globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nouzové brzdění
10.8.2017 v 16:25
Zdravím motorkáři,
dneska jsem pohořel na zkouškách na 125ccm při nouzovém brzděním, trénoval jsem, ale i tak jsem s tím měl problémy a věděl jsem že to bude těsné, ale doufal jsem. Přejel jsem čáru o cca 40 cm, což je málo ale zároveň i hodně . Tímto Vás žádám o jakékoliv rady na příští zkoušky, které už nechci pokazit takovou zbytečností. Brzdění na přesnost mezi dvě čáry, kde se podle pana komisaře brzdí jenom přední brzdou jsem sice zvládl, ale až na druhý pokus. Při prvním pokusu nouzového brzdění, kde se opět podle pana komisaře brzdí už i přední a zadní se za mnou zakouřilo a projel jsem čáru, při druhém pokusu jsem zastavil cca 40 cm za čárou jak jsem dříve zmiňoval. Věřil jsem že to zvládnu a budu Vás na cestách zdravit, ale ještě není ten čas. Proto Vás prosím ještě jednou, přečtěte si toto, pokud máte, určitě napište jak na to a pomozte mi k tomu být "motorkářem" a zlepšovat své dovednosti.

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

Skvělá odpověď, děkuji! 10.8.2017 v 16:38 | Nahoru | #1
No prostě trénuj a trénuj pořád dokola, brzdit a brzdit.

Nouzové brzdění

Skvělá odpověď, děkuji! 10.8.2017 v 16:44 | Nahoru | #2
Tak hlavne by ti meli poradit ve skole kde delas ridicak, takhle kdyz te nikdo nevidel tezko radit, to ti muzeme napsat pouze to co si prectes vsude.

1. divej se pred sebe ne na predni vidli
2.Brzdeni by melo byt dynamicke tzn se zvysujicim se tlakem na predni kolo vic mackas. POkud nemas ABS.
3.Zadni brzdu zablokuje asi kazdej kdo to netrenuje ob tyden,

trenuj trenuj

Nouzové brzdění

Skvělá odpověď, děkuji! 11.8.2017 v 16:58 | Nahoru | #3
Zdarec, zkoušky jsem dělal poměrně nedávno na ER6N. Má to ABS a měl jsem dost velkou rezervu, brzdil jsem z rychlosti cca 55 km/h. A nedávno jsem byl na Učme se přežít, kde jsme brzdili taky do zblbnutí.
Podle mě začneš brzdit pozdě - až když máš za čarou i tělo (než chytneš za páčku, je délka motorky pryč) a hlavně si myslím, že první zadupneš zadní moc silně - zadní kolo jde do smyku a nebrzdí - jediný efekt ta spousta dýmu jak jsi psal - a pak už se v důsledku toho nevěnuješ přední brzdě jak bys měl. Navíc bych řekl, že je možné, že se málo narovnáš a nenašponuješ ruce abys přední kolo správně zatížil a nemáš stisk motorky v kolenou.
Vyzkoušel jsem si každou z těch chyb a vždy to stálo za hovno.
Prostě trénuj jak psali kluci výše.

Ale nic to nemění na tom, že tohle tě mají naučit instruktoři autoškoly.

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

Skvělá odpověď, děkuji! 11.8.2017 v 21:35 | Nahoru | #4
Nouzové brzdění se dá v pohodě zvládnout i bez velkého tréninku. Párkrát si to zkus a je to v kapse. Můj názor a zkušenost je používat jak přední tak i zadní brzdu. Technicky pak: uvolni se, nebuď strnulý. Rozjeď se a připrav 2 prsty na spojku a 2 na přední brzdu. Kousek před čarou se zapři do řídítek, zaklapni plyn, přišlápni zadní a současně zmáčkni přední. Tu mačkáš progresivně (s nastupující silou) s intenzitou úměrnou vzdálenosti cile. Po začátku brzdění vymáčkni spojku. Buď připraven na možnost zablokování kola a možnost povolit brzdu. Dívej se na cestu, ne na tachometr nebo přední vidlici. Nehledej v tom vědu. Hlavně začni včas a moc o tom nepřemýšlej. Vypadá to složitě, ale když si to párkrát zkusíš, tak to půjde.
Každopádně jsem pro používání obou brzd. Na suchu to dáš i jen přední, ale na mokru nebo špíně už bych se bál.

Nouzové brzdění

Skvělá odpověď, děkuji! 12.8.2017 v 11:34 | Nahoru | #5
podle toho, jak to popisuješ mi to přijde, že začínáš brzdit pozdě, už to tu výše taky někdo napsal, netrenuj jen samotné brždění, ale i začátek. U zkoušek bys mohl začít brzdit nepatrně dřív, podle mě je sporný a hůře posuzovatelný začátek brzdění v 50kmh přesně na čáře (( těžko se trefíš přesně, takže buď pozdě a okradeš se o cm,dm,m a nebo dřív )) proti stavu, kdy motorka užstojí před/na/za čarou, tam je to jasné, to neokecáš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist