globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nouzové brzdění
10.8.2017 v 16:25
Zdravím motorkáři,
dneska jsem pohořel na zkouškách na 125ccm při nouzovém brzděním, trénoval jsem, ale i tak jsem s tím měl problémy a věděl jsem že to bude těsné, ale doufal jsem. Přejel jsem čáru o cca 40 cm, což je málo ale zároveň i hodně . Tímto Vás žádám o jakékoliv rady na příští zkoušky, které už nechci pokazit takovou zbytečností. Brzdění na přesnost mezi dvě čáry, kde se podle pana komisaře brzdí jenom přední brzdou jsem sice zvládl, ale až na druhý pokus. Při prvním pokusu nouzového brzdění, kde se opět podle pana komisaře brzdí už i přední a zadní se za mnou zakouřilo a projel jsem čáru, při druhém pokusu jsem zastavil cca 40 cm za čárou jak jsem dříve zmiňoval. Věřil jsem že to zvládnu a budu Vás na cestách zdravit, ale ještě není ten čas. Proto Vás prosím ještě jednou, přečtěte si toto, pokud máte, určitě napište jak na to a pomozte mi k tomu být "motorkářem" a zlepšovat své dovednosti.

(reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 08:00 | Nahoru | #91

Caparso87 píše: To znamená, že ti silou motoru zpomaluje..kopec, nekopec. Jakmile při zaklapnutí plynu vymáčkneš spojku, neexistuje žádná fyzikální síla v motoru (snad kromě malého tření), která by ti motorku zpomalovala.



Bez ohledu jak to myslíš nebo nemyslíš, pokud zaklapnu plyn, motor působí jako brzda, tzn. motor není poháněn spalováním paliva, ale je poháněn setrvačnou silou tělesa, které je tvořeno součtem hmotnosti motocyklu a jezdce. Nepůsobí zde jako motor, ale jako spotřebič.Poměrem mezi energií dodávanou tělesem a odporem motoru, dochází ke zpomalování (rovina a do kopce) nebo v některých případech i zrychlování (z kopce). Samozřejmě abychom byli přesnější, musíme uvážit i tření, odpor větru, valivý odpor pneu, ... Žádná věda
Každopádně v podmínkách zkoušek autoškoly, kdy je sucho a rovina, sice motor působí jako brzda, ale, jak jsme se asi už dohodli, nemá cenu ho do předmětného úkonu zapojovat a mačkáme spojku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 08:01 | Nahoru | #92

Caparso87 píše: To znamená, že ti silou motoru zpomaluje..kopec, nekopec. Jakmile při zaklapnutí plynu vymáčkneš spojku, neexistuje žádná fyzikální síla v motoru (snad kromě malého tření), která by ti motorku zpomalovala.



Bez ohledu jak to myslíš nebo nemyslíš, pokud zaklapnu plyn, motor působí jako brzda, tzn. motor není poháněn spalováním paliva, ale je poháněn setrvačnou silou tělesa, které je tvořeno součtem hmotnosti motocyklu a jezdce. Nepůsobí zde jako motor, ale jako spotřebič.Poměrem mezi energií dodávanou tělesem a odporem motoru, dochází ke zpomalování (rovina a do kopce) nebo v některých případech i zrychlování (z kopce). Samozřejmě abychom byli přesnější, musíme uvážit i tření, odpor větru, valivý odpor pneu, ... Žádná věda
Každopádně v podmínkách zkoušek autoškoly, kdy je sucho a rovina, sice motor působí jako brzda, ale, jak jsme se asi už dohodli, nemá cenu ho do předmětného úkonu zapojovat a mačkáme spojku

Omlouvám se za dvojí příspěvek. Ne, že bych se tak rád četl, ale ruka je kolikrát rychlejší než hlava

Naposledy editováno 15.08.2017 08:03:43

Nouzové brzdění

15.8.2017 v 08:16 | Nahoru | #93
u krizovýho brzdění VŽDY s vymáčklou spojkou..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 08:23 | Nahoru | #94

Kalimerro píše: Není nad to to hezky česky ojebat. Nebylo by ale lepší, aby z motoškoly odjel s tím, že se něco naučil? Zrovna brzdění je asi nejčastější problém nováčků. Jak bylo už mnohokrát výše řečeno, spojka, a obě brzdy. V praxi to pak ocení.



Ridicsky prukaz je uctive povoleni statu aby se clovek naucil jezdit. Z autoskoly nevyleze nikdo kdo umi jezdit.
IMHO ted by mel poslouchat to instruktora v autoskole, kterej ho pripravuje na zkousky. A az se nauci zabrzdit a dostane ridicak a trochu se rozjezdi, necht navstivi nejakou motoskolu,kde ho nekdo nauci opravdu brzdit.

(reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 08:40 | Nahoru | #95

Dalaz píše: Bez ohledu jak to myslíš nebo nemyslíš, pokud zaklapnu plyn, motor působí jako brzda, tzn. motor není poháněn spalováním paliva, ale je poháněn setrvačnou silou tělesa, které je tvořeno součtem hmotnosti motocyklu a jezdce. Nepůsobí zde jako motor, ale jako spotřebič.Poměrem mezi energií dodávanou tělesem a odporem motoru, dochází ke zpomalování (rovina a do kopce) nebo v některých případech i zrychlování (z kopce). Samozřejmě abychom byli přesnější, musíme uvážit i tření, odpor větru, valivý odpor pneu, ... Žádná věda
Každopádně v podmínkách zkoušek autoškoly, kdy je sucho a rovina, sice motor působí jako brzda, ale, jak jsme se asi už dohodli, nemá cenu ho do předmětného úkonu zapojovat a mačkáme spojku

Omlouvám se za dvojí příspěvek. Ne, že bych se tak rád četl, ale ruka je kolikrát rychlejší než hlava



Asi máte pravdu. Půjdu zkoušet

Jj, na cestách je chlapům smutno, zvlášť když nemaj rychlou ruku

2 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

15.8.2017 v 08:44 | Nahoru | #96
Motor brzdí hovno, v porovnání proti brzdění zadní brzdou.
Zvlášť třeba 4-vál.
Při nouzovém brzdění ničím nepomůže.
Přední brzda má podíl tak asi mezi 95 - 99 % brzdné síly na moto.
Zadní brzda (protože je zadní kolo skoro ve vzduchu) tak asi 1 - 5 % + hrozí zablokování zadního kola.
Pokud nezmáčkneš spojku, tak si zastavíš motor.
A nebo pokud nejsou úplně ubrané otáčky, nebo dokonce i při volnoběžných otáčkách, tak může motor naopak tlačit moto dopředu - prostě pohání zadní kolo proti působení zadní brzdy.

Takže při NOUZOVÉM brzdění určitě mačkat spojku a brzdit oběma.
Hlavně tedy přední, zadní decentně jemně.

Nouzové brzdění

15.8.2017 v 08:58 | Nahoru | #97
zno tu pisem, ze som zaciatocnik (cca 20 000km), ale ak mu radite ze u nudzoveho brzdenia nema slapat na zadnu brzdu, tak mu radite fakt zle. Potvrdene nielen skusenostami ale aj konkretnym nacvikom u Matyho v Koline. Proste sa okradne o hodne metrov ak brzdi len prednou. Tam sme okrem ineho cvicili losi test z 90-100km/h a brzdenie na presnost zo 60km/h a ani s diversionom nebol problem zastavit daleko pred ciarou. Ak potrebuje zabrzdit na presnost, tak si to brzdenie proste rozdeli na 3 casti (postupny zaciato brzdenia, intenzivne brzdenie, dojazd)

treba cvicit sposobom, ze postupne zvysuje rychlost. Manipulaciu so zadnou brzdou potrebuje aj u slalomu, otacania sa a podobne. Ked tak niekedy sledujem motorkarov okolo uz sa nedivim, preco je tolko mrtvych. reakcie na neocakavane situacie su prakticky nulove. Tie zprisnene skusky sa mi zdaju logicke a davaju zmysel

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 09:12 | Nahoru | #98
VladaM> ..a když se ti zablokuje zadní kolo, tak co myslíš, že se stane..?..když do toho brzdíš plným předkem..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 09:20 | Nahoru | #99

selkie píše: VladaM> ..a když se ti zablokuje zadní kolo, tak co myslíš, že se stane..?..když do toho brzdíš plným předkem..



CO ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 09:24 | Nahoru | #100
gugo> taky nevíš.? Híml, to bude minimálně za tři bludišťáky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 09:32 | Nahoru | #101

selkie píše: gugo> taky nevíš.? Híml, to bude minimálně za tři bludišťáky...



Tak ja vim to, ze vetsina lidi vcetne me, kdyz opravdu nozove brzdi nekde na silnici, ne kdyz si trenuju brzdeni nekde na placku, tak na tu zadni hamstne a zablokuje ji.
A dokud jedes rovne stane se co.... "leda hovno, vole "

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 09:44 | Nahoru | #102

selkie píše: VladaM> ..a když se ti zablokuje zadní kolo, tak co myslíš, že se stane..?..když do toho brzdíš plným předkem..


No sám jsem zvědavý, co za překvapení pro mne máš?!

Psal jsem to zablokování zadního kola kvůli tomu, že hrozí zastavení motoru bez zmáčknutí spojky atd.

Stát se můžou dvě věci.
Buď ho táhneš bloklé za sebou.
To je asi celkem OK.
Nebo se Tě zadní kolo snaží předběhnout.
To je horší, musí se odbrzdit, aby se chytlo a moto zase srovnalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 09:50 | Nahoru | #103

gugo píše: Tak ja vim to, ze vetsina lidi vcetne me, kdyz opravdu nozove brzdi nekde na silnici, ne kdyz si trenuju brzdeni nekde na placku, tak na tu zadni hamstne a zablokuje ji.
A dokud jedes rovne stane se co.... "leda hovno, vole "

..přesně.! Stane se leda hovno, vole

Proto nechápu, v čem je zablokovaný kolo problém..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 09:53 | Nahoru | #104

VladaM píše: No sám jsem zvědavý, co za překvapení pro mne máš?!

Psal jsem to zablokování zadního kola kvůli tomu, že hrozí zastavení motoru bez zmáčknutí spojky atd.

Stát se můžou dvě věci.
Buď ho táhneš bloklé za sebou.
To je asi celkem OK.
Nebo se Tě zadní kolo snaží předběhnout.
To je horší, musí se odbrzdit, aby se chytlo a moto zase srovnalo.


..ale tady se vůbec nemůžeme bavit o tom, že by při krizi zůstala spojka puštěná, bohajeho...tyhle "rady" jsem ani nebral v potaz, protože je to blbost jak lampa

Ještě se mi nestalo, že by se mě zadní kolo, při plnejch brzdách, snažilo předběhnout..

Naposledy editováno 15.08.2017 09:54:40

(reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 09:57 | Nahoru | #105

gugo píše: Ridicsky prukaz je uctive povoleni statu aby se clovek naucil jezdit. Z autoskoly nevyleze nikdo kdo umi jezdit.
IMHO ted by mel poslouchat to instruktora v autoskole, kterej ho pripravuje na zkousky. A az se nauci zabrzdit a dostane ridicak a trochu se rozjezdi, necht navstivi nejakou motoskolu,kde ho nekdo nauci opravdu brzdit.


Podpis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 09:58 | Nahoru | #106

selkie píše: ..ale tady se vůbec nemůžeme bavit o tom, že by při krizi zůstala spojka puštěná, bohajeho...tyhle "rady" jsem ani nebral v potaz, protože je to blbost jak lampa

Ještě se mi nestalo, že by se mě zadní kolo, při plnejch brzdách, snažilo předběhnout..



Však mezi námi není rozpor. Že se pojka musí zmáčknout, to tvrdíme oba.
Já to psal pro jiné, co tvrdí, že se u toho má i brzdit motorem.

Předběhnutí zadního kola se mi stalo.
Na kluzkém povrchu.
Jinak samozřejmě v drtivé většině se táhne to bloklé kolo za sebou - taky nemáme rozpor.

(reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 10:03 | Nahoru | #107
VladaM> na tom kluzkým to bylo nejspíš proto, že předek mohl brzdit víc, ale chápu, že na vodě je to hodně citovka a přebrzdit zadek je snadný..

(reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 11:30 | Nahoru | #108

Georgis_1 píše: Mr.Dreamer> Čtu úplně vše



Tak to upřímnou soustrast, mě připadá, že s každou stránkou těch "rad" tady jsem o sekundu pomalejší .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 11:46 | Nahoru | #109

VladaM píše: A nebo pokud nejsou úplně ubrané otáčky, nebo dokonce i při volnoběžných otáčkách, tak může motor naopak tlačit moto dopředu - prostě pohání zadní kolo proti působení zadní brzdy..



Jak může motor při volnoběhu nebo zaklapnutém plynu tlačit moto dopředu/pohánět kolo proti působení jízdy? V tom případě přeci neexistuje žádná síla, která by se na kola od motoru přenášela.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 11:49 | Nahoru | #110
Caparso87> myslel to tak, že motor dobíhá z nějakých otáček, který padají určitou rychlostí....a když bude zpomalení brzdami vyšší, než stihne zpomalovat motor, bude tu motorku tlačit

(reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 12:05 | Nahoru | #111

selkie píše: Caparso87> myslel to tak, že motor dobíhá z nějakých otáček, který padají určitou rychlostí....a když bude zpomalení brzdami vyšší, než stihne zpomalovat motor, bude tu motorku tlačit


Přesně tak, už jsem to taky psal. A pokud brzdíš brzdama tak, že zpomalujou méně než motor bez plynu, tak musíš přitlačit na pedál/páčku!!

(reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 12:08 | Nahoru | #112

selkie píše: Caparso87> myslel to tak, že motor dobíhá z nějakých otáček, který padají určitou rychlostí....a když bude zpomalení brzdami vyšší, než stihne zpomalovat motor, bude tu motorku tlačit


Děkuji náčelníku, že jsi se mne zastal.

Nouzové brzdění

15.8.2017 v 13:38 | Nahoru | #113
Vždy také záleží na situaci, v 50% je ještě čas na rychlý úhybný manévr, což ovšem s plným bržděním jde těžko a jedná se desetiny vteřiny, zdali brzdu povolit a manévr zkusit, či ne, ale většinou se nechá alespoň vyhnout přímému nárazu.

Nouzové brzdění

15.8.2017 v 14:09 | Nahoru | #114
Nejlepší je nouzový brždění v koloně - to pak nevíš kdo koho mrdnul dřív :o)))) Klidně se přiznám mám najeto "málo" dejme tomu 100tkm moto a 500tkm autem a Když dojde na věc tak vždy vyhnout. Nevěřit že to ubrzdíš. Povrch vozovky, teplota, váha motorky (spolujezdec,kufry....) ,to změní brzdny učinek tak že to prostě nejde odhanout.
Jako tréning dobrý, v reálu je to však uplně jinde. Dlaší věc je tak jak jsem psal na začátku. Ty zabrzdíš - hodíš kotvu - a ten za tebou tě rozseká na kaši.

(reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 15:08 | Nahoru | #115

dva_hrnce píše: Když jsem poprvé četl 40m, myslel jsem si že to je překlep a mají tam být 4m.
Však se brzdí z nějakých 45 - 50 km/h?
Na 40m jde zastavit z 90km/h! A ty to o 40 přejedeš?

Buď rád žes ty papíry nedostal, když neumíš zastavit.

Chce to trénink, na přední brzdu progresivně, ale nebát se za ní vzít - zároveň být připraven povolit, kdyby to bylo moc.
A k tomu citlivá práce se zadní..

Přeji hodně štěstí do budoucna.

PS: na ty závěrečky jsi musel trénovat, jak ti to šlo předtím?


40 cm. Centimetrů.

Nouzové brzdění

15.8.2017 v 15:21 | Nahoru | #116
Když jsem to vloni chtěl dceři předvést, že to je dost velká vzdálenost, tak jsem za to vzal a zastavil jsem asi na 6-7 metrech z 50-ti km rychlosti, ale skončil jsem se zadním kolem asi tak 0,5 m nad zemí

(reakce na) Nouzové brzdění

15.8.2017 v 15:31 | Nahoru | #117

selkie píše: ..přesně.! Stane se leda hovno, vole

Proto nechápu, v čem je zablokovaný kolo problém..



Problém nastane, pokud odbrzdíš a zadek se chytne v jiném směru, jinak cajk

Nouzové brzdění

15.8.2017 v 20:51 | Nahoru | #118
Dělal jsem tyhle testy cca před měsícem.
Komisař seděl pod slunečníkem a já si jezdil. Jinak nouzový brzdění nevím, co je za problém, jel jsem na nahatym banditovi, rozjel se na 60, zmáčkl spojku a začal brzdit objema, zadní tak, abych nebloknul a zastavil jsem asi 30cm před čárou... Nejvíc jsem se soustředil na předek.

Naposledy editováno 15.08.2017 20:52:21

Nouzové brzdění

16.8.2017 v 19:57 | Nahoru | #119
Ja tyhle vopicarny nedelal, jen 2 jizdy a cau.. Ale asi to bude k necemu dobry drzim palce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

16.8.2017 v 23:01 | Nahoru | #120

Kalimerro píše: Není nad to to hezky česky ojebat. Nebylo by ale lepší, aby z motoškoly odjel s tím, že se něco naučil? Zrovna brzdění je asi nejčastější problém nováčků. Jak bylo už mnohokrát výše řečeno, spojka, a obě brzdy. V praxi to pak ocení.


Protože společnost alibisticky požaduje lejstro skoro na každou činnost, tak holt ojebat a s co nejmenšími náklady získat bumážku. Jestli se potom vrhne do ostrého provozu i s vědomím, že neumí dobře brzdit, to už je jen a pouze jeho zodpovědnost. Jenže tahle společnosti má v případě selhání nováčka tendenci vinit autoškolu, což je pochopitelně nesmysl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist