL 750 Shiver, BMW F 800 R QuincyMax 29 20.1.2024 v 16:06 dracek117
Zadní brzdič demontáž Aprilia SL 750 Shiver, Aprilia SL 750 Shiver GT fanda.hudek 0 24.7.2023 v 19:46 fanda.hudek


TOPlist