globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnání zadního a předního kola do roviny
17.7.2020 v 12:08
Ahoj, dopínal jsem na motorce řetěz a řeším, jak obě strany srovnat, aby měly přesně stejnou vzdálenost.. Mám sice na obou stranách stupnici, ale přijde mi, že ta je celkem dost hrubá (milimetr sem, milimetr tam, ale na předku to udělá docela dost). Existují nějaké jiné způsoby než např. lať přes zadní kolo a doměřit na předku (přijde mi, že jakékoliv pohnutí řidítek vše rozhodí a je to takové "hrubé"...

Zde příkládám fota stupnice:



Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.



Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 21:05 | Nahoru | #1

assassin píše: MartasUS> Můžeme spočítat rozměrovy obvod od rozety ke kolecku. Kazdej dil ma výrobní tolerance - nejde vyrobit presnej ale je v rozmezí 10,0 a 10,2mm na konci ti vyjde o kolik v nejhorsim pripade (ze se sejdou součásti na kraji tolerančního pole) a tipuju ze to bude hezkejch par mm. Řetězu je nejaka mensi výchylka v řetězové lince fuk, beztak vetsina levnějších rozet je vystrizena takze nemají dokonale kolmou dosedaci plochu atd.
Ja si myslim, ze znacky na kyvce jsou dostatecne presne

Netvrdím ze to nefunguje, jen Že v určitých podmínkách to nemusí být tak přesné



Je to přesnější než rysky a rychlejší než rysky, takže u mě jasný vítěz. Jinak samozřejmě to dělám tak, že po nasazení jednou seřídím a pak otáčím stejně a tyčkou se jen ujišťuju, že neakumuluji chybu, protože nastavuji docela často, obzvlášť na endurech, kde ten rozdíl mezi řetězem omezujícím podvozek a řetězem, který i přes ploutvičku vyskočil z kolečka je docela malý...

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

20.7.2020 v 22:07 | Nahoru | #2
Mr.Dreamer> Na enduru prcat, jak sjedu ze silnice, nikdy nemám kola za sebou, jedno jestli zrychluju nebo brzdím.
Respektive tam se na XT při nastavování snažím držet ty excentry stejně, ale taky s ohledem na širší drapák, aby nedřel o výfuk a kryt řetězu.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

21.7.2020 v 11:07 | Nahoru | #3
Mr.Dreamer> Ja to zas vzdy jen v rychlosti srovnal podle značek a nikdy jsem nepocitil problem. U MX kde je stejne vetsinou koplej rafek a guma je tak chlupatá, ze uz se skoro neda rict, ze je kulatá mi to prijde uplne fuk. A to u endura jezdi měkký mousse nebo tublis a tlak skoro nula, to uz se to cely tak zvejka, ze by mohlo bejt to zadni kolo vyuhlovany o 15stupnu a nepoznas to :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 22:50 ja1
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 12:43 rob456
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 5 22.4.2024 v 17:24 Gahan37
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37


TOPlist