globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nouzové brzdění
10.8.2017 v 16:25
Zdravím motorkáři,
dneska jsem pohořel na zkouškách na 125ccm při nouzovém brzděním, trénoval jsem, ale i tak jsem s tím měl problémy a věděl jsem že to bude těsné, ale doufal jsem. Přejel jsem čáru o cca 40 cm, což je málo ale zároveň i hodně . Tímto Vás žádám o jakékoliv rady na příští zkoušky, které už nechci pokazit takovou zbytečností. Brzdění na přesnost mezi dvě čáry, kde se podle pana komisaře brzdí jenom přední brzdou jsem sice zvládl, ale až na druhý pokus. Při prvním pokusu nouzového brzdění, kde se opět podle pana komisaře brzdí už i přední a zadní se za mnou zakouřilo a projel jsem čáru, při druhém pokusu jsem zastavil cca 40 cm za čárou jak jsem dříve zmiňoval. Věřil jsem že to zvládnu a budu Vás na cestách zdravit, ale ještě není ten čas. Proto Vás prosím ještě jednou, přečtěte si toto, pokud máte, určitě napište jak na to a pomozte mi k tomu být "motorkářem" a zlepšovat své dovednosti.

1 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění

Skvělá odpověď, děkuji! 11.8.2017 v 21:35 | Nahoru | #1
Nouzové brzdění se dá v pohodě zvládnout i bez velkého tréninku. Párkrát si to zkus a je to v kapse. Můj názor a zkušenost je používat jak přední tak i zadní brzdu. Technicky pak: uvolni se, nebuď strnulý. Rozjeď se a připrav 2 prsty na spojku a 2 na přední brzdu. Kousek před čarou se zapři do řídítek, zaklapni plyn, přišlápni zadní a současně zmáčkni přední. Tu mačkáš progresivně (s nastupující silou) s intenzitou úměrnou vzdálenosti cile. Po začátku brzdění vymáčkni spojku. Buď připraven na možnost zablokování kola a možnost povolit brzdu. Dívej se na cestu, ne na tachometr nebo přední vidlici. Nehledej v tom vědu. Hlavně začni včas a moc o tom nepřemýšlej. Vypadá to složitě, ale když si to párkrát zkusíš, tak to půjde.
Každopádně jsem pro používání obou brzd. Na suchu to dáš i jen přední, ale na mokru nebo špíně už bych se bál.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 08:36 | Nahoru | #2

Dalaz píše: Po začátku brzdění vymáčkni spojku.



Tahle rada ho může stat těch 40 cm.

Spojku vymáčkni těsně před úplným zastavením. Pokud ji vymáčkneš hned po začátku brzdění, připravíš se o brzdnou sílu motoru se zařazenou rychlostí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist